ah okeeyquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:24 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dat je met een trailer de boot bijna overal in het water kan laten, maar ik woon in het zelfde dorp als TS en ben benieuwd waar hij dat doet.
heb wel intresse in de oudequote:Op dinsdag 12 april 2011 21:20 schreef roflcat het volgende:
@Tha_Flash,
Mijn Bootje ligt in een schuur, van m'n oom, en gaat binnenkort het water weer in
Nieuwe motor op 't oog: Mercury 110 9.8 PK, lekker oud, gewoon zoals nu, maar dan 9.8PK i.p.v. 4PK.
Ja, ik denk inderdaad dat ik die haaienbek ga 'schilderen'. Alleen nu heb ik daar geen zin in /tijd voor, dus dat doe ik van de winter, als ik niet hoef te varenquote:Op zondag 17 juli 2011 23:35 schreef T42 het volgende:
lijkt me toch een langstaart hoor
maar ik had er een 25pk langstaart op zitten altijd
1 probleem je kunt moeilijker ondiepvaren.
stickers in water die blijven nooit lang zitten
je moet die tanden gewoon schilderen
meet de lengte eens op dan meet ik mijn kortstaart eens opquote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:48 schreef roflcat het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik die haaienbek ga 'schilderen'. Alleen nu heb ik daar geen zin in /tijd voor, dus dat doe ik van de winter, als ik niet hoef te varen
En weet je zeker dat het een langstaart is?Volgens mij namelijk niet.
Hij lijkt wel erg lang voor een kortstaart..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:48 schreef roflcat het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik die haaienbek ga 'schilderen'. Alleen nu heb ik daar geen zin in /tijd voor, dus dat doe ik van de winter, als ik niet hoef te varen
En weet je zeker dat het een langstaart is?Volgens mij namelijk niet.
3dagen en volle zon is ook niet leuk meerquote:Op zondag 24 juli 2011 17:02 schreef Knuffelbeertje het volgende:
Topic even doorgenomen, en petje af hoor, krijg meteen weer zin om in de vakantie lekker te gaan toeren met de boot. Nu nog iets beter weer, want met zo´n open boot moet je wel zon hebben.
Wij gaan waarschijnlijk ook een bimini top kopen, ik voelde me verleden jaar na een aantal dagen idd net een kreeft. ik heb nog geen idee welke afmetingen, maar dat zal mijn ventje wel weten, ik ga iig niet meer hele dagen liggen bakken in de kuip.quote:3dagen en volle zon is ook niet leuk meerik ben al opzoek naar een cabriodakje
intresse in de motorquote:Op maandag 25 juli 2011 00:14 schreef Haasbeuntje het volgende:
Volgens mij is die Mercury 9.8 een kortstaart, en zo te zien zit de cavitatieplaat op een rechte lijn met de onderkant van je boot. (Op 2 cm na volgens mij) Dus dat zit wel goed!
Veel vaarplezier allemaal
Oja, ik heb zelf een Shakespeare Sportsman met 50 pk Mercury blauwband, voor de geïnteresseerden.
Ik verkoop die motor nietquote:Op maandag 25 juli 2011 00:24 schreef T42 het volgende:
[..]
intresse in de motorik heb nu 9,5pk uit 1968
quote:Op maandag 25 juli 2011 11:27 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik verkoop die motor nietHeb hem net gekocht, en hij is niet bepaald zuinig 25 liter per uur haal ik soms wel
![]()
Zo'n 9,5 Evinrude/Johnson wil ook nog wel aardig snel achter een rubberbootje o.i.d, waar vaar jij dan mee?
Je moet toch wel harder kunnen met die motor achter die bootquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:19 schreef roflcat het volgende:
Gister weer even gevaren, met 2 personen; 1 volwassene en 1 15-jarige (ik dus). Ik haalde met het bootje net 16KM/U, wat mij toch enigszins tegenviel. Het is genoeg, maar ik had toch wel verwacht dat ik íets sneller zou gaan
Volgende keer nog even in m'n eentje kijken hoe hard 'ie gaat.
Bootje staat nu voor ons huis, en we hebben een toeter gekocht, zo'n glimmende van chrome. Die moet er nog even op. Ik zal vanmiddag even de maten opmeten.
Ook gaat de oude motor op Marktplaats, weet iemand wat een schappelijke prijs is voor de motor? Er zijn geen gebreken, en we hebben hem laatst nog een beurt gegeven; Staartolie, impellor etc.
Hopen dat het inderdaad wat mooier weer wordt, dan is het ook een stuk leuker om te varen
Groeten
ik doe met die platbodem ook een 12 a 14km maar dan is de tank zo leegquote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:40 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je moet toch wel harder kunnen met die motor achter die boot
Bij ons hangt er 8pk achter een stalen schouw van 5,5 meter, gaat 11-12 km/h op GPS. Dan zou je toch wel verwachten dat jij een stuk harder kan met dat lichte bootje
Je oude motor is die mercury 4pk toch? Ik zou zeggen ca 225-250 euro als vraagprijs
Wat is 'zo'? Ik kan 1,5 - 2 uur varen op een volle tank (12L). Heb nog een 22L tank staan, maar daar moet ik nog even een slang en andere dingen voor halen zodat ik die kan aansluitenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:17 schreef T42 het volgende:
[..]
ik doe met die platbodem ook een 12 a 14km maar dan is de tank zo leeg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |