abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82734977
quote:
'We moeten altijd wel lachen om dat Oranje-optimisme'

JOHANNESBURG - Heel populair is Nederland nog niet in Zuid-Afrika. Was er bij de eerste training nog een flink aantal buitenlandse collega's, in de dagen die volgden bleef het internationaal angstvallig stil rond Oranje. Bij de zogenaamde internationale persconferentie, gisteren op de Wits University, liepen Denen, Japanners en enkele Duitsers rond. Dat was het wel.

Ook in de media - op tv en in de krant - wordt nauwelijks serieus rekening gehouden met Oranje. Waar van bijna elke Zuid-Afrikaanse dagblad of voetbaltijdschrift Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Steven Pienaar of zelfs Landon Donovan afspat, is Oranje bij de meeste uitgaves een blinde vlek. Op de cover van de WK-special van Shoot, waarbij vijf Zuid-Afrikaanse kranten en uitgeverijen (The Star, Pretoria News, Cape Time, DFA en Cape Ayrghus) speciaal voor het WK de handen ineen hebben geslagen, stonden eerder deze week zo'n beetje alle internationale topspelers, maar ontbrak - letterlijk - een Nederlands gezicht.

Nevill Ntysiso Khoza, een van de voetbalverslaggevers van Shoot, haast zich te verontschuldigen. ,,Ik moet eerlijk zeggen dat het mensen op de redactie ook wel was opgevallen. Kennelijk is het gewoon vergeten. Want laten we eerlijk zijn: ik zie Nederland echt wel de halve finale halen. Mark van Bommel, Wesley Sneijder, Arjen Robben.... Met hen kun je aankomen hoor.''

Zo denkt niet iedereen erover. En dat is nog een eufemisme, zegt François Colin. De Vlaming, een wandelende Belgische voetbalencyclopedie, is al decennia het voetbalgeweten van de Belgische journalistiek en verslaat het WK voor De Standaard. ,,Het is wel heel optimistisch te denken dat deze Nederlandse ploeg even wereldkampioen gaat worden. Ik weet dat niet het Nederlandse journaille zo denkt, maar wel de Nederlandse burger. Daar moeten wij in België altijd wel om lachen. België gaat naar een WK, als het gaat, om één wedstrijd te winnen. Halen we de volgende ronde, dan staat dat gelijk aan de wereldtitel. En Nederland wordt wel even wereldkampioen.... In die zin zijn Nederland en België elkaars tegenpolen. Er is geen middenweg.''

Brian Glanville, met 79 jaar letterlijk senior-writer van het Engelse tijdschrift World Soccer ziet Oranje wel degelijk als favoriet. ,,Spanje, Brazilië en Nederland zijn het sterkst. Nederland heeft drie spelers van buitengewone individuele klasse: Van Persie, Robben en Sneijder. Alle drie kunnen ze een wedstrijd beslissen. Er zijn weinig landen die zich in dat opzicht kunnen meten met Oranje.'' Dat betwijfelt Colin. ,,Robben en Sneijder zijn echt niet voor niets weggestuurd door Real Madrid. Die zijn daar gewoon niet goed genoeg bevonden.''

In een lijst van 50 meest opmerkelijke topvoetballers van de wereld, dat het toonaangevende Franse tijdschrift France Football vorige maand publiceerde, komt Sneijder niet eens voor. Oranje 'vaardigt' twee spelers af. Robin van Persie staat zestiende, pal achter Kevin-Prince Boateng van Ghana. Arjen Robben - de beste voetballer van Duitsland volgens Kicker, staat 41ste. Dan doe je mondiaal niet mee.

,,Nederland heeft een geweldige aanval,'' oordeelt de Engelse kwaliteitskrant The Guardian. ,,Maar met een wankele defensie is het maar de vraag of Nederland eindelijk de belofte inlost.'' Bovendien, zo luidt de waarschuwing van de Engelse kwaliteitskrant: ,,Nederlanders krijgen vroeg of laat toch altijd ruzie.'' Colin: ,,Ik zal zeker niet origineel zijn als ik dat beaam.''

,,Toch wordt Nederland bij ons hoger ingeschat dan Duitsland,'' zegt Kicker-verslaggever Klemm. ,,Dat komt door Arjen Robben, de beste speler van de Bundersliga, maar ook door bijvoorbeeld Van der Vaart. Maar de grote vraag blijft altijd of Nederland de verwachtingen waar kan maken. Dat blijft toch altijd een beetje de vraag.''

Maar wie wordt dan wel wereldkampioen. Colin weet het antwoord. En dat luidt: ,,Niet Brazilië, niet Engeland, niet Spanje, maar Portugal. Hij moet toch een keer bewijzen dat hij in 2008 de beste speler van de wereld was. Ik denk dat hij al zijn kruit bij Real heeft droog gehouden en dat dat er deze zomer in Zuid-Afrika gaat uitkomen.'' (MARK CALDENHOVEN, Johannesburg)

12/06/10 19u54
www.ad.nl
Zo, we worden lekker serieus genomen
  zondag 13 juni 2010 @ 11:29:51 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_82735147
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zo, we worden lekker serieus genomen [ afbeelding ]
Prima. laat ze ons maar onderschatten.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zondag 13 juni 2010 @ 11:31:00 #3
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_82735175
De grootste kritiek komt van Engeland en België........................... Die lijsten verliezen ook al hun waardigheid als ze van Persie achter een speler van Ghana plaatsen..
Born alone die alone, no crew to keep my crown or throne.
pi_82735198
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:22 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Zo, we worden lekker serieus genomen [ afbeelding ]
Engeland moet helemaal geen commentaar hebben, die hebben geen keeper
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 juni 2010 @ 11:33:49 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_82735238
Toch wel een klein beetje onterecht.... met de topspitsen van Nederland zouden we zeker wel een beetje in de spotlights moeten staan.... want zeg nu zelf? als jullie Argenitine en Engeland hebben zien spelen gisteren, dan vindt ik Nederland persoonlijk een stuk meer kanshebber voor ietsdergelijks als een halve finale!

Maargoed, laat ons maar lekker underdog zijn Dat zorgt misschien wel voor mooie verassingen!
pi_82735257
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:31 schreef queensbridge het volgende:
De grootste kritiek komt van Engeland en België........................... Die lijsten verliezen ook al hun waardigheid als ze van Persie achter een speler van Ghana plaatsen..
ja en robben op 41...
''Altijd trek in een pilsje''
  zondag 13 juni 2010 @ 11:35:30 #8
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_82735279
En sowieso hoor ik niemand serieus zeggen dat we 'wel even kampioen' worden.

Dat heb ik echt nog nergens gehoord.

En Engeland gelijkspel tegen Amerika.
pi_82735293
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:31 schreef queensbridge het volgende:
Inderdaad, ach we zullen zien.
pi_82735320
Wat een teringmongool die Belg...

Volgens mij was er laatst een enquete gehouden waarin uitkwam dat iets van 15% van de Nederlanders dacht dat we de finale zouden halen...

Eikel.
pi_82735323
quote:
België gaat naar een WK, als het gaat, om één wedstrijd te winnen. Halen we de volgende ronde, dan staat dat gelijk aan de wereldtitel.
Met zo'n instelling word je nooit wereldkampioen!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  zondag 13 juni 2010 @ 11:38:29 #12
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_82735336
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:35 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

"We worden gewoon kampioen" is een uitspraak van mij geweest
Denk dat hij dat in de pers heeft opgevangen
Born alone die alone, no crew to keep my crown or throne.
pi_82735350
Volgens mij valt dat optimisme wel mee, dat je je straat oranje maakt en af en toe 'kampioenen' roept betekent nog niet dat je ook echt denkt dat Nederland wereldkampioen wordt. En een slecht team is het natuurlijk ook niet, er zijn maar een paar ploegen die (op papier) echt beter zijn.
pi_82735395
quote:

Dat dus. Waar die Belg dat vandaan haalt is mj ook een raadsel. En laten we eerlijk zijn...dat we zoiets dachten tussen pak hem beet '96 en '00 was eigenlijk niet eens zo heel raar. Daarna is het optimisme, ook onder de Nederlandse bevolking, wel behoorlijk getemperd.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:42:07 #15
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_82735405
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:37 schreef Nouk het volgende:
Wat een teringmongool die Belg...

Volgens mij was er laatst een enquete gehouden waarin uitkwam dat iets van 15% van de Nederlanders dacht dat we de finale zouden halen...

Eikel.
Ach kom, die psychologische oorlogsvoering hoort erbij.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 11:42:09 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_82735409
Zo denkt niet iedereen erover. En dat is nog een eufemisme, zegt François Colin. De Vlaming, een wandelende Belgische voetbalencyclopedie, is al decennia het voetbalgeweten van de Belgische journalistiek en verslaat het WK voor De Standaard. ,,Het is wel heel optimistisch te denken dat deze Nederlandse ploeg even wereldkampioen gaat worden. Ik weet dat niet het Nederlandse journaille zo denkt, maar wel de Nederlandse burger. Daar moeten wij in België altijd wel om lachen. België gaat naar een WK, als het gaat, om één wedstrijd te winnen. Halen we de volgende ronde, dan staat dat gelijk aan de wereldtitel. En Nederland wordt wel even wereldkampioen.... In die zin zijn Nederland en België elkaars tegenpolen. Er is geen middenweg.''

Ja meneer de Belg. Daarom doen jullie al jaren niet meer mee, hebben jullie nog nooit een prijs gewonnen met de nationale ploeg en nog nooit een EC-1 gewonnen.

In het buitenland zijn Cruijff, van Basten, Bergkamp en Gullit een begrip.

Jullie beste speler ooit Paul van Himst kennen ze buiten juillie landsgrenzen niet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 juni 2010 @ 11:42:16 #17
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_82735412
Ja, ik hoor altijd 2 uitspraken van mensen, de optimistische waar iedereen lekker blij positief brult dat we wereldkampioen worden, maar als we wat realistischer zijn, hoor ik vaak "het kan, maar..." gevolgd door Spanje die het waarschijnlijk gaat worden.

Maar goed, Belgie he.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_82735450
quote:

Aan de andere kant: veel mensen hebben redelijk matige wedstrijden van Engeland en Argentinië gezien en beweren al meteen "ik schat de kansen van Oranje nu wel erg hoog in".

Volgens mij gaat Oranje er weer in vliegen zoals op het vorige EK: eerst een paar spetterende overwinningen, iedere Nederlander ziet Oranje al wereldkampioen worden, om vervolgens lullig te verliezen in de tweede ronde tegen zo'n ploeg als Argentinië of Engeland, waar ze wél begrijpen dat je niet te vroeg moet pieken in een toernooi en dat het geen schande is om een keer gelijk te spelen in de poulefase.
pi_82735480
De teams van Brazilie en Portugal worden deze WK hoog aangeslagen, Brazilie vanuit traditie en Portugal vanwege Ronaldo.

Het is nu eenmaal een feit dat één van deze twee landen in de kwartfinale onze tegenstander is en dan is de kans vrij groot dat door onze defensieve zwaktes daar het einde van het WK voor Oranje is. Net als op het WK1994 en WK1998 uitgeschakeld door Brazilie en WK2006 uitgeschakeld door Portugal, is de kans ook nu zeer reëel dat deze landen net even iets beter zijn.

Het is nooit prettig om te lezen dat andere landen niet in onze kansen geloven, maar ja, we hebben nog niet vaak het tegendeel bewezen. Op een WK nog nooit om precies te zijn
  zondag 13 juni 2010 @ 11:45:50 #20
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_82735506
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:43 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Aan de andere kant: veel mensen hebben redelijk matige wedstrijden van Engeland en Argentinië gezien en beweren al meteen "ik schat de kansen van Oranje nu wel erg hoog in".

Volgens mij gaat Oranje er weer in vliegen zoals op het vorige EK: eerst een paar spetterende overwinningen, iedere Nederlander ziet Oranje al wereldkampioen worden, om vervolgens lullig te verliezen in de tweede ronde tegen zo'n ploeg als Argentinië of Engeland, waar ze wél begrijpen dat je niet te vroeg moet pieken in een toernooi en dat het geen schande is om een keer gelijk te spelen in de poulefase.
Dat gevoel kreeg ik dus ook even, maar eerst maar eens zien wat Oranje zelf gaat doen straks.

Lijkt wel of iedereen niet met de hoogte om kan gaan, of ellendig wordt van de vuvuzela's.

En al doen we het geweldig de komende 3 wedstrijden, daarna knock-out, dat is nou eenmaal een totaal ander verhaal Maar 't kan!
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 13 juni 2010 @ 11:47:18 #21
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_82735546
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:44 schreef Arjan4all het volgende:
De teams van Brazilie en Portugal worden deze WK hoog aangeslagen, Brazilie vanuit traditie en Portugal vanwege Ronaldo.

Het is nu eenmaal een feit dat één van deze twee landen in de kwartfinale onze tegenstander is en dan is de kans vrij groot dat door onze defensieve zwaktes daar het einde van het WK voor Oranje is. Net als op het WK1994 en WK1998 uitgeschakeld door Brazilie en WK2006 uitgeschakeld door Portugal, is de kans ook nu zeer reëel dat deze landen net even iets beter zijn.

Het is nooit prettig om te lezen dat andere landen niet in onze kansen geloven, maar ja, we hebben nog niet vaak het tegendeel bewezen. Op een WK nog nooit om precies te zijn
Heb je Portugal in de voorrondes zien spelen? dat was echt huilen met de pet op!

En een paar oud sterspelers van Brazilië hebben laatst nog in meerdere kranten gezegd dat Brazilië geluk heeft als het uberhaupt door de poule fase heen gaat komen, omdat het momenteel het meest overschatte team op aarde is......
  zondag 13 juni 2010 @ 11:51:50 #22
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_82735673
Tja, we zullen wel zien. Nederland heeft geen beste ploeg, maar ook geen ploeg waarmee je uitgesproken favoriet bent...nou ja, we zullen wel zien...kwartfinale tegen Brazilie/Portugal? kom maar op, nu sturen we ze wel een keer naar huis
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_82735748
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:47 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Heb je Portugal in de voorrondes zien spelen? dat was echt huilen met de pet op!

En een paar oud sterspelers van Brazilië hebben laatst nog in meerdere kranten gezegd dat Brazilië geluk heeft als het uberhaupt door de poule fase heen gaat komen, omdat het momenteel het meest overschatte team op aarde is......
ja, dit jaar als oranje portugal tegenkomt moeten ze ze gewoon hebben. Sneijder,robben,vd vaart en van persie zijn gegroeit. Bij Brazilie zie ik ons er nog wel uit vliegen door hun toch goede aanval (Kaka, Fabiano en Diego) tegen onze matige verdediging.
''Altijd trek in een pilsje''
  zondag 13 juni 2010 @ 11:54:52 #24
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_82735764
quote:

[..]

Op het WK goed presterende landen willen nogal eens zwak starten.

(Wij doen dat liever andersom. )
pi_82735781
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:29 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

True, we kunnen beter onderschat worden dan overschat. En we zien wel hoe ver de ploeg komt
pi_82735799
quote:

[..]

Niet al die mensen in het artikeltje zullen die oefenpotjes hebben gezien en oordelen meer op basis van beeldvorming en resultaten uit het verleden

Ook voor mij geldt, ondanks dat Portugal in 2006 sterker leek in vergelijking met de oefenpotjes die ik heb gezien, toch liever niet Portugal in de kwartfinale. Het is gewoon een tegenstander waar wij hele slechte resultaten tegen boeken. Ronaldo op Van Bronckhorst zetten en het is kat-in-het-bakkie
  zondag 13 juni 2010 @ 11:57:23 #27
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_82735831
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:56 schreef Arjan4all het volgende:

[..]

Niet al die mensen in het artikeltje zullen die oefenpotjes hebben gezien en oordelen meer op basis van beeldvorming en resultaten uit het verleden

Ook voor mij geldt, ondanks dat Portugal in 2006 sterker leek in vergelijking met de oefenpotjes die ik heb gezien, toch liever niet Portugal in de kwartfinale. Het is gewoon een tegenstander waar wij hele slechte resultaten tegen boeken. Ronaldo op Van Bronckhorst zetten en het is kat-in-het-bakkie
Je kunt het niet van één man hebben..... om te winnen tegen zowel oranje als portugal moet je samenspelen!
En onze voorhoede kan dat erg goed!
  zondag 13 juni 2010 @ 11:59:55 #28
168572 .Paul
Téh Paul
pi_82735904
Ik hoop dan ook dat Portugal eerste wordt, en niet Brazilië. Tegen Portugal zullen met name VdV, Sneijder, Van Bommel, Van Bronckhorst, Van Persie en ook wel een beetje Robben erg gemotiveerd zijn, omdat zij bijna allemaal al twee keer door de Portugezen zijn uitgeschakeld. En kwalitatief is het verschil niet echt groot.
pi_82735990
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:44 schreef Arjan4all het volgende:Het is nu eenmaal een feit dat één van deze twee landen in de kwartfinale onze tegenstander is
Dat de kans erg groot is dat Nederland de poule overleeft lijkt me duidelijk.

Maar er wordt m.i. over het algemeen wel erg simpel over die 2e ronde heen geluld..
pi_82736125
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:02 schreef schuimjosti het volgende:

[..]

Dat de kans erg groot is dat Nederland de poule overleeft lijkt me duidelijk.

Maar er wordt m.i. over het algemeen wel erg simpel over die 2e ronde heen geluld..
Dat klopt, ik lul ook net zo makkelijk over de halve finale heen mochten we die halen

Het draait allemaal om de kwartfinale, dat wordt de zwaarste pot (en sorry, waarschijnlijk uitschakeling)

Om Spanje in de 1/8e finale te ontlopen, zullen Brazilië en Portugal er in de groepsfase alles aan doen om 1e in de poule te worden. We komen in de kwartfinale de sterkste van die twee tegen en dat wordt gewoon heel lastig. Maar ja de bal is rond he, hij zwabbert wel meer, maar is nog steeds rond...
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:15:59 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736354
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:08 schreef Arjan4all het volgende:

Maar ja de bal is rond he
Briljant

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_82736447
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:42 schreef tong80 het volgende:

In het buitenland zijn Cruijff, van Basten, Bergkamp en Gullit een begrip.

Jullie beste speler ooit Paul van Himst kennen ze buiten juillie landsgrenzen niet.

tong, met jouw kennis vh voetbal, moet je toegeven dat zoiets meer met verkopen en marketing heeft te maken dan met voetbalkwaliteiten. Van Himst was gewoon wereldtop in zijn periode.

En hoewel Colin sterk overdrijft (hij is natuurlijk van een oudere Belgische generatie die de veldslagen NL-Belgie nog bewust meemaakte) is er wel iets van aan : De Belgen zien NL altijd als arrogant, met de mentaliteit van 'we worden wel even wereldkampioen'. Daarom dat veel Antwerpenaars voor Oranje supporteren op een WK, die hebben ook wat die mentaliteit. Maar andere (nuchtere) Vlamingen houden niet zo van dat opschepperige. Nederland heeft alweer veel (aanvallende) kwaliteit, maar volgens mij is het toch vaak overmoed, arrogantie en vetes die Oranje nekken.
  zondag 13 juni 2010 @ 12:21:27 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_82736513
Wandelende voetbalencyclopedie
quote:
Dat betwijfelt Colin. ,,Robben en Sneijder zijn echt niet voor niets weggestuurd door Real Madrid. Die zijn daar gewoon niet goed genoeg bevonden.''
Iemand die denkt dat ze bij Real Madrid verstandige keuzes maken, diskwalificeert zichzelf wel heel hard. Als dat een van Belgie's grootste voetbalkenners is, snap ik wel waarom ze altijd zo falen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:22:57 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736563
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:19 schreef BramKVO het volgende:

[..]

tong, met jouw kennis vh voetbal, moet je toegeven dat zoiets meer met verkopen en marketing heeft te maken dan met voetbalkwaliteiten.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

zondag 13 juni 2010 @ 12:23:33 #35
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82736589
Helemaal met Colin eensch. Mensen die denken dat Nederland een "goed team" heeft
Mensen die denken dat Nederland kampioen wordt

Blij zijn met de kwartfinale, meer zit er echt niet in.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:24:17 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736617
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:21 schreef speknek het volgende:
Wandelende voetbalencyclopedie
[..]

Iemand die denkt dat ze bij Real Madrid verstandige keuzes maken, diskwalificeert zichzelf wel heel hard. Als dat een van Belgie's grootste voetbalkenners is, snap ik wel waarom ze altijd zo falen.
Hij zal ook wel zeggen dat Maradona bij Barcelona is mislukt door gebrek aan kwaliteit.

Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:24:42 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736636
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:23 schreef Michielos het volgende:
Helemaal met Colin eensch. Mensen die denken dat Nederland een "goed team" heeft
Mensen die denken dat Nederland kampioen wordt

Blij zijn met de kwartfinale, meer zit er echt niet in.
Leg eens uit.

zondag 13 juni 2010 @ 12:26:43 #38
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82736703
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leg eens uit.

is goed. Op basis van behaalde resultaten mogen we stellen dat Nederland qua niveau niet onderdoet aan landen als Zweden, Denemarken, Griekenland. Deze landen zijn van gelijk niveau als NLD. (bv. Griekenland is even vaak europees kampioen geweest als NLD). De laatste prijs van NLD dateert uit 1988 . De vorige keren WK waren voor NLD verre van succesvol, ik herhaal : WK 1990: 8ste finale 1994: kwartfinale 1998: halve finale (waarvoor akte) , 2002 : geeneens meedoen ( __!!), 2006: 8ste finale

OPm dan te stellen dat we supergoed zijn en wel even kampioen worden is op zijn minst debiel te noemen
pi_82736940
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:37 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Met zo'n instelling word je nooit wereldkampioen!
Met hun spelers ook niet.
  zondag 13 juni 2010 @ 12:35:01 #40
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_82736972
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:26 schreef Michielos het volgende:

[..]

is goed. Op basis van behaalde resultaten mogen we stellen dat Nederland qua niveau niet onderdoet aan landen als Zweden, Denemarken, Griekenland. Deze landen zijn van gelijk niveau als NLD. (bv. Griekenland is even vaak europees kampioen geweest als NLD). De laatste prijs van NLD dateert uit 1988 . De vorige keren WK waren voor NLD verre van succesvol, ik herhaal : WK 1990: 8ste finale 1994: kwartfinale 1998: halve finale (waarvoor akte) , 2002 : geeneens meedoen ( __!!), 2006: 8ste finale

OPm dan te stellen dat we supergoed zijn en wel even kampioen worden is op zijn minst debiel te noemen
Ander spelersmateriaal sinds die jaren, en de tegenstanders zijn er ook wat zwakker op geworden.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 13 juni 2010 @ 12:35:43 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_82736994
Verstandig man, op basis van WKs van tien jaar geleden gaan kijken of we dit jaar veel kans hebben. Misschien moet je Frankrijk gaan supporteren .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:36:14 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_82737014
quote:

[..]

WK-74 finale
EK-76 halve finale
WK-78 finale
EK-88 finale
WK-90 tweede ronde
EK-92 halve finale
WK-94 kwartfinale
EK-96 tweede ronde
WK-98 halve finale
EK-2000 halve finale
WK-2006 tweede ronde

Zou graag zien dat je de resultaten van de landen die je met Nederland vergelijkt post die vergelijkbaar zijn.

Een leuke toevoeging zou zijn als je de grote voetballers uit de Griekse geschiedenis post. Zeg maar de Cruijffen, Van Bastens en Berkamps uit dat land.

pi_82737016
quote:

[..]

Dus jouw analyse van het huidige elftal houdt in dat we in het verleden niet zo goed waren. Ik eet geen spruitjes want die vond ik vies toen ik 5 was.
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 12:37:58 #44
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82737059
Niemand zegt dat we 'even kampioen worden'. Daarnaast heeft het geen zin om te kijken naar resultaten uit het verleden van welk land dan ook, want er spelen nu heel andere ploegen.

Als je objectief naar dit team kijkt, dan zitten er gewoon een aantal spelers in van uitzonderlijke klasse en daarom is iedereen positief gestemd. Dat wil nog niet zeggen dat we kampioen worden, want er zijn meer van dat soort elftallen, zoals Brazilië en Spanje.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_82737103
quote:

[..]

De bewering dat Griekenland van hetzelfde niveau is als Nederland omdat ze ook een keer europees kampioen zijn geweest is op zn minst volslagen debiel te noemen.
  zondag 13 juni 2010 @ 12:39:39 #46
271762 Bestolene
tax is theft
pi_82737109
Ik moet altijd wel lachen om het Belgisch voetbal in het algemeen
  zondag 13 juni 2010 @ 12:39:47 #47
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82737111
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:36 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dus jouw analyse van het huidige elftal houdt in dat we in het verleden niet zo goed waren. Ik eet geen spruitjes want die vond ik vies toen ik 5 was.
Je zult zien dat ze morgen verliezen. Ik neem dan wel een zakdoekje mee om je traantjes te drogen makker
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:41:37 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_82737172
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:37 schreef Mike het volgende:
Niemand zegt dat we 'even kampioen worden'. Daarnaast heeft het geen zin om te kijken naar resultaten uit het verleden van welk land dan ook, want er spelen nu heel andere ploegen.

Als je objectief naar dit team kijkt, dan zitten er gewoon een aantal spelers in van uitzonderlijke klasse en daarom is iedereen positief gestemd. Dat wil nog niet zeggen dat we kampioen worden, want er zijn meer van dat soort elftallen, zoals Brazilië en Spanje.
Precies. Ik hoor of lees nergens dat Nederland even Wereldkampioen wordt.
We zijn gewoon positief in verwachting wegens het aanwezige talent.
We kunnen altijd een wedstrijd verliezen. Maar ik denk ook dat we van ieder ander land kunnen winnen.
Het is geen competitie, dus één wedstrijd kan fataal zijn.
We zullen een keer geluk nodig hebben, iets dat ons te vaak is misgund.

zondag 13 juni 2010 @ 12:41:48 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82737174
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:39 schreef schuimjosti het volgende:

[..]

De bewering dat Griekenland van hetzelfde niveau is als Nederland omdat ze ook een keer europees kampioen zijn geweest is op zn minst volslagen debiel te noemen.
Nee, die is valide. Nederland heeft simpelweg nog nooit iets gepresteerd. Laten we anders de prijzenkast van Italie , Brazilie of zelfs Duitsland naast die van NLD leggen.. Doet pijn he?
pi_82737183
quote:

[..]

Niet mee eens, het is overenthousiasme

De Engelsen hebben dit ook altijd. Ze denken dat Rooney de beste speler ter wereld is en daarna horen we de namen van geweldige spelers als Lampard, Terry en Gerrard. Maar de tragiek van de Engelsen is dat ze het ook nooit ver schoppen op WK's. Erger nog, Oranje doet het meestal beter dan de Engelsen

Ik vind het enthousiasme van de Engelsen en Nederlanders prettig. Ik moet wél zeggen, in Engeland kom ik geen met vlaggetjes versierde straten tegen en ook het carnavaleske in de trant van supporters met een klomp of wortels op hun hoofd is daar niet. In Engeland gaan ze met z'n allen naar de pub en gooien er een flink aantal pints in achter een groot scherm

Per definitie dromen de Duitsers ook al weer van de titel, maar dat mag wel omdat het Duitsers zijn, die hebben het alleenrecht op kritiekloos jezelf vooraf tot kampioen uitroepen
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:42:29 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_82737195
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:39 schreef Michielos het volgende:

[..]

Je zult zien dat ze morgen verliezen. Ik neem dan wel een zakdoekje mee om je traantjes te drogen makker
Waarom reagereer je niet op mijn post ?

zondag 13 juni 2010 @ 12:42:33 #52
305421 Infinitism
Wie Ben Jij?
pi_82737199
ga oesters eten man
"The Universe is not only stranger then we have imagined, It may be stranger then we cán imagine..."
pi_82737204
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:29 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er sprake is van onderschatting, maar meer van structurele overschatting van het Nederlands elftal in ons land.

Onze aanvalslinie is weliswaar van wereldklasse, misschien heeft Nederland wel de beste aanvallers van alle landen die aanwezig zijn in Zuid-Afrika, maar onze verdediging is niet meer dan middelmaat en daarmee komen we al snel in de problemen zodra een tegenstander boven de middelmaat uitstijgt.

Ook vind ik het Nederlands elftal fysiek niet zo sterk, Nederland kan niet omgaan met fysiek sterke tegenstanders. Landen die spelen op basis van inzet en doorzettingsvermogen. Dan wordt bij ons het middenveld overlopen en raken aanvallers gefrustreerd.

Allemaal zaken die meespelen, en die ervoor zorgen dat ik denk dat het Nederlands elftal minder kansen heeft dan andere jaren op de wereldtitel. Ik denk dat we stranden in de kwartfinale.

Maar ik hoop ik dat ik het mis heb natuurlijk.

Maar wat dat betreft had 1998 ons jaar moeten worden. Toen klopte alles, wat een goed team hadden we toen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82737239
Uruguay is trouwens veel beter dan Spanje, die spanjaarden stellen niks voor naast de dubbelvoudig wereldkampioen.
pi_82737271
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:39 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dat kan best, ik heb totaal geen verstand van voetbal dus ik heb geen idee wat ze gaan doen. Het was echter overduidelijk dat jouw analyse geheel achterlijk was.
  zondag 13 juni 2010 @ 12:45:17 #56
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_82737282
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:43 schreef schuimjosti het volgende:
Uruguay is trouwens veel beter dan Spanje, die spanjaarden stellen niks voor naast de dubbelvoudig wereldkampioen.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:45:43 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_82737297
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:41 schreef Michielos het volgende:

[..]

Nee, die is valide. Nederland heeft simpelweg nog nooit iets gepresteerd.

Er zijn maar 7 landen ooit wereldkampioen geworden.

Frankrijk en Engeland dan nog eens omdat ze thuis speelden.

Volgens jou hebben 226 andere landen nog nooit iets gepresteerd ?

Nederland wordt samen met Hongarije gezien als het beste land dat nooit wereldkampioen werd.

pi_82737348
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Briljant

Niet met je reactie eens tong80. Dat de bal rond is, is niet briljant. Het woord tragisch is beter.

Zie de keeper van Engeland gister. Die Engelsen hadden die pot makkelijk met 3-0 kunnen winnen, maar het tragische is dat de bal nu eenmaal rond is en niet vierkant. En maar goed ook, anders kon je het WK voorspellen alsof het machines zijn die op het veld staan
pi_82737354
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Nederland wordt samen met Hongarije gezien als het beste land dat nooit wereldkampioen werd.

Nee daar koop je iets voor.

Wat dat betreft lijkt het Nederlands elftal wel op Ajax. Mooi spel, maar kampioen worden ho maar. Ondertussen blijven de supporters wel volhouden dat ze de beste zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 13 juni 2010 @ 12:48:01 #60
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82737364
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:45 schreef tong80 het volgende:

[..]

Eerst eens prijzen winnen, dan eens verder gaan met opscheppen. Hele wereld lacht onze opschepperij uit
  zondag 13 juni 2010 @ 12:48:10 #61
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_82737372
Ik vind het ook altijd wel lachwekkend dat optimisme. Het is altijd net iets over de top. Nederland heeft een goed team, maar het is niet sterk genoeg om tot aan de finale te komen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')