Mja, ik woon toch ook al weer 29 jaar in Amsterdam, dus afgezien van wat familiebezoek heb ik zelf niet zoveel meer binding met Zeeland. Neemt niet weg dat ik er graag kom en niet uitsluit dat ik er ooit weer ga wonen, maar op het moment houdt het mij weinig bezig....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:44 schreef Mascleta het volgende:
2 dodelijke ongevallen in week, CAS afgelast, Herwigepolder weer landelijk nieuws, maar het Zeelandtopic roert zich niet hoor!
Goed insmeren tegen de zon?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:53 schreef Fredo55 het volgende:
Over 2 weken zit ik in Cadzand, iemand tips?
Ik kom al 20 jaar daar, watvoor tips wil jequote:Op zondag 26 juni 2011 19:53 schreef Fredo55 het volgende:
Over 2 weken zit ik in Cadzand, iemand tips?
Ik doelde eigenlijk op uitstapjes; braderies (markten) ,bezienswaardigheden, terrasjes.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:51 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik kom al 20 jaar daar, watvoor tips wil je
Neequote:
Ik zat jarenlang bij Nieuwvliet en dus ook bij Groede. Dus altijd naar De Ploeg... bestaat die nog eigenlijk?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:41 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nee.. Joy is al 2 jaar niks meer.. Behalve soms als er een speciale party is.. Je kan beter naar Knokke.. Verder kan je daar overal de badkoerier scoren waarin alle markten en dergelijke staan.. Mocht je dichtbij willen stappen met 14/15/16 jarig bucht dan moet je naar de Joy.. Wil je wat leuker stappen dan zou ik naar Knokke gaan
..
Waar rijdt de busquote:Op donderdag 30 juni 2011 21:30 schreef Fredo55 het volgende:
Hoe heette dat programma op Omroep Zeeland met die video-wagen die door heel Zeeland reed?
Was vroeger (lees: 10 jaar geleden) op tv.
http://www.pzc.nl/nieuws/(...)t-beste-stranden.ecequote:Dalyan heeft beste stranden
ZOUTELANDE - De Turkse badplaats Dalyan heeft volgens Nederlandse strandgangers de beste stranden van Europa. Dat stellen vakantiebeoordelingssite Zoover en weerbedrijf WeerOnline.
Dalyan ligt aan de Lycische kust en is een beschermd natuurgebied. Hoogbouw is derhalve verboden. De plaats is bekend om zijn rotsgraven en broedende schildpadden.
WeerOnline is onderdeel van moederbedrijf Zoover. Jaarlijks krijgt Zoover.nl 150 miljoen bezoekers en hun beoordelingen van de stranden vormen de hoofdmoot van het onderzoek, dat dit jaar voor het eerst gehouden is. Hun rapportcijfer voor het strand is aangevuld met hun punt voor de bestemming (dat vijf keer minder meetelde) en de beoordeling over 2010 van het weer ter plaatse door de meteorologen van WeerOnline (dat half zo zwaar meewoog).
Griekenland
Opvallend is dat de top-10 van beste stranden maar liefst vier Griekse bestemmingen telt. De top-10 van meest populaire stranden telt veel Turkse badplaatsen: zes. Nederlandse stranden ontbreken in de top-10.
"Nederlanders waarderen hun eigen stranden goed," licht woordvoerder Marthijn Tabak van Zoover toe, "maar ons weer is te wisselvallig voor een hoge eindscore."
Scoren de beste Europese stranden qua weer tussen de 8 en 10, Nederlandse stranden krijgen allemaal een 3. Dalyan heeft als eindscore een 9, de beste Nederlandse strandplaats (Zoutelande) krijgt een 7,7. Frappant is dat Zoutelande als strand een 9,5 krijgt, terwijl Dalyan op een 8,9 blijft steken. De vaderlandse top-5 wordt gecompleteerd door Ameland, Texel, Katwijk en Renesse.
Rust scoort
Zoover heeft soortgelijke sites in 22 Europese landen. De onderzoekers hebben ook bekeken wat de Europeanen zoal zoeken op een strand; rust scoort met 34 procent het hoogst. Zij waarderen het ook als er genoeg voorzieningen zijn: 23 procent van toiletten en douches belangrijk en 10 procent bars en restaurants.
Italianen hechten nog het meest aan rust op het strand; 57 procent vindt dat van doorslaggevend belang bij de keuze van een strand. Noren zijn op zoek naar de meest comfortabele voorzieningen.
"Ik ben een Zeeuw hè"quote:Op maandag 11 juli 2011 12:35 schreef Mascleta het volgende:
Of Hoogerland doet even in één dag wat veel prijzige campagnes van de provincie al jaren niet lukt. Zeeland op de kaart zetten.,
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:12 schreef Prof_Hoax het volgende:
Nog een Zeeuw (zeeuws vlaanderen om preciezer te zijn) meldt zich!
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:02 schreef Timmos het volgende:
Kunnen we een TT change aanvragen voor februari 2012?
Cadzand-Bad was goed te doen ja. :quote:Op donderdag 7 juli 2011 08:17 schreef Piles het volgende:
Nederlandse, en zeker de Zeeuwse, zijn gewoon de beste stranden ter wereldOp andere plekken is de omgeving enzo vaak mooier, maar het strand zelf is hier het beste
Wat heb je nog gedaan? Waar ben je geweest? Waar ben je uitgeweest?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:01 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Cadzand-Bad was goed te doen ja. :
Cadzand-dorp was doods.
Maandag en dinsdag op het strand gelegen, woensdag wat stadjes in de buurt opgezocht en s'avonds strandwandeling.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
Wat heb je nog gedaan? Waar ben je geweest? Waar ben je uitgeweest?
Dat gaat zeker hard, zeker als er een 6bft staat.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 16:41 schreef Timmos het volgende:
Ik ben 2 weken geleden ofzo nog meegeweest met de KNRM, dat gaat verdomde hard..
Nee gek, ik ben lokaal, dus ik weet de wegquote:
In Zierikzee was het nu weer behoorlijk druk, komen ze allemaal naar de stad ipv het strandquote:Op woensdag 3 augustus 2011 17:39 schreef Fredo55 het volgende:
Er waren gisteren ook wat incidentjes op de A58, vandaag zal het wat rustiger zijn..zeker met dit weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |