abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juni 2010 @ 19:38:02 #251
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_83112558
quote:
Op maandag 21 juni 2010 18:36 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Doe die quotes eens aanpassen faalhaas. Nu lijkt het alsof ik dingen heb gezegd die jij nu zelf zegt.
Gefixt, reageer je nog inhoudelijk?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 juni 2010 @ 19:40:09 #252
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83112657
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:38 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Gefixt, reageer je nog inhoudelijk?
Valt weinig op in te gaan aangezien het niet inhoudelijk is van jouw kant, maar slechts gezwam mijn liefste trolletje.
Scheer je weg!
  maandag 21 juni 2010 @ 19:43:24 #253
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_83112839
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:40 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Valt weinig op in te gaan aangezien het niet inhoudelijk is van jouw kant, maar slechts gezwam mijn liefste trolletje.
Okay, de argumenten zijn op aan jou kant? Jammer, draaide net warm.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 21 juni 2010 @ 19:45:31 #254
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83112971
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Okay, de argumenten zijn op aan jou kant? Jammer, draaide net warm.
Nope. Zeg me dan waar ik dan inhoudelijk op moet reageren aangezien je mijn feiten afdoet met een eigen mening en oneliners. Wat wil je dan?

Ga er eens inhoudelijk op in. Oftewel, probeer het nog eens. Nu zonder fout te quoten, met echte argumenten in plaats van: ja, nee, eigen keuze, eigen keuze, eigen keuze.
Scheer je weg!
  maandag 21 juni 2010 @ 20:02:15 #255
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_83113891
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:45 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Nope. Zeg me dan waar ik dan inhoudelijk op moet reageren aangezien je mijn feiten afdoet met een eigen mening en oneliners. Wat wil je dan?

Ga er eens inhoudelijk op in. Oftewel, probeer het nog eens. Nu zonder fout te quoten, met echte argumenten in plaats van: ja, nee, eigen keuze, eigen keuze, eigen keuze.
Oeh een quote foutje... nou je wint de discussie hoor....

Maar goed, een discussie gaat vooral over meningen geloof ik, hier en daar onderbouwd met feiten, op het gebied van "eigen keuze" kan ik je nog wel wat helpen anders.
Een deel van je argumenten om de zogenaamde islamisering aan te tonen komen er op neer mensen zich niet meer vrij voelen islamkritische geluiden te laten horen in kunst, film en cabaret, ik geef aan dat dit een eigen keus is, bij mijn weten is er geen wet die dit verbied ook is er, op het zeer tragische voorbeeld van Van Gogh na, nog nooit iemand vermoord om een islam kritisch geluid, ik geef dus slechts aan dat het wat dat betreft vooral zelfcensuur is die ik niet zo goed snap.
Is een beetje hetzelfde als mensen die vinden dat hun buurt zo achteruit gaat en maar blijven klagen zonder zelf iets te doen.

Heb trouwens nog nooit van een cabarettier gehoord die de islam wel wil bekritiseren maar dit niet durft.
  maandag 21 juni 2010 @ 20:12:24 #256
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83114404
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Is een beetje hetzelfde als mensen die vinden dat hun buurt zo achteruit gaat en maar blijven klagen zonder zelf iets te doen.
Juist door de kritiek zou er een discussie op gang moeten komen. Wat zou (even vbtje uit de quote) een cartoonist moeten doen als deze de mond wordt gesnoerd door justitie door hem/haar uit bed te lichten? Juist dit is al een voorbeeld ( van zoveel voorbeelden ) van zeker iets doen door de islam een spiegel voor te houden, maar owee als je dit doet dan heb je de poppen aan het dansen. Dat is waar het om gaat.
Scheer je weg!
  maandag 21 juni 2010 @ 20:16:24 #257
37769 erodome
Zweefteef
pi_83114668
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:23 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

PVV is alles behalve een regime zoals jij meent te kunnen classificeren. Je hoeft mij overigens niet uit te leggen wat een regime is, je bent hier niet om les te geven aan groep 8. je onderschat bovendien de islam, een vrouw onderdrukkende 'religie'. Ook hier de klassieke fout, het is een politieke allesoverheersende ideologie. Je hebt je duidelijk niet verdiept in de islam, anders zou je niet dit soort onzin uitkramen.
[..]

Het erge eraan is dat ik wel degelijk zie wat Wilders ook ziet en vertelt, namelijk dat Europa langzaam maar zeker meer en meer islamiseert. In Nederland gaat dit ongeveer zo:

- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.

Over regimes gesproken. Dit is nu al het resultaat, en dit gaat de komende jaren nog wel erger worden. Nooit van softe Jihad gehoord bijvoorbeeld? Dat is juist een introverte voorbeeld van pure islam, waarbij moslims zich onderdanig opstellen als een wolf in schaapskleren om zo uiteindelijk langzaam maar zeker dit land te islamiseren. Je ziet al voorbeelden zoals Aboutaleb als burgemeester in R'Dam. Marcouch in de PVDA, ach en nog wel meer moslims. Maar goed, ik praat vast tegen een islamiet geloof ik, want ik denk dat je niet gaat toegeven namelijk.
Ik ben nogal het tegenovergestelde van een moslim, ik ben wat zowel de islam als het christendom haten

Met jou valt hierover niet te praten, jij hebt je beeld hierbij en dat is dat de islam echt puur slecht is en dat elke moslim die zichzelf zo noemt dus ook slecht is en kwaad in de zin heeft.
Daar valt geen woord tegenin te brengen, niet omdat je gelijk hebt, maar omdat het zo'n afschuwelijk kortzichtig en foutief beeld is dat ik er echt niets mee kan, niets van wat ik zeg zal aankomen, want dat weiger je gewoon toe te laten en blijft bij je eigen angstbeelden hangen.

Ik heb de koran ook gelezen, heb met moslims van verschillende stromingen en meningen gepraat over dit onderwerp, ik heb de geschiedenis van de islam globaal doorgwerkt, maar ik kom niet tegen wat jij ziet, iig niet als een wijdverspreid iets dat echt vasthangt aan de islam.

Er zijn best misstanden hoor, als we het hier in eigen land houden zijn er best fundamentalistische moslims die als ze aan de macht zouden komen net als de wat strengere christelijke partijen hun geloof zwaar door zouden laten klinken in de regels van het land.
Er is idd een groep pokkekoters die het heel stevig verstieren, maar wat zij doen heeft niets met de islam van doen, is zelfs verboden binnen die islam.
Er zijn idd meisjes die uitgehuwelijkt worden en moslims die het andere moslims kwalijk nemen als ze van hun geloof vallen.

Maar het gros, het overgrote deel zijn gewoon mensen die gewoon een normaal en bij voorkeur zelfs lekker leven willen leiden, niets raars aan, gewone mensen zoals jij en ik.
Dat is mijn ervaring iig, op welke ervaringen jouw meningen gestoeld zijn heb ik geen idee van, maar het zal vast veel in je slaap plaatsvinden, im hele nare nachtmerrie's.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 21 juni 2010 @ 20:27:39 #258
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83115339
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben nogal het tegenovergestelde van een moslim, ik ben wat zowel de islam als het christendom haten

Met jou valt hierover niet te praten, jij hebt je beeld hierbij en dat is dat de islam echt puur slecht is en dat elke moslim die zichzelf zo noemt dus ook slecht is en kwaad in de zin heeft.
Daar valt geen woord tegenin te brengen, niet omdat je gelijk hebt, maar omdat het zo'n afschuwelijk kortzichtig en foutief beeld is dat ik er echt niets mee kan, niets van wat ik zeg zal aankomen, want dat weiger je gewoon toe te laten en blijft bij je eigen angstbeelden hangen.

Ik heb de koran ook gelezen, heb met moslims van verschillende stromingen en meningen gepraat over dit onderwerp, ik heb de geschiedenis van de islam globaal doorgwerkt, maar ik kom niet tegen wat jij ziet, iig niet als een wijdverspreid iets dat echt vasthangt aan de islam.
Oh, grappig. Echte kenners van de islam, die eveneens en zoniet zich nog meer hebben verdiept in de islam praten hier toch echt anders over.

Ik noem een Ehsan Jami, Oriana Fallaci, Loubna Berrada, Abu Bakr, Arzu Toker, Mina Ahadi, Anne-Marie Delcambre, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Die zijn volgens jou natuurlijk ook kortzichtig?

En wat te denken van dit:

"There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.

Bron: http://worldmuslimcongres(...)-only-one-islam.html

http://www.dagelijksestan(...)tigde-islam-bestaat/

http://hpd.de/node/7175?page=0,0 (Es gibt keine moderaten Muslime)...
quote:
"I refuse to live as a "moderate" Muslim", Asma Khalid (let op de aanhaaltekens bij het woordje moderatie die mevrouw bewust zo schrijft)
Bron: http://www.alternet.org/story/50969/

Jij gaat me nu vertellen dat jij het beter weet dan échte moslims die dit zeggen? Oh nee, die zijn natuurlijk niet 'gematigd'. Ja hoor, keer op keer staat er wel weer een excuus klaar als er feiten op tafel worden gelegd. Typisch.
quote:
Er zijn best misstanden hoor, als we het hier in eigen land houden zijn er best fundamentalistische moslims die als ze aan de macht zouden komen net als de wat strengere christelijke partijen hun geloof zwaar door zouden laten klinken in de regels van het land.
Dat is tenminste niet doordenkt met haat, en onderdrukking.
quote:
Er is idd een groep pokkekoters die het heel stevig verstieren, maar wat zij doen heeft niets met de islam van doen, is zelfs verboden binnen die islam.
Dit kan je scharen onder het welbekende excuus 'incidentje, niets aan de hand mensen!' Maar natuurlijk.
quote:
Er zijn idd meisjes die uitgehuwelijkt worden en moslims die het andere moslims kwalijk nemen als ze van hun geloof vallen.
'incidentje'
quote:
Maar het gros, het overgrote deel zijn gewoon mensen die gewoon een normaal en bij voorkeur zelfs lekker leven willen leiden, niets raars aan, gewone mensen zoals jij en ik.
Dat is mijn ervaring iig, op welke ervaringen jouw meningen gestoeld zijn heb ik geen idee van, maar het zal vast veel in je slaap plaatsvinden, im hele nare nachtmerrie's.
Dat zijn geen echte moslims. Heb je gelijk in. Pure islam (en jij meent te weten wat dat is) staat dit niet toe.
Scheer je weg!
  maandag 21 juni 2010 @ 20:29:24 #259
37769 erodome
Zweefteef
pi_83115438
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:54 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ach, ach, een échte moslim die niet uit de kast durft te komen en zich weer eens achter dingetjes verschuilt als: 'jaha mensen! Maar ik ken toevallig een beetje de koran!' of deze: 'jaha mensen! maar er zijn verschillende stromingen hoor!'. Terwijl de echte moslimleiders en imams blijven roepen dat er slechts één islam is, ondanks de groeperingen.
En wie zijn die echte leiders dan en heb je de verschillende menigen van die leiders weleens naast elkaar gelegd?

Want wat mij nu juist zo opvalt is dat er heel veel verschillende geleerden zijn, zelfs binnen dezelfde stroming verschillen ze vaak van mening.
Bij bv de kledingdracht van vrouwen gaat het binnen dezelfde stroming van geheel bedekken met zelfs een gaasje voor beide ogen tot gewoon normaal bedekkende kleding zonder enige hoofdbedekking.
Het is maar net op welke geleerden je wil leunen hierin, dit zorgt ook voor grote discussie's bij moslims onderling.
Nogmaals, dan hop ik niet eens tussen verschillende stromingen, blijf ik gewoon bij 1 en dezelfde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 21 juni 2010 @ 20:32:00 #260
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_83115591
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:29 schreef erodome het volgende:

[..]

En wie zijn die echte leiders dan en heb je de verschillende menigen van die leiders weleens naast elkaar gelegd?
Och, ik heb zojuist even wat uitspraakjes voor je neergezet hierboven. Ga er maar op in dan zou ik zo zeggen.
quote:
Want wat mij nu juist zo opvalt is dat er heel veel verschillende geleerden zijn, zelfs binnen dezelfde stroming verschillen ze vaak van mening.
Bij bv de kledingdracht van vrouwen gaat het binnen dezelfde stroming van geheel bedekken met zelfs een gaasje voor beide ogen tot gewoon normaal bedekkende kleding zonder enige hoofdbedekking.
Het is maar net op welke geleerden je wil leunen hierin, dit zorgt ook voor grote discussie's bij moslims onderling.
Nogmaals, dan hop ik niet eens tussen verschillende stromingen, blijf ik gewoon bij 1 en dezelfde.
Je bedoeld: het is maar net hoe puur je de islam wil bedrijven. Slaap lekker.
Scheer je weg!
  maandag 21 juni 2010 @ 20:45:16 #261
37769 erodome
Zweefteef
pi_83116332
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:27 schreef Gillette_M5 het volgende:

En wat te denken van dit:

"There is only one Islam, but each one of us sees it differently. While there is hardly a disagreement on "many" a key issues, we certainly disagree on some.

Dit zegt toch presies wat ik ook zeg?

Dit is net als bij christenen, of bij atheisten als je maar wil, die zijn het binnen de eigen groep ook wel over het meeste eens, maar waar ze het niet over eens zijn maakt nu juist het grote verschil vaak

Zet eens een protestant tegenover een jahova's getuige, ze kennen beide dezelfde bron en zullen het meeste daarvan bevestigen net zoals de ander zou doen, toch zijn ze heel verschillend en zouden ze niet graag tot de andere groep gerekend worden.

Jij leest iets en ziet er gelijk iets slechts in, maar ik hoop dat je beseft dat dat zich echt meer in jouw hoofd afspeeld als ergens anders

Je haalt asma khalid aan:
quote:
I refuse to live as a "moderate" Muslim if its side effect is an unintentional admission that suicide bombing is a religious obligation for the orthodox faithful. True orthodoxy is simply the attempt to adhere piously to a religion's tenets.
Om de quote even af te maken.

Maar aaaarrrrgggghhhh, wat een slechte vrouw, is moslim, wil naar de traditie van haar geloof leven en heeft een eigen mening!
Schrijft zelfs stukjes als dit in hetzelfde stuk als waar jij die halve zin vandaan hebt geplukt:
quote:
The term moderate Muslim is actually a redundancy. In the Islamic tradition, the concept of the "middle way" is central. Muslims believe that Islam is a path of intrinsic moderation, wasatiyya. This concept is the namesake of a British Muslim grass-roots organization, the Radical Middle Way. It is an initiative to counter Islam's violent reputation with factual scholarship.
Echt slecht zo'n nare moslima, snel uitzetten die hap hoor!
pi_83121310
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:27 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Oh, grappig. Echte kenners van de islam, die eveneens en zoniet zich nog meer hebben verdiept in de islam praten hier toch echt anders over.

Ik noem een Ehsan Jami, Oriana Fallaci, Loubna Berrada, Abu Bakr, Arzu Toker, Mina Ahadi, Anne-Marie Delcambre, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Die zijn volgens jou natuurlijk ook kortzichtig?
Je noemt er wel wat hè. Ze zijn natuurlijk niet kortzichtig, maar de meesten zijn ofwel bekende ex-moslims, of van die hysterische types die over 'Eurabia' blaten net als jij.

Dit is gewoon een paar namen noemen en hopen dat mensen ze niet gaan opzoeken. Zo ken ik er ook wel eentje: Islam = oké, luister maar naar Tariq Ramadan!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:49:41 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_83134823
Zat net naar "Het binnenhof van Jair" te kijken op het gesprek (leuke achtergrondreportages vanuit de wandelgangen), maar god, er zit wel weer wrakhout tussen zeg. Wat een fractie
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_83134951
En hier heeft hij nou jaren naar kunnen zoeken. Moet je kijken wat dat gaat worden voor de statenverkiezingen 250 man die hij in minder dan een jaar moet disciplineren en opleiden
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:42:42 #265
307021 Samson_en_Gert
Moest kloppen, bel doet t niet
pi_83140878
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:49 schreef eriksd het volgende:
Zat net naar "Het binnenhof van Jair" te kijken op het gesprek (leuke achtergrondreportages vanuit de wandelgangen), maar god, er zit wel weer wrakhout tussen zeg. Wat een fractie
Bedankt voor de tip, ben het nu aan het kijken online!

http://www.hetgesprek.nl/archief/4389/
"There's room at the top they are telling you still,
But first you must learn how to smile as you kill,
If you want to be like the folks on the hill.", John Lennon
pi_83145410
Ik denk dat heel veel mensen vergeten dat de verkiezingen voornamelijk om geld draaiden bij veel mensen en dat daar ook een hoop PVV stemmers uit zijn voort gekomen.
Tuurlijk heeft hij wat rare dinge geroepen, maar hij kost de burger wel het minste geld. Dat je het liever zelf houd als naar het buiteland of nieuwe immigranten geeft is niets racistisch aan. Zeker niet in tijden waar bezuinigd moet worden.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 16:44:13 #267
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_83150170
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:12 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Juist door de kritiek zou er een discussie op gang moeten komen. Wat zou (even vbtje uit de quote) een cartoonist moeten doen als deze de mond wordt gesnoerd door justitie door hem/haar uit bed te lichten? Juist dit is al een voorbeeld ( van zoveel voorbeelden ) van zeker iets doen door de islam een spiegel voor te houden, maar owee als je dit doet dan heb je de poppen aan het dansen. Dat is waar het om gaat.
Jammer, maar voorspelbaar je reactie, Gregorius Nekschot is door justitie van zijn bed gelicht, hier hadden "de moslims" niks mee te maken. Zelfsensuur ten top.

Iedereen heeft gewoon recht op vrijheid van meningsuiting, godsdienst, etc. Als moslims jou in je vrijheid beknotten zijn ze fout, net zo als dat jij fout ben als je hun in de uitoefening van hun godsdienst belemmerd.

En hoe zit het dan met moslims die menen hun geloof middels geweld te moeten beleiden vraag je? Die zijn gewoon fout, dat vind ik, dat vind zelfs het meest linkse kamerlid dat je maar kan vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')