abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82738270
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:12 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Als heel Nederland een halve maand lang feest kan vieren en blij is met alle resultaten die het haalt!
En na één Nederlaag is iedereen even diep teleurgesteld maar gaat later weer verder met zijn leven.... dan ben ik blij dat ik tot die groep behoor, en niet tot de zogenaamde "realistische" groep die van tevoren al loopt te zeuren dat Nederland er niets van gaat bakken!

Even statistische op een rijtje:

Normale mensen = Halve maand lol en feest / 1 dag flink verdriet
"Realistische mensen" = Halve maand chagrijnig hoofd spelend voor Troll / 1 dag victory in hun eigen hoofd

Dan is mijn keuze snel gemaakt
Dan is je belevingswereld wel erg zwart-wit.

Ik hoop ook dat het Nederlands elftal ver komt, en geniet ook van het voetbal, maar ik vind mezelf gewoon realistisch door niet te hoog gespannen verwachtingen te hebben van het Nederlands elftal. Komen ze verder dan is dat heel mooi, maar ik ga niet zitten treuren dat ze niet aan mijn verwachtingen hebben voldaan zodra ze worden uitgeschakeld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 13 juni 2010 @ 13:19:03 #102
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_82738359
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat het Nederlands elftal ver komt, en geniet ook van het voetbal, maar ik vind mezelf gewoon realistisch door niet te hoog gespannen verwachtingen te hebben van het Nederlands elftal. Komen ze verder dan is dat heel mooi, maar ik ga niet zitten treuren dat ze niet aan mijn verwachtingen hebben voldaan zodra ze worden uitgeschakeld.
Kijk, dat klinkt al een stuk genuanceerder laten we het daar dan maar op houden!
  zondag 13 juni 2010 @ 13:19:15 #103
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82738369
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volledig met je eens. Het is erg kortzichtig en bekrompen van hem
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_82738517
Man... Nederland komt gewoon kwaliteit tekort en hoort thuis in het rijtje: Griekenland, Nigeria, Ghana, Uruguay etc... De toppers gaan het wederom uitvechten terwijl Nederland jankt
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 13:23:02 #105
7889 tong80
Spleenheup
pi_82738522
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mooi voetbal is leuk, en Nederland is als klein landje uniek in het voortbrengen van zoveel grote voetballers, dat is absoluut zo.

Daarmee oogst Nederland veel sympathie, maar meer levert het niet op, behalve veel frustratie. Want al mooi voetballend komt Nederland standaard tot de kwartfinale, soms minder ver, soms iets verder, waar ze vervolgens afgetroeft worden op inzet, vechtersmentaliteit of waar het geluk niet mee zit. Maar geluk dwing je ook deels zelf af.

Nederland heeft te veel "mooi weer" voetballers.

Ja we hebben te veel mooie weer voetballers

Ik denk dan ook dat het weer niks wordt met van der Vaart van persie Sneijder en Robben.

Hadden we maar minder goede voetballers zoals België Oostenrijk Zwitserland of Scholand.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_82738670
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja we hebben te veel mooie weer voetballers

Ik denk dan ook dat het weer niks wordt met van der Vaart van persie Sneijder en Robben.

Hadden we maar minder goede voetballers zoals België Oostenrijk Zwitserland of Scholand.

Jezus, kan je nu echt alleen maar in uitersten denken.

Meer voetballers als Duitsland, Engeland, Argentinië zou Nederland wel kunnen gebruiken ja, en dan vooral qua mentaliteit en wedstrijd-instelling bedoel ik dan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 13 juni 2010 @ 13:27:11 #107
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_82738697
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:19 schreef Michielos het volgende:

[..]

Volledig met je eens. Het is erg kortzichtig en bekrompen van hem
Alsjeblieft.... je bent nog niet met één statistisch correct argument gekomen wat betreft de ondoorgrondbaarheid van het niveau op het WK ten opzichte van de Nederlandse selectie!
Je laat je meeslepen door een bepaalde sfeer van machtsgevoel dat in een bepaalde klasse users op Fok! erg sterk de ronde doet (Zelfvertrouwen vergaren door jezelf als verstandig en realistisch te bestempelen).

- Er is geen land geweest dat de voorrondes van dit WK zo goed heeft gespeeld als Nederland.
- Het elftal van nu is een totaal ander elftal als ooit tevoren, dus een vergelijking met het verleden is bij voorbaat al niet van toepassing.
- Van Warwijk heeft zich nog niet eerder kunnen bewijzen op iets als een WK en geen van de users hier weet precies wat deze man met het team heeft gedaan, dit zal zich dus allemaal nog moeten bewijzen.
- De spelers die we dit jaar hebben zijn bijna allemaal (vooral in het basisteam) van een erg hoog niveau en worden zelfs in grote internationale clubs als sleutelspelers gezien.
- De Nederlandse selectie straalt de laatste weken een bepaalde sterke sfeer van zekerheid uit, iets dat een erg goed teken is... want landen als Brazilë en Portugal (door voorgaande jaren wel hoog van de toren bliezen) zijn dit jaar een heel stuk minder zeker van hun zaken.

Samengevat: De reactie dat Nederland wel even kampioen gaat worden is net zo ongenuanceerd als de reactie dat Nederland toch geen schijn van kans zal maken. Zolang Nederland nog niet in actie is geweest op het WK zullen we ons moeten beperken tot RECENTE! statistische gegevens... en daaruit kan duidelijk opgemaakt worden dat Nederland een zeer royale kans maakt op de wereldtitel.

zondag 13 juni 2010 @ 13:27:11 #108
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82738698
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Meer voetballers als Duitsland, Engeland, Argentinië zou Nederland wel kunnen gebruiken ja.
Dit dus. Optimisten kunnen niet zo goed realistisch nadenken mijns inziens.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:29:29 #109
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82738790
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:27 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dit dus. Optimisten kunnen niet zo goed realistisch nadenken mijns inziens.
Nee, jij kan niet zo goed nadenken door te denken dat prijzen van 20, 30 en 40 jaar geleden iets zeggen over de kwaliteit van een elftal. Alsof Italië beter is dan Nederland omdat ze in 1982 WK werden, alsof Duitsland beter is dan Nederland nu omdat ze in 1974 en 1990 het WK wonnen, alsof Frankrijk beter is omdat ze in 1998 het WK wonnen. Dat slaat echt nergens op. Derhalve is de prijzenkast een irrelevante statistiek.

Nederland heeft een beter team dan vele traditionele toplanden en daarom behoort Nederland topfavorieten. Ieder land vreest Nederland.
2000 light years from home
  zondag 13 juni 2010 @ 13:30:24 #110
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82738828
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:27 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Alsjeblieft.... je bent nog niet met één statistisch correct argument gekomen wat betreft de ondoorgrondbaarheid van het niveau op het WK ten opzichte van de Nederlandse selectie!
Je laat je meeslepen door een bepaalde sfeer van machtsgevoel dat in een bepaalde klasse users op Fok! erg sterk de ronde doet (Zelfvertrouwen vergaren door jezelf als verstandig en realistisch te bestempelen).

- Er is geen land geweest dat de voorrondes van dit WK zo goed heeft gespeeld als Nederland.
- Het elftal van nu is een totaal ander elftal als ooit tevoren, dus een vergelijking met het verleden is bij voorbaat al niet van toepassing.
- Van Warwijk heeft zich nog niet eerder kunnen bewijzen op iets als een WK en geen van de users hier weet precies wat deze man met het team heeft gedaan, dit zal zich dus allemaal nog moeten bewijzen.
- De spelers die we dit jaar hebben zijn bijna allemaal (vooral in het basisteam) van een erg hoog niveau en worden zelfs in grote internationale clubs als sleutelspelers gezien.
- De Nederlandse selectie straalt de laatste weken een bepaalde sterke sfeer van zekerheid uit, iets dat een erg goed teken is... want landen als Brazilë en Portugal (door voorgaande jaren wel hoog van de toren bliezen) zijn dit jaar een heel stuk minder zeker van hun zaken.

Samengevat: De reactie dat Nederland wel even kampioen gaat worden is net zo ongenuanceerd als de reactie dat Nederland toch geen schijn van kans zal maken. Zolang Nederland nog niet in actie is geweest op het WK zullen we ons moeten beperken tot RECENTE! statistische gegeven... en daaruit kan duidelijk opgemaakt worden dat Nederland een zeer royale kans maakt op de wereldtitel.

I am Merkie and I approve this message.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:32:01 #111
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82738901
Triple post .
quote:

[..]

Meer voetballers als Duitsland, Engeland, Argentinië zou Nederland wel kunnen gebruiken ja, en dan vooral qua mentaliteit en wedstrijd-instelling bedoel ik dan.
Wanneer is Nederland er voor het laatst op de wedstrijd-instelling uitgevlogen? Dit is echt zo'n jarenoud cliché dat al lang niet meer van toepassing is . Aan de ene kant zijn onze spelers niet goed genoeg, en als we er dan uitvliegen dan ligt het ineens aan de mentaliteit ?
pi_82738957
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:27 schreef horned_reaper het volgende:
Samengevat: De reactie dat Nederland wel even kampioen gaat worden is net zo ongenuanceerd als de reactie dat Nederland toch geen schijn van kans zal maken. Zolang Nederland nog niet in actie is geweest op het WK zullen we ons moeten beperken tot RECENTE! statische gegeven... en daaruit kan duidelijk opgemaakt worden dat Nederland een zeer royale kans maakt op de wereldtitel.
Precies, 2 jaar terug had Nederland ook "gewoon" het EK kunnen winnen helaas weet niemand waarom ze toen zo slecht speelden tegen Rusland, mja... hoop dat dat dit jaar achterwege blijft

Nederland is m.i. zeer zeker wel titelkandidaat.... halve finales: Brazilie, Argentinie, Spanje en Nederland
pi_82739054
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:32 schreef Merkie het volgende:
Triple post .
[..]

Wanneer is Nederland er voor het laatst op de wedstrijd-instelling uitgevlogen? Dit is echt zo'n jarenoud cliché dat al lang niet meer van toepassing is . Aan de ene kant zijn onze spelers niet goed genoeg, en als we er dan uitvliegen dan ligt het ineens aan de mentaliteit ?
Op mentaliteit is Nederland uitgeschakeld door Rusland 2 jaar geleden, en door Portugal, wanneer was dat met al die rode kaarten? Maar ook tegen Italië in 2000 in eigen land, en tegen Brazilië in 1998.

Maar dat is mijn mening, daar komt nu nog eens bij dat ik de laatste jaren onze verdediging maar middelmatig vind.
pi_82739127
quote:

[..]

Er zijn maar 2 aanpassinkjes nodig om Oranje wereldkampioen te maken. John Terry vervangt Heitinga en Gabriel Heinze vervangt Van Bronckhorst. Als dat mogelijk zou zijn, had Oranje een reële kans op de wereldtitel

Dan is er nog Stekelenburg, maar daar valt wel mee te leven
  zondag 13 juni 2010 @ 13:37:54 #115
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_82739135
Nederlander: Hup Holland Hup!

Michielos: Gadverdamme zeg, wat ben jij een naieve doorgedraaide oranje FREAK.

Nederlander:

________

TV Commentator: De sfeer zit er hier in het stadion goed in.

Michielos, thuis in het donker: Grmbl. Hoe durven ze. Naievelingen. Ze worden afgeslacht.

________

Vrouw: Heb er zin in! Ik denk dat we de halve finale wel gaan halen!

Michielos: Te gek voor woorden. Ze zouden je je kinderen af moeten pakken. Je onderschat de hel die komen gaat en je sleurt je omgeving er in mee.

Vrouw:
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 13:38:14 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_82739148
quote:

[..]

Noem ze eens ?

Van Bommel is aanvoerder bij de CL-finalist door zijn mentaliteit.

Over Heitinga zeiden ze in de Engelse pers. He pisses to demolisch concrete.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 juni 2010 @ 13:40:56 #117
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82739251
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Op mentaliteit is Nederland uitgeschakeld door Rusland 2 jaar geleden, en door Portugal, wanneer was dat met al die rode kaarten? Maar ook tegen Italië in 2000 in eigen land, en tegen Brazilië in 1998.

Maar dat is mijn mening, daar komt nu nog eens bij dat ik de laatste jaren onze verdediging maar middelmatig vind.
Dat ben ik niet met je eens. Tegen Rusland werden we tactisch overklast. En Portugal was gewoon beter vier jaar geleden.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 13:41:37 #118
7889 tong80
Spleenheup
pi_82739283
quote:

[..]

Ja het lag aan de mentaliteit dat we twee strafschoppen misten in 2000, en het lag aan de mentaliteit dat van Hooijdonk geen strafschop kreeg in de 89ste minuut.

zondag 13 juni 2010 @ 13:42:17 #119
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_82739307
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Noem ze eens ?

Van Bommel is aanvoerder bij de CL-finalist door zijn mentaliteit.

Over Heitinga zeiden ze in de Engelse pers. He pisses to demolisch concrete.

En de jong, die een slechte wedstrijd heeft gehad als die niet minstens 5 spelers lekker te grazen heeft genomen
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 13 juni 2010 @ 13:44:33 #120
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_82739389
En neit te vergeten mathijsen, door de fans van hsv verdediger van het jaar benoemd terwijl boateng eind dit jaar door man city voor 11 miljoen is gekocht.

Wat een bazen verdediging hebben we toch
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 13:46:14 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_82739453
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:44 schreef gniffie het volgende:
En neit te vergeten mathijsen, door de fans van hsv verdediger van het jaar benoemd terwijl boateng eind dit jaar door man city voor 11 miljoen is gekocht.

Wat een bazen verdediging hebben we toch

Iedereen lult elkaar na.

Stekelenburg kan er plots niks van.

De minst gepasseerde doelman van de afgelopen competitie.

zondag 13 juni 2010 @ 13:48:05 #122
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82739527
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Iedereen lult elkaar na.

Ja de mickey mouse competitie
  zondag 13 juni 2010 @ 13:52:13 #123
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82739704
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:48 schreef Michielos het volgende:

[..]

Ja de mickey mouse competitie
Ja, landen als Argentinië hebben een veel betere keeper . Engeland is ook altijd een zekerheidje.
pi_82739775
quote:
Zo denkt niet iedereen erover. En dat is nog een eufemisme, zegt François Colin. De Vlaming, een wandelende Belgische voetbalencyclopedie, is al decennia het voetbalgeweten van de Belgische journalistiek en verslaat het WK voor De Standaard. ,,Het is wel heel optimistisch te denken dat deze Nederlandse ploeg even wereldkampioen gaat worden. Ik weet dat niet het Nederlandse journaille zo denkt, maar wel de Nederlandse burger. Daar moeten wij in België altijd wel om lachen. België gaat naar een WK, als het gaat, om één wedstrijd te winnen. Halen we de volgende ronde, dan staat dat gelijk aan de wereldtitel. En Nederland wordt wel even wereldkampioen.... In die zin zijn Nederland en België elkaars tegenpolen. Er is geen middenweg.
Dit is echt een typische reactie van een bepaald soort Vlaming dat denkt vanuit het stereotype van de 'arrogante Hollander' en zich daarbij niet laat hinderen door de empirische werkelijkheid. Als je serieus wilt kijken naar de vraag of er in Nederland meer dan in andere landen een onrealistisch, bovengemiddeld verwachtingspatroon bestaat, dan zou pak je natuurlijk allereerst fatsoenlijke steekproeven met de verwachtingen. Daarin zie je al dat het wel meevalt met het denken dat Nederland 'wel even wereldkampioen wordt'. Volgens mij denkt dat gemiddeld ergens tussen de 10% en 20% dat Nederland wereldkampioen gaat worden en daarbij is dan nog niet eens meegenomen of men denkt dat dit 'even' gebeurd of dat het een zwaarbevochten titel met het nodige geluk zal zijn.

Om dan naar de iets meer genuanceerde stelling te kijken dat in Nederland meer sprake is van bovengemiddelde verwachtingen zul je een maatstaf voor de 'realistische verwachtingen' moeten zoeken, deze afzetten tegen de gepeilde verwachtingen in Nederland en dit in een internationaal perspectief moeten plaatsen. Dat kan bijvoorbeeld door alle peilingen ter wereld te samen te nemen om tot een internationaal gemiddelde te komen, door de meningen van experts samen te nemen, door de gemiddelden van wedkantoren er bij te pakken, enzovoort.
Ik heb geen zin om het allemaal uit te gaan werken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het allemaal wel meevalt met die arrogante Hollanders met hun onrealistische verwachtingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_82739800
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:46 schreef tong80 het volgende:

[..]

Iedereen lult elkaar na.

Kom op tong80, jij weet ook wel dat de minst gepasseerde keepers bij de top 3 spelen in onze competitie, dat zegt niets over hoe goed ze zijn. Stekelenburg groeit en wordt beter, maar is zeker geen top

Als ik met een toverstafje de keeper van Zuid-Afrika Khune of zelfs maar de reserve keeper van Spanje Reina mocht lenen om in het Oranje team te passen, dan zou ik niet lang na hoeven denken. Ik zou een stuk beter slapen tijdens dit WK
  zondag 13 juni 2010 @ 13:55:30 #126
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_82739822
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit is echt een typische reactie van een bepaald soort Vlaming dat denkt vanuit het stereotype van de 'arrogante Hollander' en zich daarbij niet laat hinderen door de empirische werkelijkheid. Als je serieus wilt kijken naar de vraag of er in Nederland meer dan in andere landen een onrealistisch, bovengemiddeld verwachtingspatroon bestaat, dan zou pak je natuurlijk allereerst fatsoenlijke steekproeven met de verwachtingen. Daarin zie je al dat het wel meevalt met het denken dat Nederland 'wel even wereldkampioen wordt'. Volgens mij denkt dat gemiddeld ergens tussen de 10% en 20% dat Nederland wereldkampioen gaat worden en daarbij is dan nog niet eens meegenomen of men denkt dat dit 'even' gebeurd of dat het een zwaarbevochten titel met het nodige geluk zal zijn.

Om dan naar de iets meer genuanceerde stelling te kijken dat in Nederland meer sprake is van bovengemiddelde verwachtingen zul je een maatstaf voor de 'realistische verwachtingen' moeten zoeken, deze afzetten tegen de gepeilde verwachtingen in Nederland en dit in een internationaal perspectief moeten plaatsen. Dat kan bijvoorbeeld door alle peilingen ter wereld te samen te nemen om tot een internationaal gemiddelde te komen, door de meningen van experts samen te nemen, door de gemiddelden van wedkantoren er bij te pakken, enzovoort.
Ik heb geen zin om het allemaal uit te gaan werken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het allemaal wel meevalt met die arrogante Hollanders met hun onrealistische verwachtingen.
Wat je net hebt geschreven is al veel te ingewikkeld voor de gemiddelde voetbalfan in België.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:56:34 #127
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82739859
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:54 schreef Arjan4all het volgende:

[..]

Kom op tong80, jij weet ook wel dat de minst gepasseerde keepers bij de top 3 spelen in onze competitie, dat zegt niets over hoe goed ze zijn. Stekelenburg groeit en wordt beter, maar is zeker geen top

Als ik met een toverstafje de keeper van Zuid-Afrika Khune of zelfs maar de reserve keeper van Spanje Reina mocht lenen om in het Oranje team te passen, dan zou ik niet lang na hoeven denken. Ik zou een stuk beter slapen tijdens dit WK
Stekelenburg is een hele betrouwbare en goede keeper. We hoeven ons echt geen zorgen te maken over de keeperspositie .
  zondag 13 juni 2010 @ 13:59:18 #128
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_82739971
quote:

[..]

Word lekker lastig voor de verdediging aangezien de keeper geen nederlands kan, en de verdediging geen engels gewend is
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 13:59:24 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_82739977
quote:

[..]

Kom op tong80, jij weet ook wel dat de minst gepasseerde keepers bij de top 3 spelen in onze competitie, dat zegt niets over hoe goed ze zijn.
Jawel hoor. Dat zijn de beste doelmannen van nederland.

De enige uitzondering is Jan Jongbloed van FC Amsterdam. Die op het WK-74 maar één velddoelpunt tegenkreeg door een buitenlander. De andere was een eigen doelpunt van Ruud Krol.

pi_82740132
quote:

[..]

Ik ben als Ajax aanhanger lange tijd niet bepaald blij geweest met Stekelenburg. In het begin was elke corner of vrije trap tegen levensgevaarlijk. Hij heeft inmiddels echter wel een stuk meer ervaring en zeker dit seizoen bij Ajax prima gekeept. Daar komt nog bij dat dit voor Stekelenburg ook het moment is om zich nog even wat extra te profileren om een stapje vooruit te kunnen maken naar b.v. de Premier League.
Stekelenburg is gewoon degelijk. Geen topkeeper, maar ook geen grabbelaar. Als je kijkt naar b.v. Engeland en Argentinië dan hebben we het wat keepers betreft nog niet zo slecht getroffen.
pi_82740260
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben als Ajax aanhanger lange tijd niet bepaald blij geweest met Stekelenburg. In het begin was elke corner of vrije trap tegen levensgevaarlijk. Hij heeft inmiddels echter wel een stuk meer ervaring en zeker dit seizoen bij Ajax prima gekeept. Daar komt nog bij dat dit voor Stekelenburg ook het moment is om zich nog even wat extra te profileren om een stapje vooruit te kunnen maken naar b.v. de Premier League.
Stekelenburg is gewoon degelijk. Geen topkeeper, maar ook geen grabbelaar. Als je kijkt naar b.v. Engeland en Argentinië dan hebben we het wat keepers betreft nog niet zo slecht getroffen.
Mee eens. Alleen Heitinga en Van Bronckhorst zouden een betere vervanger nodig hebben en die zitten helaas niet op onze bank. We zullen het ermee moeten doen en dan is een stemming van euforie over de kansen om wereldkampioen te worden wat overdreven

Ik moet zeggen, hij kan redelijk goed penalties stoppen, kan handig zijn in de kwartfinale, die alles beslissende kwartfinale......

zondag 13 juni 2010 @ 14:06:59 #132
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_82740267
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ook de 20 tegendoelpunten geeft een vertekend beeld, aangezien er echt iets van 10 a 15 100% kansen zijn gemist door de tegenstander, waaronder zelfs 2 a 3 voor open doel vanaf 5 meter
pi_82740407
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:06 schreef gniffie het volgende:

[..]

Ook de 20 tegendoelpunten geeft een vertekend beeld, aangezien er echt iets van 10 a 15 100% kansen zijn gemist door de tegenstander, waaronder zelfs 2 a 3 voor open doel vanaf 5 meter
Ik geloof niet dat ik het ergens over de tegendoelpunten van Ajax had. Ik stelde dat Stekelenburg een degelijk seizoen heeft gedraaid. Ik heb volgens mij alle wedstrijden op 1 of 2 na dit seizoen gezien en hem daarin niet op grove fouten kunnen betrappen.
pi_82740538
1. Er zijn véél meer mensen die zeggen dat 'het toch weer niks wordt met Nederland' dan dat er mensen zijn die zeggen dat we 'wel even wereldkampioen worden.'
2. Nederland heeft fantastische spelers.
3. Belgen . Die hakken liever beide handen af dan dat ze toegeven dat Nederland goed is.
-
  zondag 13 juni 2010 @ 14:14:28 #135
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82740590
Ze kunnen er gewoon niet tegen dat dinsdag de internationale pers eens te meer woorden tekort zal komen om het spel van Nederland te prijzen.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 14:14:56 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_82740609
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik het ergens over de tegendoelpunten van Ajax had. Ik stelde dat Stekelenburg een degelijk seizoen heeft gedraaid. Ik heb volgens mij alle wedstrijden op 1 of 2 na dit seizoen gezien en hem daarin niet op grove fouten kunnen betrappen.
Precies allemaal gelul.

Niks mis met Stekelenburg.

Ok het is geen Viola Holt.

Maar die maakte ook wel eens foutjes.

zondag 13 juni 2010 @ 14:16:04 #137
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_82740661
Tuurlijk gaan we winnen
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 14:16:09 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_82740663
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:14 schreef Merkie het volgende:
Ze kunnen er gewoon niet tegen dat dinsdag de internationale pers eens te meer woorden tekort zal komen om het spel van Nederland te prijzen.
Gunther Netzer : 'Es sind wieder meiner Holländer.'

pi_82740759
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:14 schreef tong80 het volgende:

[..]

Precies allemaal gelul.

Niks mis met Stekelenburg.

Ok het is geen Viola Holt.

Maar die maakte ook wel eens foutjes.

Viola Holt op doel is misschien ook wel een idee, daar past geen bal meer bij.
pi_82741089
Ik denk dat íe met Viola Holt refereert naar een fantastische Ajax keeper genaamd Piet Schrijvers, als die in de finale 1978 had gestaan waren we wereldkampioen geweest. Hij was helaas te geblesseerd

Maarten groeit en wordt beter, maar de vergelijking met mannen als Schrijvers, Hans van Breukelen en Van der Sar gaat helaas nog niet op

Veel Nederlanders zouden dit WK nog graag hebben gezien dat Van der Sar er stond. Daarna Stekelenburg. Niet net nu al.....

Please Maarten, prove me wrong tegen Denemarken....je zult er een paar van Rommedahl uit moeten houden omdat Van Bronckhorst nog ergens op de middenlijn loopt
pi_82741202
Misschien moeten die Belgen eens wat positiever over zichzelf zijn, ze ontbreken al sinds 2002 op een eindronde

En ze staan op een lachwekkende 59ste plaats, midden tussen de bananenrepublieken
٩๏̯͡๏)۶
pi_82741305
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:25 schreef Arjan4all het volgende:
Ik denk dat íe met Viola Holt refereert naar een fantastische Ajax keeper genaamd Piet Schrijvers, als die in de finale 1978 had gestaan waren we wereldkampioen geweest. Hij was helaas te geblesseerd

Maarten groeit en wordt beter, maar de vergelijking met mannen als Schrijvers, Hans van Breukelen en Van der Sar gaat helaas nog niet op

Veel Nederlanders zouden dit WK nog graag hebben gezien dat Van der Sar er stond. Daarna Stekelenburg. Niet net nu al.....

Please Maarten, prove me wrong tegen Denemarken....je zult er een paar van Rommedahl uit moeten houden omdat Van Bronckhorst nog ergens op de middenlijn loopt
Als je niet liever v/d Sar dan Stekelenburg in de goal ziet dan heb je m.i. gewoon geen verstand van voetbal.
Ik denk wel dat er in Nederland een iets te optimistisch beeld over van der Sar in het algemeen bestaat. Persoonlijk vind ik pas dat hij de laatste jaren bij Man Utd. echt tot de wereldtop behoort, maar daarvoor was hij m.i. ook niet veel meer dan een degelijke keeper die goed kon meevoetballen.
pi_82741357
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:06 schreef gniffie het volgende:

[..]

Elke keeper heeft dat wel ns dat iemand 100% kansen mist en derhalve dus geen doelpunt. Een Reina heeft ook wel ns zijn verdediging 100% kansen zien weggeven die er wonderbaarlijk genoeg niet ingingen. Dat maakt 'm niet opeens een slechtere keeper
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_82741499
quote:

[..]

Ja Idd, dat 5 vd 6 penals er niet ingingen tegen Italie had veel te maken met mentaliteit. Bergkamp 2x op de paal in die wedstrijd was ook een mentaliteitsprobleem. Dat ze 3 dagen ervoor met 6-1 wonnen lag zeker aan de mentaliteit vd yuguslaven?
Zelfde voor '98. Dat Ronaldo de enige braziliaanse kans er gelijk in knalt en Nederland pas in de 86e minuut de 1-1 binnenkopt en dan nog wat pech heeft met arbitrale beslissingen en het vervolgens aflegt op penalty's heeft uiteraard ook te maken met mentaliteit.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_82741574
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:35 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ja Idd, dat 5 vd 6 penals er niet ingingen tegen Italie had veel te maken met mentaliteit. Bergkamp 2x op de paal in die wedstrijd was ook een mentaliteitsprobleem. Dat ze 3 dagen ervoor met 6-1 wonnen lag zeker aan de mentaliteit vd yuguslaven?
Zelfde voor '98. Dat Ronaldo de enige braziliaanse kans er gelijk in knalt en Nederland pas in de 86e minuut de 1-1 binnenkopt en dan nog wat pech heeft met arbitrale beslissingen en het vervolgens aflegt op penalty's heeft uiteraard ook te maken met mentaliteit.
Eens, wat een onzin. Twee jaar geleden lag het wel aan de mentaliteit vind ik, maar in 2000 en 1998 absoluut niet.
-
  zondag 13 juni 2010 @ 14:59:27 #146
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_82742523
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:56 schreef Merkie het volgende:

[..]

Stekelenburg is een hele betrouwbare en goede keeper. We hoeven ons echt geen zorgen te maken over de keeperspositie .
Het probleem is de vergelijking met van de Sar denk ik.

Verder is het verdomde opvallend hoeveel 'verstandige' mensen dit jaar lopen te verkondigen dat die arrogante Hollanders afgemaakt worden met hun matige elftal, terwijl er aan de andere kant slechts genuanceerde, onderbouwde replies te lezen zijn. Er lijkt een bepaald slag user WK binnen te zijn geslopen (en blijkbaar ook België ), dat zichzelf enorm verstandig vindt, slechts omdat ze negatief doen.

Verder woon ik in Duitsland en hier wordt Nederland wel degelijk genoemd. Maar dat kan ook met de Duitse behoefte om als underdog te beginnen te maken hebben
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_82742581
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Wat je net hebt geschreven is al veel te ingewikkeld voor de gemiddelde voetbalfan in België fokker.
  zondag 13 juni 2010 @ 15:01:49 #148
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82742662
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het probleem is de vergelijking met van de Sar denk ik.

Verder is het verdomde opvallend hoeveel 'verstandige' mensen dit jaar lopen te verkondigen dat die arrogante Hollanders afgemaakt worden met hun matige elftal, terwijl er aan de andere kant slechts genuanceerde, onderbouwde replies te lezen zijn. Er lijkt een bepaald slag user WK binnen te zijn geslopen (en blijkbaar ook België ), dat zichzelf enorm verstandig vindt, slechts omdat ze negatief doen.

Verder woon ik in Duitsland en hier wordt Nederland wel degelijk genoemd. Maar dat kan ook met de Duitse behoefte om als underdog te beginnen te maken hebben
Het is gewoon realistisch om niet overdreven positief te doen
  zondag 13 juni 2010 @ 15:04:48 #149
302941 MafLander
muahaaahahhaa
pi_82742798
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

True, maar ook niet om de kansen te baseren op resultaten uit het verleden, zoals jij doet
  zondag 13 juni 2010 @ 15:05:43 #150
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_82742833
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:01 schreef Michielos het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk geen flauw benul wat realisme inhoud met je scorebord 'realisme'. Nederland gelijk zetten aan Griekenland, dan loop je gewoon te trollen of snap je er echt helemaal niets van.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')