breek me de bek niet open.....quote:aangestoken door het groen/grijze virus wat het wel extra duur maakt.
Dat scheelt natuurlijk wel; maar ik zou wel altijd in mijn achterhoofd de vraag gaan stellen van hoevaak denk ik zo'n ding in de komende jaren te gaan gebruiken, en daar mijn aankoop wel op afstemmen. Het is natuurlijk best mooi en makkelijk dat je bijna al het gereedschap van een degelijk merk hebt waar menig ZZP'r jaloers op zou zijn maar is dat nu nodigquote:Op zondag 9 januari 2011 12:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb een prima baan maar we hebben geen auto. Dat scheelt ongeveer 200 euro per maand. En dat is 2400 euro gereedschap per jaar.
Nee, nu kan ik het mij nog veroorloven en gezien het 15 jaren plan qua klussen in en rond het huis wil ik gewoon goed gereedschap. Helaas ben ik na mijn zaagtafel aangestoken door het groen/grijze virus wat het wel extra duur maakt.
Jou trekhaak op de auto is ook niet berekend op een bepaald gewicht ofzo; fijn vind ie het in ieder geval nietquote:Op zondag 9 januari 2011 14:13 schreef densmee het volgende:
[..]
de pelikaanbak en aanhanger wegen bij elkaar al 1200 kg, loader weg ook nog eens 2200 kg.
maar het was maar 20 km en voor de auto is het geen probleem om hem voort te trekken
Idd.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Jou trekhaak op de auto is ook niet berekend op een bepaald gewicht ofzo; fijn vind ie het in ieder geval niet. Alles wat je er achter doet zou hij best mee trekken, maar verantwoord is anders. Mijn vader heeft ooit al eens een aanhanger achter de auto gehad en die beladen met stenen (compleet overbeladen maar het moest zonodig in één keer erop) (een 750 kg aanhanger) als je dan bult af gaat en hij begint te zwaaien en te doen
![]()
![]()
Eens maar nooit weer want dat had ook heel anders af kunnen lopen
Nodig, tja... 99% van de Ferrari's worden ook niet verkocht omdat het perse nodig is.quote:Op maandag 10 januari 2011 18:43 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat scheelt natuurlijk wel; maar ik zou wel altijd in mijn achterhoofd de vraag gaan stellen van hoevaak denk ik zo'n ding in de komende jaren te gaan gebruiken, en daar mijn aankoop wel op afstemmen. Het is natuurlijk best mooi en makkelijk dat je bijna al het gereedschap van een degelijk merk hebt waar menig ZZP'r jaloers op zou zijn maar is dat nu nodig.
[..]
dan toch nog liever een aanhanger die +- 2 ton te veel weegt en geremd is dan een ongeremde aanhanger die jou voorbij wilt bij hard remmen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:00 schreef Gurb het volgende:
[..]
Idd.
De aanhanger krijg je echt wel in beweging, dat is niet zo spannend, het is meer de vraag of de remmen het ook aankunnen als je de hele combinatie moet afremmen.
Daarentegen moet ik eerlijk zeggen dat ik ook vaak genoeg met een ongeremd aanhangertje heb gereden compleet gevuld met zand of grond, dus sowieso te zwaar voor de aanhanger, en ook te zwaar voor mijn auto.
Dat ding is toch ook te gebruiken om je auto te poetsen/polijsten?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:19 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb een CS70 EB Precisio set.
De Rotex is overigens wel echt een goede aankoop geweest. Kan ik ten zeerste aanraden.
Is ook bedoelt voor de vrouwelijke klussers onder onsquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:55 schreef Forno het volgende:
Lol dat extra handvatje aan die PSB18. Heb je wel hele breekbare polsjes als je die nodig hebt.
Die kan er dan ook gewoon afquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:55 schreef Forno het volgende:
Lol dat extra handvatje aan die PSB18. Heb je wel hele breekbare polsjes als je die nodig hebt.
Weet ik, heb em ook. Gebruik de torx-bitjes en bijbehorende schroeven, werkt heel fijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die kan er dan ook gewoon af
Prima boor verder, zeker na mijn vorige 'kruidvatboor'. Morgen uitproberen en een vogelhuisje fixen.
Waarom de Domino frees en niet de oude vertrouwde Lamello's frees? Scheelt in de aanschaf iets, maar vooral als je het wilt gebruiken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:38 schreef klusfoobje het volgende:
...
Ik overweeg ook nog wat spul...
Domino frees
Bandschuurmachine compleet met frame
Rotex 150 EBQ
...
Lamello is ideaal als je met plaatmateriaal werkt, Domino is imho stukken beter dan Lamello met massief hout doordat de domino's dieper komen. Verder heb ik redelijk negatieve dingen gelezen over de precisie van Lamello's.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:21 schreef Trimaform het volgende:
[..]
Waarom de Domino frees en niet de oude vertrouwde Lamello's frees? Scheelt in de aanschaf iets, maar vooral als je het wilt gebruiken.
De kakies van Lamello zijn much cheaper dan de domino's van Festool (helaas, festool heeft er voorlopig nog patent op).
Een doos van 500 kakies van Lamello kost ongeveer evenveel als twee doosjes van 20 domino's
Verder is de rotex echt aan te raden. Heb m nu 4 jaar, nog geen seconde spijt van (alleen moet je er wel een muisje bij kopen voor de hoekjes)
Klopt.. Voor massief is de Domino inderdaad beter. Maar ook hier voldoet Lamello. En mijn Lamello is nog steeds een zeer mooi precisie apparaat, na 3 jaartjes.. en behoorlijk intensief gebruik.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Lamello is ideaal als je met plaatmateriaal werkt, Domino is imho stukken beter dan Lamello met massief hout doordat de domino's dieper komen. Verder heb ik redelijk negatieve dingen gelezen over de precisie van Lamello's.
...
tsja... ik heb 'm als cadeau gekregen wat al een zeer mooie verrassing was. Om dan te gaan zeggen dat dat ding een 3 weken eerder gekocht had moeten worden... Er zijn grenzen zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:47 schreef bleiblei het volgende:
Je zou eens Granat moeten kopen.
Sla je helemaal stijl achterover. Het enige waar ik tot nu toe granat papier op afgeschreven heb is dat het papier los kwam van de onderkant door de kracht van de rotex. (een haaltje dat achter een gaatje blijft hangen en een stukje papier mee schuurt. Door de snelheid van schuurschijf loop je dan het risico dat de klitteband haaltjes smelten. En die zijn nogal prijzig... Die zolen).
Wel jammer trouwens dat je de Rotex niet nog in 2010 hebt gekocht.
Ik kreeg er vanuit Festool voor dik 100 euro aan Granat schuurpapier bij...
Hehe, ik wil ook wel dat soort cadeau'squote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:53 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
tsja... ik heb 'm als cadeau gekregen wat al een zeer mooie verrassing was. Om dan te gaan zeggen dat dat ding een 3 weken eerder gekocht had moeten worden... Er zijn grenzen zullen we maar zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |