Gewoon ff naar Hendrix luisteren man die doet dat all the timequote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die solo terwijl je duim op de 1e fret blijft staan
Ja sorry kwas niet echt duidelijk hahaquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar die solo terwijl je duim op de 1e fret blijft staan
je hoeft niet persee een solo bovenaan de neck te spelen he..!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
No offense maar, dan heb je toch JUIST weinig vrijheid, aangezien je wijsvinger niet die barré dekt, als je dan die vingers daarvoor weg haalt, dan ga je weer compleet vals. ??quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:35 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Ja sorry kwas niet echt duidelijk hahaik bedoelde niet echt soleren maar meer binnen dat akkoord zegmaar extra versieringen spelen.
Lekker die hoge E over die F heen spelen!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
No offense maar, dan heb je toch JUIST weinig vrijheid, aangezien je wijsvinger niet die barré dekt, als je dan die vingers daarvoor weg haalt, dan ga je weer compleet vals. ??
Nee kijk, als je je duim voor de basnoot gebruikt betekent dat dat je je wijsvinger niet over de hele hals hoeft te leggen waardoor je als het ware je wijsvinger dus meer bewegingsvrijheid geeftquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
No offense maar, dan heb je toch JUIST weinig vrijheid, aangezien je wijsvinger niet die barré dekt, als je dan die vingers daarvoor weg haalt, dan ga je weer compleet vals. ??
Ja, dan geef je je wijsvinger ietsje meer bewegingsvrijheid, en vervolgens beperk je je andere 3 vingers behoorlijk maximaal. Ik snap het voordeel nog steeds nietquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:41 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Nee kijk, als je je duim voor de basnoot gebruikt betekent dat dat je je wijsvinger niet over de hele hals hoeft te leggen waardoor je als het ware je wijsvinger dus meer bewegingsvrijheid geeft
kan begin stuk en daar speel ik geen F chord in hoorquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:36 schreef E.R.O.L. het volgende:
Maar idd, ik verwees ook al naar Hendrix. Jullie hebben nooit Hey Joe gespeeld? Doe dat maar eens en je ervaart het meerdere malen
Een akkoord blijft nog altijd een samenklank van 3 tonen, dus wie zegt dat je alle snare daarvoor moet gebruiken? Luister naar de intro van Hey Joe van Hendrix. Op zo'n manier bedoel ik dus. Als jij dat barré gaat spelen dan komt er ook niks van terechtquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:44 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja, dan geef je je wijsvinger ietsje meer bewegingsvrijheid, en vervolgens beperk je je andere 3 vingers behoorlijk maximaal. Ik snap het voordeel nog steeds niet
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:36 schreef E.R.O.L. het volgende:
Maar idd, ik verwees ook al naar Hendrix. Jullie hebben nooit Hey Joe gespeeld? Doe dat maar eens en je ervaart het meerdere malen
Hahaha nu gaat iedereen alles door elkaar gebruiken. Je kan toch ook eenzelfde soort greep (dus je duim voor de basnoot gebruiken) in een andere positie doen. Het hoeft niet perse een F akkoord te zijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:46 schreef genakt het volgende:
[..]
kan begin stuk en daar speel ik geen F chord in hoor
Als je dat steeds gaat doen sloop je volgens mij je hand. Speelt echt super oncomfortabelquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:50 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Hahaha nu gaat iedereen alles door elkaar gebruiken. Je kan toch ook eenzelfde soort greep (dus je duim voor de basnoot gebruiken) in een andere positie doen. Het hoeft niet perse een F akkoord te zijn
ik zei al, het zal wel verkeerd aangeleerd zijn. Maar ik heb vrij lange vingers, dus ik kan overal gewoon goed bij etc.. ik zie het probleem niet terwijl anderen echt denken van wtfquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als je dat steeds gaat doen sloop je volgens mij je hand. Speelt echt super oncomfortabel.
Ja als we zo gaan doen kan ik ook met me lul de e snaar tokkelenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:50 schreef E.R.O.L. het volgende:
[..]
Hahaha nu gaat iedereen alles door elkaar gebruiken. Je kan toch ook eenzelfde soort greep (dus je duim voor de basnoot gebruiken) in een andere positie doen. Het hoeft niet perse een F akkoord te zijn
Nou misschien moet je dat dan maar doenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja als we zo gaan doen kan ik ook met me lul de e snaar tokkelen
want wat je nu zegt slaat ook nergens op![]()
QFTquote:Op vrijdag 18 juni 2010 18:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Onwetendheid op een voetstuk zetten zal ik nooit begrijpen.
Nee. Niks van Hendrix. Ook geen ambitie om dat te doen overigens.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:36 schreef E.R.O.L. het volgende:
hej joe is dan wel weer leuk om te spelenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:58 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee. Niks van Hendrix. Ook geen ambitie om dat te doen overigens.
Ja idd! Ik ben ook niet echt een heel erge Hendrix fan hoor, maar dit nummer is toch heel anders dan zijn andere werkquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:59 schreef genakt het volgende:
[..]
hej joe is dan wel weer leuk om te spelen
Bedankt voor de samenvatting haha, ik ben echt slecht in dingen uitleggen. Zeker als ik het niet ter plekke kan demonstrerenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:01 schreef Svyatagor het volgende:
Overigens heeft E.R.O.L. wel een punt, als je de lage e-snaar met je duim fret, heb je vier vingers over om binnen het akkoord mee te pielen, waaronder je wijsinger, die bij de meeste mensen toch nauwkeuriger is dan je middel- of ringvinger. Leg je je wijsvinger al plat bij barré, dan is het lastiger om die voor gepiel te gebruiken, dat ben ik wel met'm eens.
Dat slaat wel ergens op, hij pakt gewoon een barre op een andere manier, als je die verschuift blijft het in feite dat akkoord dus kan je schuiven wat je wilquote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Ja als we zo gaan doen kan ik ook met me lul de e snaar tokkelen
want wat je nu zegt slaat ook nergens op![]()
heb je hej joe wel eens gespeeld iedegeval stuk wat ik kan zit geen enkel barre chordquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat slaat wel ergens op, hij pakt gewoon een barre op een andere manier, als je die verschuift blijft het in feite dat akkoord dus kan je schuiven wat je wil
Niet da tik het voordeel nog steeds niet snap aangezien je wijsvinger maar in 2 vakjes bewegingsvrijheid heeft die je ook kan afdekken met je wijs en je middelvinger, en dan hou je ook nog eens de mogelijkheid over je ringvinger en pink er los bij te gebruiken als extra om er meer mee te doen.
Maarja ieder zijn manier van spelen he![]()
Heb ik tijdje geleden keer gelezenquote:Trouwens veel respect voor Tony Iommi met z'n plastic vingertopjes! Die man kon nog aardig spelen ondanks z'n handicap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |