Mij wel. De amerikanen moeten misschien maar uit de fifa stappen en een eigen sport beginnen. Opdat ze football niet besmeuren met hun afwijkende spelopvatting, die uiteraard weer geënt is op hun sterke punten waarmee ze kunnen scoren. Amerikanen zijn op en top atleten natuurlijk dus fysiek spel is hun terrein wel.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:36 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het interesseert mij niets hoe voetbal 150 jaar geleden gespeeld werd, sorry.
Ik zie de relevantie van Rusland niet zo, ze doen niet eens mee aan het WK.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:37 schreef wolferl het volgende:
[..]
Nou dat zal jij wel weten![]()
Iets met het verloop en het ontstaan van de Koude Oorlog?
Woensdag zei je nog dat het Amerikaanse voetbal juist erg Engels is. En Engelsen zijn toch de uitvinders van voetbal, dus wat is er nou precies mis met het Amerikaanse voetbal?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mij wel. De amerikanen moeten misschien maar uit de fifa stappen en een eigen sport beginnen. Opdat ze football niet besmeuren met hun afwijkende spelopvatting, die uiteraard weer geënt is op hun sterke punten waarmee ze kunnen scoren. Amerikanen zijn op en top atleten natuurlijk dus fysiek spel is hun terrein wel.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
engelsen geven ook altijd 100%... kijk eens naar een premier league wedstrijd... het spel van de amerikanen is echt heel erg engels
Het lijkt inderdaad nog het meest op het engelse spel. Maar dan van zo'n 20 tot 40 jaar geleden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Woensdag zei je nog dat het Amerikaanse voetbal juist erg Engels is. En Engelsen zijn toch de uitvinders van voetbal, dus wat is er nou precies mis met het Amerikaanse voetbal?
[..]
Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ze lopen een beetje achter. Nou en?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad nog het meest op het engelse spel. Maar dan van zo'n 20 tot 40 jaar geleden.
Ze lopen niet eens achter. Het is roekeloos, grof en ondoordacht. Achter het fysieke engelse spel zit een gedachte, zit een respect voor de tegenstander (van oudsher tenminste, vanwege de aristocratische kostschoolwaarden die decennialang zijn overgedragen) en grove tackles worden niet gewaardeerd. Handen gebruiken is oké, met gestreekt been inkomen nee.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ze lopen een beetje achter. Nou en?
Sinds Lagos en Bachelet zijn die toch redelijk progressief, of zit ik er nu naast.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk ook geen fan van het land Chili maar als voetbalploeg vind ik het geweldig.
Dat kwam inderdaad goed tot uiting tegen de VS en Algerijequote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ze lopen niet eens achter. Het is roekeloos, grof en ondoordacht. Achter het fysieke engelse spel zit een gedachte, zit een respect voor de tegenstander (van oudsher tenminste, vanwege de aristocratische kostschoolwaarden die decennialang zijn overgedragen) en grove tackles worden niet gewaardeerd. Handen gebruiken is oké, met gestreekt been inkomen nee.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:12 schreef Merkie het volgende:
Ik hoop dat ze de halve finale halen, om vervolgens uitgeschakeld te worden door Nederland.
Lijkt me best tof om tussen allemaal Amerikanen in zo'n wedstrijd te bekijkenquote:
Daarom hoop ik er ook heeeeel erg op.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lijkt me best tof om tussen allemaal Amerikanen in zo'n wedstrijd te bekijken.
Oh nee, dan durf ik echt niet naar mijn werk te gaan.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:12 schreef Merkie het volgende:
Ik hoop dat ze de halve finale halen, om vervolgens uitgeschakeld te worden door Nederland.
De VS maakt tot nu toe een betere indruk op me dan Ghana. Ik zie ze wel winnen hoor!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:12 schreef popolon het volgende:
Ben bang dat 't over is na vandaag.
Maar VS - NL bijv. .......
edit foutje.
Hahahahahaha.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mij wel. De amerikanen moeten misschien maar uit de fifa stappen en een eigen sport beginnen. Opdat ze football niet besmeuren met hun afwijkende spelopvatting, die uiteraard weer geënt is op hun sterke punten waarmee ze kunnen scoren.
Wat jij net beschrijft is de Amerikaanse spelopvatting bij uitstek.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mij wel. De amerikanen moeten misschien maar uit de fifa stappen en een eigen sport beginnen. Opdat ze football niet besmeuren met hun afwijkende spelopvatting, die uiteraard weer geënt is op hun sterke punten waarmee ze kunnen scoren. Amerikanen zijn op en top atleten natuurlijk dus fysiek spel is hun terrein wel.
zeg jij dan hoe het wel isquote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat jij net beschrijft is de Amerikaanse spelopvatting bij uitstek.
Dat zullen de Australische "Socceroos" niet kunnen waarderen, die smilie.quote:
Ik snap niet hoe het kan dat een land dat nog nooit iets gepresteerd heeft qua voetbal hun eigen bijnaam heeft.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zullen de Australische "Socceroos" niet kunnen waarderen, die smilie.
Dat dacht ik. Afrika verdient het.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:42 schreef popolon het volgende:
Ik voelde overal meer berusting in de bar, iedereen kon er wel mee leven aangezien Ghana het verdiende.
Ja dan heeft Afrika al genoeg verdient natuurlijkquote:Op zondag 27 juni 2010 01:39 schreef maartena het volgende:
Afrika verdient het wel inderdaad....
Maar nu dus de hamvraag: Verdiend Ghana het meer als Nederland?
Als Nederland namelijk Slowakije verslaat, en (waarschijnlijk) Brazilie, en Ghana wint ook haar twee volgende wedstrijden...... dan staan opeens Nederland en Ghana tegenover elkaar.
Dat gezeur over Afrika begint me de keel uit te hangen. Ghana was vandaag net een beetje beter dan USA, dat het 'leuk is voor het Afrikaanse voetbal' is toch compleet irrelevantquote:
Tot ze verliezen, dan zeggen ze dat het 'maar' voetbal is en dat ze het maar een domme sport vinden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 03:17 schreef Mini_rulez het volgende:
Mijn Amerikaanse collega's leven best wel mee met het WK, ook al weten ze weinig van voetbal. Leuk juist.
Dan is jouw ervaring met Amerikaanse collega's toch heel anders dan de mijne van de afgelopen 8 jaar werken in de VS.quote:Op zondag 27 juni 2010 01:43 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Tot ze verliezen, dan zeggen ze dat het 'maar' voetbal is en dat ze het maar een domme sport vinden.
Ik denk dat je dan eerder 90 minuten lang de spelregels kan gaan uitleggen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:17 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lijkt me best tof om tussen allemaal Amerikanen in zo'n wedstrijd te bekijken.
De Amerikaanse kennissen waar ik mee heb gecommuniseerd in het verleden hadden allemaal een hekel aan 'soccer' en waren te druk bezig met NFL , NBA en/of MBL te bekijken.quote:Op zondag 27 juni 2010 01:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan is jouw ervaring met Amerikaanse collega's toch heel anders dan de mijne van de afgelopen 8 jaar werken in de VS.
Dat denk je maar weet je het ook zeker?quote:Op zondag 27 juni 2010 01:48 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan eerder 90 minuten lang de spelregels kan gaan uitleggen.
Amerikanen maken zelf de spelregels met hun gedrag. Daar is het een veel te grote markt voor om dat te negeren.quote:Op zondag 27 juni 2010 02:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat denk je maar weet je het ook zeker?Wat een kletskoek man.
Leuk al die vooroordelen, dat dan weer wel.
Niet minder irrelevant dan alle redenen om de VS te steunen.quote:Op zondag 27 juni 2010 01:42 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gezeur over Afrika begint me de keel uit te hangen. Ghana was vandaag net een beetje beter dan USA, dat het 'leuk is voor het Afrikaanse voetbal' is toch compleet irrelevant?
Volgensmij heb ik nog nooit een topic gezien waar jij positief reageerde?quote:Op zondag 27 juni 2010 08:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Amerikanen maken zelf de spelregels met hun gedrag. Daar is het een veel te grote markt voor om dat te negeren.
Verdomme man, luister eens naar jezelfquote:Op zondag 27 juni 2010 08:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet minder irrelevant dan alle redenen om de VS te steunen.
Ben je dronkenquote:Op zondag 27 juni 2010 01:39 schreef maartena het volgende:
Afrika verdient het wel inderdaad....
Maar nu dus de hamvraag: Verdiend Verdient Ghana het meer als dan Nederland?
Als Nederland namelijk Slowakije verslaat, en (waarschijnlijk) Brazilie, en Ghana wint ook haar twee volgende wedstrijden...... dan staan opeens Nederland en Ghana tegenover elkaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |