abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 17:05:19 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82939701
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:51 schreef Duderella het volgende:
De wensenlijst groeit gestaag!
Ik dacht dat het lekker eenvoudig was, kamperen!
't Is hartstikke eenvoudig! Je hebt er alleen nogal wat spullen voor nodig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 juni 2010 @ 17:07:16 #252
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_82939793
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

't Is hartstikke eenvoudig! Je hebt er alleen nogal wat spullen voor nodig
Luxekamperen wel.

Plan een dagje of wat lopen in die kampeertrip, eens kijken hoeveel er over blijft..
pi_82940019
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:48 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij gold dat "niet aanraken als het regent" met name voor de ouderwetse katoenen tenten. Tegenwoordig zal het materiaal er wel beter tegen kunnen
Nee hoor, ook met nieuwerwetse tenten

ooo PLEASE neem niet te veel mee Mijn ouders namen altijd de gehele pannenset mee, heel veel stenen borden, een kist deksel met AL het bestek en weet ik het wat nog meer

We woonden nog in een flatje en de HELE hal stond vol hi-la-risch

En ruzies die er kwamen over het inpakken van de auto (oefen dat eerst een keer )

En ze hadden dus al een station-auto Broertje & ik moesten op de achterbank zitten en de losse stoel werd naar voren geklapt.. En spullen tot en met. En HOP hop, naar Spanje

Plus dat er nog een dakkoffer was VOL met spullen..

En later een vouwwagen die ook nog VOL zat met spullen, en een vouwkastje
O en een peertje aan een snoer is op zich ook handig + verlengsnoer..

En dan van de 4 weken 2-3 weken op dezelfde camping staan omdat alles weer inpakken toch een gedoe was

TRAUMA'S

Terwijl ik dit typ heb ik opeens zin om weer eens met mijn ouders te kamperen_O-!!!!!!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 juni 2010 @ 17:13:28 #254
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_82940074
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:12 schreef P.F het volgende:

[..]
En ruzies die er kwamen over het inpakken van de auto (oefen dat eerst een keer )
Kamperen is inderdaad een goede relatie-test... (maar waarom zou je moeten oefenen met ruziemaken? )
pi_82940168
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:13 schreef qltel het volgende:

[..]

Kamperen is inderdaad een goede relatie-test... (maar waarom zou je moeten oefenen met ruziemaken? )
Meer over het inpakken van de auto

Ik kreeg altijd de schuld dat de auto zo vol was Later werd ik slimmer, gooide ik gewoon een kistje van mijn mutti leeg en eenmaal in Spanje: o wat gek, dat ie vol met mijn spullen zit
  donderdag 17 juni 2010 @ 17:23:30 #256
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82940597
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:48 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij gold dat "niet aanraken als het regent" met name voor de ouderwetse katoenen tenten. Tegenwoordig zal het materiaal er wel beter tegen kunnen
Ouderwets..?

Wij hebben een poly-cotton tent, dwz polyester met katoen. Daar moet je ook niet aan zitten als het regent.

Het is niet meer zo dat er spontaan water binnen druppelt mar het is er zeker niet goed voor.
Droog worden gaat ook veel sneller.

Ik moet trouwens wel zeggen dat onze campinguitrusting langzamerhand is gegroeid, we zijn begonnen met een kunststof tentje en kleine branders en hebben nu een grote tent en een steeds betere uitrusting.
Het scheelt ook dat we nu met de auto op vakantie gaan, toen we nog met boot/trein/fiets oid gingen was er idd veel minder plek.

Nietemin desalwelteplus was dat misschien wel net zo leuk.

Waar ik een beetje bang voor ben is dat als Duderella alles heeft aangeschaft ze er toch achter komen dat kamperen niet helemaal is wat ze willen....
be nice or go away
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 juni 2010 @ 17:33:20 #257
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_82941008
Overigens is het voor zover ik weet zo (in ieder geval met ouderwetse katoenen tenten) dat je niets tegen het doek aan mag zetten omdat je dan de kans loopt dat het binnendoek tegen het buitendoek aan komt en dan gaat het lekken als het regent.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 17:36:09 #258
13151 crew  Rewimo
pi_82941139
Ik kan me nog wel herinneren dat er druppels aan de binnenkant van de tent liepen ja Ik had eigenlijk verwacht dat ze daar de afgelopen 40 jaar wel iets op verzonnen zouden hebben...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_82941235
Anyway: bij je standaard kampeer-uitrusting hoort dus ook een extra groot stuk plastic (3x3 mtr. minstens) wat je snel over de tent kunt trekken bij eventuele lekkage.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_82941268
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:36 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me nog wel herinneren dat er druppels aan de binnenkant van de tent liepen ja Ik had eigenlijk verwacht dat ze daar de afgelopen 40 jaar wel iets op verzonnen zouden hebben...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 17 juni 2010 @ 17:40:00 #261
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_82941291
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:38 schreef Tezz het volgende:
Anyway: bij je standaard kampeer-uitrusting hoort dus ook een extra groot stuk plastic (3x3 mtr. minstens) wat je snel over de tent kunt trekken bij eventuele lekkage.
Ik heb wel kampeertochten gemaakt, waarbij dat stuk plastic m'n tent was..

en dat is vast ook de reden dat ik nog steeds heerlijk kan genieten van hotels..
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:01:44 #262
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82942222
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:12 schreef P.F het volgende:

TRAUMA'S

Terwijl ik dit typ heb ik opeens zin om weer eens met mijn ouders te kamperen_O-!!!!!!
!

Ik zal niet te veel meenemen, beloofd! We zijn ook maar met zijn tweeën, dus dat scheelt missschien al. Hij, ik en de desigs schalenset. Meer heeft een mensch niet nodig.

(Nou ja, een koelkastje dus)
(En een omvormer)
(De gameboy gaat ook mee natuurlijk)
(En de páááárlen)
(En grondzeil)
(En een deken voor onder het: )
(Luchtbed)
(Een dekbed)
(Kussens)
(3 Pannetjes - méér mag niet van sigme)
(Zaklamp)
(En een tentlamp)
(Waterzak!)
(Bordjes en bestek)
(Thermoskan en zo'n tuitkoffiefilter)
(Afwasteil)
(En o ja, een tent).

(PS. En een stuk plastic van 3x3 meter)
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:04:17 #263
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82942345
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 17:23 schreef kahaarin het volgende:

Waar ik een beetje bang voor ben is dat als Duderella alles heeft aangeschaft ze er toch achter komen dat kamperen niet helemaal is wat ze willen....
Jij en al onze vrienden, kennissen, familieleden, buren, en toevallige passanten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 18:16:50 #264
13151 crew  Rewimo
pi_82942887
(tandenborstel)
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:19:31 #265
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82943006
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:04 schreef Duderella het volgende:

[..]

Jij en al onze vrienden, kennissen, familieleden, buren, en toevallige passanten.
Voor jou ben ik niet zo bang hoor, jij vond het vroeger al leuk, maaaaar....

Belangrijkste is dat je geen ruzie gaat maken bij het opzetten van de tent, dit hebben wij in Frankrijk een keertje gehad:
Wij: parkeren de auto en laden de tent uit, pakken alles uit de tentzak en spreiden het bodemplastic uit.
De kampeerders naast ons: pakken een biertje en draaien de stoelen onze kant op.
Wij: zetten de stokken in elkaar en beginnen het grondzeil vast te zetten.
Kampeerders: bemen een slokje en roepen: "hij's best groot he die tent."
Wij: lachen een beetje en gaan rustig verder.
Kampeerders: ...........

Half uurtje later, tent staat, gaat richting supermarkt om inkopen te doen en ik pak de rest uit om de tent in te ruimen. De mevrouw van naast ons komt eens voorzichtig kijken en zegt, dat hebben jullie vaker gedaan he?

Vertelde ze dat er op die plek een dag eerder een stel een poging had gedaan de tent op te zetten en die hadden bijna slaande ruzie gekregen. Die hebben de hele zooi weer in de auto gemikt en zijn weggereden.
Ach ja, leedvermaak is ook vermaak en ze hoopten op eenzelfde show.

Paar dagen later hadden we zo'n show van een Frans stel met kindje, die hebben 1.5 uur lopen bekvechten en toen stond de tent nog niet goed.

Moraal van het verhaal, echt eerst even de tent uitproberen en als de stokken niet gemerkt zijn kun je dat zelf doen met gekleurd tape, gewoon bij de bouwmarkt gekleurd plakband halen, de stokken merken met dezelfde kleur als de plek op de tent waar ze in moeten, scheelt een hoop gedoe, er isvast wel een ring of een randje op de tent waar dat kan, niet op het doek plakken natuurlijk.
be nice or go away
  donderdag 17 juni 2010 @ 18:21:39 #266
16715 Mylene
*schatje*
pi_82943096
Bij de Action desinfecterende handgel.
pi_82944238
Dude.. Thijs en ik zijn ook maar met z'n 2en.. (oke, 3, Sam telt ook mee natuurlijk ) en als wij op zomervakantie gaan ziet onze auto er zo uit:

En dat zit dan dus behoorlijk vol. Geloof dat we wel nog net door de achterruit konden kijken, een kiertje..
Let wel: ik ben een zeer economisch en pragmatisch inpakker En eerlijk gezegd: ik heb nagenoeg alles nog gebruikt ook

Maar goed, dit zit er dan dus allemaal in

Onze vakantiewoning

met blije vriend en hond
En wisselend uitzicht:

binnen met troep en picknickmand met benodigdheden.. en we kunnen er zitten als het nat/koud is.. heb zelfs een ouwe kachel die op colemanfuel werkt! Briljant!

Nou ja, je hebt mijn inpaklijst gezien he..

Schroom dus niet gewoon die kar vol te laden met alles wat je denkt nodig te hebben hoor!! Het kan altijd erger

Zo, nu heb ik echt zin in zomervakantie
sorry voor mijn gespam..
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:10:57 #268
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82944945
(Nieuwe grote auto)
pi_82944964
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:10 schreef Duderella het volgende:
(Nieuwe grote auto)
pi_82945556
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 18:19 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Voor jou ben ik niet zo bang hoor, jij vond het vroeger al leuk, maaaaar....

Belangrijkste is dat je geen ruzie gaat maken bij het opzetten van de tent, dit hebben wij in Frankrijk een keertje gehad:
Wij: parkeren de auto en laden de tent uit, pakken alles uit de tentzak en spreiden het bodemplastic uit.
De kampeerders naast ons: pakken een biertje en draaien de stoelen onze kant op.
Wij: zetten de stokken in elkaar en beginnen het grondzeil vast te zetten.
Kampeerders: bemen een slokje en roepen: "hij's best groot he die tent."
Wij: lachen een beetje en gaan rustig verder.
Kampeerders: ...........

Half uurtje later, tent staat, gaat richting supermarkt om inkopen te doen en ik pak de rest uit om de tent in te ruimen. De mevrouw van naast ons komt eens voorzichtig kijken en zegt, dat hebben jullie vaker gedaan he?

Vertelde ze dat er op die plek een dag eerder een stel een poging had gedaan de tent op te zetten en die hadden bijna slaande ruzie gekregen. Die hebben de hele zooi weer in de auto gemikt en zijn weggereden.
Ach ja, leedvermaak is ook vermaak en ze hoopten op eenzelfde show.

Paar dagen later hadden we zo'n show van een Frans stel met kindje, die hebben 1.5 uur lopen bekvechten en toen stond de tent nog niet goed.

Moraal van het verhaal, echt eerst even de tent uitproberen en als de stokken niet gemerkt zijn kun je dat zelf doen met gekleurd tape, gewoon bij de bouwmarkt gekleurd plakband halen, de stokken merken met dezelfde kleur als de plek op de tent waar ze in moeten, scheelt een hoop gedoe, er isvast wel een ring of een randje op de tent waar dat kan, niet op het doek plakken natuurlijk.
Kijken hoe mensen een tent op zetten is ook gewoon leuk, zeker als je gelijk al ziet dat het mensen zijn die normaal nooit kamperen Daar ga ik ook altijd even rustig voor zitten! Goed tapen van te voren is inderdaad de truuk, dan heb je zelfs een op het oog erg ingewikkelde bungalowtent binnen vijf minuten staan.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_82946522
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:26 schreef koei het volgende:

[..]

Kijken hoe mensen een tent op zetten is ook gewoon leuk, zeker als je gelijk al ziet dat het mensen zijn die normaal nooit kamperen Daar ga ik ook altijd even rustig voor zitten!
hobby van me
Of met windkracht 7 + stortregen vanonder de luifel met een wijntje/biertje in de hand, in de luie stand, toekijken hoe de in ruitjesblouse gestoken caravanbewoner aan zijn voortent hangt. En die schattige meisjes die met z'n 7'en in 2 kleine koepeltentjes gepropt zitten een droog plekje onder die ruime, windvaste luifel aanbieden
pi_82947190
Als wij op de camping aankomen ga ik met mijn dochter naar het zwembad en mijn man zet met een vriend de tent etc. op.. Als dat staat gaat mijn man met mijn dochter naar het zwembad en ga ik inruimen. Prima. Nooit geen ruzie!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_82947846
haha goeie verdeling Tezz.
Hier gaat het iets anders. Thijs heb ik nodig om de bodem van de tent heel goed strak vast te zetten, samen voordeur oprichten met de stokken. Dan ga ik de tent in met de binnentent en nokstokken en zo en rits/zet ik alles vast klaar. Samen even de 2 palen oprichten en dan ga ik alleen aan het vastmaken van de binnentent en het afspannen buiten en zo verder. Soms helpt Thijs me wel met haringen hameren als het een rotsige bodem is. Maar meestal gaat hij vast luchtbed oppompen en zooi tevoorschijn halen en zo. Ik de luifels en schermen er aan maken, alles strak zetten, 100 rondjes om de tent om te zorgen dat hij op z'n best staat. Meestal zit Thijs dan al lekker op zijn stoel na een vermoeiende pomp-exercitie , of hij gooit nog wat tassen en zo naar binnen en zorgt dat de binnentent ingericht is. Dan ga ik het 'keukentje' inrichten onder de luifel. En dan krijg ik meestal een koud biertje aangereikt en kan ik ook neerploffen en dat alles, meestal zonder gemopper
pi_82964801
Als je nog geld over hebt, koop een daktent. Hoef je niet eens een nieuwe grote auto voor te hebben, mogelijk moet je wel nog even dakdragers aanschaffen.

Kan je heerlijk je bed laten liggen zoals het ligt, 't trekt een hoop bekijks en je hebt lekker veel leefruimte in je normale tent. En het je kan er desnoods op een camping vol De Waards en Karstens mee aankomen; duur genoeg. Al wel een Karstentent bekeken? Dat zijn van die opblaasbare.

Heb je al wel bezoek afgelegd bij Bever? Neem de clubkaart en je krijgt jaarlijks de catalogus toegestuurd met de nieuwe hebbedingen. Waterborg (A-straat 5) vind ik leuker, meer traditie, betere service. Vrijbuiter is voor plebejers (jaja, ik geef er gemiddeld 200,- per bezoek uit).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 juni 2010 @ 08:49:22 #275
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_82965466
@ Sunnythesun: Zo een De Waard moet je ook wel met 2 opzetten lijkt me, Staat er strak bij trouwens aan dat meer in Schotland. Vooral die dubbele luifel!

Advies voor TS, Neem niet te veel mij is mijn ervaring. Wij zijn vorig jaar met zijn tweeen naar Denemarken wezen kamperen, in een megane zonder koffer op het dak of aanhanger.
Alles paste met gemak in de auto en een groot gedeelte van de spullen die we mee hadden genomen hebben we niet eens gebruikt.
Gewoon de basics zijn het belangrtijkste, de rest is luxe.
Wij hebben het dus gedaan zonder stroom, koelkast, DS of PDA. Gewoon lekker weg met je tentje, dagjes uit en savonds heerlijk genieten voor je tentje met een biertje/wijntje.
The Admirals......1995-2007
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')