abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82735799
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:47 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Heb je Portugal in de voorrondes zien spelen? dat was echt huilen met de pet op!

En een paar oud sterspelers van Brazilië hebben laatst nog in meerdere kranten gezegd dat Brazilië geluk heeft als het uberhaupt door de poule fase heen gaat komen, omdat het momenteel het meest overschatte team op aarde is......
Niet al die mensen in het artikeltje zullen die oefenpotjes hebben gezien en oordelen meer op basis van beeldvorming en resultaten uit het verleden

Ook voor mij geldt, ondanks dat Portugal in 2006 sterker leek in vergelijking met de oefenpotjes die ik heb gezien, toch liever niet Portugal in de kwartfinale. Het is gewoon een tegenstander waar wij hele slechte resultaten tegen boeken. Ronaldo op Van Bronckhorst zetten en het is kat-in-het-bakkie
  zondag 13 juni 2010 @ 11:57:23 #27
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_82735831
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:56 schreef Arjan4all het volgende:

[..]

Niet al die mensen in het artikeltje zullen die oefenpotjes hebben gezien en oordelen meer op basis van beeldvorming en resultaten uit het verleden

Ook voor mij geldt, ondanks dat Portugal in 2006 sterker leek in vergelijking met de oefenpotjes die ik heb gezien, toch liever niet Portugal in de kwartfinale. Het is gewoon een tegenstander waar wij hele slechte resultaten tegen boeken. Ronaldo op Van Bronckhorst zetten en het is kat-in-het-bakkie
Je kunt het niet van één man hebben..... om te winnen tegen zowel oranje als portugal moet je samenspelen!
En onze voorhoede kan dat erg goed!
  zondag 13 juni 2010 @ 11:59:55 #28
168572 .Paul
Téh Paul
pi_82735904
Ik hoop dan ook dat Portugal eerste wordt, en niet Brazilië. Tegen Portugal zullen met name VdV, Sneijder, Van Bommel, Van Bronckhorst, Van Persie en ook wel een beetje Robben erg gemotiveerd zijn, omdat zij bijna allemaal al twee keer door de Portugezen zijn uitgeschakeld. En kwalitatief is het verschil niet echt groot.
pi_82735990
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:44 schreef Arjan4all het volgende:Het is nu eenmaal een feit dat één van deze twee landen in de kwartfinale onze tegenstander is
Dat de kans erg groot is dat Nederland de poule overleeft lijkt me duidelijk.

Maar er wordt m.i. over het algemeen wel erg simpel over die 2e ronde heen geluld..
pi_82736125
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:02 schreef schuimjosti het volgende:

[..]

Dat de kans erg groot is dat Nederland de poule overleeft lijkt me duidelijk.

Maar er wordt m.i. over het algemeen wel erg simpel over die 2e ronde heen geluld..
Dat klopt, ik lul ook net zo makkelijk over de halve finale heen mochten we die halen

Het draait allemaal om de kwartfinale, dat wordt de zwaarste pot (en sorry, waarschijnlijk uitschakeling)

Om Spanje in de 1/8e finale te ontlopen, zullen Brazilië en Portugal er in de groepsfase alles aan doen om 1e in de poule te worden. We komen in de kwartfinale de sterkste van die twee tegen en dat wordt gewoon heel lastig. Maar ja de bal is rond he, hij zwabbert wel meer, maar is nog steeds rond...
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:15:59 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736354
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:08 schreef Arjan4all het volgende:

Maar ja de bal is rond he
Briljant

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_82736447
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:42 schreef tong80 het volgende:

In het buitenland zijn Cruijff, van Basten, Bergkamp en Gullit een begrip.

Jullie beste speler ooit Paul van Himst kennen ze buiten juillie landsgrenzen niet.

tong, met jouw kennis vh voetbal, moet je toegeven dat zoiets meer met verkopen en marketing heeft te maken dan met voetbalkwaliteiten. Van Himst was gewoon wereldtop in zijn periode.

En hoewel Colin sterk overdrijft (hij is natuurlijk van een oudere Belgische generatie die de veldslagen NL-Belgie nog bewust meemaakte) is er wel iets van aan : De Belgen zien NL altijd als arrogant, met de mentaliteit van 'we worden wel even wereldkampioen'. Daarom dat veel Antwerpenaars voor Oranje supporteren op een WK, die hebben ook wat die mentaliteit. Maar andere (nuchtere) Vlamingen houden niet zo van dat opschepperige. Nederland heeft alweer veel (aanvallende) kwaliteit, maar volgens mij is het toch vaak overmoed, arrogantie en vetes die Oranje nekken.
  zondag 13 juni 2010 @ 12:21:27 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_82736513
Wandelende voetbalencyclopedie
quote:
Dat betwijfelt Colin. ,,Robben en Sneijder zijn echt niet voor niets weggestuurd door Real Madrid. Die zijn daar gewoon niet goed genoeg bevonden.''
Iemand die denkt dat ze bij Real Madrid verstandige keuzes maken, diskwalificeert zichzelf wel heel hard. Als dat een van Belgie's grootste voetbalkenners is, snap ik wel waarom ze altijd zo falen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:22:57 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736563
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:19 schreef BramKVO het volgende:

[..]

tong, met jouw kennis vh voetbal, moet je toegeven dat zoiets meer met verkopen en marketing heeft te maken dan met voetbalkwaliteiten.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 13 juni 2010 @ 12:23:33 #35
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82736589
Helemaal met Colin eensch. Mensen die denken dat Nederland een "goed team" heeft
Mensen die denken dat Nederland kampioen wordt

Blij zijn met de kwartfinale, meer zit er echt niet in.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:24:17 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736617
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:21 schreef speknek het volgende:
Wandelende voetbalencyclopedie
[..]

Iemand die denkt dat ze bij Real Madrid verstandige keuzes maken, diskwalificeert zichzelf wel heel hard. Als dat een van Belgie's grootste voetbalkenners is, snap ik wel waarom ze altijd zo falen.
Hij zal ook wel zeggen dat Maradona bij Barcelona is mislukt door gebrek aan kwaliteit.

Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:24:42 #37
7889 tong80
Spleenheup
pi_82736636
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:23 schreef Michielos het volgende:
Helemaal met Colin eensch. Mensen die denken dat Nederland een "goed team" heeft
Mensen die denken dat Nederland kampioen wordt

Blij zijn met de kwartfinale, meer zit er echt niet in.
Leg eens uit.

zondag 13 juni 2010 @ 12:26:43 #38
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82736703
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Leg eens uit.

is goed. Op basis van behaalde resultaten mogen we stellen dat Nederland qua niveau niet onderdoet aan landen als Zweden, Denemarken, Griekenland. Deze landen zijn van gelijk niveau als NLD. (bv. Griekenland is even vaak europees kampioen geweest als NLD). De laatste prijs van NLD dateert uit 1988 . De vorige keren WK waren voor NLD verre van succesvol, ik herhaal : WK 1990: 8ste finale 1994: kwartfinale 1998: halve finale (waarvoor akte) , 2002 : geeneens meedoen ( __!!), 2006: 8ste finale

OPm dan te stellen dat we supergoed zijn en wel even kampioen worden is op zijn minst debiel te noemen
pi_82736940
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:37 schreef Fyodor het volgende:

[..]

Met zo'n instelling word je nooit wereldkampioen!
Met hun spelers ook niet.
  zondag 13 juni 2010 @ 12:35:01 #40
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_82736972
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:26 schreef Michielos het volgende:

[..]

is goed. Op basis van behaalde resultaten mogen we stellen dat Nederland qua niveau niet onderdoet aan landen als Zweden, Denemarken, Griekenland. Deze landen zijn van gelijk niveau als NLD. (bv. Griekenland is even vaak europees kampioen geweest als NLD). De laatste prijs van NLD dateert uit 1988 . De vorige keren WK waren voor NLD verre van succesvol, ik herhaal : WK 1990: 8ste finale 1994: kwartfinale 1998: halve finale (waarvoor akte) , 2002 : geeneens meedoen ( __!!), 2006: 8ste finale

OPm dan te stellen dat we supergoed zijn en wel even kampioen worden is op zijn minst debiel te noemen
Ander spelersmateriaal sinds die jaren, en de tegenstanders zijn er ook wat zwakker op geworden.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 13 juni 2010 @ 12:35:43 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_82736994
Verstandig man, op basis van WKs van tien jaar geleden gaan kijken of we dit jaar veel kans hebben. Misschien moet je Frankrijk gaan supporteren .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:36:14 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_82737014
quote:

[..]

WK-74 finale
EK-76 halve finale
WK-78 finale
EK-88 finale
WK-90 tweede ronde
EK-92 halve finale
WK-94 kwartfinale
EK-96 tweede ronde
WK-98 halve finale
EK-2000 halve finale
WK-2006 tweede ronde

Zou graag zien dat je de resultaten van de landen die je met Nederland vergelijkt post die vergelijkbaar zijn.

Een leuke toevoeging zou zijn als je de grote voetballers uit de Griekse geschiedenis post. Zeg maar de Cruijffen, Van Bastens en Berkamps uit dat land.

pi_82737016
quote:

[..]

Dus jouw analyse van het huidige elftal houdt in dat we in het verleden niet zo goed waren. Ik eet geen spruitjes want die vond ik vies toen ik 5 was.
  Moderator zondag 13 juni 2010 @ 12:37:58 #44
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_82737059
Niemand zegt dat we 'even kampioen worden'. Daarnaast heeft het geen zin om te kijken naar resultaten uit het verleden van welk land dan ook, want er spelen nu heel andere ploegen.

Als je objectief naar dit team kijkt, dan zitten er gewoon een aantal spelers in van uitzonderlijke klasse en daarom is iedereen positief gestemd. Dat wil nog niet zeggen dat we kampioen worden, want er zijn meer van dat soort elftallen, zoals Brazilië en Spanje.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_82737103
quote:

[..]

De bewering dat Griekenland van hetzelfde niveau is als Nederland omdat ze ook een keer europees kampioen zijn geweest is op zn minst volslagen debiel te noemen.
  zondag 13 juni 2010 @ 12:39:39 #46
271762 Bestolene
tax is theft
pi_82737109
Ik moet altijd wel lachen om het Belgisch voetbal in het algemeen
  zondag 13 juni 2010 @ 12:39:47 #47
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82737111
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:36 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dus jouw analyse van het huidige elftal houdt in dat we in het verleden niet zo goed waren. Ik eet geen spruitjes want die vond ik vies toen ik 5 was.
Je zult zien dat ze morgen verliezen. Ik neem dan wel een zakdoekje mee om je traantjes te drogen makker
  Trouwste user 2022 zondag 13 juni 2010 @ 12:41:37 #48
7889 tong80
Spleenheup
pi_82737172
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:37 schreef Mike het volgende:
Niemand zegt dat we 'even kampioen worden'. Daarnaast heeft het geen zin om te kijken naar resultaten uit het verleden van welk land dan ook, want er spelen nu heel andere ploegen.

Als je objectief naar dit team kijkt, dan zitten er gewoon een aantal spelers in van uitzonderlijke klasse en daarom is iedereen positief gestemd. Dat wil nog niet zeggen dat we kampioen worden, want er zijn meer van dat soort elftallen, zoals Brazilië en Spanje.
Precies. Ik hoor of lees nergens dat Nederland even Wereldkampioen wordt.
We zijn gewoon positief in verwachting wegens het aanwezige talent.
We kunnen altijd een wedstrijd verliezen. Maar ik denk ook dat we van ieder ander land kunnen winnen.
Het is geen competitie, dus één wedstrijd kan fataal zijn.
We zullen een keer geluk nodig hebben, iets dat ons te vaak is misgund.

zondag 13 juni 2010 @ 12:41:48 #49
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_82737174
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:39 schreef schuimjosti het volgende:

[..]

De bewering dat Griekenland van hetzelfde niveau is als Nederland omdat ze ook een keer europees kampioen zijn geweest is op zn minst volslagen debiel te noemen.
Nee, die is valide. Nederland heeft simpelweg nog nooit iets gepresteerd. Laten we anders de prijzenkast van Italie , Brazilie of zelfs Duitsland naast die van NLD leggen.. Doet pijn he?
pi_82737183
quote:

[..]

Niet mee eens, het is overenthousiasme

De Engelsen hebben dit ook altijd. Ze denken dat Rooney de beste speler ter wereld is en daarna horen we de namen van geweldige spelers als Lampard, Terry en Gerrard. Maar de tragiek van de Engelsen is dat ze het ook nooit ver schoppen op WK's. Erger nog, Oranje doet het meestal beter dan de Engelsen

Ik vind het enthousiasme van de Engelsen en Nederlanders prettig. Ik moet wél zeggen, in Engeland kom ik geen met vlaggetjes versierde straten tegen en ook het carnavaleske in de trant van supporters met een klomp of wortels op hun hoofd is daar niet. In Engeland gaan ze met z'n allen naar de pub en gooien er een flink aantal pints in achter een groot scherm

Per definitie dromen de Duitsers ook al weer van de titel, maar dat mag wel omdat het Duitsers zijn, die hebben het alleenrecht op kritiekloos jezelf vooraf tot kampioen uitroepen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')