Mensen met een eigen woning investeren meer in hun woning en dat geld wordt direct in de Nederlandse economie gepomptquote:Op zondag 20 juni 2010 11:14 schreef Verburg_K het volgende:
En als je dan bedenkt dat Rutte, 1.000.000 corporatiewoningen wil gaan verkopen, dan gaat dat volgens mij zo een 10 miljard extra aan HRA kosten, hier snap ik iets niet.
Daarnaast ben ik bang dat hij de door de Pvda gerealiseerde winstbelasting voor corporaties weer wil afschaffen.
We moeten toch bezuinigen ??
Ik ben ook tegen subsidies in het algemeen (en heffingen aan de andere kant). Beide werken marktverstorend, en met beide probeert de overheid het gedrag te beinvloeden.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:52 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Geen enkele subsidie of overheidsstimulatie zal werken.
Ik ben tegen iedere subsidie
HRAquote:Op zondag 20 juni 2010 14:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen subsidies in het algemeen (en heffingen aan de andere kant). Beide werken marktverstorend, en met beide probeert de overheid het gedrag te beinvloeden.
Ik probeer nu een subsidie te bedenken die wel "kan werken", maar kan er zowaar niet een bedenken! Ze hebben allemaal ongewenste bij-effecten.
quote:Op zondag 20 juni 2010 13:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen met een eigen woning investeren meer in hun woning en dat geld wordt direct in de Nederlandse economie gepompt
En als er 1 miljoen koopwoningen bijkomen niet meerquote:Op zondag 20 juni 2010 14:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Het verdwijnt voor een groot deel naar de zakken van de bankiers. Zie jij op dit moment 50% van alle meubelboulevards leeg staan? Is 50% van alle bouwmarkten gesloten?
Als de bankiers iedereen een miljoen geven ook niet meer, er zijn meerdere wegen die naar Rome leidenquote:Op zondag 20 juni 2010 14:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als er 1 miljoen koopwoningen bijkomen niet meer
Veel van hetzelfde vrees ik, maar heb jij ook nog alternatieve oplossingen? Stel dat je je eens niet liet hinderen door je eigen belangen en beperkingen? Wat dan?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goed argument. Heb je er nog meer?
Dan liberaliseer ik de totale huurmarktquote:Op zondag 20 juni 2010 17:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Veel van hetzelfde vrees ik, maar heb jij ook nog alternatieve oplossingen? Stel dat je je eens niet liet hinderen door je eigen belangen en beperkingen? Wat dan?
In de hoop dat huren stijgen, waardoor meer mensen aan een dure koopwoning gaan denken, in de hoop dat huizenprijzen verder stijgen?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan liberaliseer ik de totale huurmarkt
quote:Op zondag 20 juni 2010 17:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Stel dat je je eens niet liet hinderen door je eigen belangen en beperkingen? Wat dan?
Wat versta jij onder liberaliseren?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan liberaliseer ik de totale huurmarkt
Maximum huur prijs afschaffenquote:
Nee, de markt die zijn werk doetquote:Op zondag 20 juni 2010 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In de hoop dat huren stijgen, waardoor meer mensen aan een dure koopwoning gaan denken, in de hoop dat huizenprijzen verder stijgen?
Lees de vraag nog eens:
[..]
Precies, dat betekent markverstorende maatregelingen als de HRA afschaffen en niet een regering (VVD) die krampachtig de huidige huizenprijzen hoog probeert te houden om daarmee de huidige bezitters te beschermenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, de markt die zijn werk doet
HRA is niet marktverstorendquote:Op zondag 20 juni 2010 23:11 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Precies, dat betekent markverstorende maatregelingen als de HRA afschaffen en niet een regering (VVD) die krampachtig de huidige huizenprijzen hoog probeert te houden om daarmee de huidige bezitters te beschermen![]()
"What goes up, can goes down"
"Overheidsingrijpen in de markt is niet marktverstorend"quote:Op zondag 20 juni 2010 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
HRA is niet marktverstorend
Ah nee natuurlijk niet, nee hoor. Je gaat er wel mooi aan voorbij dat banken enkel tophypotheken aanbieden omdat ze weten dat de overheid voor de HRA zorgt en ze dus zelf meer geld menen te kunnen uitlenen?quote:Op zondag 20 juni 2010 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
HRA is niet marktverstorend
Ja hoor, onder andere dat huizen te hoog gewaardeerd worden door makelaars, banken en adviseurs omdat de overheid kunstmatig het huizenbezit aanmoedigt door onverantwoorde "subsidies" aan kopers door middel van belastingvoordelen.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Weet je wat marktverstorend betekent?
Jouw zelfkennis of de mijne?quote:Op maandag 21 juni 2010 00:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De beste kennis is zelfkennis
Omdat Nederlanders de grootste hypotheekschulden hebben ter wereld misschien?quote:Op maandag 21 juni 2010 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom is de situatie nu niet houdbaar?
Neen, maar die persoon die de studentenkamer verhuurt heeft waarschijnlijk wel een hypotheek af te betalen op dat pand, slimmerik. Tenzij hij of zij miljoenen op zijn/haar bankrekening heeft staan en het cash heeft gekocht.quote:Op maandag 21 juni 2010 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat is boeiend omdat?
Wat is je punt nu?
Koop je meestal een studentenkamer?
Ik ben benieuwd hoe je dat gaat onderbouwenquote:
Ik pak de huursubsidie niet aan hoorquote:Op maandag 21 juni 2010 09:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen![]()
Waarom wil je wel de subsidies in de huursector aanpakken en de koopmarkt ongemoeid laten? Dat is toch enorm hypocriet van je
Met de burger in Nederland die zelfredzaam isquote:Op maandag 21 juni 2010 09:11 schreef xenobinol het volgende:
Trouwens DAM... het lijkt erop dat de 'marktwerking' in de vrije koopsector niet resulteert in meer verkopen:
Fundateller #5: langzaam naar de 225.000
Ik vraag me af of de koopmarkt wel belang heeft bij het plan van de VVD om huurwoningen te verkopen aan de huurders. De enige die daar wel bij varen zijn de banken die met overheidscentjes gered zijn, dus stel je eens de vraag met wie de VVD het goed voorheeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |