Huh, ga je dat zelf doen? Ja ma, dan word je nieuwe spul toch vies? Hebben ze bij jullie geen aannemers ???quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:51 schreef WVL_KsZeN het volgende:
boel mooie plaatjes
En nu maar klussen
ik trek het spul ook gewoon elke keer door de vaatwasser. Mooi spul moet wel schoon blijven hequote:Op vrijdag 17 september 2010 16:17 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet toegeven dat ik mijn CS70, Rotex150 en CT26E na elke klus goed stofzuig en met een doekje af neem![]()
. Is zo zonde om gereedschap er zo gebruikt uit te laten zien
.
De adviesprijs voor deze set ligt stukken hoger.quote:Op donderdag 16 september 2010 20:03 schreef klusfoobje het volgende:
leuk setje hoor... alleen...ik vraag me altijd af wat je nu aan kwaliteit krijgt. Setje kost 25 euro.
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 07:59 schreef sigme het volgende:
Een Wolfkraft Master Cut 1000
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Je kan er een losse cirkelzaag onder hangen, of een decoupeerzaag, of een bovenfrees, en het ding dan gebruiken als machinetafel. Reuze handig voor ons.
Hoe bevalt deze als ik vragen mag? Ik ben ook nog op zoek naar een goede stabiele werkbank om ( vooral houten planken mee) te zagen.quote:Op vrijdag 17 september 2010 12:29 schreef m_verstraeten het volgende:
Een Wolfkraft Master Cut 1000
Echt super om spul zoals een decoupeerzaag, bovenfrees of circelzaag in te monteren en dan lekker te knutselen...
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Pas op dat je met het schuurpapiertje (wat onvermijdelijk een beetje gaat krullen) niet tegen het glas komt, daar krijg je nl. hele lelijke krassen van.quote:Op zaterdag 25 september 2010 13:43 schreef Skypo het volgende:
Mijn laatste aankoop:
[ afbeelding ]
Bosch PSM 160 A
Om straks o.a. alle kozijnen, deurposten en deuren te schuren, omdat ze een ander kleurtje krijgen.
Yep, een waarheid als een koe.... zegt iemand met deze ervaringquote:Op donderdag 30 september 2010 14:54 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Pas op dat je met het schuurpapiertje (wat onvermijdelijk een beetje gaat krullen) niet tegen het glas komt, daar krijg je nl. hele lelijke krassen van.
Het hangt heel erg af van het soort gereedschap dat je nodig hebt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 08:59 schreef DTD het volgende:
Ik wil een nieuwe accu schroef/boormachine kopen. Ik zie hier allemaal vrij professioneel spul langskomen (bijv Makita , DeWalt, Hilti) maar vroeg mij af of iedereen hier ook dagelijkse klussers zijn. In dat geval is duur gereedschap heilig. Maar in mijn geval (sporadisch gebruik) vraag ik mij af of ik een goedkope van de Aldi (deze) moet halen of toch niet. Wat is jullie advies?
Deze Topcraft oogt ook idd degelijk dus vandaar mijn interesse. En gezien de specs (18v, Li-ION) kun je bij de 'grotere' merken zoals Metabo, Makita, DeWalt, Hitachi, Festo, enz enz nog niet eens een lader krijgenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het hangt heel erg af van het soort gereedschap dat je nodig hebt.
Mijn vriendin had toen ik der leerde kennen een Topcraft accuboor en dat was echt een waardeloos ding, accu na 4 schroeven leeg, geen kracht, etc. Al had dat ding wel maar 20 euro gekost en ziet deze er wat degelijker uit. Maar bij accugereedschap zou ik op basis van die ervaring echt B&D aanraden. Heb zelf een B&D gehad die een euro of 80 was, en daar heb ik toch een jaar of 4 veel plezier van gehad.
Tegenwoordig kan je in die range ook al Bosch groen accuboormachines vinden.
Als je daarentegen kijkt naar bijv. boorhamers, is er algemeen bekend dat de el cheapo boorhamers van 35 a 40 euro ontzettend goed zijn. Slijten een stuk harder dan een Bosch, Metabo, deWalt etc. maar je komt overal doorheen. Dat zijn dus weer apparaten die perfect zijn voor een "af en toe"-klusser.
ik vind het veel geld voor een accuboor en koekepeer zaag van fermquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 21:07 schreef DTD het volgende:
Is FERM aan te raden? Het wordt hier als een complete set aangeboden.
Mooi apparaat. Na e.e.a. gelezen te hebben heb ik me door jullie laten overhalen en twijfel tussen een DeWalt en Makita. Maar 10,8v lijkt mij net iets te weinig, omdat ik ook af en toe wat gaten in de muur wil boren. Voldoet een 14v of is een 18v toch handiger (op de lange termijn)?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:42 schreef Drexciyan het volgende:
@ DTD, recentelijk heeft DeWalt een nieuwe lijn 10,8v li-ion machines geintroduceerd met o.a. een boor/schroefmachine, schroefmachine en slagschroevendraaier.
Qua prijs erg gunstig. Misschien is dat iets?
Voor dagelijks gebruik lijkt met 10,8 niet handig, maar voor af en toe gebruik voldoet het zeker.
[ afbeelding ]
kijk naar koppel of torqquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:47 schreef DTD het volgende:
[..]
Mooi apparaat. Na e.e.a. gelezen te hebben heb ik me door jullie laten overhalen en twijfel tussen een DeWalt en Makita. Maar 10,8v lijkt mij net iets te weinig, omdat ik ook af en toe wat gaten in de muur wil boren. Voldoet een 14v of is een 18v toch handiger (op de lange termijn)?
ik denk als dat je over een maand gaat vragen naar een makita met nicd accu's je niet veel hoger in prijs uitkomt als bij de aldi, en li ion vind het heel vervelend om maar sporadisch gebruikt te wordenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:59 schreef Cybersijp het volgende:
Weet je mu wat zo grappig is? Iedereen raad hier een ander merk dan de "aldi knaller"aan, maar als eerste klas makita verslaafde junk ga dus WEL aanraden om de aldiknaller te halen...
Waarom? Je hebt 3 jaar garantie daar, simpel. Het tolletje kan een stuk minder dan die van ons. Das logisch maar dan nog, DTD geeft al aan dat hij/zij het incidenteel gaat gebruiken. Meeste mensen die ik ken particulier komen niet verder dan ff een schroef ergens indraaien hoor, gaatje boren in een gipswandje oid.
Je kan er geen buil aan vallen, en idd die ferm set? niet doenway overpriced!
Beide zijn goed, en boren in baksteen of zachter gaat prima vanaf 12 Volt. Ik zou eerder kijken naar de kwaliteit van de boortjes die je gebruikt. Koop Heller of DeWalt steenboortjes 5 / 6 / 8 / 10 en je kan jaren vooruit.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:47 schreef DTD het volgende:
[..]
Mooi apparaat. Na e.e.a. gelezen te hebben heb ik me door jullie laten overhalen en twijfel tussen een DeWalt en Makita. Maar 10,8v lijkt mij net iets te weinig, omdat ik ook af en toe wat gaten in de muur wil boren. Voldoet een 14v of is een 18v toch handiger (op de lange termijn)?
Kan iemand uitleggen waarom dit zo is? Ik dacht juist dat Li-ION geen geheugeneffect had en dat je het langdurig kunt gebruiken.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:11 schreef densmee het volgende:
[..]
en li ion vind het heel vervelend om maar sporadisch gebruikt te worden
Waarom?quote:ik denk als dat je over een maand gaat vragen naar een makita met nicd accu's je niet veel hoger in prijs uitkomt als bij de aldi,
omdat alle nicd voor januari de winkel uit moeten zijnquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:22 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarom?
en is er een topic waar de gereedschapskoopjes in gespot worden?
Zo'n topic is er nog niet; maar maak hem gerust aan hoor ! Een soort van algemeen K&W gerelateerde koopjes spot topicquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:22 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Waarom?
en is er een topic waar de gereedschapskoopjes in gespot worden?
De HILTI TE 6-A ideaal draadloos apparaat voor muren en beton.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 22:47 schreef DTD het volgende:
[..]
Had ik al aangegeven dat ik geen oneindig budget had en sporadische klusser ben? Anders kan ik ook gelijk voor een Panasonic gaan :quote:Op donderdag 7 oktober 2010 22:57 schreef betyar het volgende:
[..]
De HILTI TE 6-A ideaal draadloos apparaat voor muren en beton.
En stel dat je nu nog een apparaat met NiCd-accu koopt en in 2011 of 2012 gaat de accu kapot, kun je dan nog wel nieuwe accu's krijgen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:24 schreef densmee het volgende:
omdat alle nicd voor januari de winkel uit moeten zijn
de accu's zouden nog een paar jaar in de handel blijvenquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En stel dat je nu nog een apparaat met NiCd-accu koopt en in 2011 of 2012 gaat de accu kapot, kun je dan nog wel nieuwe accu's krijgen?
Dat is wel een goed oplossing, bij Makita ziet een Li-ion en NiCd-accu er echt anders uit. Die kun je dan niet zo vervangen. NiMH-accus zouden dan wel weer passen, of worden die ook verboden?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:55 schreef Drexciyan het volgende:
DeWalt accu gereedschap met NiCD accu's kunnen vrijwel allemaal ook overweg met de nieuwere Li-ion accus.
Dus is je accu na een paar jaar echt op, dan haal je een Li-ion accu en je kan weer verder.
Misschien hebben de andere merken dit ook, maar daar heb ik geen idee van.
idd een proppenboorquote:Op woensdag 3 november 2010 10:51 schreef RanTheMan het volgende:
@bleiblei, kun je eens uitleggen hoe dat werkt? als ik ondderstaande plaatje bekijk hou je dat probleem.
Of moet je dan eerst ergens met bijv boor 1o de boel verzinken, je proppenboor in een ander stuk hout zetten en daar dan een dop maken en die in het gat stoppen? dan worden de nerven nooit mooi natuurlijk
[ afbeelding ]
quote:
Je bedoelt die Multi-purpose gatzagen? Dat lijkt mij ook wel wat.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:24 schreef Cybersijp het volgende:
Mooi spul die pro-fit gatenzaaghouders, nu hebben ze niet al te lang terug ook eigen lijn gatzagen geïntroduceerd, heeft wel wat voordelen tegenover hardmetaal van bahco. maar daar heb ik er al zo'n boel van. eerst nog maar ff niet denk !
mooi spul, wil je ook met ons delen waar je het besteld hebt?quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Zojuist is mijn bestelling binnen gekomen !
Viel mij direct op dat deze machine stiekem toch 1,5 Ah accu's heeft![]()
Makita BDF450RHE 18V 1,5 Ah
[ afbeelding ]
Mooie degelijke niet al te zware machine, die fijn in de hand ligt met een 13 mm boorkop![]()
![]()
[ afbeelding ]
En ik heb direct een 18V zaklantaarn meebesteld![]()
[ afbeelding ]
Ik ga hier veel plezier aan beleven
Gekocht via www.toolstation.nl, was volgens mij een tijdelijke op=op aanbieding dus ik betwijfel of die er nog op staatquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:02 schreef DTD het volgende:
[..]
mooi spul, wil je ook met ons delen waar je het besteld hebt?
nee maar voor een hobbyist met een werkplaats wel veel handiger, degelijker en nauwkeuriger.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar zoiets is nu niet weer bepaald eenvoudig te verplaatsen of mee te nemen
Puur voor de heb is het niet hoor, hoewel ik bij sommige zaken wellicht ook wat goedkopers zou kunnen nemen maar dan toch zwicht voor bepaalde kleurenquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, hoewel het een prachtig handig systeem is; moet ik bekennen dat ik het wel een bak vol geld vind !
Ben je van plan om het profesioneel te gaan gebruiken ? of is het puur voor de heb ?
Ik kan mij indenken dat het bij het laatste geval behoorlijk overkill is
Mwah, of het veel nauwkeuriger werkt waag ik te betwijfelen. Afgezien daarvan... Hoe ga ik dat ding 2 trappen op krijgen? Dan spreek ik nog maar ff niet over de vraag wat mijn balkenvloer daar van gaat vinden? Voor je het weet staat dat ding opeens in de woonkamer van mij en daarna in de woonkamer van de onderbuurmanquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:34 schreef densmee het volgende:
[..]
nee maar voor een hobbyist met een werkplaats wel veel handiger, degelijker en nauwkeuriger.
nee dan is het geen goed idee,quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:31 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Mwah, of het veel nauwkeuriger werkt waag ik te betwijfelen. Afgezien daarvan... Hoe ga ik dat ding 2 trappen op krijgen? Dan spreek ik nog maar ff niet over de vraag wat mijn balkenvloer daar van gaat vinden? Voor je het weet staat dat ding opeens in de woonkamer van mij en daarna in de woonkamer van de onderbuurman
Ik zoek iets dat flexibel is...
die walko kan ik beneden gebruiken als ik voor de deur bezig ben. Ik kan um tegen de muur zetten en er een strak paneel op maken. Opvouwen en wegzetten.. etc..
Die mft kost een goede 650 euro... dit ding in de ena hoogste versie nog net geen 600. In de versie die ik wil kom ik op 900 waar bij er dan een hoop extra zaken bijzitten.
Eens ff kijken of m'n baas een bonnetje BTW met werktafel kan verwerken.. dat zou wel handy zijn
heb ik nu mijn keuze al gemaakt ?![]()
![]()
Nope, idd geen garage oid te ter beschikking. Ik heb een slaapkamer tot kluskamer gebombardeerd.quote:Op woensdag 8 december 2010 00:37 schreef Cybersijp het volgende:
Neem een walko ipv t groene alternatief! Maar goed dat had je zelf ook al ingezien.... Mooi systeem dat walko. Op zeker te prijzig voor mij, maar heb dan ook mijn eigen hobbyhok en dat heb jij weer niet geloof ik? (toch? )
Net als de vorige eigenaren van onze casaquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:57 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Yep, een waarheid als een koe.... zegt iemand met deze ervaring
Ik ga mij langzaam echt afvragen wat jij op jaarbasis mijn god wel niet uitgeeft aan gereedschappen; het is allemaal echt wel mooi top merk gereedschap maar ik vraag mij echt af waar de grens ligtquote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:01 schreef bleiblei het volgende:
Gisteren mijn nieuwe aanwinst opgehaald.
Een Festool DTS 400.
[ afbeelding ]
Mijn B&D Mouse hield er in de kerstvakantie mee op (trok ipv. het schuurpapier de gehele klitteband zool af) en ik kreeg genoeg van een schuurapparaat dat je hand harder laat trillen dan het schuurpapier.
Kortom, kan weer jaren vooruit. Kreeg er vanuit Festool een 100 pak Granat 220 schuurpapier bij en heb er nog een systainer voor schuurpapier erbij kunnen kletsen.
Verder nog een stapel Granat schuurpapier gehaald voor mijn Rotex en aanvullend op de 220 korrel papier voor de DTS.
Moet overigens zeggen dat ik nog met zo een ideaal papier heb gewerkt als dat Granat spul. Echt ongelooflijk. Wat een spul! Loopt amper vol, korrels blijven goed zitten. Gaat echt vele malen langer mee dan ander kwaliteitspapier, laat staan het goedkope rommel papier wat je bij de Praxis koopt.
Een elektronisch afleesbare schuifmaat is best handig; en niet eens zo heel duur !quote:
Mocht je die combinatie van aanhanger en shovel eigenlijk wel trekken achter die auto ?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 20:28 schreef densmee het volgende:
niet gekocht maar wel weer gehuurd. erg handig gereedschap
[ afbeelding ]
auto mag 1600kg geremd mee sleuren, denk dat dat ding iets zwaarder is..quote:Op zondag 9 januari 2011 10:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Mocht je die combinatie van aanhanger en shovel eigenlijk wel trekken achter die auto ?
Ik heb een prima baan maar we hebben geen auto. Dat scheelt ongeveer 200 euro per maand. En dat is 2400 euro gereedschap per jaarquote:Op zondag 9 januari 2011 10:26 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik ga mij langzaam echt afvragen wat jij op jaarbasis mijn god wel niet uitgeeft aan gereedschappen; het is allemaal echt wel mooi top merk gereedschap maar ik vraag mij echt af waar de grens ligt
quote:Op zondag 9 januari 2011 11:29 schreef DABAMaster het volgende:
had besloten dat tijdens de renovatie van mn woning er teveel gereedschap bij was gekomen en dat die nog geen huisje hadden:
Dus nu 3 Stanley 22" koffers gehaald, een nieuw setje schroevendraaiers voor prutsgebruik (van waaibomenstaal) en een nieuw setje speedboortjes (foto's volgen)
de pelikaanbak en aanhanger wegen bij elkaar al 1200 kg, loader weg ook nog eens 2200 kg.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:59 schreef blup het volgende:
[..]
auto mag 1600kg geremd mee sleuren, denk dat dat ding iets zwaarder is..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 januari 2011 14:16 schreef loecje het volgende:
geen probleem, totdat je een ongeluk(je) krijgt.. dan ben je mooi de pineut.
ook binnen 20km kan iets gebeuren.met lege kar heb je ook veel minder tractie op de wielen van de kar, dus dan scharen is op zich niet zo moeilijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |