abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juni 2010 @ 08:51:19 #276
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_82965509
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:52 schreef Sunnythesun het volgende:
[ afbeelding ]
met blije vriend en hond
En wisselend uitzicht:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een mooie tent

wel niet zo handig om snel op te zetten, lijkt me
pi_82968526
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 08:49 schreef RodenCity het volgende:
@ Sunnythesun: Zo een De Waard moet je ook wel met 2 opzetten lijkt me, Staat er strak bij trouwens aan dat meer in Schotland. Vooral die dubbele luifel!
Nou.. deze tent kan ik in principe in mijn uppie opzetten Alleen duurt het dan iets langer allemaal De vorige De Waard die we hadden had ook nog stokken in het dag van de nokstokken naar de deur, dat was altijd een heel gepriegel en die was daardoor zwaarder om omhoog te krijgen.
Ik vind dit echt de aller mooiste De Waard: Roerdomp met windschermen en varioluifel En hij stond daar idd prachtig.. (was jammer dat die camping ons niet zo heel erg beviel, die op Skye was leuker..)
pi_82968660
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 08:51 schreef Beregd het volgende:

[..]

Wat een mooie tent

wel niet zo handig om snel op te zetten, lijkt me
Thanx!
Nope, als je wilt trekken van camping naar camping is dit niet echt een geschikte tent. Wij hadden daarom ook nog een 'tussententje' mee:

Een vreselijk lellijk ding maar voldoet perfect voor een nachtje.. (ook handig om de De Waard vast droog in te pakken op de laatste dag, nachtje in de tussentent die wel probleemloos met de dauw er nog op ingepakt kan worden )
Uiteindelijk hebben we de laatste nacht gewoon de Roerdomp laten staan en die hebben we in de regen ingepakt. Zeik en zeik nat dus Gelukkig nat genoeg om een nacht op de boot ook goed nat te blijven in de zak. zodat hij bij thuiskomst goed op kon drogen. Geen grammetje pijn.. (ben toch altijd bang voor schimmel en doorslagplekken, maar niets aan de hand gelukkig..)

Maar daar hoeft Dude zich gelukkig niet druk om te maken Gewoon een niet-katoenen tent kopen
  vrijdag 18 juni 2010 @ 12:16:10 #279
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_82972729
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 10:38 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou.. deze tent kan ik in principe in mijn uppie opzetten Alleen duurt het dan iets langer allemaal De vorige De Waard die we hadden had ook nog stokken in het dag van de nokstokken naar de deur, dat was altijd een heel gepriegel en die was daardoor zwaarder om omhoog te krijgen.
Ik vind dit echt de aller mooiste De Waard: Roerdomp met windschermen en varioluifel En hij stond daar idd prachtig.. (was jammer dat die camping ons niet zo heel erg beviel, die op Skye was leuker..)
Wij zijn vorig jaar met een kleinere De Waard weg geweest, Kapmeeuw uit 1989.
Als ik ooit het geld heb koop ik ook mijn eigen, kost wat maar dat gaat wel je hele leven zo een beetje mee als je er goed voor zorgt.

Denk dat TS idd beter een kleine synthetische tent aan kan schaffen om mee te beginnen.
The Admirals......1995-2007
  vrijdag 18 juni 2010 @ 14:20:52 #280
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82979264
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Als ik ooit het geld heb koop ik ook mijn eigen, kost wat maar dat gaat wel je hele leven zo een beetje mee als je er goed voor zorgt.

Denk dat TS idd beter een kleine synthetische tent aan kan schaffen om mee te beginnen.
Dan woon je alvast goed, Roden --> Vrijbuiter.
be nice or go away
pi_82979765
Hier ook geen centje pijn als we de tent moeten opzetten trouwens. Daar kunnen we geen ruzie over krijgen, hij is zo gemakkelijk
Het slaapdeel werkt net als een simpel koepeltentje. En dan moeten er nog drie stokken voor, buitentent erover, klaar!
Inderdaad grappig als de buren op de camping er al voor gaan zitten

Ook erg grappig in Frankrijk drie jaar geleden: we hadden alles ingepakt en klaar staan om in de auto te zetten en er kwam zo'n oud Frans mannetje voorbij. Hij keek een keer naar de bagage, en naar de auto, schudde z'n hoofd en zei iets van non, non, non.. Ik gebaarde iets van 'ach joh, komt wel goed' en toen ie terug kwam van douchen zat alles er in, klep dicht en we konden er overheen kijken in de achteruitkijkspiegel
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:06:16 #282
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82985828
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Synthetisch misschien wel, maar niet klein hoor! Vierpersoons en we willen erin kunnen staan. Klein vind ik juist meer voor de doorwrochte campers die eigenhandig vis uit de rivier grijpen en daar de kop af kauwen. Wij moeten echt een beetje onze derrières kunnen keren, en de potten en pannen kunnen uitstallen hoor, anders loert er echtscheiding.

Prachtige tent heb je sun! Later, als ik misschien een grote kampeerder wordt, dan wil ik er ook wel zo eentje.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_82985919
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:06 schreef Duderella het volgende:

[..]

Synthetisch misschien wel, maar niet klein hoor! Vierpersoons en we willen erin kunnen staan. Klein vind ik juist meer voor de doorwrochte campers. Wij moeten echt een beetje onze derrières kunnen keren, anders loert er echtscheiding.

Ik denk nog steeds dat onze tent best goed bij jullie past
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:09:14 #284
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82985983
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:08 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat onze tent best goed bij jullie past
Oké, oké, we nemen hem. Wanneer kom je 'm brengen?

Nee ik ga serieus even goed vergelijken en doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juni 2010 @ 16:18:56 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82986597
quote:
Wij moeten echt een beetje onze derrières kunnen keren, en de potten en pannen kunnen uitstallen hoor, anders loert er echtscheiding.
Dan zou ik, speciaal voor de pannen (en de design-slaschalen natuurlijk ), zoiets meenemen, naast je gewone tent:

Maar dan zonder de kat natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_82987078
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:09 schreef Duderella het volgende:

[..]

Oké, oké, we nemen hem. Wanneer kom je 'm brengen?

Nee ik ga serieus even goed vergelijken en doen.
Waarom ga je eigenlijk vanalles kopen? Kan je niet lenen in de kenissenkring?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:35:03 #287
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82987477
Toen ik nog kampeerde nam ik ook nog wel eens een stapel goedkope zeemansokken mee, de allergoedkoopste die je kan vinden. Die hoef je niet perse namelijk in een waszak te gooien en dat scheelt ook weer. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:39:05 #288
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82987675
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:35 schreef Dagonet het volgende:
Toen ik nog kampeerde nam ik ook nog wel eens een stapel goedkope zeemansokken mee, de allergoedkoopste die je kan vinden. Die hoef je niet perse namelijk in een waszak te gooien en dat scheelt ook weer. .
idd, en oude handdoeken, op het laatst gebruiken om het grondzeil droog te maken en dan de vuilniszak in.
be nice or go away
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:51:09 #289
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82988288
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan zou ik, speciaal voor de pannen (en de design-slaschalen natuurlijk ), zoiets meenemen, naast je gewone tent:

[ afbeelding ]

Maar dan zonder de kat natuurlijk.
Of met de kat! Maar dat wordt vast geen succes.

@ sigme: Het is vakantietijd, veel mensen zijn zelf op pad met tent & spullen. En verder, nou ja, gewoon omdat het kan. En ik wilde eigenlijk al langer gewoon weer kampeerspullen hebben. Zodat áls we willen, de boel achterin de auto kan en hupsakee.

Dago! Goed idee, voor in mijn pááárlen althans. Voor de rest flaneer ik op flipflops hè?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 18 juni 2010 @ 17:15:03 #290
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82989394
Crocs! Je moet crocs!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 17:48:39 #291
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82990693
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:51 schreef Duderella het volgende:
Dago! Goed idee, voor in mijn pááárlen althans. Voor de rest flaneer ik op flipflops hè?
En voor je teerbeminde natuurlijk. .

Extra haringen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_82992454
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:15 schreef Rewimo het volgende:
Crocs! Je moet crocs!
Oh god nee! Zelfs kamperen is geen excuus voor crocs!
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:21:40 #293
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_82994012
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 14:20 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Dan woon je alvast goed, Roden --> Vrijbuiter.
Is ook een hoop van ons kampeer spul weg gehaald idd
pi_82994109
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:36 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oh god nee! Zelfs kamperen is geen excuus voor crocs!
QFT
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:25:18 #295
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_82994131
quote:

[..]

Synthetisch misschien wel, maar niet klein hoor! Vierpersoons en we willen erin kunnen staan. Klein vind ik juist meer voor de doorwrochte campers die eigenhandig vis uit de rivier grijpen en daar de kop af kauwen. Wij moeten echt een beetje onze derrières kunnen keren, en de potten en pannen kunnen uitstallen hoor, anders loert er echtscheiding.

Prachtige tent heb je sun! Later, als ik misschien een grote kampeerder wordt, dan wil ik er ook wel zo eentje.
Ik bedoelde ook klein in verhouding met de De Waard van sunnythesun hierboven.
Tent die wij hebben gebruikt is officieel ook een 4 persoons, heb je ook wel nodig met 2 personen, kook spullen en je tassen met kleding.
Je bent zo bij de Vrijbuiter en daar hebben ze keus zat, zit vast wel iets bij.

Zo stonden wij erbij vorig jaar.

Met dit uitzicht

[ Bericht 6% gewijzigd door RodenCity op 18-06-2010 19:47:37 ]
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:57:46 #296
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82995474
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:15 schreef Rewimo het volgende:
Crocs! Je moet crocs!
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 17:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En voor je teerbeminde natuurlijk. .
quote:
Extra haringen.
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 19:25 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook klein in verhouding met de De Waard van sunnythesun hierboven.
Tent die wij hebben gebruikt is officieel ook een 4 persoons, heb je ook wel nodig met 2 personen, kook spullen en je tassen met kleding.
Je bent zo bij de Vrijbuiter en daar hebben ze keus zat, zit vast wel iets bij.

Zo stonden wij erbij vorig jaar.
[ afbeelding ]

Met dit uitzicht
[ afbeelding ]
Wat ziet dat er idyllisch uit Roden!

Ik wil volgend weekend eens gaan zitten aan de, dankzij jullie definitieve aankoop- en regellijst. Wij vertrekken pas tegen half augustus, maar de weken daarvoor zijn 'nogal druk' ( Twee Franse meiden van acht: Help Dude het Goede Doel door. ), dus we willen binnenkort al wel de belangrijkste voorbereidingen hebben getroffen.

Ik geloof werkelijk dat ons avontuur zonder jullie bijdragen een stuk minder aangenaam zou worden.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 18 juni 2010 @ 21:02:00 #297
22592 crew  Ole
pi_82998242
Ik weet niet of het al gezegd is, maar let je er ook op om je tentje niet onderaan de berg te zetten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:09:05 #298
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82998602
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:02 schreef Ole het volgende:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar let je er ook op om je tentje niet onderaan de berg te zetten
* Onthoudt voor Winterbergen
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:58:23 #299
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_83001690
Mocht je in de buurt van winterberg komen... Dan is dit heel erg leuk om een nachtje of 2 te verblijven.
Meestal hebben ze ook jonge poesjes rondlopen En een geweldige hond die het liefst bij je in de tent zou willen liggen, en paarden en varkens en een zwembad en en en...
Oh en je kunt met die mensen mee-eten als je daar zin in hebt
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 23:27:03 #300
127981 Misstique
11-07-2014
pi_83006126
Weet niet of het al genoemd is, maar zet je tent een keer (of 2) op vóórdat je op vakantie gaat.
Sowieso om te kijken of het ding geen mankementen heeft (erg lullig als je pas in DE erachter komt dat de rits van de binnentent stuk is) en om te voorkomen dat je na een dag reizen je nog moet verdiepen in de handleiding hoe je dat ding in vredesnaam op moet zetten. Scheelt een hoop frustratie! .

Eerlijk gezegd is het voor je medekampeerders wél leuk als je ter plekke voor het eerst je tent opzet, ik vind het altijd een erg vermakelijk schouwspel .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')