abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:18:54 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_82924963
Wat een luxe allemaal. Ik heb zelfs nog nooit een matrasje meegenomen, ik slaap altijd gewoon op de grond (wel relatief warme landen, zuid Europa e.d.). Tent, slaapzak, pannetjes, brander, peut, kleding etc allemaal in één rugzak. Ik ga deze keer voor het eerst een self-inflatable matje meenemen. Hopelijk overleeft mijn (<2kg) tentje het, die is inmiddels 16 jaar oud. Net als de rugzak en de meeste andere spullen.

Volgende week een maand naar Joegoslavië
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_82929369
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:00 schreef Duderella het volgende:

[..]

!!

@ sigme: Het gaat me eigenlijk om het koelhouden van bier & wijn. De kaas kan me gestolen worden.

Bovendien, bedacht ik me gisteren, nadenkend over koelboxen en kooktoestellen: hoe groot is de kans dat je rond etenstijd op de camping bent? Je hobbelt een dag door een stad of mooi gebied en eet dan meestal daar ergens, lijkt me. Ik denk niet dat we erg vaak koken. 's Ochtends een kop koffie en wegwezen, lijkt me.
Hmm, maar een koelkastje is toch echt geen overbodige luxe hoor! Als het dertig graden is buiten is het erg prettig dat je boter niet in een zwembad verandert of dat je hagelslag ineens pasta wordt, Zelfs voor het meest eenvoudige ontbijt is het fijn om toch wat spullen 'in huis' te hebben.
En als je toch een lekker koel wijntje wil drinken, waarom dan niet meteen een lekker koel stukje duitse worst of franse kaas erbij?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  Moderator / Miss SHO donderdag 17 juni 2010 @ 13:55:29 #228
22592 crew  Ole
pi_82929556
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:51 schreef Tezz het volgende:

[..]

Hmm, maar een koelkastje is toch echt geen overbodige luxe hoor! Als het dertig graden is buiten is het erg prettig dat je boter niet in een zwembad verandert of dat je hagelslag ineens pasta wordt, Zelfs voor het meest eenvoudige ontbijt is het fijn om toch wat spullen 'in huis' te hebben.
En als je toch een lekker koel wijntje wil drinken, waarom dan niet meteen een lekker koel stukje duitse worst of franse kaas erbij?
Bestaat campingboter nog?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 14:01:09 #229
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_82929871
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:55 schreef Ole het volgende:
In zo'n blikje

Alleen was het vroeger volgens mij margarine
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_82929895
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:55 schreef Ole het volgende:

[..]

Woehaha, campingboter! Dat was goooooooooooor! Ik herinner me het nog van vroeger, toen we op de camping met mijn ouders ook nog geen enkele vorm van koeling hadden. Vieze boter en hamburgers van Unox uit een vaccuumzakje, rill.....

Volgens mij bestaat het nog wel ja, die campingboter!
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:02:28 #231
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82929958
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 09:45 schreef Duderella het volgende:

[..]

Ja maar ik bedacht me dat gisteren dus pas. Je gaat toch niet een hele dag op de camping zitten? Rond etenstijd zit je nog in de Biergarten van Hüssnebrücke.
Klopt, maar 's ochtends een lekker glas koude (karne)melk bij het ontbijt , verse Deutsche Brötchen met boter en koude kaas, misschien een vers gekookt eitje en sinaasappelsap erbij misschien?

Wij hebben iig nooit spijt gehad van ons koelkastje.

Je hebt ze ook met een klein vriesvakje, waar precies een koelelement of 2 in past, dan kun je gaan wandelen en je proviand koel houden in je kekke koeltas van de HEMA, met blommen.
be nice or go away
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:04:08 #232
145755 kahaarin
pi_82930072
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Tezz het volgende:

[..]

Woehaha, campingboter! Dat was goooooooooooor! Ik herinner me het nog van vroeger, toen we op de camping met mijn ouders ook nog geen enkele vorm van koeling hadden. Vieze boter en hamburgers van Unox uit een vaccuumzakje, rill.....

Volgens mij bestaat het nog wel ja, die campingboter!
Klopt, ik vind het viessss...
Gewoon een kuipje gewone halvarine in de koelkast.

(Wij gaan kamperen, niet kreperen. )
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 14:04:45 #233
13151 crew  Rewimo
pi_82930113
Het schijnt tegenwoordig Buitenboter te heten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Miss SHO donderdag 17 juni 2010 @ 14:05:16 #234
22592 crew  Ole
pi_82930144
En blikken smac! Voor door de elleboogjesmacaroni
En vieze houdbare melk. Daar mochten we dan Nesquick doorheen om de bijsmaak te verdoezelen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 14:07:13 #235
13151 crew  Rewimo
pi_82930253
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:08:57 #236
145755 kahaarin
pi_82930349
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:05 schreef Ole het volgende:
En blikken smac! Voor door de elleboogjesmacaroni
En vieze houdbare melk. Daar mochten we dan Nesquick doorheen om de bijsmaak te verdoezelen
Lol, blik ham en spaghetti bij ons maar zelfde principe.

's ochtends met pa of ma verse broodjes ophalen in de campingwinkel, nostalgie....

be nice or go away
  Moderator / Miss SHO donderdag 17 juni 2010 @ 14:10:16 #237
22592 crew  Ole
pi_82930426
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:07 schreef Rewimo het volgende:
[ afbeelding ]
Maar volgens mij was de campingboter margarine

donderdag 17 juni 2010 @ 14:38:38 #238
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82931941
Nou, dan moet er maar een koelkastje komen. Ik blijf het wel gek vinden, kamperen met een koelkast in je tent.

Moeten we dan zo'n koelbox nemen die je kan opladen in de auto? Of een gewone op electriek?
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:43:25 #239
145755 kahaarin
pi_82932195
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:38 schreef Duderella het volgende:
Nou, dan moet er maar een koelkastje komen. Ik blijf het wel gek vinden, kamperen met een koelkast in je tent.

Moeten we dan zo'n koelbox nemen die je kan opladen in de auto? Of een gewone op electriek?
Als je een omvormer haalt, kun je de koelbox die je op de autostroom gebruikt ook gewoon in de tent gebruiken als je daar stroom hebt, zie de link van de lidl, die heeft ze volgende week. (omvormers bedoel ik.)

Let er wel op dat een ventilator koeler wat meer lawaai maakt dan een camping koelkastje. De laatste zijn dan weer iets duurder.

Misschien marktplaats?
be nice or go away
  donderdag 17 juni 2010 @ 14:50:28 #240
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82932569
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:43 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Als je een omvormer haalt, kun je de koelbox die je op de autostroom gebruikt ook gewoon in de tent gebruiken als je daar stroom hebt, zie de link van de lidl, die heeft ze volgende week. (omvormers bedoel ik.)

Let er wel op dat een ventilator koeler wat meer lawaai maakt dan een camping koelkastje. De laatste zijn dan weer iets duurder.

Misschien marktplaats?
Oh ik trek er wel eentje bij de Vrijbuiter vandaan! En die omvormer van de Lidl gaan we volgende week ook halen!
pi_82933157
quote:

Ik zou er een nemen die op 12 volt, 230 volt en gas kan, zoals die in mijn link. Wij hebben verschillende dingen geprobeerd maar die beviel toch het beste. Die kleinere 12 volt dingen zijn waardeloos.
En je bent dan nog steeds niet gebonden aan campings met stroomvoorziening. Als je lekker primitief wilt doen schakel je gewoon over op dezelfde gasfles als waar je mee kookt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_82935588
quote:

Wij hebben zo'n klepkoelkast (zo'n echt campingding) die je aan kunt sluiten op de electriciteit (220v maar ook geschikt voor de autolader) en eventueel ook aan kunt sluiten op gas. Heb je dus altijd koud eten/drinken!

Inmiddels zijn wij 'gepromoveerd' naar een caravan met een echte (jaja) koelkast er in, maar dat klepkoelkastje staat nog steeds in de voortent met blikjes bier en fris!
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:58:19 #243
145755 kahaarin
pi_82935914
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik zou er een nemen die op 12 volt, 230 volt en gas kan, zoals die in mijn link. Wij hebben verschillende dingen geprobeerd maar die beviel toch het beste. Die kleinere 12 volt dingen zijn waardeloos.
En je bent dan nog steeds niet gebonden aan campings met stroomvoorziening. Als je lekker primitief wilt doen schakel je gewoon over op dezelfde gasfles als waar je mee kookt.
Kan prima idd, je kookt toch geen haute cuisine op de camping en de gasfles kan best wel even van de koelkast af, het is niet zo dat zo'n ding onmiddelijk weer de omgevingstemperatuur heeft, die blijft best even koel zonder gas.

@TS: Oh en trouwens nog ff over de gasfles, kijk eerst even of je op de camping waar je heen gaat of je daar een gasfles kunt huren, die krengen zijn duur en nemen veel plek in. Je wilt het een keertje proberen dus zou ik niet meteen een gasfles aanschaffen. Zo'n koelkastje komt ook bij een BBQ wel van pas, ik neem aan dat je dan gewoon stroom gebruikt.

http://www.twenga.nl/dir-Hobby-Vrije-tijd,Camping,Gasfles-959
be nice or go away
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:17:15 #244
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82936960
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:58 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Kan prima idd, je kookt toch geen haute cuisine op de camping en de gasfles kan best wel even van de koelkast af, het is niet zo dat zo'n ding onmiddelijk weer de omgevingstemperatuur heeft, die blijft best even koel zonder gas.

@TS: Oh en trouwens nog ff over de gasfles, kijk eerst even of je op de camping waar je heen gaat of je daar een gasfles kunt huren, die krengen zijn duur en nemen veel plek in. Je wilt het een keertje proberen dus zou ik niet meteen een gasfles aanschaffen. Zo'n koelkastje komt ook bij een BBQ wel van pas, ik neem aan dat je dan gewoon stroom gebruikt.

http://www.twenga.nl/dir-Hobby-Vrije-tijd,Camping,Gasfles-959
We gaan een beetje ronddolen denk ik, dus dan kan ik toch beter een klein gasflesje zelf meenemen?
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:23:22 #245
145755 kahaarin
pi_82937358
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:17 schreef Duderella het volgende:

[..]

We gaan een beetje ronddolen denk ik, dus dan kan ik toch beter een klein gasflesje zelf meenemen?
Je wilde een gasstelletje toch? Dan zit je op zijn minst aan een 901 vast, je moet er dan namelijk zo'n gasverdeelding op kunnen schroeven.

Je zou ook kunnen kiezen voor 3 brandertjes en van die gaspotjes, een plank meenemen en je kunt op de tafel koken.

Misschien heb je geluk en kun je er 1 op marktplaats vinden. Let er dan wel op dat ze je geen te oude in je handen drukken, die mogen niet meer gevuld worden namelijk.
be nice or go away
pi_82937415
Oh ja, ik leg - in mijn functie als house keeper ook in het kampeergebeuren - de oude kranten in de voortent.
Onder de kratten ( met voorraad) - onder de schoenen - de laarzen etc.
Hoef ik geen mat schoon te maken , alleen kranten weg te kiepen of verversen dagelijks geniaal viind ikzelf.

Wij hebben de laatste jaren voornamelijk in Nederland gekampeerd.
's Avonds en 's nachts is het gras nat, bij thuiskomst.
Verder géen koelkast, wel een koelbox zonder bloemetjes.
De koelelementen bovenop, want koude zakt.

En een 1-pittertje gas mee voor koffie, thee en eitje koken/bakken.
Om de dag uiteten en thuis = tent pizza eten oid.

Hoe lang is het (wensen) lijstje al Dude?
pi_82937456
Ik weet niet of ie al is gegeven: als het regent mag je de tent niet aanraken, dus zorg dat er geen tas tegen het tentzeil komt, anders gaat het toch lekken in je tent..
pi_82937548
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:25 schreef P.F het volgende:
Ik weet niet of ie al is gegeven: als het regent mag je de tent niet aanraken, dus zorg dat er geen tas tegen het tentzeil komt, anders gaat het toch lekken in je tent..
Oh daar waren mijn ouders ook altijd panisch over !
Dat heb ik overgenomen tot groot genoegen van mn. AnneX: not.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 17 juni 2010 @ 16:48:11 #249
13151 crew  Rewimo
pi_82938792
Volgens mij gold dat "niet aanraken als het regent" met name voor de ouderwetse katoenen tenten. Tegenwoordig zal het materiaal er wel beter tegen kunnen
  donderdag 17 juni 2010 @ 16:51:07 #250
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_82938964
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 16:24 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, ik leg - in mijn functie als house keeper ook in het kampeergebeuren - de oude kranten in de voortent.
Onder de kratten ( met voorraad) - onder de schoenen - de laarzen etc.
Hoef ik geen mat schoon te maken , alleen kranten weg te kiepen of verversen dagelijks geniaal viind ikzelf.

Wij hebben de laatste jaren voornamelijk in Nederland gekampeerd.
's Avonds en 's nachts is het gras nat, bij thuiskomst.
Verder géen koelkast, wel een koelbox zonder bloemetjes.
De koelelementen bovenop, want koude zakt.

En een 1-pittertje gas mee voor koffie, thee en eitje koken/bakken.
Om de dag uiteten en thuis = tent pizza eten oid.

Hoe lang is het (wensen) lijstje al Dude?
De wensenlijst groeit gestaag!
Ik dacht dat het lekker eenvoudig was, kamperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')