abonnement Unibet Coolblue
pi_88011928
Er worden hier te weinig plaatjes gespamd dus hier mijn nieuwe aankoopjes. Was op zoek naar een setje echt goede schroevendraaier kwam dus hierbij uit:
Een setje PB Swiss met verwisselbare klingen


En toen zag ik ook de insider leek me erg handig om onderweg/bij anderen snel iets voor handen te hebben.


Natuurlijk waren de setjes niet helemaal naar mijn wens dus nog 2 losse klingen besteld en wat bitjes (aan een mtb sleutelen zonder inbus 4 en 5 en torx 25 schiet echt niet op). Allemaal PB Swiss
live your fears, fear your live
pi_88014536


Een setje Boa GraBits, om schroeven/bouten met een kapotte kop toch uit te kunnen draaien. Is gelukkig ook helemaal gelukt :D
pi_88018464
kan iemand mij hier vertellen of rexon een goed merk is?
zit er over na te denken een afkortzaag daarvan te kopen bij de "jippieyayjippiejippieyee"

deze is het denk ik:

maar bij de "JippieyayeeJippiejippieYee" is die een stukje goedkoper

is dat wat?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator woensdag 27 oktober 2010 @ 18:24:17 #154
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88032029
Ik heb ook mijn gereedschapset uitgebreid met een Torx 10 schroevendraaier



En een inbus sleutel 2 mm



*O*
pi_88034689
Ik heb m'n set ook wat uitgebreid/vervangen :)

2 sets zaagbladen (fijn)


Voorhamer / sloophamer


2-in-1 drevel


En een setje heavy duty drevels voor het grove werk ;)


Verder nog wat boor/schroef accessoires.
Die gatzaaghouders van Pro-fit zijn echt ideaal. Ik had al DeWalt gatzagen, maar dat gepiel om de prop te verwijderen is nu voorbij.



En 2 scharnierboren
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:58:37 #156
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88270222
ff voor mijn hersencellen vulling. Hoe moet je die laatste gebruiken en wat kun je met die ena laatste ?? :@
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_88272054
Die laatste is voor het voorboren van scharnieren.
Soms heb je wel eens dat je een scharnier vastschroeft en dat de schroef net niet in het midden zit, met als gevolg dat ofwel de kop er schuin uitsteekt of de scharnier verplaatst zich een beetje.
Dat moet met die boor dus niet meer gebeuren. In theorie dan. In de praktijk moet het blijken ;)
De "huls" rondom het boortje schuift naar achteren als je boort. Zodoende boort hij zuiver in het midden van het scharniergat.

Die daarvoor is een gatzaaghouder.
Een foto is misschien wat handiger.



Een video is ook wel handig.... ;)
pi_88273684
Mooi spul die pro-fit gatenzaaghouders, nu hebben ze niet al te lang terug ook eigen lijn gatzagen geïntroduceerd, heeft wel wat voordelen tegenover hardmetaal van bahco. maar daar heb ik er al zo'n boel van. eerst nog maar ff niet denk ! :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  woensdag 3 november 2010 @ 10:22:20 #159
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88278882
ah, kijk, nah, weer een paar cellen van lading voorzien. :')

Ik hoopte eigelijk dat het een ander ding was. Soms wil je een schroef verbergen onder hout. Die schroef dan een cm laten lager krijgen is het probleem niet,maar dan, probeer dan eens een mooie houten "dopje" te maken die precies in dat gaatje past... Ja okay, je kunt het dichtsmeren, maar als de schroeven wat groter zijn is dat ook niet wat je wilt.

Iemand daar een oplossing gereedschapje voor ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 3 november 2010 @ 10:34:08 #160
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_88279185
Daar heb je proppenboren voor :)
pi_88279617
@bleiblei, kun je eens uitleggen hoe dat werkt? als ik ondderstaande plaatje bekijk hou je dat probleem.

Of moet je dan eerst ergens met bijv boor 1o de boel verzinken, je proppenboor in een ander stuk hout zetten en daar dan een dop maken en die in het gat stoppen? dan worden de nerven nooit mooi natuurlijk
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_88279729
Mijn laatste hobby aankoop

Een leidingdetectie-apparaat
  woensdag 3 november 2010 @ 10:59:53 #163
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_88279843
dat laatste idd. en ja de nerven ga je niet perfect krijgen. het resultaat is wel vele malen beter dan met plamuur. wil je de verbinding helemaal niet zien, moet je een blinde verbinding gebruiken zoals pen gat, domino, lamello, deuvel, etc etc. daar zijn tegenwoordig massa's mogelijkheden voor.
  woensdag 3 november 2010 @ 11:04:17 #164
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88279965
quote:
Op woensdag 3 november 2010 10:51 schreef RanTheMan het volgende:
@bleiblei, kun je eens uitleggen hoe dat werkt? als ik ondderstaande plaatje bekijk hou je dat probleem.

Of moet je dan eerst ergens met bijv boor 1o de boel verzinken, je proppenboor in een ander stuk hout zetten en daar dan een dop maken en die in het gat stoppen? dan worden de nerven nooit mooi natuurlijk
[ afbeelding ]
idd een proppenboor :Y dat was um errug handig en ook makkelijk in gebruik.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_88288752


:D
  woensdag 3 november 2010 @ 17:22:30 #166
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_88293414
quote:
Op woensdag 3 november 2010 15:18 schreef Mankatans het volgende:
[ afbeelding ]

:D
_O-
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_88306245
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:24 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi spul die pro-fit gatenzaaghouders, nu hebben ze niet al te lang terug ook eigen lijn gatzagen geïntroduceerd, heeft wel wat voordelen tegenover hardmetaal van bahco. maar daar heb ik er al zo'n boel van. eerst nog maar ff niet denk ! :)
Je bedoelt die Multi-purpose gatzagen? Dat lijkt mij ook wel wat.
Eerst mijn DeWalt bimetaal zagen maar eens verslijten :)
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 13:05:24 #168
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88398264
Zojuist is mijn bestelling binnen gekomen !

Viel mij direct op dat deze machine stiekem toch 1,5 Ah accu's heeft *O*

Makita BDF450RHE 18V 1,5 Ah


Mooie degelijke niet al te zware machine, die fijn in de hand ligt met een 13 mm boorkop 8-) *)


En ik heb direct een 18V zaklantaarn meebesteld *O*


Ik ga hier veel plezier aan beleven :P
  zaterdag 6 november 2010 @ 22:40:50 #169
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_88416610
En heb je em al geprobeerd?
Ben eigenlijk wel benieuwd of deze meer kracht heeft dan mijn 14,4v Bosch :P .

Ik heb vandaag de fence voor mijn freestafel binnen gekregen vandaag.


Morgen maar even de controller fixen en kijken of de freestafel nu wel goed werkt :P .
Mijn zelfgebouwde fence was niet bepaald een succes.
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 10:45:24 #170
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_88426232
We hebben er al even meegeschroefd en geboord; maar er zit aanzienlijk meer kracht in dan dan zijn voorganger had :)

Zoals mijn vader gisteren zei "Het is mooi spul dat je gekocht hebt, maar het is jammer dat je er mee werken moet :P"
pi_89198430
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Zojuist is mijn bestelling binnen gekomen !

Viel mij direct op dat deze machine stiekem toch 1,5 Ah accu's heeft *O*

Makita BDF450RHE 18V 1,5 Ah
[ afbeelding ]

Mooie degelijke niet al te zware machine, die fijn in de hand ligt met een 13 mm boorkop 8-) *)
[ afbeelding ]

En ik heb direct een 18V zaklantaarn meebesteld *O*
[ afbeelding ]

Ik ga hier veel plezier aan beleven :P
mooi spul, wil je ook met ons delen waar je het besteld hebt?
  maandag 6 december 2010 @ 17:15:39 #172
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89593570
Ik ben op zoek naar een mooie werktafel... zo'n multifuncti ding.

De mft van festool valt af. Das te weinig waar voor je geld. Ding is matig stabiel en om um stabiel te krijgen moet je extra stangen kopen.... dus niet..

Iemand ervaring met de Walko ??
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 18:01:19 #173
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89595267
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:02 schreef DTD het volgende:

[..]

mooi spul, wil je ook met ons delen waar je het besteld hebt?
Gekocht via www.toolstation.nl, was volgens mij een tijdelijke op=op aanbieding dus ik betwijfel of die er nog op staat :)

Bevalt trouwens nog steeds prima *O*
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:48:43 #174
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89618961
Nah, ikkuh is eruit hoor... Ik wijk maar es af van het groen en grijs en ga deze deze

regelen :-)

2 tientjes meer dan de Festool MFT3 maar mozes zeg, wat een opties!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 18:16:29 #175
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89640886
Poeh, hoewel het een prachtig handig systeem is; moet ik bekennen dat ik het wel een bak vol geld vind !


Ben je van plan om het profesioneel te gaan gebruiken ? of is het puur voor de heb ?

Ik kan mij indenken dat het bij het laatste geval behoorlijk overkill is -O-
pi_89641057
als het voor professioneel gebruik is kan ik het me voorstellen.
als klusjesman op locatie is er natuurlijk niks makkelijker.
maar voor hobby is het pure overkill

als je dan toch zo iets koopt zou ik eerder kiezen voor een gietijzeren opspantafel

zo iets bijvoorbeeld
http://link.marktplaats.nl/384489661

[ Bericht 20% gewijzigd door densmee op 07-12-2010 18:27:28 ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 18:31:27 #177
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_89641464
Maar zoiets is nu niet weer bepaald eenvoudig te verplaatsen of mee te nemen :)
pi_89641580
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar zoiets is nu niet weer bepaald eenvoudig te verplaatsen of mee te nemen :)
nee maar voor een hobbyist met een werkplaats wel veel handiger, degelijker en nauwkeuriger.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:22:51 #179
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89654389
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, hoewel het een prachtig handig systeem is; moet ik bekennen dat ik het wel een bak vol geld vind !


Ben je van plan om het profesioneel te gaan gebruiken ? of is het puur voor de heb ?

Ik kan mij indenken dat het bij het laatste geval behoorlijk overkill is -O-

Puur voor de heb is het niet hoor, hoewel ik bij sommige zaken wellicht ook wat goedkopers zou kunnen nemen maar dan toch zwicht voor bepaalde kleuren :). Maar zonder dollen... het hoeft toch niet profesioneel te zijn om iets aan te schaffen? Ik zoek gewoon een goed werktafel voor het kluswerk.

Die MFT3 is gewoon te instabiel en best wel beperkt. Erg handy als je alleeen maar met festool werkt maar al die accesoires kosten goud geld.

De reden waarom ik die walko zo aantrekkelijk vind is de beperkte ruimte die ik heb. Nu werk ik met 2 schragen van de ikea met daarop twee platen MDF die aan op elkaar zijn geschroeft. Ik merk echte rregelmatig dat ik het werken op die manier onhandig vind of dat dat ding in de weg staat maar er ook niet de ruimte is om die platen ff elders te parkeren.
Die Walko bied me de optie om steeds de tafel te hebben die ik wil. Grote platen zagen op de manier zoals ik wil etc.

Vandaag ff met Baptist gebeld en die verkoopt ze idd ook. Die grote jongen komt neer op 900 euro maar er is handjeklap mogelijk...

Is idd een dikke puist geld dus ben nog ff met mezelf in discussie maar de neiging is er wel... :{w

Ik heb nog even deze overwogen maar die vraagt er gewoon teveel geld voor. Ik heb even zitten tellen en kom idd op zo'n 2500 euro als ik alles nieuw zou kopen. Dat is het echter gewoon niet. 2000e is dan veel te veel. 1250 zou ik wellicht wel doen en dan die freesunit direct op MP maar dat doet die fransoos natuurlijk nooit voor dat bedrag...

[ Bericht 3% gewijzigd door klusfoobje op 07-12-2010 22:28:29 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:31:01 #180
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89654904
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:34 schreef densmee het volgende:

[..]

nee maar voor een hobbyist met een werkplaats wel veel handiger, degelijker en nauwkeuriger.
Mwah, of het veel nauwkeuriger werkt waag ik te betwijfelen. Afgezien daarvan... Hoe ga ik dat ding 2 trappen op krijgen? Dan spreek ik nog maar ff niet over de vraag wat mijn balkenvloer daar van gaat vinden? Voor je het weet staat dat ding opeens in de woonkamer van mij en daarna in de woonkamer van de onderbuurman :)

Ik zoek iets dat flexibel is...

die walko kan ik beneden gebruiken als ik voor de deur bezig ben. Ik kan um tegen de muur zetten en er een strak paneel op maken. Opvouwen en wegzetten.. etc..

Die mft kost een goede 650 euro... dit ding in de ena hoogste versie nog net geen 600. In de versie die ik wil kom ik op 900 waar bij er dan een hoop extra zaken bijzitten.

Eens ff kijken of m'n baas een bonnetje BTW met werktafel kan verwerken.. dat zou wel handy zijn :)
heb ik nu mijn keuze al gemaakt ? :@ :?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_89655296
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:31 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Mwah, of het veel nauwkeuriger werkt waag ik te betwijfelen. Afgezien daarvan... Hoe ga ik dat ding 2 trappen op krijgen? Dan spreek ik nog maar ff niet over de vraag wat mijn balkenvloer daar van gaat vinden? Voor je het weet staat dat ding opeens in de woonkamer van mij en daarna in de woonkamer van de onderbuurman :)

Ik zoek iets dat flexibel is...

die walko kan ik beneden gebruiken als ik voor de deur bezig ben. Ik kan um tegen de muur zetten en er een strak paneel op maken. Opvouwen en wegzetten.. etc..

Die mft kost een goede 650 euro... dit ding in de ena hoogste versie nog net geen 600. In de versie die ik wil kom ik op 900 waar bij er dan een hoop extra zaken bijzitten.

Eens ff kijken of m'n baas een bonnetje BTW met werktafel kan verwerken.. dat zou wel handy zijn :)
heb ik nu mijn keuze al gemaakt ? :@ :?
nee dan is het geen goed idee,
maar nauwkeurig zijn die opspantafels zeker wel en ook veel beter maatvast
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89661552
Neem een walko ipv t groene alternatief! Maar goed dat had je zelf ook al ingezien.... Mooi systeem dat walko. Op zeker te prijzig voor mij, maar heb dan ook mijn eigen hobbyhok en dat heb jij weer niet geloof ik? (toch? ) :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_89701858
Vanmiddag is m'n nieuwste speeltje bezorgd:


De Triton Superjaws!
Wat een wereldding. Het nuttigste (en enigste?) ooit bedacht door de Australiers.
Klemt tot max. 1000 kg met een drukje op het voetpedaal.

Vanavond meteen een hele herenfiets erin geklemd, om een beetje ergonomisch te kunnen sleutelen. Geen enkel probleem! De workmate gaat gelijk bij het grofvuil.

Met dank aan de tip in dit foum, anders was ik 'm nooit op het spoor gekomen!
Maak niet steeds dezelfde fout - er is keus genoeg!
  woensdag 8 december 2010 @ 23:27:42 #184
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_89702168
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 00:37 schreef Cybersijp het volgende:
Neem een walko ipv t groene alternatief! Maar goed dat had je zelf ook al ingezien.... Mooi systeem dat walko. Op zeker te prijzig voor mij, maar heb dan ook mijn eigen hobbyhok en dat heb jij weer niet geloof ik? (toch? ) :)
Nope, idd geen garage oid te ter beschikking. Ik heb een slaapkamer tot kluskamer gebombardeerd.

3,5 bij 4 waarbij ook nog een fijne schuin dak ( met welliswaar een ouderwetse kapel)

Om die reden moet ik dus idd zo flexi mogelijk met de ruimte omspringen. doe ik nu iets met een grote plaat kan ik met moeite om de tafel heen lopen. die Walko zet ik rechtop tegen de muur, doe mijn ding en kan nog rondlopen...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 8 december 2010 @ 23:42:58 #185
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_89702905
Blijft die slaapkamer de kluskamer? Dan zou je evt. met flinke scharnieren een werkblad aan de muur kunnen schroeven waar je zaken als klemmen, bankschroef e.d. vast kan schroeven.
Kost stuk minder geld, heb je weer wat te klussen ;) en doet minder pijn als je er aanvullingen op maakt. (gaten voor benchdogs, klemmen etc.).

Wat betreft de Walko loopt er op het houtbewerking forum (woodworking.nl) een goeie discussie :) . Gaat om hetzelfde vraagstuk. Walko vs. MFT :) .

Die triton heb ik tijdje geleden ook over zitten denken toen ze em introduceerden bij Toolnation. Maar ik hou het wel voorlopig bij mijn gouwe ouwe Workmate :') .
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 12:15:43 #186
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_90739641
Recent heb ik eindelijk een assortimentsdoos aangeschaft om mijn adereindhulzen in op te kunnen bergen *O*; in plaats van al adereindhulzen in losse zakjes te doen :@

  zondag 2 januari 2011 @ 12:44:56 #187
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_90740688
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2010 23:57 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Yep, een waarheid als een koe.... zegt iemand met deze ervaring :{
Net als de vorige eigenaren van onze casa :(
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:01:41 #188
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_91031977
Gisteren mijn nieuwe aanwinst opgehaald.
Een Festool DTS 400 O+ .


Mijn B&D Mouse hield er in de kerstvakantie mee op (trok ipv. het schuurpapier de gehele klitteband zool af :') ) en ik kreeg genoeg van een schuurapparaat dat je hand harder laat trillen dan het schuurpapier.

Kortom, kan weer jaren vooruit. Kreeg er vanuit Festool een 100 pak Granat 220 schuurpapier bij en heb er nog een systainer voor schuurpapier erbij kunnen kletsen :) .

Verder nog een stapel Granat schuurpapier gehaald voor mijn Rotex en aanvullend op de 220 korrel papier voor de DTS.

Moet overigens zeggen dat ik nog met zo een ideaal papier heb gewerkt als dat Granat spul. Echt ongelooflijk. Wat een spul! Loopt amper vol, korrels blijven goed zitten. Gaat echt vele malen langer mee dan ander kwaliteitspapier, laat staan het goedkope rommel papier wat je bij de Praxis koopt :P .
  zaterdag 8 januari 2011 @ 20:13:23 #189
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_91038002
pi_91038606
niet gekocht maar wel weer gehuurd. erg handig gereedschap
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 10:26:43 #191
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91057977
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 18:01 schreef bleiblei het volgende:
Gisteren mijn nieuwe aanwinst opgehaald.
Een Festool DTS 400 O+ .
[ afbeelding ]

Mijn B&D Mouse hield er in de kerstvakantie mee op (trok ipv. het schuurpapier de gehele klitteband zool af :') ) en ik kreeg genoeg van een schuurapparaat dat je hand harder laat trillen dan het schuurpapier.

Kortom, kan weer jaren vooruit. Kreeg er vanuit Festool een 100 pak Granat 220 schuurpapier bij en heb er nog een systainer voor schuurpapier erbij kunnen kletsen :) .

Verder nog een stapel Granat schuurpapier gehaald voor mijn Rotex en aanvullend op de 220 korrel papier voor de DTS.

Moet overigens zeggen dat ik nog met zo een ideaal papier heb gewerkt als dat Granat spul. Echt ongelooflijk. Wat een spul! Loopt amper vol, korrels blijven goed zitten. Gaat echt vele malen langer mee dan ander kwaliteitspapier, laat staan het goedkope rommel papier wat je bij de Praxis koopt :P .
Ik ga mij langzaam echt afvragen wat jij op jaarbasis mijn god wel niet uitgeeft aan gereedschappen; het is allemaal echt wel mooi top merk gereedschap maar ik vraag mij echt af waar de grens ligt :P

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:13 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Een elektronisch afleesbare schuifmaat is best handig; en niet eens zo heel duur !

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 20:28 schreef densmee het volgende:
niet gekocht maar wel weer gehuurd. erg handig gereedschap
[ afbeelding ]
Mocht je die combinatie van aanhanger en shovel eigenlijk wel trekken achter die auto ? :X
  zondag 9 januari 2011 @ 11:29:07 #192
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_91059019
had besloten dat tijdens de renovatie van mn woning er teveel gereedschap bij was gekomen en dat die nog geen huisje hadden:

Dus nu 3 Stanley 22" koffers gehaald, een nieuw setje schroevendraaiers voor prutsgebruik (van waaibomenstaal) en een nieuw setje speedboortjes (foto's volgen)
  zondag 9 januari 2011 @ 11:59:35 #193
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_91059776
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 10:26 schreef Vonkenboer het volgende:

Mocht je die combinatie van aanhanger en shovel eigenlijk wel trekken achter die auto ? :X
auto mag 1600kg geremd mee sleuren, denk dat dat ding iets zwaarder is.. :D
  zondag 9 januari 2011 @ 12:09:06 #194
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_91060003
quote:
Op zondag 9 januari 2011 10:26 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik ga mij langzaam echt afvragen wat jij op jaarbasis mijn god wel niet uitgeeft aan gereedschappen; het is allemaal echt wel mooi top merk gereedschap maar ik vraag mij echt af waar de grens ligt :P
Ik heb een prima baan maar we hebben geen auto. Dat scheelt ongeveer 200 euro per maand. En dat is 2400 euro gereedschap per jaar ;) .

Nee, nu kan ik het mij nog veroorloven en gezien het 15 jaren plan qua klussen in en rond het huis wil ik gewoon goed gereedschap. Helaas ben ik na mijn zaagtafel aangestoken door het groen/grijze virus wat het wel extra duur maakt :P .
  zondag 9 januari 2011 @ 14:05:17 #195
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_91064106
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:29 schreef DABAMaster het volgende:
had besloten dat tijdens de renovatie van mn woning er teveel gereedschap bij was gekomen en dat die nog geen huisje hadden:

Dus nu 3 Stanley 22" koffers gehaald, een nieuw setje schroevendraaiers voor prutsgebruik (van waaibomenstaal) en een nieuw setje speedboortjes (foto's volgen)
  zondag 9 januari 2011 @ 14:12:14 #196
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_91064435


Voor de kleine klusjes
pi_91064514
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2011 11:59 schreef blup het volgende:

[..]

auto mag 1600kg geremd mee sleuren, denk dat dat ding iets zwaarder is.. :D
de pelikaanbak en aanhanger wegen bij elkaar al 1200 kg, loader weg ook nog eens 2200 kg.
maar het was maar 20 km en voor de auto is het geen probleem om hem voort te trekken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_91064665
geen probleem, totdat je een ongeluk(je) krijgt.. dan ben je mooi de pineut.
ook binnen 20km kan iets gebeuren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91065921
ik weet het, ik doe dit verder ook nooit maar vandaag moest hij bij de dieplader zijn en zou hij 100 km verderop gebracht worden.
en je moet je snelheid natuurlijk wel aanpassen met zo'n vracht
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_91068826
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 14:16 schreef loecje het volgende:
geen probleem, totdat je een ongeluk(je) krijgt.. dan ben je mooi de pineut.
ook binnen 20km kan iets gebeuren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
met lege kar heb je ook veel minder tractie op de wielen van de kar, dus dan scharen is op zich niet zo moeilijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')