Slechte mac heb jij zeg, zelfs mijn oude Win XP laptop trekt deze 12 livestreams nog met gemak.quote:

Ik heb gelezen dat het Nederlandse bedrijf Boskalis een soort dam wil aanleggen op de stranden om beschermde natuurgebieden rond de leklokatie, maar hoe het zit met de al heengestuurde veegarmen is mij ook niks bekend. BP denk alles nog steeds zelf te kunnen oplossen, maar lek dichten...Ho maar!quote:Op woensdag 16 juni 2010 21:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hoe is het trouwens met de Nederlandse veegarmen? Ik hoor er niks over.

Dat is niet doorgegaan... Die buis ligt nu toch loos op de zeebodem, die die kappen hebben geen zin meer.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Hoe is het nou gegaan met die kap over de lekkende buis heen? Dat was toch twee keer mislukt ofzo?

En al met al hebben ze nu dus nog geen oplossing?quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat is niet doorgegaan... Die buis ligt nu toch loos op de zeebodem, die die kappen hebben geen zin meer.
 Het olie stroomt nu nog steeds?
 Het olie stroomt nu nog steeds?   

kun je nu eindelijk eens kappen met dat getrolL Amos_? dit zijn serieuze onderwerpen die mensenlevens bedreigen momenteel ok? dank uquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:33 schreef Amos_ het volgende:
Weer zo'n spookverhaal over "fema camps"
Als de oefeningen al waar zijn dan is dat doodnormaal hoor.

Olie stroomt nog steeds, met 60.000 vaten per dag, bijna 10 miljoen liter. Plus nog vele miljoenen (minstens 30 miljoen) kubieke meters (aard)gas. Per dag!quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:38 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
En al met al hebben ze nu dus nog geen oplossing?Het olie stroomt nu nog steeds?

Nope. Het lek is helemaal niet gedicht. Het is nog net zo'n fontein als 22 april, mogelijk zelfs groter.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar dat is dus nog niet eens gelukt? Ik dacht dat een deel van het lek al gedicht was.

Inderdaad.. waar zijn de mods? dat soort berichten kunnen bijv. VS dat in tweeen gespleten wordt ... hier besproken worden. (en oh ja, dat topicquote:Op donderdag 17 juni 2010 10:50 schreef Amos_ het volgende:
Welk getroll? Een dubieuze bron met ongefundeerde berichten is niet echt iets wat in NWS thuishoort. En de national guard wordt ingezet om mee te helpen opruimen.
 )
  )

Niet lullen.. er wordt wel degelijk flink wat olie afgetapt d.m.v. het gebruik van een koepel. Alleen stroomt er ook nog veel olie onder de koepel door de zee in. Ze zijn hun methodes aan het verfijnen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nope. Het lek is helemaal niet gedicht. Het is nog net zo'n fontein als 22 april, mogelijk zelfs groter.
Alle hoop is nu gevestigd op de relief wells, die in augustus op zn vroegst gereed zijn. Ga maar uit van minimaal september.

En met het orkaanseizoen in aankomst, gaan al die orkanen & tornado's op zee water opzuigen, vele malen effectiever dan die oliescheepjes dat doen. En op het land regent het dan oliewater, en die oplosmiddenzooi.quote:Op donderdag 17 juni 2010 10:46 schreef gebrokenglas het volgende:
ieks... Ik dacht dat die 17.000 man bedoeld waren om op het strand olie te gaan ruimen....
Maar idd die dampen zijn hartstikke giftig. En nu is het niet alleen die olie en methaan dampen, maar 't is vermengd met die levensvernietigende Corexit rommel ook nog eens een keer. Mensen kinderen, wat hebben ze ons aangedaan.

Ja, dat wel.quote:Op donderdag 17 juni 2010 11:10 schreef jeoff het volgende:
Niet lullen.. er wordt wel degelijk flink wat olie afgetapt d.m.v. het gebruik van een koepel. Alleen stroomt er ook nog veel olie onder de koepel door de zee in. Ze zijn hun methodes aan het verfijnen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |