abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 31 december 2009 @ 16:31:55 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_76269190
In onze ogen was de OP van dit topic hopeloos verouderd, en zijn we tot de conclusie gekomen dat dit topic een nieuwe opzet nodig heeft. Gebleken is dat pro-actief handelen het beste werkt, en de leukste shoots oplevert.

Allereerst is de lijst met fotografen en modellen ‘verdwenen’. Deze werd amper gebruikt, en er stonden modellen in die al jaren niet meer op FOK! geweest waren. De lijst blijft natuurlijk terug te vinden in de voorgaande delen van dit topic.

Dat betekent ook dat het aanmelden als model of fotograaf verleden tijd is. Daar zijn enkele richtlijnen voor in de plaats gekomen.

Als fotograaf probeer het volgende te vermelden in je post:

• Geografische locatie, en mogelijkheid tot reizen
  • Wat zoek je in een model?
  • Wat voor soort shoot had je in gedachten? Portret, Lingerie, .., etc.
  • Mate van ervaring m.b.t. modelfotografie
  • Eventueel een linkje naar je website/portfolio

Voor modellen:

• Geografische locatie, en mogelijkheid tot reizen
  • Wat voor soort foto’s had je in gedachten?
  • Ervaring m.b.t. modelfotografie
  • Wat algemene informatie over jezelf
  • Eventueel een linkje naar je website/portfolio
  • Let vooral ook op eventuele tags/signatures in de hoeken van de foto's als iemand deze overlegt. Er zijn (vooral op hyves) ook fotografen bekend die modellen proberen te werven met andermans foto's, niet erg netjes.
  • Zorg dat er vooraf duidelijke afspraken gemaakt worden betreffende publicatie, vergoedingen en (commercieel) gebruik van de foto's.

Eventueel kan je ook dit modelcontract gebruiken.

Handige tips.

Probeer vooral in dit topic aan te komen met ideeën die je zelf hebt. Beginnende fotografen en beginnende modellen hebben nog geen stokpaardjes en weten vaak niet zo goed waar ze moeten beginnen. Als je als fotograaf of model in dit topic komt, probeer dan niet alleen jezelf voor te stellen en/of je maten te noemen (:')) maar geef bijvoorbeeld ook een voorbeeld van een leuke foto of een leuk thema waar je graag op zou willen inspelen. Dan is het makkelijker om iemand te vinden die met je samen wil werken

Als je het erg leuk hebt gehad met de fotograaf, vergeet dan voor het weggaan niet af te spreken hoe er met de foto's worden omgegaan. Bij TFP en TFCD is het gebruikelijk dat het model vrij kan beschikken over de foto's, mits ze ze onder naamsvermelding en eventuele website van de fotograaf plaatst. Meestal plaatst de fotograaf geen foto's zonder deze eerst te hebben overlegd aan model, opdat zij kan aangeven welke ze liever wel en liever niet terugziet op internet of elders. Er worden een hoop foto's geschoten en het is een beetje lullig als de fotograaf er net een wil plaatsen waar je knippert, minder charmant op staat, een onderkin hebt, een stijve tepel of wat dan ook. als je wil kan je dit zwart op wit of mondeling overeenkomen. Spreek ook een datum af dat je de resultaten wil hebben. Veel fotografen hebben er een handje van om heel laat of gewoon niks van zich te laten horen. Probeer dit voor te zijn door bijvoorbeeld 5 previews te eisen binnen 2 weken en de hele cd met alle foto's (raw en bijvoorbeeld 20 bewerkte of alleen de bewerkte) na pakweg 3 maanden. Als de resultaten goed zijn kun je ze altijd posten in dit topic zodat wij kunnen zien wat model en fotograaf die dag hebben gepresteerd en daar kunnen nieuwe fotografen en modellen in dit topic weer mee uit de voeten

TFP (Time For Print)
    TFCD (TFP maar dan een CDtje met foto's)

Vanzelfsprekend zouden we het leuk vinden om de foto’s hier in vorm van een showcase terug te zien. Immers, foto’s zijn wat dit subforum zo leuk maakt.

Voorgaande topics:

Fotografen en modellen ontmoetingsplaats deel XII
    Fotografen en Modellen ontmoetingsplaats deel XI
    Fotografen en Modellen ontmoetingsplaats deel X!
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel IX)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VIII)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel VII)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (Deel VI)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (Deel V)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel IV)
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel III )
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (deel II )
    Fotografen en modellen ontmoetingsplaats.

Voor vragen, opmerkingen en toevoegingen kan je terecht in het feedback-topic.

Met dank aan -Trinity- voor de zeer handige tips.

[ Bericht 1% gewijzigd door Netsplitter op 02-06-2010 18:11:08 ]
  • [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 31 december 2009 @ 17:07:52 #2
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_76270518
    tvp.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      donderdag 31 december 2009 @ 17:45:55 #3
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_76271980
    * meldt
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_76273363
    Hallo, fFarl hier: verzameling random letters en beginnend fotograaf.

Wonend te Zaanstad, auto van de zaak, bereid ver te gaan in kilometers en moeite als ik er ervaring mee kan opdoen. Heb één vast model waarmee ik alles kan, omdat we samen alles willen doen voor een mooie plaat.
    Ik kom graag in contact met anderen die wel eens voor de (mijn) camera willen staan, omdat ik graag in aanraking wil komen met andere ideeën, andere lokaties, andere aanpak, andere fysiek.
    Ik sta open voor veel ideeën om te ontdekken wat mij ligt en wat ik kan.
    Heb wel de mazzel (od de handicap) dat ik begonnen ben met (bedekt) naakt en dat ik dat wel erg leuk en uitdagend vind. Uitdagend in de zin van de extra moeite willen doen om het vertrouwen van het model waard te willen zijn door nog eens extra vet veel moeite te doen er iets moois van te maken.
    Voorbeelden van mijn brave materiaal zijn her en der hier op fok te vinden, andere voorbeelden staan op ModelMayhem, DutchHeaven e.d.
    Via mail kan uiteraard ook eea gestuurd worden.

Brr, eng dit

[ Bericht 81% gewijzigd door fFarl op 01-01-2010 14:20:06 ]
    pi_76274974
    Ik lees weer even mee
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 31 december 2009 @ 19:26:43 #6
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_76275028
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
    pi_76278235
    Laat ik ook maar meelezen
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
      vrijdag 1 januari 2010 @ 14:20:49 #8
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_76290611
    Update geplaatst. Game on
    pi_76291277
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 17:07 schreef Netsplitter het volgende:
    tvp.
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 17:45 schreef RonaldV het volgende:
    * meldt
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 19:24 schreef Puala het volgende:
    Ik lees weer even mee
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 19:26 schreef Ynske het volgende:

quote:
    Op donderdag 31 december 2009 21:48 schreef PdeHoog het volgende:
    Laat ik ook maar meelezen
    Dat dus.
      vrijdag 1 januari 2010 @ 23:10:02 #10
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_76309059
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:44 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat dus.
    Ik ook
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 00:51:46 #11
    150677 PKfotografie
    www.fotobijbestellen.com
    pi_76313441
    quote:
    Op vrijdag 1 januari 2010 14:44 schreef EchnaDarr het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat dus.
    nope niet eens, pm maar.
      FOK!fotograaf zaterdag 2 januari 2010 @ 11:36:55 #12
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_76318796
    Nu is het wel klaar met de TVP's, oke?
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_76319016
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:36 schreef Xilantof het volgende:
    Slappe TVP dit hoor
    "We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
    pi_76391336
    Goed, de eerste aanmelding dan maar in het nieuwe topic

Puala, 18 jaar. Vanaf volgende week wonend in Den Bosch. Wil wel model staan voor fotografen. Vooraf graag babbeltje via msn en wat ideetjes uitwisselen. Eigen inbreng? Voldoende! Iets met het thema eenzaamheid en veel emotie

Foto's? Zie fobo
      maandag 4 januari 2010 @ 10:57:55 #15
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_76391434
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 10:54 schreef Puala het volgende:
    Iets met het thema eenzaamheid en veel emotie
    Ik heb wel een idee.....

en dit is mijn tvp
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      maandag 4 januari 2010 @ 11:44:50 #16
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_76392875
    quote:

Puala, 18 jaar. Vanaf volgende week wonend in Den Bosch. Wil wel model staan voor fotografen. Vooraf graag babbeltje via msn en wat ideetjes uitwisselen. Eigen inbreng? Voldoende! Iets met het thema eenzaamheid en veel emotie

Foto's? Zie fobo

[ Bericht 2% gewijzigd door fFarl op 05-01-2010 02:13:16 ]
      vrijdag 8 januari 2010 @ 16:39:03 #17
    285482 Mr_C
    www.chivez.com
    pi_76568921
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 11:36 schreef Xilantof het volgende:
    sorry
    Ja, echt waar......
    pi_76629908
    quote:

Foto's? Zie fobo
    Ow een ritje Tilburg mag dan geen probleem zijn?
    pi_76632959
    quote:

Foto's? Zie fobo
    You'v got a PM
      dinsdag 19 januari 2010 @ 12:57:00 #20
    30789 RonaldV
    Phabulous Phantoms
    pi_77006805
    Een beetje off-topic, alhoewel ik begrepen heb dat er weer mensen nadenken over een fotografen en modellen kennismakingsmeet. In het verleden gooiden we alle fotos op een stapel, en daar kwamen dan dit soort dingen uit: Fotomeets. Zo'n meet is een gezellige boel, waar je in een ongedwongen omgeving elkaar eens kunt meemaken. Dat zou de drempel om eens met een fotograaf of model af te spreken behoorlijk moeten verlagen.
    - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
    pi_77007052
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 12:57 schreef RonaldV het volgende:
    Een beetje off-topic, alhoewel ik begrepen heb dat er weer mensen nadenken over een fotografen en modellen kennismakingsmeet. In het verleden gooiden we alle fotos op een stapel, en daar kwamen dan dit soort dingen uit: Fotomeets. Zo'n meet is een gezellige boel, waar je in een ongedwongen omgeving elkaar eens kunt meemaken. Dat zou de drempel om eens met een fotograaf of model af te spreken behoorlijk moeten verlagen.
    Nooit geweten dat die site bestaat, al staan mijn foto's er wel op. Typisch weer een HM2 dingetje.

Maar ik wil het verhaal van Ronald onderstrepen. Naast een gezellige dag hou je er meestal leuke foto's en contacten aan over.
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:14:36 #22
    22914 Shark.Bait
    Deze zin geen werkwoord.
    pi_77007386
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 12:57 schreef RonaldV het volgende:
    Eentje plannen, en als de modjes mee willen werken, dan kunnen ze dit spammen in andere subfora zoals US ofzo?
    Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 13:19:26 #23
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_77007546
    Zo'n meet lijkt me leuk om eens meegemaakt te hebben.
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 januari 2010 @ 13:20:44 #24
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_77007597
    quote:
    Op dinsdag 19 januari 2010 13:14 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Eentje plannen, en als de modjes mee willen werken, dan kunnen ze dit spammen in andere subfora zoals US ofzo?
    leuk

ook leuk om die foto's van Simpelveld nog eens terug te zien
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
      dinsdag 19 januari 2010 @ 13:27:50 #25
    132787 fFarl
    What rabbit?
    pi_77007875
    Leuk!

(Helemaal na het moeten missen van 2 (twee) FOT-meets )
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')