abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:10:27 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82835614
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
"Je moet het aantal kutspelers zoveel mogelijk beperken en voluit gebruik maken van de technisch vaardige spelers, alleen zo kun je een tegenstander aan flarden spelen." - Pizzakoppo 2010
Ik ben er helemaal voor, maar gisteren hebben de technisch vaardige spelers die aan de aftrap verschenen toch redelijk gefaald in mijn ogen.
Niet dat Kuijt briljant was, maar ik vond hem van de 4 aanvallers het beste.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 15:18:08 #102
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82835925
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ben er helemaal voor, maar gisteren hebben de technisch vaardige spelers die aan de aftrap verschenen toch redelijk gefaald in mijn ogen.
Niet dat Kuijt briljant was, maar ik vond hem van de 4 aanvallers het beste.
klopt maar van marwijk laat ze ook niet excelleren, met 2 flankspelers en een diepe spits kun je de bal natuurlijk veel eerder kwijt en combineren dan een driemans aanvallend middenveld met 1 diepe spits
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:37:20 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82836860
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:18 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

klopt maar van marwijk laat ze ook niet excelleren, met 2 flankspelers en een diepe spits kun je de bal natuurlijk veel eerder kwijt en combineren dan een driemans aanvallend middenveld met 1 diepe spits
Dat zeg ik

Maar VDV (of Sneijder) als flankspeler heeft weinig zin. Daar is hij niet op zijn best.
Daarnaast vond ik ze heel erg de bal opeisend. Ze vonden allemaal dat ze de persoon waren die het wel even ging doen. Dat zijn ze bij hun clubs ook gewend, maar nu speel je met 3 spelers die dat kunnen. Misschien is dat wel te veel van het goede....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_82836917
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat zeg ik

Maar VDV (of Sneijder) als flankspeler heeft weinig zin. Daar is hij niet op zijn best.
Daarnaast vond ik ze heel erg de bal opeisend. Ze vonden allemaal dat ze de persoon waren die het wel even ging doen. Dat zijn ze bij hun clubs ook gewend, maar nu speel je met 3 spelers die dat kunnen. Misschien is dat wel te veel van het goede....
Daar heb je een punt ja. Hopelijk blijft dit wel goed gaan, want anders...
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_82856505
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
"Je moet het aantal kutspelers zoveel mogelijk beperken en voluit gebruik maken van de technisch vaardige spelers, alleen zo kun je een tegenstander aan flarden spelen." - Pizzakoppo 2010
Inderdaad vd. Vaart eruit dus, die had niet eens mee gemoeten naar Z-Afrika.
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 22:23:09 #106
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82858311
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:01 schreef DannyStelling het volgende:

[..]

blijkt maar weer dat je er geen kijk op hebt
pi_82858333
Kuyt deed het toch goed
JAAAAH JAAAA!!!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 22:24:56 #108
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_82858451
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:23 schreef LimboFan het volgende:
Kuyt deed het toch goed
Feyenoord
'wat niet rekt, dat scheurt'
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 22:25:38 #109
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82858528
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:23 schreef LimboFan het volgende:
Kuyt deed het toch goed
geen aanvallende actie gedaan
pi_82860836
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

geen aanvallende actie gedaan
Wel gescoord! en de hele tijd mooi verdedigen!
JAAAAH JAAAA!!!
pi_82860854
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:24 schreef BaasD het volgende:

[..]

Feyenoord
.... Hij heeft een oranje shirt aan dus...
JAAAAH JAAAA!!!
pi_82861401
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:01 schreef DannyStelling het volgende:

[..]

Je weet wat je zegt? Ik weet zeker van niet. Ach, ik ga op zoveel onzin niet eens meer aandacht aan besteden.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  dinsdag 15 juni 2010 @ 23:24:40 #113
286002 Jaja..
das gek.
pi_82862003
Kijk, Kuyt is geen Robben, maar als Robben geblesseerd is vind ik hem een prima alternatief.
HIj is duidelijk scherp voor de goal, en dat is ook een kwaliteit. HIj is de enige die een goal heeft
gemaakt tegen Denemarken, waar sneijder, v persie en vd vaart het gewoon lieten afweten.
Ik vond trouwens dat we v Persie best hadden mogen wisselen voor Huntelaar, kijken of die nog wat kon
uitrichten.
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 23:41:57 #114
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82862688
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 23:01 schreef LimboFan het volgende:

[..]

Wel gescoord! en de hele tijd mooi verdedigen!
goed verdedigen als spits is als goed aanvallen van een keeper
  Moderator dinsdag 15 juni 2010 @ 23:42:33 #115
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82862717
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 23:24 schreef Jaja.. het volgende:
Kijk, Kuyt is geen Robben, maar als Robben geblesseerd is vind ik hem een prima alternatief.
HIj is duidelijk scherp voor de goal, en dat is ook een kwaliteit. HIj is de enige die een goal heeft
gemaakt tegen Denemarken, waar sneijder, v persie en vd vaart het gewoon lieten afweten.
Ik vond trouwens dat we v Persie best hadden mogen wisselen voor Huntelaar, kijken of die nog wat kon
uitrichten.
als je het spel met robben wilt spelen zonder robben is kuyt waardeloos
  dinsdag 15 juni 2010 @ 23:51:18 #116
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_82863108
Ik snap echt niet dat mensen Kuyt daar opstellen. Je kijkt toch eerst naar de positie en wat een speler op die positie moet brengen. Een verdediger moet verdedigen in essentie, een flank speler in dit systeem van Oranje moet aanvallend een toegevoegde waarde hebben. Elia met zijn snelheid, diepgang en acties is op links een hele grote toegevoegde waarde. Op rechts kom je dan met een speler die GEEN snelheid heeft, GEEN actie en GEEN assists/voorzetten in zijn rechtervoet. Dan houdt het toch op, hoeveel kilometers die ook aflegt in een wedstrijd.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_82869023
Vanochtend stond er een artikeltje in de Volkskrant dat op basis van objectieve metingen (zuivere passes e.d.) Kuijt de belangrijkste speler was van afgelopen maandag. Ik vond hem ook absoluut niet onaardig voetballen; dat het totaal geen plaatje is, lijkt me duidelijk, maar dat is op Duitsland na vooralsnog geen enkele ploeg, en uiteindelijk gaat het gewoon om winnen...

Ik heb liever dat Nederland wint met waardeloos voetbal, dan dat ze verliezen met prachtig voetbal...
  woensdag 16 juni 2010 @ 09:37:52 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82869655
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 23:24 schreef Jaja.. het volgende:
uitrichten.
Ik denk dat je met Huntelaar niet veel verder was gekomen. Ze speelden veel te ver van de goal af.
Vorig jaar zei iemand een keer (ik weet niet meer wie) "binnen de 16 behoort Huntelaar bij de beste 5 spitsen ter wereld. Buiten de 16 nog niet eens bij de beste 500".
Ik denk dat hij daar gelijk in heeft. Huntelaar moet je in een positie brengen dat hij eigenlijk bijna alleen de bal moet aannemen en schieten. Of hem gewoon in 1 keer binnen tikken.
Bij deze wedstrijd was het zo druk en speelden ze ook nog eens zo ver van de goal dat Huntelaar waarschijnlijk ook niet goed uit de verf was gekomen.

Ik moet wel zeggen dat het wel lijkt alsof Van Markwijk iets tegen Huntelaar heeft. Ok, hij heeft een slecht seizoen gedraaid bij Milan, maar dan nog is het wel iemand met kwaliteiten die ik eerder als spits zou zetten dan Kuijt.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:18:37 #119
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82878753
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik denk dat je met Huntelaar niet veel verder was gekomen. Ze speelden veel te ver van de goal af.
Vorig jaar zei iemand een keer (ik weet niet meer wie) "binnen de 16 behoort Huntelaar bij de beste 5 spitsen ter wereld. Buiten de 16 nog niet eens bij de beste 500".
Ik denk dat hij daar gelijk in heeft. Huntelaar moet je in een positie brengen dat hij eigenlijk bijna alleen de bal moet aannemen en schieten. Of hem gewoon in 1 keer binnen tikken.
Bij deze wedstrijd was het zo druk en speelden ze ook nog eens zo ver van de goal dat Huntelaar waarschijnlijk ook niet goed uit de verf was gekomen.

Ik moet wel zeggen dat het wel lijkt alsof Van Markwijk iets tegen Huntelaar heeft. Ok, hij heeft een slecht seizoen gedraaid bij Milan, maar dan nog is het wel iemand met kwaliteiten die ik eerder als spits zou zetten dan Kuijt.
Huntelaar is 10 jaar te laat geboren. Een spits moet tegenwoordig meer kunnen dan aannemen en schieten.

Verder snap je het wisselbeleid van Van Marwijk niet helemaal. Van Marwijk wilde meer creativiteit aan de zijkanten en wisselde daarom Van Persie voor Afellay. Hierdoor kwam Kuyt in de spits te staan. Waarom een nieuwe spits inbrengen als je er al één op het veld hebt staan, kost je alleen maar een extra wissel.
2000 light years from home
pi_82881230
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:34 schreef Pizzakoppo het volgende:
kuyt moet gewoon oprotten met zijn waardeloze spel en bertje feyenoord moet ballen tonen wat een waardeloze pot vandaag.

----------------Bommel-------------
-----vd.Vaart-------Sneijder------
---Robben----Persie-----Elia-----
Die opstelling van jou

Jij begrijpt het ook niet, want met deze opstelling haal je de angel eruit. Zo haal Sneijder uit zijn positie om vanuit de tweede lijn steekpases te geven of op goal te schieten. Je dwingt vd Vaart en Sneijder namelijk op deze wijze meer fysieke duels uit te vechten en daar zijn het niet echt de speler voor. Dit gaat dan tenkoste van de kwaliteit van beide spelers.
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:13:36 #121
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_82881492
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Huntelaar is 10 jaar te laat geboren. Een spits moet tegenwoordig meer kunnen dan aannemen en schieten.

Verder snap je het wisselbeleid van Van Marwijk niet helemaal. Van Marwijk wilde meer creativiteit aan de zijkanten en wisselde daarom Van Persie voor Afellay. Hierdoor kwam Kuyt in de spits te staan. Waarom een nieuwe spits inbrengen als je er al één op het veld hebt staan, kost je alleen maar een extra wissel.
Ik snap het wisselbeleid van Van Marwijk prima.

Ik zeg toch dat het geen zin had om Huntelaar in te brengen aangezien er te ver van de goal gespeeld werd? Mijn opmerking over Kuijt vs Huntelaar was meer in het algemeen bedoeld. Aangezien hij Huntelaar bijna nooit opstelt. Ook niet als het wel zou kunnen.

Huntelaar is een prima spits voor het voetbal van nu. Kijk naar Ajax en naar Real. Bij Real moest hij gewoon weg ivm het nieuwe beleid. Milan is gewoon geen club voor hem. Die spelen ook ver van het doel. Heb je weinig aan.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 14:21:10 #122
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82881890
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 14:09 schreef manderveen het volgende:

[..]

Die opstelling van jou

Jij begrijpt het ook niet, want met deze opstelling haal je de angel eruit. Zo haal Sneijder uit zijn positie om vanuit de tweede lijn steekpases te geven of op goal te schieten. Je dwingt vd Vaart en Sneijder namelijk op deze wijze meer fysieke duels uit te vechten en daar zijn het niet echt de speler voor. Dit gaat dan tenkoste van de kwaliteit van beide spelers.
Wat een onzin, deze opstelling is ideaal voor zowel Sneijder als vdVaart, juist hier heb je een shitload aan afspeel mogelijkheden zowel voor als naast je en mits Sneijder en vd Vaart combineren, kappen en draaien ala iniesta en xavi kun je geweldig voetbal spelen, en ja die kwaliteiten bezitten vdVaart en Sneijder.
  Moderator woensdag 16 juni 2010 @ 14:22:25 #123
138438 crew  Pizzakoppo
pi_82881955
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 13:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

probleem met kuyt is alleen dat hij de 9 positie compleet verkeerd invult daar waar huntelaar stijf op de stip blijft staan
pi_82909119
Ter lering en vermaak. + Foto Kuyt.
http://www.infostradaspor(...)isvoetbaldreumes.pdf
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_82917502
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 22:44 schreef Resonancer het volgende:
Ter lering en vermaak. + Foto Kuyt.
http://www.infostradaspor(...)isvoetbaldreumes.pdf
Wow het duurde even voordat ik doorhad dat dit een artikel van 4 jaar oud is...

ondertussen zijn we vier jaar verder, Kuijt was statistisch gezien in ieder geval de beste speler van het nederlandse elftal afgelopen wedstrijd en van Basten is al lang geen coach meer van oranje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')