Dat laatste is gewoon erg jammer. Ik heb er ook erg van genoten, ik keek meestal wel op zondag. Carla en Frank van Putten :quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:37 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zo vreselijk mooi die tekst die hij quote.. dat is het échte Nederlands. Kom je niet meer tegen.
K&B zijn mijn klokkenluiders/motivatie geweest. Groeide er bewust mee op.
En van Otto den Beste krijg ik gewoon tranen in mijn ogen.. ik zie het sarcasme.. Maar het is zo treffend!
Dat ben ik!!En het is jaaaaaaaren oud.. Het was op een gegeven moment zo dat ze het zelf ook zat waren en het bijltje er bij hebben neergegooid.. Ze zijn nog steeds zo gek, de Bie zat laatst nog bij DWDD.. maar ze komen niet meer terug.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:49 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zoek en gij zult vinden.
Altijd blijven lachen.
We zijn traag, maar niet kansloos. <- punt
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan je geluk ook uit andere dingen proberen te halen.Doe ik ook.
Muziek onder andere. Concerten en festivals. Andere leuke dingen doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.Bijvoorbeeld mijn speakers (mijn Rhea's) . Ik draaide Diana Krall, het was net of ze vlak voor mij stond
Maar maar ik eens vragen: waar put jij je geluk uit?
Ik zie het zo: het is en en...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:55 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben namelijk van mening dat ASS een oorzaak is, en de beperking een gevolg. En je kunt wellichts niets doen aan de oorzaak, maar wel aan de gevolgen(beperkingen). Zo ook aan het sociale aspect, qua sociale aspect denk ik eigenlijk dat ervaring het belangrijkste is.
[..]
Dit gedeelte vervalt bij mijn kijk op ASS. En over dat topsport, als ik een voetbalteam zie dan zie ik liever een groep die hard werkt, dan een groep met talent. Talent gaat namelijk niet goed samen(in veel gevallen) met hard werken. En de basis van heel veel dingen is toch hard werken, en niet opgeven.
En bovendien wat is talent, veel mensen waarvan wordt gezegd dat ze talent hebben, zijn al van jongs af aan bezig met iets en hebben zodoende een hoop ervaring.
In mijn geloof noem ik het goddelijkquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik gisteren. Hij heeft veel in zich.
Je laat je HB trekjes zienquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
In mijn geloof noem ik het goddelijk![]()
En ik ben niet de enige.
Megalomaan? misschien.. ASS? zeker weten![]()
FF met heel grote pauwen veren en er dik bovenop gepost natuurlijk![]()
Maarja, noem het "anders denkend", "HFA", "Hoogbegaafd", "top 2%" , bla bla bla..
ik euh.. "denk" .. , denk ik..![]()
![]()
Vroeger vergeleek ik het met de Matrix en Neo... waarin Neo ook weer zou moeten staan voor "nieuwe tijdskinderen" oid.. Losgekoppeld/hokloos iig, dat zijn wel sleutelwoorden in de kern van gedachte.
Muziek, zeker.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Muziek onder andere. Concerten en festivals. Andere leuke dingen doen.
nog niet echt hoorquote:
Dat is het grootste probleem, een te brede interesse.. als ik de kans zou krijgen om mij op 1 ding te kunnen isoleren dan is dat hemels, het overige weet ik dan wel mee om te gaan. Ik hoop ook echt op "mijn" plekje te komen.. potentie zat, ik weet alleen zelf ook niet wat of waar mijn plekje ligt.quote:Buiten het hoge IQ laat je je creativiteit zien en een zeker breeddheid aan onderwerpen!. Ook een belangrijke component van HB. Het zou zo mooi zijn als je er iets kan doen waarmee je gelukkig wordt.
Maar genetisch normaal bestaat niet. Sterker nog: als de genenpoel enkel normaal zou zijn, was de mensheid heel erg snel uitgestorven; juist door diversiteit en 'afwijkingen' blijft de mens(heid) groeien!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat genetisch normaal is. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat wij nog zo weinig weten over ons DNA dat er bijna dagenlijks iets nieuws wordt ondekt bij wijzen van spreken. Hetzelfde geldt voor onze hersens.
[..]
QFTquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:55 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben namelijk van mening dat ASS een oorzaak is, en de beperking een gevolg. En je kunt wellichts niets doen aan de oorzaak, maar wel aan de gevolgen(beperkingen). Zo ook aan het sociale aspect, qua sociale aspect denk ik eigenlijk dat ervaring het belangrijkste is.
[..]
Dit gedeelte vervalt bij mijn kijk op ASS. En over dat topsport, als ik een voetbalteam zie dan zie ik liever een groep die hard werkt, dan een groep met talent. Talent gaat namelijk niet goed samen(in veel gevallen) met hard werken. En de basis van heel veel dingen is toch hard werken, en niet opgeven.
En bovendien wat is talent, veel mensen waarvan wordt gezegd dat ze talent hebben, zijn al van jongs af aan bezig met iets en hebben zodoende een hoop ervaring.
Deze trouwens ook. Overigens: ik denk al anders, probleem is dat anderen dat niet snappen, maar dat verhaal kennen we dan ook allemaal.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
HB heeft ook niets te maken met weten, maar met denken. Het is iets wat ik bijna niet kan uitleggen. Of eigenlijk kan ik dat wel, en dan nog extreem uitgebreid maar ik heb daar a)nu geen zin in en b)dit topic is niet de juiste plaats.
Anders denkend is ook een veel betere term dan HB. Heeft ook mijn voorkeur. Het is ook een kutstempel net als ASS.. want er is meteen een vooroordeel. Maar het uit zich op zoveel verschillende manieren..
Misschien dat een goed geheugen er ook bij hoort hoor, of ASS ansich misschien ook wel.. immers zijn heel erg veel zwaar inteligente mensen zo goed als zeker bewezen of bekend ASS'er.
Maar ik had ook al eerder gepost dat ik dus bijvoorbeeld niet onder de indruk ben van iemand ie PI kan opnoemen tot X achter de komma.. want dat is écht niet zo moeilijk en gewoon aan te leren.
Denken is heel iets anders dan weten.
THINK DIFFERENT
Oke, ik volg je.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:13 schreef Hazzard het volgende:
Oh man wat ben ik een klootzak tegenover mijn vriendin. Zóóóveel frustratie en ik kan er alleen maar een beetje vanaf komen door een klootzak te zijn, anders ontplof ik gewoon helemaal. Vriendin pikt het natuurlijk allemaal niet meer![]()
Hoe gaan jullie om met van die frustraties die echt heel diep zitten en waarbij het lijkt alsof je gaat ontploffen als er niet heel snel iets gebeurd?
Praten. Dat is het enigste wat echt helpt, dan pak je de frustratie bij de kern aan. En praat er het liefst met je vriendin over, leg haar uit wat er is gebeurd en verwen haar maar een tijdje. Gewoon omdat ze het met je volhoudquote:Op woensdag 16 juni 2010 00:13 schreef Hazzard het volgende:
Oh man wat ben ik een klootzak tegenover mijn vriendin. Zóóóveel frustratie en ik kan er alleen maar een beetje vanaf komen door een klootzak te zijn, anders ontplof ik gewoon helemaal. Vriendin pikt het natuurlijk allemaal niet meer![]()
Hoe gaan jullie om met van die frustraties die echt heel diep zitten en waarbij het lijkt alsof je gaat ontploffen als er niet heel snel iets gebeurd?
Hoogbegaafdquote:
Het is een voor- en nadeel tegelijk. De meeste succesvolle mensen hebben zeer gangbare en dus bruikbare talenten. Ergens extreem goed in zijn en dat vertalen naar succes. Met extreme sociale talenten kan je een leider worden, en waar zijn leiders niet nodig?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
HB heeft ook niets te maken met weten, maar met denken. Het is iets wat ik bijna niet kan uitleggen. Of eigenlijk kan ik dat wel, en dan nog extreem uitgebreid maar ik heb daar a)nu geen zin in en b)dit topic is niet de juiste plaats.
Anders denkend is ook een veel betere term dan HB. Heeft ook mijn voorkeur. Het is ook een kutstempel net als ASS.. want er is meteen een vooroordeel. Maar het uit zich op zoveel verschillende manieren..
Misschien dat een goed geheugen er ook bij hoort hoor, of ASS ansich misschien ook wel.. immers zijn heel erg veel zwaar inteligente mensen zo goed als zeker bewezen of bekend ASS'er.
Maar ik had ook al eerder gepost dat ik dus bijvoorbeeld niet onder de indruk ben van iemand ie PI kan opnoemen tot X achter de komma.. want dat is écht niet zo moeilijk en gewoon aan te leren.
Denken is heel iets anders dan weten.
THINK DIFFERENT
Topsport kan je alleen bedrijven als je ook aanleg hebt. Een atleet moet een zekere lichaamsbouw hebben. Is deze niet gunstig genoeg, dan kan je trainen tot je er dood bij neervalt maar de top zal je niet bereiken.quote:
Hoe herkenbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
nog niet echt hoor![]()
[..]
Dat is het grootste probleem, een te brede interesse.. als ik de kans zou krijgen om mij op 1 ding te kunnen isoleren dan is dat hemels, het overige weet ik dan wel mee om te gaan. Ik hoop ook echt op "mijn" plekje te komen.. potentie zat, ik weet alleen zelf ook niet wat of waar mijn plekje ligt.
Bijkomend is dat je "binnen" moet komen... ik kan van alles opnoemen, het moet echter wel realistisch zijn. En in dat opzicht zijn mijn kansen gewoon klein... niet kansloos en alles is altijd mogelijk.. ik loop zwaar achter, heb ervaring waar je U tegen zegt.. maar zit niet in het standaard protocolletje of het "curse" life.
Ik ben verder dan dat.. het is alleen niet te zien in status/goederen.
Waar gaat die andere 1,5 miljard dan heen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:19 schreef ScarFace- het volgende:
http://twitter.com/gerdaoskam/statuses/16297878882
Re-integratie bureau`s, begeleid wonen, allerlei rare instellingen zou ik zeggen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waar gaat die andere 1,5 miljard dan heen?
En sowieso snap ik het niet, want dat zou betekenen dat er maar 555 euro per WAJONGer per jaar heen gaat?
PS: Autidude, kun je nog wat verhalen van superautist neerzetten? Vond ze leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |