heb nu 10 liter daar kan ik 3 uur uithalen word ook een 22L (tank uit mijn oude vega speedbootjequote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:57 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat is 'zo'? Ik kan 1,5 - 2 uur varen op een volle tank (12L). Heb nog een 22L tank staan, maar daar moet ik nog even een slang en andere dingen voor halen zodat ik die kan aansluiten
Trek je em in je eentje wel in plané? Dan ga je al gauw over de 20 km/h denk ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef roflcat het volgende:
Gister weer even gevaren, met 2 personen; 1 volwassene en 1 15-jarige (ik dus). Ik haalde met het bootje net 16KM/U, wat mij toch enigszins tegenviel. Het is genoeg, maar ik had toch wel verwacht dat ik íets sneller zou gaan
Volgende keer nog even in m'n eentje kijken hoe hard 'ie gaat.
Bootje staat nu voor ons huis, en we hebben een toeter gekocht, zo'n glimmende van chrome. Die moet er nog even op. Ik zal vanmiddag even de maten opmeten.
Ook gaat de oude motor op Marktplaats, weet iemand wat een schappelijke prijs is voor de motor? Er zijn geen gebreken, en we hebben hem laatst nog een beurt gegeven; Staartolie, impellor etc.
Hopen dat het inderdaad wat mooier weer wordt, dan is het ook een stuk leuker om te varen
Groeten
Bedankt voor het advies, hij gaat binnekort op marktplaats (:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je oude motor is die mercury 4pk toch? Ik zou zeggen ca 225-250 euro als vraagprijs
In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Trek je em in je eentje wel in plané? Dan ga je al gauw over de 20 km/h denk ik.
Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest metenquote:Op zondag 24 juli 2011 16:55 schreef T42 het volgende:
- Bij een kortstaart is de richtmaat 58 cm.
- Bij een langstaart is de richtmaat 70 cm.
- Bij een Ultra langstaart is de richtmaat 82 cm.
[ afbeelding ]
Die van jou gaat wel over de 20 in je eentje, heb je wel een vaarbewijs, brandblusser, registratiebewijs, zwemvest voor iedere opvarende?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:08 schreef roflcat het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, hij gaat binnekort op marktplaats (:
[..]
In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.
[..]
Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest meten
klopt die boettes zijn niet mals op het waterquote:Op woensdag 27 juli 2011 20:05 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Die van jou gaat wel over de 20 in je eentje, heb je wel een vaarbewijs, brandblusser, registratiebewijs, zwemvest voor iedere opvarende?
Haha, wel oppassen voor de politieAls je word aangehouden krijg je wel boetes die tot iets van 600 euro kunnen oplopen...
16kmu met 2 personen is niet zo heel raar met maar 10 pk, ik haalde met 8 pk 18kmu met 2 volwassenen.
Jouw boot heeft een hele diepe V bodem, en als die het water niet uit komt heb je amper gang.
Staat je oude motortje al op mp?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:08 schreef roflcat het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, hij gaat binnekort op marktplaats (:
[..]
In m'n eentje gaat hij makkelijk in plané, zie filmpje. Met z'n 2en ging hij ook nog wel in plané volgens mij.
[..]
Mijn motor is ongeveer 58cm, dus is een kortstaart, dank voor het plaatje, ik wist niet precies hoe ik moest meten
Op het filmpje lijkt het wel 25 kmu te gaan haha. Maar 21 is een nette snelheid, geen gezeur met boetesquote:Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef roflcat het volgende:
Nog even gemeten, ik ga in m'n eentje 21KM/u, gemeten met m'n telefoon, waar ik ook eerder mee gemeten had. Precies goed, niet té langzaam, maar sneller mág ik niet, dus prima
netjesquote:Op zondag 31 juli 2011 22:36 schreef roflcat het volgende:
Nog even gemeten, ik ga in m'n eentje 21KM/u, gemeten met m'n telefoon, waar ik ook eerder mee gemeten had. Precies goed, niet té langzaam, maar sneller mág ik niet, dus prima
Onze boot is al minstens 10 jaar het water niet uit geweest, ik wil niet weten hoe vies die zal zijnquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef roflcat het volgende:
Eergisteren heb ik mijn oude motortje verkocht, voor 300 euro, op marktplaats. Ik had 'm 3 maanden niet gebruikt, maar toch startte hij nog na 2x 'trekken'
Mijn boot heeft afgelopen 2 weken in het water gelegen, en ik heb er veel mee gevaren. Nu (gisteren) heb ik hem uit het water gehaald, en ik schrok ervan hoe vies, het deel dat onder water lag, is geworden. Ook zitten er allemaal 'puntjes' op dat deel, waarschijnlijk is dát osmose...
Nouja, vandaag heb ik hem gewassen, gezeemd en gepoetst, en hij ziet er nog redelijk netjes uit
Volgende week ga ik een weekje weg, dus zal ik niet gaan varen, en dus ook niet gaan posten hier op FOK.
Groeten
heb motors liggen die al 3 jaar niet gelopen hebben en die dan na 5x trekken weer startenquote:Op zondag 7 augustus 2011 13:42 schreef roflcat het volgende:
Eergisteren heb ik mijn oude motortje verkocht, voor 300 euro, op marktplaats. Ik had 'm 3 maanden niet gebruikt, maar toch startte hij nog na 2x 'trekken'
Mijn boot heeft afgelopen 2 weken in het water gelegen, en ik heb er veel mee gevaren. Nu (gisteren) heb ik hem uit het water gehaald, en ik schrok ervan hoe vies, het deel dat onder water lag, is geworden. Ook zitten er allemaal 'puntjes' op dat deel, waarschijnlijk is dát osmose...
Nouja, vandaag heb ik hem gewassen, gezeemd en gepoetst, en hij ziet er nog redelijk netjes uit
Volgende week ga ik een weekje weg, dus zal ik niet gaan varen, en dus ook niet gaan posten hier op FOK.
Groeten
vorig jaar lag er op 17okt sneeuw...quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef roflcat het volgende:
Laatste tijd is het een beetje druk met school, overgang van 3VWO naar 4VWO viel toch wat zwaarder dan verwacht
Maargoed, afgelopen week/weken natuurlijk super mooi weer geweest in NL. Zondag heb ik dus nog even gevaren, en zelfs gewoon nog in de Kaag gezwommen. Wie had deze zomer gedacht, dat we op 2 Oktober nog in de Kaag konden zwemmen? Haha.
Nouja, alles werkt nog perfect, nog even tegen een vriend geraced, met een lichtere boot + een gloednieuwe Mercury 8PK-4t, en gewonnen![]()
Groeten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |