abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82848169
Wat fijn Maria!!

Sigme, een hond opvoeden kan inderdaad ontzettend vermoeiend zijn en er gaat zoveel tijd inzitten! Maar het komt goed, echt. En bekijk het positief, een hond leert véél sneller dan een kind . Sterkte, hopelijk voel je je snel weer wat fijner.

Ik heb vandaag gezond gegeten En vriendje heeft spontaan koekjes gebakken, dus daar mag ik vanavond van proeven .

Lijstje:
O: brinta
T: koffie met melk
L: kom courgette/aardappel/tijmsoep met snee vloerbrood + boter
T: radijsjes + komkommer
T: hand nootjes
D: zilvervliesrijst met gewokte groenten en kipfilet
T: koekje
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:39:10 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82848264
Hoera voor Maria! .
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:

Sigme, heel herkenbaar wel
Hier ook ja, al heb ik het niet heel erg extreem geloof ik, maar ik heb ook amper een sociaal leven, dus ik word er niet zo vaak mee geconfronteerd.
Maar stel dat hier iemand zou komen logeren, langer dan één dag. Dan zou die gedachte me op voorhand al irriteren. Het idee om iemand langer dan een dag bezig te moeten houden en niet m'n eigen ding te kunnen doen .

Ik zit me dus ook af te vragen of het wel slim is om ooit aan kinderen te beginnen, want ik ben heel erg op mezelf en ik heb veel tijd voor mezelf nodig. Moet er niet aan denken dat ik bijv een dag geen tijd voor mezelf zou hebben .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 19:39:59 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_82848303
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Is het de binnekant van je vinger Vik?? Zo ja, gaat vanzelf over
Binnenkant idd en ik kijk het gewoon even aan .
Niet meer actief op Fok!
pi_82848382
Welkom Luna! Zwemmen is leuk, heb het ook gedaan!!
pi_82849149
Nou sigme, je hebt nu toch al de Hond, dus doe dat kind er in één moeite maar bij nu

Nee, = flauw, maar er zijn wel overeenkomsten natuurlijk. Het voornaamste is dat je zelf in die anderhalf jaar (min 1 week al!) ook zal veranderen. En dat wat nu mateloos zwaar lijkt, steeds normaler wordt, en niet meer iets om tegen/van op te zien/kijken. Maar dat is in het begin het moeilijkste, en vereist inderdaad inspanning van jou èn je meneer. Gelukkig doet hij ook al zijn deel, dat scheelt een berg!

Ik vond het ook een hele schok, zo'n nieuwe huisgenoot, die zonder zich aan iets te storen alle aandacht en energie opeiste. Daar ging de harmonie, en mijn gekoesterde eigen ritme, en mijn rust! Gelukkig mocht ik de mini nogal, dus dan was het al iets minder zwaar. En gaandeweg werd alles steeds vanzelfsprekender, en veranderde ikzelf blijkbaar ook, ongemerkt. Tenminste, dat zei iedereen.

Ik ben een minder vervelend kreng geworden (volgens de meneer). En de liefste moeder (volgens de mini). En mooier (volgens mijn vriendinnen). En "ja, eeeuh, anders, wel veranderd, ja..." (volgens mijn vrienden). En nog geduldiger dan in mijn 10 jaar bijbeunen in de horeca. En vervuld van heel veel begrip voor mensen die géén kind willen.
pi_82849561
Ik begrijp het ook wel. Ik werd ook altijd stapeldol van de hond van de moeder van m'n ex. Laat me met rust. .

En ik zie ook wel een beetje op tegen die drie dagen London met m'n vriendin. Niet om haar, want zij kent me en weet dat ik me af en toe even moet terugtrekken, maar we logeren bij een vriendin van haar.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:06:17 #107
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_82849563
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:58 schreef Laureline het volgende:
Nou sigme, je hebt nu toch al de Hond, dus doe dat kind er in één moeite maar bij nu

Nee, = flauw, maar er zijn wel overeenkomsten natuurlijk. Het voornaamste is dat je zelf in die anderhalf jaar (min 1 week al!) ook zal veranderen. En dat wat nu mateloos zwaar lijkt, steeds normaler wordt, en niet meer iets om tegen/van op te zien/kijken. Maar dat is in het begin het moeilijkste, en vereist inderdaad inspanning van jou èn je meneer. Gelukkig doet hij ook al zijn deel, dat scheelt een berg!

Ik vond het ook een hele schok, zo'n nieuwe huisgenoot, die zonder zich aan iets te storen alle aandacht en energie opeiste. Daar ging de harmonie, en mijn gekoesterde eigen ritme, en mijn rust! Gelukkig mocht ik de mini nogal, dus dan was het al iets minder zwaar. En gaandeweg werd alles steeds vanzelfsprekender, en veranderde ikzelf blijkbaar ook, ongemerkt. Tenminste, dat zei iedereen.

Ik ben een minder vervelend kreng geworden (volgens de meneer). En de liefste moeder (volgens de mini). En mooier (volgens mijn vriendinnen). En "ja, eeeuh, anders, wel veranderd, ja..." (volgens mijn vrienden). En nog geduldiger dan in mijn 10 jaar bijbeunen in de horeca. En vervuld van heel veel begrip voor mensen die géén kind willen.
+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_82850072
Oh, fijn van je nieuwe werk, Maria! .
pi_82850142
Ik wil de hele maand augustus gaan werken...

Maar gek idee: in het buitenland? Of is dat te kort?
pi_82850869
Goedenavond! Het lijkt erop dat ik allerlei knopjes gevonden heb: sporten, studeren, eten, drinken dus ik ben hier de komende dagen wat minder

Vandaag hele dag ijverig met mijn studievriendinnetjes gewerkt aan een samenvatting van de stof voor het tentamen van donderdag en da's gelukt!

En mijn pronunciation ging ' ' we krijgen er een cijfer voor maar zou niet weten wat het me opgeleverd heeft, eerste keer dat ik zoiets deed...

Daarna lekker gesport met Mr.Mo: 5 minuten roeien, 15 minuten steps, 15 minuten 5km per uur 14% stijging lopen op de loopband en 10 minuten intensief gespind morgen weer krachttraining en donderdag ga ik spinnen

Welkom DeLuna iig, en sigme, dat klinkt mooi zwaar en ik denk dat ik me ergens wel in kan denken (nooit een hond of een kind gehad ) dat het echt een flinke tegenvaller is, maar ik hoop dat 't je in de toekomst wat meer mee gaat vallen en de hond een onmisbare aanvulling is op je gezin zeg maar

[ Bericht 11% gewijzigd door motorbloempje op 15-06-2010 20:40:46 ]
Ja doei.
pi_82851740
Mo, doe je nagellak op met je trouwen? Ik heb nu een hele mooie chique kleur op
pi_82852490
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:47 schreef P.F het volgende:
Mo, doe je nagellak op met je trouwen? Ik heb nu een hele mooie chique kleur op

misschien, maar ik moet dan een 'oud roze' kleur hebben
Ja doei.
pi_82852810
Ik heb vandaag een soort modderig kleurtje op, maar wel heel chique! [zie nagellak topic!]
pi_82853138
Nog even huiswerk afmaken en dan morgen lekker een hele dag weg .

@sigme: Hond klinkt vermoeiend ja. En wie weet is ie wel een snelle leerling, of wen je eraan. Ik zou er ook gek van worden, iets dat continue je aandacht wil. Ik zie er al tegenop als mensen anders dan gezin/vriendje langer dan een paar uur in dezelfde ruimte zijn en met me willen práten .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_82853345
Er ging iets fout met de couscous (normaal doe ik dat in de oven en dan worden het mooie korreltjes), maar nu in de pan werd het een soort griesmeel
Daarom heb ik na de vis en gegrillde aubergine net nog nectarines gehaald, die waren wel lekker!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:18:04 #116
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_82853436
Nog 20 nachtjes slapen en dan zit ik in Griekenland
pi_82853504
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 21:18 schreef Noukjee het volgende:
Nog 20 nachtjes slapen en dan zit ik in Griekenland
Leuk

Ik ga over een maandje op vakantie, ik weet alleen nog niet waarheen. Vriendlief is me nu aan het overhalen om naar Oost-Europa te gaan met superluxe hotelletjes voor weinig
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_82853854
Hond went wel hoor, en zowel hij als ik worden opgevoed waarna hetzelfde resultaat minder energie vergt. En Hond is een brave borst; hij kan zich úren in z'n uppie vermaken, hij knaagt niet aan meubilair, hij bijt en springt nauwelijks, vernielt praktisch niets in de tuin en graaft hooguit kleine kuiltjes en is nog zindelijk ook. Het ligt echt aan mij .

Maar dat kind laat ik toch maar voor wat het is, een postnatale depressie van 18 jaar lijkt me een reëel risico.

De daglijst
  • muesli & kefir
  • licht tuinwerk
  • broodmaaltijd (snee of 7, 2 krekkers)
  • 1 haring
  • 1 jurkje
  • 20km fietsen
  • 1,5 haring
  • licht tuinwerk
  • salade: witlof, appel, komkommer, likje mayo
  • 1 varken van 100 kg van linkervoet tillen
  • 1 bier (texels tripel)
  • avondeten: makreel-in-aluminiumfolie van barbecue; zilvervliesrijst + sjalot, knoflook, snijmoes; sla + olijven, feta & olijfolie
  • toe: warme custardvla & aardbeien
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_82854286
    Wat heb je met dat jurkje gedaan, sigme?
    pi_82854471
    Lijstje vandaag:
    O: half pond aardbeien met kwark, grapefruitsap
    T: 2 cappuccino
    T: uur wandelen
    L: twee speltboterhammen ossenworst, twee gekookte eitjes
    T: cracker filet americain, Optimel appelkaneelkwark
    D: couscous (ook al! ) met gele paprika, courgette, aubergine en cashewnoten
    T: boterham pindakaas

Hoe zat het eigenlijk met speltbrood tov volkorenbrood? Het lijkt mij even gezond, en is heel lekker, of kan ik toch beter volkoren nemen?
    pi_82854556
    Laureline, jouw huis is heel Selby, las ik in de Elle..
    pi_82854626
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 21:37 schreef P.F het volgende:
    Laureline, jouw huis is heel Selby, las ik in de Elle..
    Que?
    pi_82854779
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 21:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
    Wat heb je met dat jurkje gedaan, sigme?
    Verorberd Veroverd!
    ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_82854887
    www.theselby.com hele rommelige huizen volgens Elle - nou als ze dat al rommelig is, vraag ik ze niet op de koffie..
    pi_82855110
    quote:
    Op dinsdag 15 juni 2010 21:36 schreef Laureline het volgende:
    Lijstje vandaag:
    O: half pond aardbeien met kwark, grapefruitsap
    T: 2 cappuccino
    T: uur wandelen
    L: twee speltboterhammen ossenworst, twee gekookte eitjes
    T: cracker filet americain, Optimel appelkaneelkwark
    D: couscous (ook al! ) met gele paprika, courgette, aubergine en cashewnoten
    T: boterham pindakaas

Hoe zat het eigenlijk met speltbrood tov volkorenbrood? Het lijkt mij even gezond, en is heel lekker, of kan ik toch beter volkoren nemen?
    Spelt zou beter voor je darmen zijn. Ben alleen de reden vergeten

Simge, Hond is al een stuk verder dan (als?) Ozzie. Die knaagde overal aan en deed fanatiek aan puppybijten. Heeft er een tijdje over gedaan om zindelijk te worden. En als hij zichzelf vermaakte moesten we altijd even gaan kijken of ie niet iets te pakken had dat kwaad kon Hij wist ook pas dat we hem bedoelden als we Ozzie riepen toen ie een jaar was. Iets dat mijn moeder nu heel heftig ontkent als goede moeder zijnde.

We hebben 'm ook gekregen toen ie nog erg klein was, zeven weken. Wisten wij veel. De eerste weken hadden we ploegendienst 's nachts, om 'm te laten plassen. En dan wilde hij niet meer slapen in de bench en dan kroop ie op je sloffen of pyjamabeen om zich daar te nestelen en te slapen
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')