Nee helaas 650km verderop in Zuid Duitsland. Als ik het de volgende keer meeneem dat ik daar ben is ook niet handig want dan gaan wij zonder paspoort over de grensquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, dat is dan ook prima inderdaad. Je ouders wonen niet in de buurt dat je ze even kunt ophalen en terugbrengen?
En hoe vaak zijn wij bij de grens gecontroleerd? In de afgelopen 10 (!) jaar met de auto? Geen een keer. In de trein is het een ander verhaalquote:Op woensdag 16 juni 2010 16:18 schreef Tinuviel het volgende:
Nee helaas 650km verderop in Zuid Duitsland. Als ik het de volgende keer meeneem dat ik daar ben is ook niet handig want dan gaan wij zonder paspoort over de grens![]()
Feest der herkenning! Een Nederlands paspoort regelen is ook al zo'n feest. Moet ik voor elk paspoort van een nieuw kind opnieuw een certificaat van mijn huwelijk hier aanvragen (vanuit Winnipeg), dat laten legaliseren ed, en daar ben je MAANDEN mee bezig, en dat is een jaar geldig.... Dus voor nieuwe vrucht moet dat opnieuw. En dan moet de man ook nog mee, om te tekenen dat hij geen problemen heeft met het feit dat kind Nederlandse wordt. Enzovoort, enzoverder.....quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:59 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Gelukkig goed opgelost Estrys.
Ik baal hier ook enorm van de stomme bureaucratie. Moest voor mezelf een nieuwe duitse paspoort en voor mijn zoon een eerste duitse paspoort aanvragen. Een berg documenten meegenomen, moet ik nog een bewijs brengen van mijn ouders inburgering in Duitsland, dat is echt 50-60 jaar geleden! Heb ik deze in kopie van ze gekregen en opgestuurd. Is het niet aangekomen en bovendien is het niet het origineel of gewaarmerkt zijn. Heel fijnKan ik dus kiezen of ik het risico wil lopen om het origineel kwijt te raken of de gewaarmerkte kopieën waarbij ik het geld voor het waarmerken verlies
Daar wordt ik ook zelden tot nooit gecontroleerd. Daar controleren ze ook meestal, hoe erg het ook is, de allochtonen die er ook allochtoon uit zien..quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:24 schreef iamredleader het volgende:
[..]
En hoe vaak zijn wij bij de grens gecontroleerd? In de afgelopen 10 (!) jaar met de auto? Geen een keer. In de trein is het een ander verhaal
Vanochtend zag ik bij Hooipolder zo'n groot geel bord staan met een vliegtuig erop, dat wees onze kant op. Ms krijgen we dan toch eindelijk een vliegveld.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:19 schreef pinquit het volgende:
maar ik woon zo erg niet bij vliegvelden in de buurt
quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:24 schreef YPPY het volgende:
[..]
Vanochtend zag ik bij Hooipolder zo'n groot geel bord staan met een vliegtuig erop, dat wees onze kant op. Ms krijgen we dan toch eindelijk een vliegveld.
Zal ik morgen even voor je kijken bij "mijn" Appie?quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:57 schreef k_i_m het volgende:
Ik wil een grote Beessie voor Beppie, maar ze zijn hier niet meer te krijgen in de omgeving. Alleen nog maar van die petten en die vind ik stom
.
ik kijk ff.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |