abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83053150
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:14 schreef Verburg_K het volgende:
En als je dan bedenkt dat Rutte, 1.000.000 corporatiewoningen wil gaan verkopen, dan gaat dat volgens mij zo een 10 miljard extra aan HRA kosten, hier snap ik iets niet.

Daarnaast ben ik bang dat hij de door de Pvda gerealiseerde winstbelasting voor corporaties weer wil afschaffen.
We moeten toch bezuinigen ??

Mensen met een eigen woning investeren meer in hun woning en dat geld wordt direct in de Nederlandse economie gepompt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 20 juni 2010 @ 14:01:11 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83053220
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:52 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Geen enkele subsidie of overheidsstimulatie zal werken.
Ik ben tegen iedere subsidie
Ik ben ook tegen subsidies in het algemeen (en heffingen aan de andere kant). Beide werken marktverstorend, en met beide probeert de overheid het gedrag te beinvloeden.
Ik probeer nu een subsidie te bedenken die wel "kan werken", maar kan er zowaar niet een bedenken! Ze hebben allemaal ongewenste bij-effecten.
censuur :O
pi_83053499
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen subsidies in het algemeen (en heffingen aan de andere kant). Beide werken marktverstorend, en met beide probeert de overheid het gedrag te beinvloeden.
Ik probeer nu een subsidie te bedenken die wel "kan werken", maar kan er zowaar niet een bedenken! Ze hebben allemaal ongewenste bij-effecten.
HRA
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83053521
quote:
Op zondag 20 juni 2010 13:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Mensen met een eigen woning investeren meer in hun woning en dat geld wordt direct in de Nederlandse economie gepompt

Het verdwijnt voor een groot deel naar de zakken van de bankiers. Zie jij op dit moment 50% van alle meubelboulevards leeg staan? Is 50% van alle bouwmarkten gesloten?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_83053574
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het verdwijnt voor een groot deel naar de zakken van de bankiers. Zie jij op dit moment 50% van alle meubelboulevards leeg staan? Is 50% van alle bouwmarkten gesloten?
En als er 1 miljoen koopwoningen bijkomen niet meer
pi_83060724
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

En als er 1 miljoen koopwoningen bijkomen niet meer
Als de bankiers iedereen een miljoen geven ook niet meer, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden
I'll sing you a lullaby.
pi_83061330
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Goed argument. Heb je er nog meer?
Veel van hetzelfde vrees ik, maar heb jij ook nog alternatieve oplossingen? Stel dat je je eens niet liet hinderen door je eigen belangen en beperkingen? Wat dan?
I'll sing you a lullaby.
pi_83061501
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Veel van hetzelfde vrees ik, maar heb jij ook nog alternatieve oplossingen? Stel dat je je eens niet liet hinderen door je eigen belangen en beperkingen? Wat dan?
Dan liberaliseer ik de totale huurmarkt
  zondag 20 juni 2010 @ 17:33:13 #234
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83062357
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

In de hoop dat huren stijgen, waardoor meer mensen aan een dure koopwoning gaan denken, in de hoop dat huizenprijzen verder stijgen?
Lees de vraag nog eens:
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Stel dat je je eens niet liet hinderen door je eigen belangen en beperkingen? Wat dan?
pi_83063469
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wat versta jij onder liberaliseren?
I'll sing you a lullaby.
pi_83078374
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat versta jij onder liberaliseren?
Maximum huur prijs afschaffen
pi_83078402
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In de hoop dat huren stijgen, waardoor meer mensen aan een dure koopwoning gaan denken, in de hoop dat huizenprijzen verder stijgen?
Lees de vraag nog eens:
[..]

Nee, de markt die zijn werk doet
  zondag 20 juni 2010 @ 23:11:52 #238
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_83079584
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, de markt die zijn werk doet
Precies, dat betekent markverstorende maatregelingen als de HRA afschaffen en niet een regering (VVD) die krampachtig de huidige huizenprijzen hoog probeert te houden om daarmee de huidige bezitters te beschermen

"What goes up, can goes down"
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_83079664
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:11 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Precies, dat betekent markverstorende maatregelingen als de HRA afschaffen en niet een regering (VVD) die krampachtig de huidige huizenprijzen hoog probeert te houden om daarmee de huidige bezitters te beschermen

"What goes up, can goes down"
HRA is niet marktverstorend
  zondag 20 juni 2010 @ 23:18:55 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_83079978
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

"Overheidsingrijpen in de markt is niet marktverstorend"
pi_83081500
quote:

[..]

Ah nee natuurlijk niet, nee hoor. Je gaat er wel mooi aan voorbij dat banken enkel tophypotheken aanbieden omdat ze weten dat de overheid voor de HRA zorgt en ze dus zelf meer geld menen te kunnen uitlenen?

En de consument trapt natuurlijk in de val, met alle gevolgen vandien.
pi_83082099
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Weet je wat marktverstorend betekent?
Ja hoor, onder andere dat huizen te hoog gewaardeerd worden door makelaars, banken en adviseurs omdat de overheid kunstmatig het huizenbezit aanmoedigt door onverantwoorde "subsidies" aan kopers door middel van belastingvoordelen.
pi_83083409
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De beste kennis is zelfkennis
Jouw zelfkennis of de mijne?

Er zijn maar 2 opties:

1. De HRA wordt (eventueel geleidelijk) afgeschaft.

Of:

2. Er worden massaal meer bouwgronden vrijgegeven en dus een heleboel huizen bijgebouwd.

Beide opties zouden moeten leiden tot een daling van de huizenprijs.

De situatie zoals ze nu is is gewoon niet houdbaar.
pi_83083566
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Waarom is de situatie nu niet houdbaar?
Omdat Nederlanders de grootste hypotheekschulden hebben ter wereld misschien?

Ooit al eens over de grens gaan kijken in België en Duitsland, hoeveel Nederlanders daar wonen (en ze hebben groot gelijk)?

Zelfs voor een simpele studentenkamer in Amsterdam moet je al maanden in de rij staan, dat is in België bv. niet het geval hoor.
pi_83083709
quote:
Op maandag 21 juni 2010 00:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dat is boeiend omdat?

Wat is je punt nu?

Koop je meestal een studentenkamer?
Neen, maar die persoon die de studentenkamer verhuurt heeft waarschijnlijk wel een hypotheek af te betalen op dat pand, slimmerik. Tenzij hij of zij miljoenen op zijn/haar bankrekening heeft staan en het cash heeft gekocht.
pi_83086978
Kap toch eens man, wat zijn jullie voor kleuters . Weer een post of 20 persoonlijk gezeik weggehaald. Laat DAM lekker posten met die plaat voor z'n kop, wie kent 'm nu nog niet?!?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_83087588
quote:

Ik ben benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen

Waarom wil je wel de subsidies in de huursector aanpakken en de koopmarkt ongemoeid laten? Dat is toch enorm hypocriet van je
I'll sing you a lullaby.
pi_83087664
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe je dat gaat onderbouwen

Waarom wil je wel de subsidies in de huursector aanpakken en de koopmarkt ongemoeid laten? Dat is toch enorm hypocriet van je
Ik pak de huursubsidie niet aan hoor

Om het te snappen moet je eerst weten wat marktverstorend betekent
pi_83087690
Trouwens DAM... het lijkt erop dat de 'marktwerking' in de vrije koopsector niet resulteert in meer verkopen:

Fundateller #5: langzaam naar de 225.000

Ik vraag me af of de koopmarkt wel belang heeft bij het plan van de VVD om huurwoningen te verkopen aan de huurders. De enige die daar wel bij varen zijn de banken die met overheidscentjes gered zijn, dus stel je eens de vraag met wie de VVD het goed voorheeft?
I'll sing you a lullaby.
pi_83087717
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:11 schreef xenobinol het volgende:
Trouwens DAM... het lijkt erop dat de 'marktwerking' in de vrije koopsector niet resulteert in meer verkopen:

Fundateller #5: langzaam naar de 225.000

Ik vraag me af of de koopmarkt wel belang heeft bij het plan van de VVD om huurwoningen te verkopen aan de huurders. De enige die daar wel bij varen zijn de banken die met overheidscentjes gered zijn, dus stel je eens de vraag met wie de VVD het goed voorheeft?
Met de burger in Nederland die zelfredzaam is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')