"Helaas" heeft niet iedereen zo'n knopje.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 21:58 schreef Diemux het volgende:
t.v.p. is een erug vind post welke medio juni 2010 verboden zijn geworden aangezien er nu een "volg topic" knop is.
Oh ja, die zijn alleen voor vet coole users.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
"Helaas" heeft niet iedereen zo'n knopje.
Ik ben dus niet vet. En lekker warm.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:01 schreef Diemux het volgende:
[..]
Oh ja, die zijn alleen voor vet coole users.
Uploaden op iets als tinypic ofzo.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:12 schreef roflcat het volgende:
[ [url=file:///C:/Users/Koen/Desktop//11042010009.jpg]afbeelding[/url] ]
Zo in ieder geval niet![]()
Is het geen idee om de hoofdsteunen te demonteren? Dan staat het al een stuk minder massief en 'sullig'. Het bootje is redelijk laag namelijk en de verhoudingen zijn nu totaal zoek.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:54 schreef roflcat het volgende:
Update:
Stoeltjes even gepast, eigenlijk een beetje groot maar het moet maar, anders hebben we ze voor niets![]()
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:02 schreef roflcat het volgende:
Volgende keer stuur ik wel gewoon linkjes, is dat goed?![]()
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 22:53 schreef Anne het volgende:
Als je niet weet hoe je dat moet doen kun je dat hier lezen: FAQ - Plaatjes posten
had wel kussens die er op kondenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:45 schreef roflcat het volgende:
Leuk bootje, misschien is het wel een goed idee om net als jij een bankje van hout te maken.
Wat voor motor heb je er trouwens achter hangen?
zoals je eerder kan lezen heb ik dat bootje al lang niet meer. maar je moet de kabel op het pinnetje schijven en dan blokkeren met een veer die je in een groef van dat pinnetje schuift.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:15 schreef roflcat het volgende:
Hoi T42,
Zou je mij kunnen vertellen hoe je de afstandsbediening op de motor hebt gemonteerd? Graag even wat foto's als dat kan.
Ik krijg namelijk de afstandsbediening niet aangesloten op mijn (óók Mercury) motortje
Alvast bedankt
stuur ging met een dubbele staal kabel (elke kant liep die 1 naar achter en dan bij de motor kwamen die bijelkaar.) onderweg wel met div rollen en katrollen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:51 schreef roflcat het volgende:
Hoi T42,
Nee, motortje is zonder AB gekomen (We hebben hem gekregen)
Maar ik denk dat het bij ons heel anders zit, dus daar moet een 'custom solution' voor komen![]()
Deze week zal ik een update plaatsen + een foto van de aansluitingen v/d motor.
Zou je ook kunnen uitleggen hoe je de stuurinrichting hebt gemonteerd?
En waar heb je die chroomen hoorn gekocht?![]()
meestal heeft een motor met ab geen handbediening eropzitten.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:12 schreef roflcat het volgende:
Haha, als het goed is, is dit het allerlaatste stuurttje:P
T42,
De gashendel heb ik er zelf afgeschroefd, en onder de kap zitten nog wat aansluitingen, daar zal ik ook nog wel een foto van laten zien
ben bang dat je vanalles moet aanpassen aan deze motorquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:42 schreef roflcat het volgende:
Okee, daar ga ik dan even goed naar kijken als de boot geverfd is, dan hang ik de motor erop, en hoeft hij er niet meer af, om te verven e.d.
Als het zover is, dan zal ik even wat foto's laten zien.
Gisteravond, hebben we de boot trouwens blauw geverfd, dat ziet er ook mooi uit. Vandaag ben ik van plan om de bedrading aan te sluiten, en de kikkers op te poetsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
op de keerkoppeling zit nog de aansluiting op de rest niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 16:58 schreef roflcat het volgende:
Okee,
Bedoel je dat daar gewoon een afstandsbediening opgeklikt kan worden? En loopt hij goed? (ook koeling ed.?)
een 25pk is wel de max voor de vegaquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:37 schreef roflcat het volgende:
Hoi,
Sorry, 'k heb het heel druk gehad, maar,,
De boot is af, ik zal er binnenkort nog ff wat plaatjes van opzetten.
Ook heb ik al 2 keer gevaren, 't is leuk, maar schiet niet op
Nog even een dikke autoradio en 4 Pioneer speakers (a 240W) erin gezet
Misschien komt er van de zomer ook nog wel een filmpje op
Tja, het zijn inderdaad dure dingen, maar volgens mij ben je best handig, dus je zou eventueel een wat oudere motor zelf op kunnen knappen.. ben je een stuk goedkoper uit!quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:23 schreef roflcat het volgende:
Klopt, het maakt ook een verschrikkelijke herrie
Maar, het nadeel is dat een 8PK Yamaha zomaar 1000 euro kost, wat ik wel een boel geld vind
En, ik hoef ook niet écht hard te gaan, 20KM/U is zat, maar dat haal ik zelf niet eens
dan koop je toch een oudere? ik heb nog een opknapper 9,5pk evenrude liggen uit 1968quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:23 schreef roflcat het volgende:
Klopt, het maakt ook een verschrikkelijke herrie
Maar, het nadeel is dat een 8PK Yamaha zomaar 1000 euro kost, wat ik wel een boel geld vind
En, ik hoef ook niet écht hard te gaan, 20KM/U is zat, maar dat haal ik zelf niet eens
zonder registratie teken is dit helemaal niet verplicht en kunnen ze niet moeilijk doen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja, het zijn inderdaad dure dingen, maar volgens mij ben je best handig, dus je zou eventueel een wat oudere motor zelf op kunnen knappen.. ben je een stuk goedkoper uit!
En 20kmh haal je al snel met zo'n bootje hoor, zeker als je 14 jaar bent zal je snel de aandacht van de politie trekken, zorg in iedergeval dat je wat ''veiligheids'' spullen aan boord hebt zoals een brandblusser en dat soort zaken.
Hoe minder ze te zeiken hebben hoe beter
pas als je vaarbewijs nodig hebt zijn deze spullen verplichtquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:54 schreef roflcat het volgende:
Oké, bedankt
'K ga kijken of ik die nog ergens heb liggen. (EHBO kist, en brandblusser zowieso, maar zwemvesten...)
maar waar laat je op dat bootje (ik had de zelfde met kenteken) de reddingsvesten voor 4 personen? (of je moet van die hele dure kopen die klein opgevouwen zijn.)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:29 schreef Resistor het volgende:
En ook zonder vaarbewijs zijn die dingen verrekte handig om bij je te hebben
Haha, ik houd het lekker bij 15 liter benzine, mijn 4PK'tje slurpt niet zoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:54 schreef T42 het volgende:
[..]
maar waar laat je op dat bootje (ik had de zelfde met kenteken) de reddingsvesten voor 4 personen? (of je moet van die hele dure kopen die klein opgevouwen zijn.)
cheap ass blusser had ik wel altijd bij.
verder vond ik een anker + 60/80 liter brenzine nuttiger om meetenemendat is dan 2 personen minder op de boot
had in de neus 22litertank voor de motor en op de achterbank lagen de legerjerrykannen + koelboxquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:11 schreef roflcat het volgende:
[..]
Haha, ik houd het lekker bij 15 liter benzine, mijn 4PK'tje slurpt niet zo:P
met trailer gooi je hem overal in het water hoorquote:Op dinsdag 15 maart 2011 20:55 schreef Tha_Flash het volgende:
@ ts : waar laat je je boot te water of ligt hij in de jachthaven van Lisse ?
Dat begrijp ik dat je met een trailer de boot bijna overal in het water kan laten, maar ik woon in het zelfde dorp als TS en ben benieuwd waar hij dat doet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:06 schreef T42 het volgende:
[..]
met trailer gooi je hem overal in het water hoordeed ik ook.
ik zit te wachten tot ik mijn bootje kan gaan testen
ah okeeyquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:24 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dat je met een trailer de boot bijna overal in het water kan laten, maar ik woon in het zelfde dorp als TS en ben benieuwd waar hij dat doet.
heb wel intresse in de oudequote:Op dinsdag 12 april 2011 21:20 schreef roflcat het volgende:
@Tha_Flash,
Mijn Bootje ligt in een schuur, van m'n oom, en gaat binnenkort het water weer in
Nieuwe motor op 't oog: Mercury 110 9.8 PK, lekker oud, gewoon zoals nu, maar dan 9.8PK i.p.v. 4PK.
Ja, ik denk inderdaad dat ik die haaienbek ga 'schilderen'. Alleen nu heb ik daar geen zin in /tijd voor, dus dat doe ik van de winter, als ik niet hoef te varenquote:Op zondag 17 juli 2011 23:35 schreef T42 het volgende:
lijkt me toch een langstaart hoor
maar ik had er een 25pk langstaart op zitten altijd
1 probleem je kunt moeilijker ondiepvaren.
stickers in water die blijven nooit lang zitten
je moet die tanden gewoon schilderen
meet de lengte eens op dan meet ik mijn kortstaart eens opquote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:48 schreef roflcat het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik die haaienbek ga 'schilderen'. Alleen nu heb ik daar geen zin in /tijd voor, dus dat doe ik van de winter, als ik niet hoef te varen
En weet je zeker dat het een langstaart is?Volgens mij namelijk niet.
Hij lijkt wel erg lang voor een kortstaart..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:48 schreef roflcat het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik die haaienbek ga 'schilderen'. Alleen nu heb ik daar geen zin in /tijd voor, dus dat doe ik van de winter, als ik niet hoef te varen
En weet je zeker dat het een langstaart is?Volgens mij namelijk niet.
3dagen en volle zon is ook niet leuk meerquote:Op zondag 24 juli 2011 17:02 schreef Knuffelbeertje het volgende:
Topic even doorgenomen, en petje af hoor, krijg meteen weer zin om in de vakantie lekker te gaan toeren met de boot. Nu nog iets beter weer, want met zo´n open boot moet je wel zon hebben.
Wij gaan waarschijnlijk ook een bimini top kopen, ik voelde me verleden jaar na een aantal dagen idd net een kreeft. ik heb nog geen idee welke afmetingen, maar dat zal mijn ventje wel weten, ik ga iig niet meer hele dagen liggen bakken in de kuip.quote:3dagen en volle zon is ook niet leuk meerik ben al opzoek naar een cabriodakje
intresse in de motorquote:Op maandag 25 juli 2011 00:14 schreef Haasbeuntje het volgende:
Volgens mij is die Mercury 9.8 een kortstaart, en zo te zien zit de cavitatieplaat op een rechte lijn met de onderkant van je boot. (Op 2 cm na volgens mij) Dus dat zit wel goed!
Veel vaarplezier allemaal
Oja, ik heb zelf een Shakespeare Sportsman met 50 pk Mercury blauwband, voor de geïnteresseerden.
Ik verkoop die motor nietquote:Op maandag 25 juli 2011 00:24 schreef T42 het volgende:
[..]
intresse in de motorik heb nu 9,5pk uit 1968
quote:Op maandag 25 juli 2011 11:27 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik verkoop die motor nietHeb hem net gekocht, en hij is niet bepaald zuinig 25 liter per uur haal ik soms wel
![]()
Zo'n 9,5 Evinrude/Johnson wil ook nog wel aardig snel achter een rubberbootje o.i.d, waar vaar jij dan mee?
Je moet toch wel harder kunnen met die motor achter die bootquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef roflcat het volgende:
Gister weer even gevaren, met 2 personen; 1 volwassene en 1 15-jarige (ik dus). Ik haalde met het bootje net 16KM/U, wat mij toch enigszins tegenviel. Het is genoeg, maar ik had toch wel verwacht dat ik íets sneller zou gaan
Volgende keer nog even in m'n eentje kijken hoe hard 'ie gaat.
Bootje staat nu voor ons huis, en we hebben een toeter gekocht, zo'n glimmende van chrome. Die moet er nog even op. Ik zal vanmiddag even de maten opmeten.
Ook gaat de oude motor op Marktplaats, weet iemand wat een schappelijke prijs is voor de motor? Er zijn geen gebreken, en we hebben hem laatst nog een beurt gegeven; Staartolie, impellor etc.
Hopen dat het inderdaad wat mooier weer wordt, dan is het ook een stuk leuker om te varen
Groeten
ik doe met die platbodem ook een 12 a 14km maar dan is de tank zo leegquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je moet toch wel harder kunnen met die motor achter die boot
Bij ons hangt er 8pk achter een stalen schouw van 5,5 meter, gaat 11-12 km/h op GPS. Dan zou je toch wel verwachten dat jij een stuk harder kan met dat lichte bootje
Je oude motor is die mercury 4pk toch? Ik zou zeggen ca 225-250 euro als vraagprijs
Wat is 'zo'? Ik kan 1,5 - 2 uur varen op een volle tank (12L). Heb nog een 22L tank staan, maar daar moet ik nog even een slang en andere dingen voor halen zodat ik die kan aansluitenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef T42 het volgende:
[..]
ik doe met die platbodem ook een 12 a 14km maar dan is de tank zo leeg
heb nu 10 liter daar kan ik 3 uur uithalen word ook een 22L (tank uit mijn oude vega speedbootjequote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat is 'zo'? Ik kan 1,5 - 2 uur varen op een volle tank (12L). Heb nog een 22L tank staan, maar daar moet ik nog even een slang en andere dingen voor halen zodat ik die kan aansluiten
Trek je em in je eentje wel in plané? Dan ga je al gauw over de 20 km/h denk ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef roflcat het volgende:
Gister weer even gevaren, met 2 personen; 1 volwassene en 1 15-jarige (ik dus). Ik haalde met het bootje net 16KM/U, wat mij toch enigszins tegenviel. Het is genoeg, maar ik had toch wel verwacht dat ik íets sneller zou gaan
Volgende keer nog even in m'n eentje kijken hoe hard 'ie gaat.
Bootje staat nu voor ons huis, en we hebben een toeter gekocht, zo'n glimmende van chrome. Die moet er nog even op. Ik zal vanmiddag even de maten opmeten.
Ook gaat de oude motor op Marktplaats, weet iemand wat een schappelijke prijs is voor de motor? Er zijn geen gebreken, en we hebben hem laatst nog een beurt gegeven; Staartolie, impellor etc.
Hopen dat het inderdaad wat mooier weer wordt, dan is het ook een stuk leuker om te varen
Groeten
Bedankt voor het advies, hij gaat binnekort op marktplaats (:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je oude motor is die mercury 4pk toch? Ik zou zeggen ca 225-250 euro als vraagprijs
In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Trek je em in je eentje wel in plané? Dan ga je al gauw over de 20 km/h denk ik.
Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest metenquote:Op zondag 24 juli 2011 16:55 schreef T42 het volgende:
- Bij een kortstaart is de richtmaat 58 cm.
- Bij een langstaart is de richtmaat 70 cm.
- Bij een Ultra langstaart is de richtmaat 82 cm.
[ afbeelding ]
Die van jou gaat wel over de 20 in je eentje, heb je wel een vaarbewijs, brandblusser, registratiebewijs, zwemvest voor iedere opvarende?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:08 schreef roflcat het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, hij gaat binnekort op marktplaats (:
[..]
In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.
[..]
Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest meten
klopt die boettes zijn niet mals op het waterquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:05 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Die van jou gaat wel over de 20 in je eentje, heb je wel een vaarbewijs, brandblusser, registratiebewijs, zwemvest voor iedere opvarende?
Haha, wel oppassen voor de politieAls je word aangehouden krijg je wel boetes die tot iets van 600 euro kunnen oplopen...
16kmu met 2 personen is niet zo heel raar met maar 10 pk, ik haalde met 8 pk 18kmu met 2 volwassenen.
Jouw boot heeft een hele diepe V bodem, en als die het water niet uit komt heb je amper gang.
Staat je oude motortje al op mp?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:08 schreef roflcat het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, hij gaat binnekort op marktplaats (:
[..]
In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.
[..]
Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest meten
Op het filmpje lijkt het wel 25 kmu te gaan haha. Maar 21 is een nette snelheid, geen gezeur met boetesquote:Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef roflcat het volgende:
Nog even gemeten, ik ga in m'n eentje 21KM/u, gemeten met m'n telefoon, waar ik ook eerder mee gemeten had. Precies goed, niet té langzaam, maar sneller mág ik niet, dus prima
netjesquote:Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef roflcat het volgende:
Nog even gemeten, ik ga in m'n eentje 21KM/u, gemeten met m'n telefoon, waar ik ook eerder mee gemeten had. Precies goed, niet té langzaam, maar sneller mág ik niet, dus prima
Onze boot is al minstens 10 jaar het water niet uit geweest, ik wil niet weten hoe vies die zal zijnquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef roflcat het volgende:
Eergisteren heb ik mijn oude motortje verkocht, voor 300 euro, op marktplaats. Ik had 'm 3 maanden niet gebruikt, maar toch startte hij nog na 2x 'trekken'
Mijn boot heeft afgelopen 2 weken in het water gelegen, en ik heb er veel mee gevaren. Nu (gisteren) heb ik hem uit het water gehaald, en ik schrok ervan hoe vies, het deel dat onder water lag, is geworden. Ook zitten er allemaal 'puntjes' op dat deel, waarschijnlijk is dát osmose...
Nouja, vandaag heb ik hem gewassen, gezeemd en gepoetst, en hij ziet er nog redelijk netjes uit
Volgende week ga ik een weekje weg, dus zal ik niet gaan varen, en dus ook niet gaan posten hier op FOK.
Groeten
heb motors liggen die al 3 jaar niet gelopen hebben en die dan na 5x trekken weer startenquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef roflcat het volgende:
Eergisteren heb ik mijn oude motortje verkocht, voor 300 euro, op marktplaats. Ik had 'm 3 maanden niet gebruikt, maar toch startte hij nog na 2x 'trekken'
Mijn boot heeft afgelopen 2 weken in het water gelegen, en ik heb er veel mee gevaren. Nu (gisteren) heb ik hem uit het water gehaald, en ik schrok ervan hoe vies, het deel dat onder water lag, is geworden. Ook zitten er allemaal 'puntjes' op dat deel, waarschijnlijk is dát osmose...
Nouja, vandaag heb ik hem gewassen, gezeemd en gepoetst, en hij ziet er nog redelijk netjes uit
Volgende week ga ik een weekje weg, dus zal ik niet gaan varen, en dus ook niet gaan posten hier op FOK.
Groeten
vorig jaar lag er op 17okt sneeuw...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef roflcat het volgende:
Laatste tijd is het een beetje druk met school, overgang van 3VWO naar 4VWO viel toch wat zwaarder dan verwacht
Maargoed, afgelopen week/weken natuurlijk super mooi weer geweest in NL. Zondag heb ik dus nog even gevaren, en zelfs gewoon nog in de Kaag gezwommen. Wie had deze zomer gedacht, dat we op 2 Oktober nog in de Kaag konden zwemmen? Haha.
Nouja, alles werkt nog perfect, nog even tegen een vriend geraced, met een lichtere boot + een gloednieuwe Mercury 8PK-4t, en gewonnen![]()
Groeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |