abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82793816
Wat een zeikerds hier zeg.. of ze wel of niet mooi genoeg is en sessy 16 ben je geen kind meer hoor en compleet zelf verantwoordelijk voor de wet maar enfin.

Ik denk in ieder geval TS dat je naar je geld kan fluiten.
Je zou het eventueel nog kunnen bekijken via of met behulp van een jurist.

Maar ik denk dat die lui geen vast woon adres hebben en dan hou je Hyves over.
Je zou dat bij hyves kunnen aankaarten maar tja een nieuwe pagina is zo gemaakt.
pi_82794137
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Wat een zeikerds hier zeg.. of ze wel of niet mooi genoeg is en sessy 16 ben je geen kind meer hoor en compleet zelf verantwoordelijk voor de wet maar enfin.
U lult, alleen met geneeskundige behandelingsovereenkomsten mag je dan zelf dingen bepalen, voor de rest hangt 't af van de vraag of het in het dagelijks verkeer gangbaar is dat iemand van die leeftijd zelfstandig zo iets doet. Sowieso tot je 18de zal je voor bijv. een kamer huren vaak de toestemming van je ouders nodig hebben.
pi_82795811
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:07 schreef Sessy het volgende:

[..]

U lult, alleen met geneeskundige behandelingsovereenkomsten mag je dan zelf dingen bepalen, voor de rest hangt 't af van de vraag of het in het dagelijks verkeer gangbaar is dat iemand van die leeftijd zelfstandig zo iets doet. Sowieso tot je 18de zal je voor bijv. een kamer huren vaak de toestemming van je ouders nodig hebben.
Nope vanaf 16 mag je gewoon inschrijven in het GBA.
Word je ook 100% verantwoordelijk gehouden voor eventuele misdragingen.

om het nog even wat kracht bij te zetten :

16-jarigen kun/mag je :
- Maximaal 24 uur per week werken (want de andere twee dagen moet je nog naar school) + de leerplicht voor vijf dagen in de week loopt af.
- Brommer rijden met een brommercertificaat.
- Een tractor besturen.
- Gaan oefenen voor een vliegbrevet en parachutespringen.
- Naar films gaan voor 16 jaar en ouder
- Een testament maken.
- Zelf beslissen over alle medische behandelingen.
- Aansprakelijk gesteld worden voor de schade die je aanricht.
- Een eigen zaak beginnen. (als je daarvoor toestemming krijgt van de rechter)
- Parachutespringen
- Lid worden van een omroepvereniging
- Zelfstandig inschrijven bij de Gemeentelijke Basis Administratie persoonsgegevens.
- Een strafblad krijgen.
- Veroordeeld worden volgens het volwassenrecht.

[ Bericht 40% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 14-06-2010 18:01:55 ]
pi_82796086
Ik denk dat je voor een beginnend porftolio beter hier eens had kunnen proberen......genoeg (wannabee) fotografen......

Maar ontopic.....uiteraard zou je aangifte kunnen doen van oplichting, maar tenzij je een aantal medestanders kunt vinden, zal het niet veel opleveren, behalve een hoop frustratie......
Quinn Dexter
pi_82796261
Pleur die hyves hier even neer, gelijk even wat 'positieve' reclame voor het modellenbureau.
Come on green white army..
pi_82797033
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nope vanaf 16 mag je gewoon inschrijven in het GBA.
Word je ook 100% verantwoordelijk gehouden voor eventuele misdragingen.

om het nog even wat kracht bij te zetten :

16-jarigen kun/mag je :
- Maximaal 24 uur per week werken (want de andere twee dagen moet je nog naar school) + de leerplicht voor vijf dagen in de week loopt af.
- Brommer rijden met een brommercertificaat.
- Een tractor besturen.
- Gaan oefenen voor een vliegbrevet en parachutespringen.
- Naar films gaan voor 16 jaar en ouder
- Een testament maken.
- Zelf beslissen over alle medische behandelingen.
- Aansprakelijk gesteld worden voor de schade die je aanricht.
- Een eigen zaak beginnen. (als je daarvoor toestemming krijgt van de rechter)
- Parachutespringen
- Lid worden van een omroepvereniging
- Zelfstandig inschrijven bij de Gemeentelijke Basis Administratie persoonsgegevens.
- Een strafblad krijgen.
- Veroordeeld worden volgens het volwassenrecht.

Je noemt nou net een aantal uitzonderingen die bij wet zijn geregeld, de hoofdregel is zo ongeveer zoals Sessy het heeft omschreven.
Om het nog wat kracht bij te zetten: art. 1:234 lid 3 BW.
pi_82801025
Hij blijkt een kvk nummer te hebben en is al van 2008 niet meer ingeschreven. Er staat geen woonadres in Nederland opgegeven.

We gaan met de hele groep ''modellen'' een brief schrijven waarin wij de dingen waar wij voor betaald hebben binnen 2 weken eisen. Daanaast doen we aangifte bij de politie om er voor te zorgen dat op zijn minst hun praktijken gestopt worden en andere meisjes er van behoed worden.
Tsubasa o hirake..
pi_82801165
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:41 schreef Sessy het volgende:

[..]

Heh, ik niet. Ik wilde straaljagerpiloot worden of biochemisch ingenieur of advokaat... Ben ik nu een verkeerd soort meisje?

Trouwens TS - Als je weet wie erachter zit kan je ze in principe ook zelf achterna via de kantonrechter (da's zo'n rechter voor claims van maximaal een paar duizend, waar je geen advokaat voor nodig hebt) en dan moet je ontbinding eisen + restitutie van het geld met evt. aftrek van een redelijke vergoeding voor de foto's (als je die hebt ontvangen), mja no offense maar te tegenpartij komt wrsch niet opdagen, dat is makkelijk want dan win je, maar ze betalen dan ook niet en je hebt dan nog geen executoriale titel, dat moet dan weer apart, etc. In je eentje heeft dat geen nut voor die 200 euro. Als je met z'n 10en bent of zo dan gaat het tenminste nog om een bedrag waar dat zinvol voor is.
Thanks. onze groep waren ongeveer 8 meiden.. maar voor ons is nog een andere groep meiden gweest.. dus ik wil niet weten hoeveel meiden opgelicht zijn. Zelfs de vrouw die werkte voor het bedrijf is opgelicht en de fotograaf is ook nooit betaald geweest

@ einz ik had het modellenbureau ook eerst gegoogled en ik kwam niks raars tegen.
Tsubasa o hirake..
pi_82801961
quote:
Op maandag 14 juni 2010 16:42 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja je kan wel zeggen dat dat zo is maar modellenbureau's en zo he, dan heb je het vaak over meisjes van een jaar of 16 dus feitelijk nog over kinderen, je moet ook niet te streng zijn denk ik.
Uhu...als het 'ze' uitkomt zijn ze wel volwassen genoeg om dingen te doen en in dit soort gevallen zijn het nog kinderen

Ik neem aan dat 16-jarige kinderen ook nog ouders hebben die op de hoogte zijn van de plannen van hun nageslacht.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 14 juni 2010 @ 20:06:17 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82802169
Borsten: check!
Poesje(s): check!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dommerd! Een modellenbureau dat een internationale carriere voor jou voorziet, zou zich maar al te graag aan jou willen binden. Betalen voor een fotoshoot is dus uit den boze!
Ook hoi !
pi_82802610
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:06 schreef Inlognaam het volgende:
Borsten: check!
Poesje(s): check!
SPOILER
SPOILER
Dommerd! Een modellenbureau dat een internationale carriere voor jou voorziet, zou zich maar al te graag aan jou willen binden. Betalen voor een fotoshoot is dus uit den boze!
Tsja ist nu n beetje te laat voor
Tsubasa o hirake..
pi_82803345
Niet te zwaar tillen aan de beschuldigingen van domheid hoor, Blizzie. Je moest eens WETEN hoeveel mensen een aantal jaren geleden met bijv. de zgn. "spaarhypotheek" genaaid zijn voor tientallen duizenden euro's pp. Ook hoogopgeleide mensen van wie je toch echt zou verwachten dat ze zich een beetje zouden verdiepen in de constructie. Je kunt beter nu met 200 euro leren dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, het waarschijnlijk ook niet waar is, dan dat je dat straks met je spaargeld/aandelen/pensioensgelden doet.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:26:44 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_82803491
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:25 schreef Sessy het volgende:
Niet te zwaar tillen aan de beschuldigingen van domheid hoor, Blizzie. Je moest eens WETEN hoeveel mensen een aantal jaren geleden met bijv. de zgn. "spaarhypotheek" genaaid zijn voor tientallen duizenden euro's pp. Ook hoogopgeleide mensen van wie je toch echt zou verwachten dat ze zich een beetje zouden verdiepen in de constructie. Je kunt beter nu met 200 euro leren dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, het waarschijnlijk ook niet waar is, dan dat je dat straks met je spaargeld/aandelen/pensioensgelden doet.
Ja inderdaad

Sowieso is iedereen weleens een keertje getild volgens mij
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 14 juni 2010 @ 20:34:29 #39
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82804079
Blizzie, ik vrees dat de kosten net te hoog zijn voor jullie om er een zaak van te maken en dat is precies waar dit soort oplichters op gokt! Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat die vrouw en de fotograaf ook opgelicht zijn. Misschien spelen ze het spelletje wel mee om nog meer rookgordijn te maken tussen jullie en de oplichter.

Laat je concept brief even doorlezen door iemand van het Juridisch Loket voordat je hem (aangetekend) verstuurt. Zij kunnen soms net even scherper formuleren en ze helpen je graag, zeker als ze zien dat je zelf ook moeite hebt gedaan.
Veel succes!
pi_82804221
Ik zie in je fotoboek trouwens dat je studente bent. Je hebt dan naar alle waarschijnlijkheid sowieso recht op gratis rechtsbijstand (rechtswinkel) dus gebruik van maken ook.
pi_82804538
thanks! eindelijk reacties waar ik iets mee kan... dat was gister wel anders.. toen waren het alleenmaar beoordelingen of ik model kan worden of niet
Tsubasa o hirake..
  maandag 14 juni 2010 @ 23:01:57 #42
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82813422
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:13 schreef Blizzie het volgende:

[..]

Tsja ist nu n beetje te laat voor
Dat snap ik. Maar als iemand je gouden bergen belooft, dan ga je toch eerst even googlen op het modellenbureau? Is het een onbekend bureau, dan kun je er donder op zeggen dat er iets niet klopt eigenlijk.

Overigens, je boft wel. Je hebt best een leuk gezichtje. Ik ben een stuk minder plezierig om naar te kijken
Ook hoi !
  maandag 14 juni 2010 @ 23:07:59 #43
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_82813728
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:50 schreef Blizzie het volgende:

[..]

Thanks. onze groep waren ongeveer 8 meiden.. maar voor ons is nog een andere groep meiden gweest.. dus ik wil niet weten hoeveel meiden opgelicht zijn. Zelfs de vrouw die werkte voor het bedrijf is opgelicht en de fotograaf is ook nooit betaald geweest

@ einz ik had het modellenbureau ook eerst gegoogled en ik kwam niks raars tegen.
Die vrouw speelt gewoon met die man onder een hoedje... wees daar maar niet bang voor. Het is gewoon keihard cashen en verder gaan. Locatie huren, beetje fotograferen, geld cashen en uiteindelijk waardeloze foto's krijgen als je al wat krijgt tenminste.

Ik persoonlijk zou een topic openen over het bedrijf op een oplichtingssite. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en aangezien jij er ook ingetuind bent... zullen er nog veel volgen.
Ook hoi !
pi_82820532
quote:
Op maandag 14 juni 2010 23:01 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als iemand je gouden bergen belooft, dan ga je toch eerst even googlen op het modellenbureau? Is het een onbekend bureau, dan kun je er donder op zeggen dat er iets niet klopt eigenlijk.

Overigens, je boft wel. Je hebt best een leuk gezichtje. Ik ben een stuk minder plezierig om naar te kijken
Ik heb ze ook eerst gegoogled en kwam niks negatiefs tegen
Tsubasa o hirake..
  dinsdag 15 juni 2010 @ 06:30:07 #45
303938 pongping
Hahaha :-/
pi_82820574
Dit gebeurt wel heel erg veel de laatste tijd. Helaas zijn er genoeg vrouwen zo dom om hier in te trappen. Vroeger spraken ze vrouwen aan op straat, nu doen ze het via internet.

Als je model wil worden ga je zelf naar een goed aangeschreven modellenbureau en dan hoor je vanzelf wel of je potentie hebt. Het komt maar heel zelden voor dat ze je op straat uitpikken. En mocht dit al gebeuren, dan ben je schijnbaar heel bijzonder en hoef je inderdaad niet te betalen, want dan ga je alleen maar geld opleveren.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 09:20:53 #46
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82822395
Meld het op opgelicht.nl en zoek daar even naar namen enzo
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_82823191
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 06:10 schreef Blizzie het volgende:

[..]

Ik heb ze ook eerst gegoogled en kwam niks negatiefs tegen
Nogal wiedes he, als je net een dozijn meisjes voor 220 euro pp getild hebt gaan ze niet onder de zelfde naam verder Heb je ook een bonnetje of een "offerte" waar precies opstaat wat je zou moeten hebben gekregen? Grote kans dat daar die 'catwalk' training niet opstaat maar alleen een portfolio shoot. dus ALS je ze al kan vinden dan kan je nog steeds fluiten naar je geld want ze hebben de shoot gedaan en geleverd
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:08:27 #48
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_82825851
quote:
Op maandag 14 juni 2010 01:54 schreef WallOfStars het volgende:
Er zijn GEEN legale Modellen buros waar JIJ zelf eerst met geld over de brug moet komen!!!
iedereen die je dat wijs maakt verkoopt je poep
dat dus

denk verder dat die mevrouw, die claimde OOK opgelicht te zijn, onderdeel is van het complot
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_82838532
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 09:53 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Nogal wiedes he, als je net een dozijn meisjes voor 220 euro pp getild hebt gaan ze niet onder de zelfde naam verder Heb je ook een bonnetje of een "offerte" waar precies opstaat wat je zou moeten hebben gekregen? Grote kans dat daar die 'catwalk' training niet opstaat maar alleen een portfolio shoot. dus ALS je ze al kan vinden dan kan je nog steeds fluiten naar je geld want ze hebben de shoot gedaan en geleverd
ze bestaan al jaren.. dus tis niet een bureau wat net bestaat
Tsubasa o hirake..
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:39:36 #50
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_82840144
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:10 schreef Blizzie het volgende:

[..]

ze bestaan al jaren.. dus tis niet een bureau wat net bestaat
En als je daarop googelt?

offtopic: jij bent lekker EN biseksueel

Oh wacht, dat is eigenlijk ontopic
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')