ach, het is tijd voor zonneschijn en zomer! En zonneschijn is gewoon positiever!quote:
"Na regen komt zonneschijn"quote:
Ik vind hem weer mooi, en robuust wou ook geen negatieve TT's meer.quote:Op maandag 14 juni 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind het naïef om een probleemtopic als PDD dwingend als een mooi weer topic neer te zetten. Dan sta je imo een beetje buiten de realiteit.
quote:Ja-en: 23Nee-want: 26Ja-maar: 29Totaal: 78
Interpretatie
Totale score: tussen 78 en 88 punten
Klasse 4 78 t/m 88 punten
Je beschikt over een gezonde basis om invloed uit te oefenen op de wereld om je heen. Je kunt voldoende onderscheid maken tussen de dingen waar je geen invloed op hebt en de dingen waar je wel invloed op kunt uitoefenen. Je bent in staat verantwoordelijkheden te dragen en leiding te geven. Toch kunnen weerstand en tegenslag je nog makkelijk uit je evenwicht brengen en de kans is groot dat je bij onverwachte gebeurtenissen in paniek of uit irritatie de situatie verergert. Zeker als er grote verschillen zijn tussen de drie posities (je kan daar meer over lezen bij "balans"). Al kan het zijn dat je bij tijd en wijle het gevoel hebt de greep op de gebeurtenissen te verliezen, na verloop van tijd zul je in staat zijn om adem te halen, nog eens goed om je heen te kijken en de draad weer op te pakken. Of het ook voldoende is om je gelukkig te voelen bij wat afspeelt, hangt in sterke mate af van het evenwicht tussen de drie posities. Zeker in jouw geval is het verstandig daar goed naar te kijken en aandacht te schenken aan een kwaliteit die wat minder goed ontwikkeld is. Als één van de drie categorieën 7 of meer punten lager scoort dan zowel de ene als de andere categorie, dan ligt daar voor jou veel winst, die je ook nog eens relatief eenvoudig kunt behalen.
2) Balans
De totaaluitslag van de test is de belangrijkste uitslag. Toch kan ook het verschil in punten tussen de drie posities nog belangrijke, aanvullende informatie bevatten. Als er tussen de hoogste en de laagste score veel of weinig verschil is, zegt dat iets over de mate van evenwicht tussen de drie posities. Om de balans tussen de drieposities vast te kunnen stellen, trek je de score van de categorie met de minste punten af van de categorie met de meeste punten. Dit getal bepaalt je afwijking. Bijvoorbeeld:
Ja-en (22), nee-want (25), ja-maar (24)
Afwijking bedraagt 3 punten
Ja-en (30), nee-want (34), ja-maar (35)
Afwijking bedraagt 5 punten
Ja-en (21), nee-want (26), ja-maar (16)
Afwijking bedraagt 10 punten
Als je je afwijking hebt vastgesteld, kan je hieronder terugvinden wat dat betekent.
In zijn algemeenheid kun je zeggen: hoe meer balans, des te beter. Aan de andere kant: als er veel verschil bestaat tussen de drie posities, is daar ook veel (relatief gemakkelijke) winst te behalen. Bedenk echter wel: hoe meer punten per categorie, des te beter. Probeer dus nooit het evenwicht te herstellen door één van de drie kwaliteiten minder te gaan beheersen, maar breng het evenwicht juist tot stand door de minst ontwikkelde kwaliteit(en) te versterken.
Harmonie 0 t/m 5 punten
De drie posities zijn zeer goed met elkaar in harmonie. Een afwijking van minder dan 5 punten is bijzonder, bij de meeste mensen is één kwaliteit duidelijk minder ontwikkeld dan de andere twee. Als de drie posities in harmonie zijn, is er geen specifiek aandachtspunt. Als je hoger op de Ja-maar® Test wilt scoren, besteedt dan in gelijke mate aandacht aan alle drie de posities om de harmonie te bewaren.
Evenwicht 6 t/m 10 punten
Er is sprake van een zekere mate van evenwicht tussen de drie posities. Eén of twee posities kunnen echter versterkt worden om wat meer evenwicht tot stand te brengen. Vooral de positie met de minste punten is interessant om te bekijken. Is het ja-en, onderzoek dan welk deel van ja-en voor jou interessant is, accepteren of passie en doorzettingsvermogen. Is nee je leerpunt, ga dan beter je grenzen stellen en besef dat het je belemmert te doen wat je wilt doen. Als ja-maar het minst ontwikkeld is, neem dan de tijd die nodig is om een beslissing te nemen. Leer zowel te bezinnen als kritisch na te denken.
Disbalans 11 t/m 15 punten
De drie posities lopen qua score sterk uiteen. Je beheerst één of twee basisvaardigheden duidelijk te weinig in verhouding tot de andere(n). Beoordeel aan de hand van de scores welke van de drie posities bij jou het minst ontwikkeld is. Als de ja-en score te weinig ontwikkeld is, dan ligt dat aan je moeite de werkelijkheid te accepteren (ga dat leren, het zal je rust geven) of je onvermogen vast te houden aan je eigen passie en doorzettingsvermogen. Leer in dat geval je tanden er in te zetten en te blijven zetten tot je je doel bereikt hebt. Als de nee-want score te weinig ontwikkeld is, ben je relatief onvoldoende in staat voor jezelf op te komen. Besef dan dat aardigheid je weinig zal brengen (behalve bij de verkeerde mensen). En als de ja-maar score te weinig ontwikkeld is, dan ben je te veel doener en te weinig denker en bezinner. Geef de twijfel meer ruimte in je leven. Het aardige is dat je daardoor uiteindelijk meer greep zult krijgen op de gebeurtenissen.
Disproportie > 16 punten
Alles wat geldt voor de positie zoals hierboven omschreven (disbalans), geldt ook voor jou. Alleen in zeer sterke en dus zorgelijke mate. Gemiddeld scoort slechts zo`n 8% een afwijking op de test van 16 of meer punten. Het betekent dat je een kwaliteit in verhouding tot andere kwaliteiten zeer matig beheerst. Het kan niet anders of dat leidt tot een sterke mate van onevenwichtigheid. Omdat je een bepaalde kwaliteit niet of nauwelijks ontwikkeld hebt, is de kans groot dat je op momenten dat je die kwaliteit nodig hebt, zult teugvallen op één van de andere twee kwaliteiten.
- Nee-want disproportie
Als je het moeilijk vindt nee te zeggen, is de kans groot dat je het probleem wat daardoor ontstaat, probeert op te lossen door je ja-en kwaliteit in te zetten. Concreet: als je werk op je schouders neemt, waar je eigenlijk geen zin in hebt (maar je kan geen nee zeggen), is de kans groot dat je het probleem oplost door de ja-en kwaliteit in te zetten (en er `dan maar` tegenaan te gaan). Op de lange duur creëert deze nee-want disproportie een onontkoombaar probleem (de twee belangrijkste kenmerken van mensen met burn-out is dat ze geen nee kunnen zeggen en ambitieus en perfectionistisch zijn: een zwakke nee-want en een sterke ja-en, dus). In het geval je geen nee kunt zeggen, is de ja-en kwaliteit dus geen zegen maar een valkuil. En om het ingewikkeld te maken: je lost het niet op door inder ja-en te zeggen (daarmee zou je iets wat je goed kunt geweld aandoen), maar door de nee-want positie beter te beheersen. Je moet leren niet-doen.
- Ja-maar disproportie
Zo geldt ook dat als de ja-maar positie te weinig ontwikkeld is in relatie tot de andere twee posities, de kans groot is dat je het gebrek aan kritisch vermogen (ja-maar) compenseert door je steeds opnieuw met groot enthousiasme in nieuwe projecten te storten (ja-en), die je na verloop van tijd weer moet beëindigen (nee-want), omdat je nou eenmaal te weinig tijd had genomen om eerst goed na te denken of het wel bij je past.
- Ja-en disproportie
De mogelijk meest tragische disproportie is een relatief matige ja-en. Je weet dan wel wat je niet wilt (nee-want), en je weet ook wel waar je over twijfelt (ja-maar), maar at je wél wilt ... Ook voor jou geldt: minder twijfelen (ja-maar) of minder assertief zin (nee-want) is niet de oplossing. De oplossing ligt in het versterken van je de ja-en positie.
Pssst, TVP's hoeven niet meer he... Hebben ze een knoppie voor neergezet nuquote:
Dat was ik dus.. Volledig mee eens. Met je hele post dus. Ik vind zoals het nu is helemaal top. Ik kan slecht tegen warmte, ik hou wel van warmte.. bijv onder de douche, of soms ook een beetje van de zon zo in de ochtend. Maar ik hou niet van die drukkende en benauwende warmte die je helemaal uitput. Dat kost heel erg veel energie. En ik hou ook niet van heel fel licht, dan moet ik steeds met mijn ogen knijpen en krijg ik hoofdpijn. En het is ook gevaarlijk met autorijden en je kan ook huidkanker krijgen. Ik ben geen fan.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:48 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Pssst, TVP's hoeven niet meer he... Hebben ze een knoppie voor neergezet nu
Zonneschijn is veel lekkerder dan regen in ieder geval. Hoewel ik het zelf ook wel heel snel weer té warm heb. Ik ben op mijn best als het tussen de 20 en 25 graden is. Daaronder begin ik met truien, daarboven lig ik op apegapen.
O en voor degene die de laatste post in het vorige topic had: ik had het inderdaad over de toeters op straat. Ik kijk geen voetbal, dus daar heb ik er geen last van...
MOOIquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:53 schreef Twizu het volgende:
Weer eens meelezen hier.![]()
Ik vind het weertje overigens wel lekker zo! Alleen die hooikoorts.
Zal vanavond die test ook eens maken.![]()
Idd leuke test.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:46 schreef ikke043 het volgende:
Ik heb net deze test gedaan, mss ook leuk als jullie die maken.
Uitslag
[..]
Baas!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:41 schreef Autidude het volgende:
[..]
"Na regen komt zonneschijn"![]()
![]()
En
[..]
Ik vind hem weer mooi, en robuust wou ook geen negatieve TT's meer.
Dus ik heb het goed gedaan!![]()
Leuke testquote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:46 schreef ikke043 het volgende:
Uitslag
[..]
Wutquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:07 schreef robuust89 het volgende:
uitslag: meer nee zeggen![]()
Oke, is doe-baar!
Ik betwijfel of ik dat ga overleven.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:59 schreef ikke043 het volgende:
[..]
MOOI
Weet je wat het beste is tegen hooikoorts?
3 dagen in een veld slapen, daarna is je lichaam in balans voor de rest van de zomer
Negative, het is het water dat het hem doet.. Zonlicht is ook nodig.. maar teveel is absoluut niet goed.quote:
Ik geef m'n gras elke dag waterquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Negative, het is het water dat het hem doet.. Zonlicht is ook nodig.. maar teveel is absoluut niet goed.
Moet je ook eens kijken wat het gras doet in de zomer na een pittige regendag..
Airosol heet het geloof ik, ik ben vatbaar voor hooikoorts.. maar heb het niet helemaal.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:59 schreef ikke043 het volgende:
Weet je wat het beste is tegen hooikoorts?
Je weet tochquote:
Gazon A-Z van Ecostyle.. en eerst verticuteren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:26 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik geef m'n gras elke dag water
Maar als de zon niet schijnt heeft dat bagger weinig nut, met zon groeit het echter als niets.
4 kippen, 1 haan, 1 eend & 3 konijnen werkt perfectquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:29 schreef Autidude het volgende:
[..]
Gazon A-Z van Ecostyle.. en eerst verticuteren.
Ja-en:quote:
Cool! een mini kinderboerderijquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:31 schreef ikke043 het volgende:
[..]
4 kippen, 1 haan, 1 eend & 3 konijnen werkt perfect![]()
Jah zeer ingewikkelde namenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:36 schreef Autidude het volgende:
[..]
Cool! een mini kinderboerderij![]()
Hebben ze ook naampjes?
Dat is bij onze kippen ook, van de winter zijn er 2 gestorven(en nu hebben we er 4 over), maar met een beetje geluk hebben we binnenkort kuikens.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:42 schreef Autidude het volgende:
Lol, Geweldig!!
Wij hebben 3 Border Collies; Donja, Swift en Vic. We hadden er 4, maar Brooke is overleden. En daarvoor hadden we er 1 en die heette Bordey.
En we hebben 5 schapen, maar die hebben geen naam. Maar ik moet ze eigenlijk wel een naam geven.
En de honden hebben ook nog tig bijnamen
ben jij ook autistquote:
Gras is interessant! En een mooi super gazon stemt vrolijk, zo'n zwaar gelikt grasveldje.. is mooi.quote:
Mooie woordenquote:Op dinsdag 15 juni 2010 14:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
goddomme wat een mooi woord!![]()
![]()
Thnxs man!
Vooral de Engelse variant.quote:
Wat genetisch normaal is. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat wij nog zo weinig weten over ons DNA dat er bijna dagenlijks iets nieuws wordt ondekt bij wijzen van spreken. Hetzelfde geldt voor onze hersens.quote:
Als eerste dat over de verkiezingen was een grapjequote:Op maandag 14 juni 2010 20:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dit kan ik op mijn beurt weer als gezeik om het gezeik beschouwen. Laat ik dit zeggen: jij bent hier niet de maat der dingen en al helemaal niet diegene die anderen gaat voorschrijven hoe die moet gaan posten. Dit topic is van iedereen die wil posten wat hij/zij wil binnen de context van PDD..
Ik begrijp dat je het land hebt aan wat jij noemt tirades van anderen. Mag ik je eraan herinneren dat jij diegene was die hier aan mijn adres liep te zuigen over de verkiezingsuitslag? Dan lok je op z'n zachts gezegd iets uit en dan moet je niet gaan zaniken als een ander daar een stevig repliek op geeft. Je wist donders goed waar je mee bezig was.
En verder mag ik vragen om hier niet naïef te zijn. Mensen zijn vrij om thema's in te brengen, zoals jij dat doet over je werk. Hier posten vooral mensen die in het dagelijks leven tegen van alles zijn aangelopen en vaak een heel trackrecord aan forse ervaringen achter de rug hebben. Dat dit tot triggers kan leiden is dan niet vreemd. Ik vind het normaal dat hier mensen de ruimte moeten krijgen om te kunnen spuien, anderen doen en deden dat ook. Autidude spuide ook het nodige, ook behoorlijk fors zo nu en dan, was ook niet altijd even prettig om te lezen, maar ik gaf hem alle ruimte. Hij wilde zijn ei ook kwijt tenslotte ook kwijt. (Overigens auti leverde vaak genoeg behoorlijke kwalitatieve inbreng en zeer creatief, voegde heel veel toe.)
Natuurlijk kan het topic nooit 100% iedereen zijn zin geven. We zijn allemaal verschillend. De een is optimistischer dan de ander, de ander zwaarmoediger (en heeft wat meer dan zweetvoeten). De een heeft een hoge intellectuele inbreng, de ander komt liever met pragmatische inbreng. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Het kan nooit zo zijn dat alle users anderen kunnen bekoren. Daar zijn we tenslotte gewoon mensen voor, ja zelfs met ASS gaat dit op.
Ik vat samen. Dit topic is van iedereen en in beginsel mag iedereen posten wat hij wil, zolang het binnen de context en regels van dit topic gebeurt. Er is een scheidsrechter wmb en dat is de crew.
Overigens: niemand verplicht je om andermans postings te lezen. Sta je het niet aan, dan skip je het gewoon.
Ja-en:quote:Op dinsdag 15 juni 2010 15:46 schreef ikke043 het volgende:
Uitslag
[..]
Volgens mij, heb ik nu pas je werkelijke boodschap door..quote:
Ik vind zijn stem en accent irritant en hij is geestelijk en in woorden heel sterk, maar ik vind zijn uitstraling heel erg zwak. Het is een lief mietjequote:Op dinsdag 15 juni 2010 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooie woorden![]()
Jij geniet wrs ook als je naar Bram Moszkowicz hoort praten
Op onderdelen: ja; op andere onderdelen: nee. Uitleg is denk ik niet nodig dat ligt denk ik voor de hand. Feit is dat ASS zwaar beperkend werkt op essentiële facetten van het leven. Mensen zijn sociale wezens, een defect in dat deel betekent behoorlijk afbreuk in levensvreugde. In computertermen zou je kunnen spreken van ene haperende kernel.quote:
Deze meneer is ook zeer eloquent en taalkundigquote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:31 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind zijn stem en accent irritant en hij is geestelijk en in woorden heel sterk, maar ik vind zijn uitstraling heel erg zwak. Het is een lief mietje.. Maar hij is wel zeer taalkundig ja, ik kan dat zelf niet zo goed.. maar ik hou er wel vreselijk van en kan er zwaar op kicken idd.
Ass beperkt je. En wat doe jij om die beperking op te heffen?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op onderdelen: ja; op andere onderdelen: nee. Uitleg is denk ik niet nodig dat ligt denk ik voor de hand. Feit is dat ASS zwaar beperkend werkt op essentiële facetten van het leven. Mensen zijn sociale wezens, een defect in dat deel betekent behoorlijk afbreuk in levensvreugde. In computertermen zou je kunnen spreken van ene haperende kernel.
Negative, de juiste term is incompatible drivers(stuurprogramma's) op diverse processen/toepassingen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In computertermen zou je kunnen spreken van ene haperende kernel.
I know...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze meneer is ook zeer eloquent en taalkundig:
De beperking is ASS. Dat betekent dat er nogal wat afvalt. Het is nl. niet te genezen. Een prestatie hangt af van talent en inzet. Met inzet kun je wat compenseren. Maar bij alle topsporten wordt het dan erg lastig om te winnen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:02 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ass beperkt je. En wat doe jij om die beperking op te heffen?
Mag ookquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:02 schreef Autidude het volgende:
[..]
Negative, de juiste term is incompatible drivers(stuurprogramma's) op diverse processen/toepassingen.
/Nerd
Toen ik klein was, was ik altijd fan van hem. Ik speelde hem en broer een ander politicusquote:
Het is een feit en tevens veel toegankelijker en beter te begrijpen voor het volk dan een kernel error/panic.quote:
Taalkundig ben ik dan ook niet zo.....en nee erg vind ik het ook niet. Woordblind bij typen weer wel..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:17 schreef Autidude het volgende:
[..]
Het is een feit en tevens veel toegankelijker en beter te begrijpen voor het volk dan een kernel error/panic.![]()
Deze ga je ook waarderen, mbt taal
Nu ben ik zelf ook geen held, zeker niet in tekst.. mondig iig een stuk beter. Maar dan nog maak ik vormfouten en etc.. Maar Nederlands is dan ook een zeer moeilijke taal, zeker in pure taalkundige vorm.
Dit kom je ook enkel nog meer tegen op certificaten, gerechtelijke geschriften en dergelijke.
In zekere zin vind ik de verloedering ook niet zo'n heel grote ramp, ik bedoel.. ik maak mij echt niet druk om
fouten die ik constateer op een internetforum.
Zo vreselijk mooi die tekst die hij quote.. dat is het échte Nederlands. Kom je niet meer tegen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Taalkundig ben ik dan ook niet zo.....en nee erg vind ik het ook niet. Woordblind bij typen weer wel..![]()
En die leraar Duits..Blijft leuk, Auti, jammer dat dit soort TV niet meer is...
Je kan je geluk ook uit andere dingen proberen te halen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op onderdelen: ja; op andere onderdelen: nee. Uitleg is denk ik niet nodig dat ligt denk ik voor de hand. Feit is dat ASS zwaar beperkend werkt op essentiële facetten van het leven. Mensen zijn sociale wezens, een defect in dat deel betekent behoorlijk afbreuk in levensvreugde. In computertermen zou je kunnen spreken van ene haperende kernel.
Zoek en gij zult vinden.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan je geluk ook uit andere dingen proberen te halen.Doe ik ook.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben namelijk van mening dat ASS een oorzaak is, en de beperking een gevolg. En je kunt wellichts niets doen aan de oorzaak, maar wel aan de gevolgen(beperkingen). Zo ook aan het sociale aspect, qua sociale aspect denk ik eigenlijk dat ervaring het belangrijkste is.quote:
Dit gedeelte vervalt bij mijn kijk op ASS. En over dat topsport, als ik een voetbalteam zie dan zie ik liever een groep die hard werkt, dan een groep met talent. Talent gaat namelijk niet goed samen(in veel gevallen) met hard werken. En de basis van heel veel dingen is toch hard werken, en niet opgeven.quote:Dat betekent dat er nogal wat afvalt. Het is nl. niet te genezen. Een prestatie hangt af van talent en inzet. Met inzet kun je wat compenseren. Maar bij alle topsporten wordt het dan erg lastig om te winnen.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:55 schreef ikke043 het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben namelijk van mening dat ASS een oorzaak is, en de beperking een gevolg. En je kunt wellichts niets doen aan de oorzaak, maar wel aan de gevolgen(beperkingen). Zo ook aan het sociale aspect, qua sociale aspect denk ik eigenlijk dat ervaring het belangrijkste is.
Ja, maar jij mijn deel niet.quote:
Dat laatste is gewoon erg jammer. Ik heb er ook erg van genoten, ik keek meestal wel op zondag. Carla en Frank van Putten :quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:37 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zo vreselijk mooi die tekst die hij quote.. dat is het échte Nederlands. Kom je niet meer tegen.
K&B zijn mijn klokkenluiders/motivatie geweest. Groeide er bewust mee op.
En van Otto den Beste krijg ik gewoon tranen in mijn ogen.. ik zie het sarcasme.. Maar het is zo treffend!
Dat ben ik!!En het is jaaaaaaaren oud.. Het was op een gegeven moment zo dat ze het zelf ook zat waren en het bijltje er bij hebben neergegooid.. Ze zijn nog steeds zo gek, de Bie zat laatst nog bij DWDD.. maar ze komen niet meer terug.
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:49 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zoek en gij zult vinden.
Altijd blijven lachen.
We zijn traag, maar niet kansloos. <- punt
Daar heb je wel gelijk in.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan je geluk ook uit andere dingen proberen te halen.Doe ik ook.
Muziek onder andere. Concerten en festivals. Andere leuke dingen doen.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in.Bijvoorbeeld mijn speakers (mijn Rhea's) . Ik draaide Diana Krall, het was net of ze vlak voor mij stond
Maar maar ik eens vragen: waar put jij je geluk uit?
Ik zie het zo: het is en en...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:55 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben namelijk van mening dat ASS een oorzaak is, en de beperking een gevolg. En je kunt wellichts niets doen aan de oorzaak, maar wel aan de gevolgen(beperkingen). Zo ook aan het sociale aspect, qua sociale aspect denk ik eigenlijk dat ervaring het belangrijkste is.
[..]
Dit gedeelte vervalt bij mijn kijk op ASS. En over dat topsport, als ik een voetbalteam zie dan zie ik liever een groep die hard werkt, dan een groep met talent. Talent gaat namelijk niet goed samen(in veel gevallen) met hard werken. En de basis van heel veel dingen is toch hard werken, en niet opgeven.
En bovendien wat is talent, veel mensen waarvan wordt gezegd dat ze talent hebben, zijn al van jongs af aan bezig met iets en hebben zodoende een hoop ervaring.
In mijn geloof noem ik het goddelijkquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik gisteren. Hij heeft veel in zich.
Je laat je HB trekjes zienquote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:13 schreef Autidude het volgende:
[..]
In mijn geloof noem ik het goddelijk![]()
En ik ben niet de enige.
Megalomaan? misschien.. ASS? zeker weten![]()
FF met heel grote pauwen veren en er dik bovenop gepost natuurlijk![]()
Maarja, noem het "anders denkend", "HFA", "Hoogbegaafd", "top 2%" , bla bla bla..
ik euh.. "denk" .. , denk ik..![]()
![]()
Vroeger vergeleek ik het met de Matrix en Neo... waarin Neo ook weer zou moeten staan voor "nieuwe tijdskinderen" oid.. Losgekoppeld/hokloos iig, dat zijn wel sleutelwoorden in de kern van gedachte.
Muziek, zeker.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Muziek onder andere. Concerten en festivals. Andere leuke dingen doen.
nog niet echt hoorquote:
Dat is het grootste probleem, een te brede interesse.. als ik de kans zou krijgen om mij op 1 ding te kunnen isoleren dan is dat hemels, het overige weet ik dan wel mee om te gaan. Ik hoop ook echt op "mijn" plekje te komen.. potentie zat, ik weet alleen zelf ook niet wat of waar mijn plekje ligt.quote:Buiten het hoge IQ laat je je creativiteit zien en een zeker breeddheid aan onderwerpen!. Ook een belangrijke component van HB. Het zou zo mooi zijn als je er iets kan doen waarmee je gelukkig wordt.
Maar genetisch normaal bestaat niet. Sterker nog: als de genenpoel enkel normaal zou zijn, was de mensheid heel erg snel uitgestorven; juist door diversiteit en 'afwijkingen' blijft de mens(heid) groeien!quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat genetisch normaal is. Wat ik eigenlijk bedoelde was dat wij nog zo weinig weten over ons DNA dat er bijna dagenlijks iets nieuws wordt ondekt bij wijzen van spreken. Hetzelfde geldt voor onze hersens.
[..]
QFTquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:55 schreef ikke043 het volgende:
[..]
[..]
Dit gedeelte vervalt bij mijn kijk op ASS. En over dat topsport, als ik een voetbalteam zie dan zie ik liever een groep die hard werkt, dan een groep met talent. Talent gaat namelijk niet goed samen(in veel gevallen) met hard werken. En de basis van heel veel dingen is toch hard werken, en niet opgeven.
En bovendien wat is talent, veel mensen waarvan wordt gezegd dat ze talent hebben, zijn al van jongs af aan bezig met iets en hebben zodoende een hoop ervaring.
Deze trouwens ook. Overigens: ik denk al anders, probleem is dat anderen dat niet snappen, maar dat verhaal kennen we dan ook allemaal.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
HB heeft ook niets te maken met weten, maar met denken. Het is iets wat ik bijna niet kan uitleggen. Of eigenlijk kan ik dat wel, en dan nog extreem uitgebreid maar ik heb daar a)nu geen zin in en b)dit topic is niet de juiste plaats.
Anders denkend is ook een veel betere term dan HB. Heeft ook mijn voorkeur. Het is ook een kutstempel net als ASS.. want er is meteen een vooroordeel. Maar het uit zich op zoveel verschillende manieren..
Misschien dat een goed geheugen er ook bij hoort hoor, of ASS ansich misschien ook wel.. immers zijn heel erg veel zwaar inteligente mensen zo goed als zeker bewezen of bekend ASS'er.
Maar ik had ook al eerder gepost dat ik dus bijvoorbeeld niet onder de indruk ben van iemand ie PI kan opnoemen tot X achter de komma.. want dat is écht niet zo moeilijk en gewoon aan te leren.
Denken is heel iets anders dan weten.
THINK DIFFERENT
Oke, ik volg je.quote:Op woensdag 16 juni 2010 00:13 schreef Hazzard het volgende:
Oh man wat ben ik een klootzak tegenover mijn vriendin. Zóóóveel frustratie en ik kan er alleen maar een beetje vanaf komen door een klootzak te zijn, anders ontplof ik gewoon helemaal. Vriendin pikt het natuurlijk allemaal niet meer![]()
Hoe gaan jullie om met van die frustraties die echt heel diep zitten en waarbij het lijkt alsof je gaat ontploffen als er niet heel snel iets gebeurd?
Praten. Dat is het enigste wat echt helpt, dan pak je de frustratie bij de kern aan. En praat er het liefst met je vriendin over, leg haar uit wat er is gebeurd en verwen haar maar een tijdje. Gewoon omdat ze het met je volhoudquote:Op woensdag 16 juni 2010 00:13 schreef Hazzard het volgende:
Oh man wat ben ik een klootzak tegenover mijn vriendin. Zóóóveel frustratie en ik kan er alleen maar een beetje vanaf komen door een klootzak te zijn, anders ontplof ik gewoon helemaal. Vriendin pikt het natuurlijk allemaal niet meer![]()
Hoe gaan jullie om met van die frustraties die echt heel diep zitten en waarbij het lijkt alsof je gaat ontploffen als er niet heel snel iets gebeurd?
Hoogbegaafdquote:
Het is een voor- en nadeel tegelijk. De meeste succesvolle mensen hebben zeer gangbare en dus bruikbare talenten. Ergens extreem goed in zijn en dat vertalen naar succes. Met extreme sociale talenten kan je een leider worden, en waar zijn leiders niet nodig?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:25 schreef Autidude het volgende:
HB heeft ook niets te maken met weten, maar met denken. Het is iets wat ik bijna niet kan uitleggen. Of eigenlijk kan ik dat wel, en dan nog extreem uitgebreid maar ik heb daar a)nu geen zin in en b)dit topic is niet de juiste plaats.
Anders denkend is ook een veel betere term dan HB. Heeft ook mijn voorkeur. Het is ook een kutstempel net als ASS.. want er is meteen een vooroordeel. Maar het uit zich op zoveel verschillende manieren..
Misschien dat een goed geheugen er ook bij hoort hoor, of ASS ansich misschien ook wel.. immers zijn heel erg veel zwaar inteligente mensen zo goed als zeker bewezen of bekend ASS'er.
Maar ik had ook al eerder gepost dat ik dus bijvoorbeeld niet onder de indruk ben van iemand ie PI kan opnoemen tot X achter de komma.. want dat is écht niet zo moeilijk en gewoon aan te leren.
Denken is heel iets anders dan weten.
THINK DIFFERENT
Topsport kan je alleen bedrijven als je ook aanleg hebt. Een atleet moet een zekere lichaamsbouw hebben. Is deze niet gunstig genoeg, dan kan je trainen tot je er dood bij neervalt maar de top zal je niet bereiken.quote:
Hoe herkenbaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:43 schreef Autidude het volgende:
[..]
nog niet echt hoor![]()
[..]
Dat is het grootste probleem, een te brede interesse.. als ik de kans zou krijgen om mij op 1 ding te kunnen isoleren dan is dat hemels, het overige weet ik dan wel mee om te gaan. Ik hoop ook echt op "mijn" plekje te komen.. potentie zat, ik weet alleen zelf ook niet wat of waar mijn plekje ligt.
Bijkomend is dat je "binnen" moet komen... ik kan van alles opnoemen, het moet echter wel realistisch zijn. En in dat opzicht zijn mijn kansen gewoon klein... niet kansloos en alles is altijd mogelijk.. ik loop zwaar achter, heb ervaring waar je U tegen zegt.. maar zit niet in het standaard protocolletje of het "curse" life.
Ik ben verder dan dat.. het is alleen niet te zien in status/goederen.
Waar gaat die andere 1,5 miljard dan heen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:19 schreef ScarFace- het volgende:
http://twitter.com/gerdaoskam/statuses/16297878882
Re-integratie bureau`s, begeleid wonen, allerlei rare instellingen zou ik zeggen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 14:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waar gaat die andere 1,5 miljard dan heen?
En sowieso snap ik het niet, want dat zou betekenen dat er maar 555 euro per WAJONGer per jaar heen gaat?
PS: Autidude, kun je nog wat verhalen van superautist neerzetten? Vond ze leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |