abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:27:12 #101
53151 T42
Pinball Wizard
pi_99968948
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Wat is 'zo'? Ik kan 1,5 - 2 uur varen op een volle tank (12L). Heb nog een 22L tank staan, maar daar moet ik nog even een slang en andere dingen voor halen zodat ik die kan aansluiten :)
heb nu 10 liter daar kan ik 3 uur uithalen word ook een 22L (tank uit mijn oude vega speedbootje ;) )
  dinsdag 26 juli 2011 @ 20:11:30 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_99973089
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef roflcat het volgende:
Gister weer even gevaren, met 2 personen; 1 volwassene en 1 15-jarige (ik dus). Ik haalde met het bootje net 16KM/U, wat mij toch enigszins tegenviel. Het is genoeg, maar ik had toch wel verwacht dat ik íets sneller zou gaan ;)
Volgende keer nog even in m'n eentje kijken hoe hard 'ie gaat.

Bootje staat nu voor ons huis, en we hebben een toeter gekocht, zo'n glimmende van chrome :D. Die moet er nog even op. Ik zal vanmiddag even de maten opmeten.

Ook gaat de oude motor op Marktplaats, weet iemand wat een schappelijke prijs is voor de motor? Er zijn geen gebreken, en we hebben hem laatst nog een beurt gegeven; Staartolie, impellor etc.

Hopen dat het inderdaad wat mooier weer wordt, dan is het ook een stuk leuker om te varen :D

Groeten :7
Trek je em in je eentje wel in plané? Dan ga je al gauw over de 20 km/h denk ik.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_99976136
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:40 schreef Tankiej het volgende:

[..]
Je oude motor is die mercury 4pk toch? Ik zou zeggen ca 225-250 euro als vraagprijs :)
Bedankt voor het advies, hij gaat binnekort op marktplaats (:

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 20:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Trek je em in je eentje wel in plané? Dan ga je al gauw over de 20 km/h denk ik.
In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:55 schreef T42 het volgende:
- Bij een kortstaart is de richtmaat 58 cm.
- Bij een langstaart is de richtmaat 70 cm.
- Bij een Ultra langstaart is de richtmaat 82 cm.

[ afbeelding ]
Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest meten :P
pi_100017507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:08 schreef roflcat het volgende:

[..]

[..]

In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.

[..]

Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest meten :P
Die van jou gaat wel over de 20 in je eentje, heb je wel een vaarbewijs, brandblusser, registratiebewijs, zwemvest voor iedere opvarende?
Haha, wel oppassen voor de politie ;) Als je word aangehouden krijg je wel boetes die tot iets van 600 euro kunnen oplopen...

16kmu met 2 personen is niet zo heel raar met maar 10 pk, ik haalde met 8 pk 18kmu met 2 volwassenen.
Jouw boot heeft een hele diepe V bodem, en als die het water niet uit komt heb je amper gang :Y .
  woensdag 27 juli 2011 @ 20:25:57 #105
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100018310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 20:05 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Die van jou gaat wel over de 20 in je eentje, heb je wel een vaarbewijs, brandblusser, registratiebewijs, zwemvest voor iedere opvarende?
Haha, wel oppassen voor de politie ;) Als je word aangehouden krijg je wel boetes die tot iets van 600 euro kunnen oplopen...

16kmu met 2 personen is niet zo heel raar met maar 10 pk, ik haalde met 8 pk 18kmu met 2 volwassenen.
Jouw boot heeft een hele diepe V bodem, en als die het water niet uit komt heb je amper gang :Y .
klopt die boettes zijn niet mals op het water
  FOK!fotograaf donderdag 28 juli 2011 @ 07:56:42 #106
13368 NiGeLaToR
pi_100035255
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 21:08 schreef roflcat het volgende:

[..]

[..]

[..]

Staat je oude motortje al op mp?
pi_100120721
Hallo allemaal,

De oude motor staat inmiddels op Marktplaats: Klik.

Gister heb ik nog even gevaren, alleen kon dat niet al te lang, want het begon te regenen :( Ik heb nu wel een tijdelijke ligplaats, ik weet niet of het helemaal de bedoeling is dat hij er ligt, maar hij ligt wel mooi :D
Nu mag het ein-de-lijk wel even wat mooier weer worden...

Ik schrok trouwens van het bedrag van die boetes :o Dan ga ik inderdaad maar gewoon altijd met 2 personen varen, zodat de topsnelheid niet hoger ligt als 20KM/u :P
pi_100173750
Nog even gemeten, ik ga in m'n eentje 21KM/u, gemeten met m'n telefoon, waar ik ook eerder mee gemeten had. Precies goed, niet té langzaam, maar sneller mág ik niet, dus prima :D
pi_100174112
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef roflcat het volgende:
Nog even gemeten, ik ga in m'n eentje 21KM/u, gemeten met m'n telefoon, waar ik ook eerder mee gemeten had. Precies goed, niet té langzaam, maar sneller mág ik niet, dus prima :D
Op het filmpje lijkt het wel 25 kmu te gaan haha. Maar 21 is een nette snelheid, geen gezeur met boetes :)
  zondag 31 juli 2011 @ 23:45:00 #110
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100177423
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef roflcat het volgende:
netjes ;)
pi_100420689
Eergisteren heb ik mijn oude motortje verkocht, voor 300 euro, op marktplaats. Ik had 'm 3 maanden niet gebruikt, maar toch startte hij nog na 2x 'trekken' :D

Mijn boot heeft afgelopen 2 weken in het water gelegen, en ik heb er veel mee gevaren. Nu (gisteren) heb ik hem uit het water gehaald, en ik schrok ervan hoe vies, het deel dat onder water lag, is geworden. Ook zitten er allemaal 'puntjes' op dat deel, waarschijnlijk is dát osmose...
Nouja, vandaag heb ik hem gewassen, gezeemd en gepoetst, en hij ziet er nog redelijk netjes uit :D
Volgende week ga ik een weekje weg, dus zal ik niet gaan varen, en dus ook niet gaan posten hier op FOK.

pi_100432040
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef roflcat het volgende:
Eergisteren heb ik mijn oude motortje verkocht, voor 300 euro, op marktplaats. Ik had 'm 3 maanden niet gebruikt, maar toch startte hij nog na 2x 'trekken' :D

Mijn boot heeft afgelopen 2 weken in het water gelegen, en ik heb er veel mee gevaren. Nu (gisteren) heb ik hem uit het water gehaald, en ik schrok ervan hoe vies, het deel dat onder water lag, is geworden. Ook zitten er allemaal 'puntjes' op dat deel, waarschijnlijk is dát osmose...
Nouja, vandaag heb ik hem gewassen, gezeemd en gepoetst, en hij ziet er nog redelijk netjes uit :D
Volgende week ga ik een weekje weg, dus zal ik niet gaan varen, en dus ook niet gaan posten hier op FOK.

Onze boot is al minstens 10 jaar het water niet uit geweest, ik wil niet weten hoe vies die zal zijn :')

Maar er zijn plannen om haar komende herfst eruit te halen en helemaal op te knappen.. Als het zo ver komt zal ik proberen een project topic op FOK! te maken *D

Veel plezier met je weekje weg!
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:58:05 #113
53151 T42
Pinball Wizard
pi_100438785
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef roflcat het volgende:

heb motors liggen die al 3 jaar niet gelopen hebben en die dan na 5x trekken weer starten :P
pi_102747582
Laatste tijd is het een beetje druk met school, overgang van 3VWO naar 4VWO viel toch wat zwaarder dan verwacht :o

Maargoed, afgelopen week/weken natuurlijk super mooi weer geweest in NL. Zondag heb ik dus nog even gevaren, en zelfs gewoon nog in de Kaag gezwommen. Wie had deze zomer gedacht, dat we op 2 Oktober nog in de Kaag konden zwemmen? Haha.
Nouja, alles werkt nog perfect, nog even tegen een vriend geraced, met een lichtere boot + een gloednieuwe Mercury 8PK-4t, en gewonnen *)

donderdag 6 oktober 2011 @ 10:12:21 #115
53151 T42
Pinball Wizard
pi_102763954
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef roflcat het volgende:
Laatste tijd is het een beetje druk met school, overgang van 3VWO naar 4VWO viel toch wat zwaarder dan verwacht :o

Maargoed, afgelopen week/weken natuurlijk super mooi weer geweest in NL. Zondag heb ik dus nog even gevaren, en zelfs gewoon nog in de Kaag gezwommen. Wie had deze zomer gedacht, dat we op 2 Oktober nog in de Kaag konden zwemmen? Haha.
Nouja, alles werkt nog perfect, nog even tegen een vriend geraced, met een lichtere boot + een gloednieuwe Mercury 8PK-4t, en gewonnen *)

vorig jaar lag er op 17okt sneeuw... ;)
pi_114866775
Hallo allemaal!
Geen idee of er hier nog iemand komt, maar ik heb vorige week zondag mijn droom eindelijk verwezelijkt :D
Plaatjes:

Lekker de krik eronder gebeund, anders bleef hij niet hoog genoeg staan :')

In actie!

Al met al zeer tevreden, blijf goed zitten ook, met de Action verf, van 2 euro per spuitbus!

:7
pi_114867047
Haha, tof gedaan :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')