Thanx! Ben er ook erg happy meequote:Op maandag 14 juni 2010 17:37 schreef densmee het volgende:
mooie zaagtafel bleiblei,
en krijgt de kwme die zaagbladen nog goed scherp?
en dan ook nog onder het verkeerde account postenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:20 schreef bleiblei het volgende:
how-to-hide-new-festool-tools-and-shop-tools-from-a-significant-other
Ik voel mij betrapt.
Zitten toch een stuk of 4-5 tips die ik ook gebruik.
Hey, hoe duur was die bestelling? "Eh, rond de 100 euro" .
Ja, nu heb ik alles natuurlijk meteen doorquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:30 schreef densmee het volgende:
[..]
en dan ook nog onder het verkeerde account posten
Dan ben ik die tegengekomen. Laatsast tijdens graafwerkzaam heden een zaagbald kop van een klauwhamer en stalen pen die ik niet kan thuisbrengen tegengekomen...quote:Op donderdag 5 augustus 2010 22:51 schreef ikke043 het volgende:
Ik heb maar een nieuwe klauwhamer gekocht. De vorige heb ik waarschijnlijk begraven, en van de houten heb ik de steel overgeslagen
Achjah, ik ben niet de enige die dingen begraaft. Ik moest een deel dat m'n vader had gedaan omscheppen en kwam 2 vuren balken, 1 eiken balk, 1 stut en een katrol tegenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:26 schreef Sloomstroom het volgende:
[..]
Dan ben ik die tegengekomen. Laatsast tijdens graafwerkzaam heden een zaagbald kop van een klauwhamer en stalen pen die ik niet kan thuisbrengen tegengekomen...
En dat gewoon in de achtertuin zonder dat je iets kwijt bent.
In de aanbieding een doppendoos gehaald. Voorderest op het moment weinig nodig. Komt nog waarschijnlijk een voorhamer en koevoet bij binnenkort wegens sloop werkzaamheden.
Even mezelf quoten, want ik heb de boorhamer vandaag voor het eerst gebruikt om te boren in beton.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 19:30 schreef Drexciyan het volgende:
Toch weer iets nieuws aangeschaft![]()
De 26mm combihamer van DeWALT die ik laatst heb gekocht bevalt zeer goed. Weinig trilling, niet te zwaar en boort overal doorheen. Maar dat gesleep met een haspel als er een paar gaten geboord moeten worden, schiet niet op.
Daarom een accu boorhamer gekocht. DeWALT heeft er aantal en ik heb gekozen voor het topmodel, de DC234KL 36v Li-Ion SDS-plus boorhamer![]()
Een rib uit m'n lijf, maar dan heb ik ook wat
[ afbeelding ]
+
Een setje nieuwe DeWALT XLR SDS-plus boren in een toughcase.
[ afbeelding ]
Flinke investering!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:40 schreef Greetz het volgende:
Het gaat hier snel; de aankopen van afgelopen week:
1x Bosch DHZ PSR 18 LI-2 met 2x Accu
1x Ferm tegelzaagmachine
1x Karcher Nat- en droogzuiger 17 L 1400 Watt WD 3.300 ME
1x Metabo Afkortzaag 216 mm 1350 Watt
En dat is ook precies waarvoor ik het gebruikquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Het is mooi materiaal maar eigenlijk alleen voor professioneel gebruik en eigenlijk niet meer voor om en rond het huis. Die tien gaten die een gemiddeld iemand jaarlijks om en rond het huis boort kun je ook wel af met je boorhamer van ¤ 50,- van de gamma/praxis/karwei/multimate o.i.d.
Ik heb een huis gekocht waar ik een nieuwe badkamer in zal plaatsen, elektra vernieuwen, de bovenverdieping opnieuw inrichten en als de schade groot is aan de houten vloer in de woonkamer een nieuwe betonvloer + verwarming in ga leggen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Flinke investering!
Wat zijn je plannen?
Dat is toevallig ook mijn laatste aanschaf. Heb er overigens 2 gekocht, een complete set met 3 accu's erbij en 1 "kale" machine. Boren en schroeven zonder verwisselen vanaf heden.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:29 schreef DABAMaster het volgende:
Ook maar een beetje blauw goud aangeschaft:
[ afbeelding ]
Mooi spul hequote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is toevallig ook mijn laatste aanschaf. Heb er overigens 2 gekocht, een complete set met 3 accu's erbij en 1 "kale" machine. Boren en schroeven zonder verwisselen vanaf heden.
wat ben je van plan te lassen,quote:
Heb em vandaag geprobeerd met de Rotex en mijn zaagtafel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:06 schreef AugustLevi het volgende:
Die stofzuiger heb ik ook bleiblei. Hij zal je absoluut niet tegenvallen!
Ralph
En bevalt het setje?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:40 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Een setje ringleutels, ongeveer zoals op het plaatje, van de Aldi voor 10 ¤.
Doe het aub niet... Het merk is niet voor niet Ein Hell...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:48 schreef Sandertje het volgende:
Mag ik hier ook spullen posten die ik wil kopen?
Ik moet 3 verdiepingen laminaat leggen en een schutting van 30 meter met een hoop palen dus wil deze gaan kopen, vooral omdat ik dan mijn laminaat kan zagen 20cm breed
http://www.einhellwinkel.(...)-bt-sm-3100-1600watt
[ afbeelding ]
Ik kan die Metabo KGS 216 in elk geval aanraden, supermachinequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 21:01 schreef Sandertje het volgende:
hmm is gereedschap in duitsland altijd veel goedkoper? wist ik niet, zelfde machine is hier 170 euro
http://www.louistools.de/(...)_content=textanzeige
in duitsland 99 + 15 euro verzendkosten.
apart
Zelf nog geen praktijkervaring.. maar ik heb hem besteld en hij staat hier netjes in zijn piepschuimen bedstee te wachten tot hij aan de slag magquote:Op vrijdag 3 september 2010 21:55 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Ik kan die Metabo KGS 216 in elk geval aanraden, supermachine
Welke Enorm was dat? Ben ik ook wel in geïnteresseerd!quote:Op zondag 29 augustus 2010 23:41 schreef bartos het volgende:
vrijdag mijn allereerste makita gekocht de 4329k nieuw voor 75 euro bij de lokale enorm
http://makita.nl/machine/4329K.html
[ afbeelding ]
Als het je niet om de buizen gaat is die set inderdaad topquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:38 schreef klusfoobje het volgende:
Die rvs buizen set was echt een stuk duurder als ik me niet vergis. Scheelde ongeveer 70-80 euro meen ik. Maar dat niet alleen, dan moest ik dan ook nog allerlei mondstukken bijkopen waardoor het nog verder op zou lopen. Het stofzuiger set heb ik eigenlijk gekocht voor de slang en de mondstukken. Die buis geloof ik wel en zal niet zo veel gebruikt worden. Daarbij, van oude stofzuigers hier heb ik nog wel wat buizen staan.
@cybersiep,
Nope, de super de luxe versie heb ik genomen. idd met regelbaar toerental, ding heeft ook een slowstart. Voor mij geen spul meer met max uit of aan standjes. Als ik kijk naar mijn 1400 festool frees bijvoorbeeld. Daar heb ik in massief eiken hout een dubbele groef in gefreesd met 2 schijffrezen. 2 cm diep ging met twee vingers in de neus in 1 werkgang op rpm standje 1....
Ben nu wel weer even uitgekocht. Hooguit, nog ff de cms module voor de koekepeer zaag, maar die is niet zo duur. Hoewel, 175 euro voor een klein stukje aluminium, want meer krijg je niet.... Is wel weer handig, zo'n koekepeer ding dat je onder de tafel kunt hangen.
De module voor de ts75, de invalzaag word me afgeraden door baptist. De 75 zou eigenlijk toch wat te veel geweld zijn voor de cms.
drontenquote:Op zaterdag 4 september 2010 10:32 schreef JSS het volgende:
[..]
Welke Enorm was dat? Ben ik ook wel in geïnteresseerd!
zorg in elk geval dat vaak het water afgelaten wordt van de tank.quote:Op maandag 13 september 2010 23:16 schreef quo_ het volgende:
De echte profklusser zal er zijn neus wel voor ophalen, maar voor mij is ie goed genoeg
Bij de Lidl vandaag een leuk compressortje opgehaald, het spijkeren met de tacker is me goed bevallen bij de vorige klus. (met geleende compressor)
Ben van plan deze semi-vast op te stellen met vaste leiding naar voor- en achterzijde van mijn garage. Eerst nog maar wat studie maken op het gebied van koppelingen.
[ afbeelding ]
Tip koop een laminaat "snijder" veel fijner en netterquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:48 schreef Sandertje het volgende:
Mag ik hier ook spullen posten die ik wil kopen?
Ik moet 3 verdiepingen laminaat leggen en een schutting van 30 meter met een hoop palen dus wil deze gaan kopen, vooral omdat ik dan mijn laminaat kan zagen 20cm breed
http://www.einhellwinkel.(...)-bt-sm-3100-1600watt
[ afbeelding ]
Wil je een keer voor doen hoe je een 7 x 7 tuinpaal afkort met een laminaatsnijder?quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Tip koop een laminaat "snijder" veel fijner en netter
Sorry, ik had je post niet goed doorgelezen, zag een zaagmachine en het woord laminaat staanquote:Op dinsdag 14 september 2010 21:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wil je een keer voor doen hoe je een 7 x 7 tuinpaal afkort met een laminaatsnijder?
quote:Op dinsdag 14 september 2010 22:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik weet niet wat voor laminaatsnijder je dan hebt
Ik geef het toe, normaal zou ik zonder na te denken "makita"roepen, maar qua schuurmachines is festool wel erg goed hoor!!! Zit zelf aan een rotex 90 te denken.....quote:Op woensdag 15 september 2010 01:13 schreef klusfoobje het volgende:
zo'n ding heb ik gebruikt, vond het niks. De verkoper riep dat het klaar was voor je toto tien kon tellen... Kwam niet verder dan 9![]()
![]()
ohja, ikkuh wilde nog wat kopen... een excentrische schuurmachine.. Grote vlakken mooi glad maken, daar lijkt me zo'n excentriek ding me ideaal voor. Met de gewone trilmachine schiet het niet op.
maar ik wilde deze keer eigenlijk toch een beetje minder uitgeven vandaar dat ik hieraan zit te denken.
http://link.marktplaats.nl/376167073
Is een Metabo Excenterschuurmachine SXE450 TURBO TEC nog wat ? Dan zal toch wel op een stofzuiger van festool passen? Of zijn er betere suggesties?
Dan wacht je toch ff, tot je je laatste aankoop aangezuiverd hebt?quote:Op woensdag 15 september 2010 02:58 schreef klusfoobje het volgende:
mmm, dus toch grijs groen ? Tering, ik hoor m'n bankpas al blerren...![]()
maar uhm euh, wrom een 90? persoonlijk hbe ik iets van size does matter. Met die invalzaag heb ik ook gekozen voor bijvoorbeeld de 75 ipv de 55. Tis idd groter, maar een invalzaag gebruik je toch alleen op de rails en dan maakt dat gewicht ook niet uit.
Hoe zit dat met die excentriek dingen ?
Maakt het overigens nog uit over je een excentische neemt of een gewone rotatie ? Die vierkante tril dingen, das me wel helder.leuk voor kleine stuk, maar een paneel krijgtje er niet mee glad.
hebbie niet nog een rotex 125 die van de wagen gaat vallen ? dan ga ik er met de handjes ff achter lopen![]()
Een gebruikte rotex 125 zou toch ook prima zijn?
Met een rotex krijg je het echt spiegelglad. Ik heb zelf een rotex 125, geweldig apparaat. Het voordeel is ook dat deze niet met zo'n krankzinnig hoog toerental werkt als gewone excenters (zoals die makita), maar een bepaald (instelbaar) toerental heeft (bijv. 6000rpm) en ook vasthoud op het moment dat je het op het hout zet.quote:Maakt het overigens nog uit over je een excentische neemt of een gewone rotatie ? Die vierkante tril dingen, das me wel helder.leuk voor kleine stuk, maar een paneel krijgtje er niet mee glad.
heller???? Goed merk, je kan haast niet anders dan dat je het boortje eens een keer tegen steen hebt laten draaien oid. daar kunnen ze NIET tegen(ja een steenboor wel natuurlijk, en ga er ook van uit dat je niet met een steenboor in een stukje vuren staat te borenquote:Op donderdag 16 september 2010 20:08 schreef bleiblei het volgende:
Dan is het toch goed spul als je het kwijt bent geraakt voordat het versleten is.
Had vandaag een 8mm Heller boortje die niet eens heel veel gebruikt is maar waar ik vurenhout niet eens mee in kwam. Was toch een setje van 8 boren a totaal 18 euro
.
Ik koop bewust Heller boortjes ipv. Praxis eigen huismerkspul, lijkt me dan dat ik redelijk op de hoogte ben welk boortje je voor welk materiaal hoor te gebruikenquote:Op vrijdag 17 september 2010 01:41 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
heller???? Goed merk, je kan haast niet anders dan dat je het boortje eens een keer tegen steen hebt laten draaien oid. daar kunnen ze NIET tegen(ja een steenboor wel natuurlijk, en ga er ook van uit dat je niet met een steenboor in een stukje vuren staat te boren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |