abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82709150
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En daarom mag een ideologie niet demonstreren. Omdat het ooit uit de hand is gelopen. Allereerst gedraagt die Kafka/AFA zich als de ware SA (zoek Kedichem maar eens op in Wikipedia).
Uiteindelijk heeft links nog de meeste massamoorden op haar geweten. Moeten we de pseudo-maoistische SP ook maar verbieden?
Het is zo'n teken van zwakte om een mening de mond te snoeren. Ga in discussie met de mensen. Probeer tussen de meningen bruggen te bouwen. Met een beetje relativering en humor. Niet altijd weer richting Godwin. Daar word je zo zuur van.

Smile

In gesprek en bruggen bouwen met extreem-rechts ? Nodig je Bin Laden ook even uit voor dat theekransje ?
pi_82709226
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:46 schreef gelly het volgende:

[..]

In gesprek en bruggen bouwen met extreem-rechts ? Nodig je Bin Laden ook even uit voor dat theekransje ?
Extreem rechts vergelijken met Bin Laden
pi_82709265
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:39 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Op 5 januari 1919 werd de Duitse Arbeiderspartij (DAP) opgericht door Anton Drexler. Dit was de voorloper van de NSDAP. In het begin was deze partij alleen maar een van de vele extreemrechtse en racistische partijtjes die na de Eerste Wereldoorlog als paddenstoelen opschoten in de Weimarrepubliek.

En dan maar afwachten of ze groeien?
Die lui zijn te dom om groot te worden Gewoon geen aandacht besteden
pi_82709333
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:50 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Die lui zijn te dom om groot te worden Gewoon geen aandacht besteden
Groot worden heeft anders maar in beperkte mate met intelligentie te maken. Het heeft te maken met inspelen op behoeftes die op grote schaal leven in een samenleving.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:53:29 #55
167595 mirved
Infobesitas
pi_82709346
Ik vind het wel fijn dat Hakim zojuist verklaard heeft dat het goed is om geweld te gaan gebruiken bij demonstraties van andere geloven bijv. islamitische.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_82709445
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:40 schreef mirved het volgende:

[..]

Ah dus mag men ook tegen moslims geweld gaan gebruiken als die gaan demonstreren tegen cartoons over de profeet of iets dergelijks. Want ja als je dat niet doet dan keur je het goed. Het is onze burgerplicht. Ik vind het moslim geloof verwerpelijk dus iedere keer als zij een publieke optreden organiseren heb ik dus volgens dezelfde logica het recht om dit met geweld te verstoren. Bedankt
Ah, zo.

Het nazisme gaat uit van een scheiding tussen Arische mensen en anderen. De islam zegt juist dat elk mens gelijk is. Ik begrijp niet echt wat je punt is. Ben absoluut voor vrijheid van meningsuiting, maar als die vrijheid misbruikt wordt om haat te zaaien moet je die lui gewoon aanpakken, ongeacht wie of welke groep.
pi_82709485
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:49 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Extreem rechts vergelijken met Bin Laden
Waar vergelijk jij nazi's normaal mee dan? Moeder Theresa?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 15:58:31 #58
167595 mirved
Infobesitas
pi_82709495
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:56 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ah, zo.

Het nazisme gaat uit van een scheiding tussen Arische mensen en anderen. De islam zegt juist dat elk mens gelijk is. Ik begrijp niet echt wat je punt is. Ben absoluut voor vrijheid van meningsuiting, maar als die vrijheid misbruikt wordt om haat te zaaien moet je die lui gewoon aanpakken, ongeacht wie of welke groep.
Moslims zaaien haat tegen joden en homo's. Dus aanpakken die lui.
pi_82709611
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:58 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Waar vergelijk jij nazi's normaal mee dan? Moeder Theresa?
Het is een groepering die afwijkende denkbeelden heeft, niks meer, niks minder. Ik vind de extreem-linkse tegenpartij net zo eng als de extreem-rechtse. Ik vind het beide idioten maar ik vind dat iedereen, hoe anders zijn denkbeelden ook zijn, vrijheid van meningsuiting moet genieten. Geen uitzonderingen.

Anders reageer je ook ff op mn andere post.
pi_82709728
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En daarom mag een ideologie niet demonstreren. Omdat het ooit uit de hand is gelopen. Allereerst gedraagt die Kafka/AFA zich als de ware SA (zoek Kedichem maar eens op in Wikipedia).
Uiteindelijk heeft links nog de meeste massamoorden op haar geweten. Moeten we de pseudo-maoistische SP ook maar verbieden?
Het is zo'n teken van zwakte om een mening de mond te snoeren. Ga in discussie met de mensen. Probeer tussen de meningen bruggen te bouwen. Met een beetje relativering en humor. Niet altijd weer richting Godwin. Daar word je zo zuur van.

Smile

Trouwens: Constant Kusters van de NVU heeft een goede dag. Wat een aandacht dankzij een demonstratie van 150 warhoofden. Laat ze toch.

Ik begrijp wat je bedoelt. De 'vrijheid van meningsuiting' corrigeert uiteindelijk alles. Als je ermee in discussie gaat dan komt het allemaal wel goed. Ik zou daar graag in willen geloven, maar de geschiedenis heeft uitgewezen dat dat soms niet werkt. Daarom kan je hier over blijven discussieeren, maar de toekomst zal het uitwijzen.
pi_82709814
Tijd dat die onzin is afgelopen! Ik word helemaal gek van die helicopter die hier al de hele dag rondvliegt. Extreem links en Extreem rechts moeten gewoon een groot stuk hei opzoeken en elkaar daar de koppen inslaan. Dan heeft de gewone burger hier in Venlo er ook geen last van.
pi_82709898
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:58 schreef mirved het volgende:

[..]

Moslims zaaien haat tegen joden en homo's. Dus aanpakken die lui.

Een paar moslims doen dat.
Net zoals ook een paar christenen dat doen.
En een paar voetbalsupporters.
Etc.

Nazi's geloven allemaal in hun ideologie van rasongelijkheid. Daarom zijn ze lid geworden van die partij.
pi_82710038
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:05 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt. De 'vrijheid van meningsuiting' corrigeert uiteindelijk alles. Als je ermee in discussie gaat dan komt het allemaal wel goed. Ik zou daar graag in willen geloven, maar de geschiedenis heeft uitgewezen dat dat soms niet werkt. Daarom kan je hier over blijven discussieeren, maar de toekomst zal het uitwijzen.
Werkte repressie van bijvoorbeeld Hitler en Mandela dan wel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_82712193
Zo gaat het altijd. Die extreem-rechtse figuren willen demonstreren en dan komen hun extreem-linkse tegenpolen (die bijna net zo erg zijn) als vliegen op de stront af.

Georganiseerd vechten voor pakweg 300 man, bekostigd de Nederlandse belastingbetaler. Ik deel de mening van TS: daar hadden heel wat bejaarde konten van gewassen kunnen worden.

Dit zijn prima bezuinigingsposten, lijkt me zo. Een gemeente kan dan gewoon het argument geven dat zo'n demonstratie financieel niet is te bekostigen.
pi_82712356
Ligt toch echt aan die gewelddadige, ja, je kunt ze gerust fascisten noemen, kansactivisten van de AFA.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:33:23 #66
167595 mirved
Infobesitas
pi_82712548
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 16:09 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Een paar moslims doen dat.
Net zoals ook een paar christenen dat doen.
En een paar voetbalsupporters.
Etc.

Nazi's geloven allemaal in hun ideologie van rasongelijkheid. Daarom zijn ze lid geworden van die partij.
Dus homo zijn mag van de islam?
pi_82714051
Wow Hakim en ik, die het ergens over eens worden,
wie had dat gedacht .
pi_82714360
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:24 schreef Boldface het volgende:
Een gemeente kan dan gewoon het argument geven dat zo'n demonstratie financieel niet is te bekostigen.
Lijkt me geen valide argument, want dan zou een gemeente bij iedere demonstratie/optocht/evenement zeggen dat het te duur is.

Bovendien, de demonstratie kost vrijwel niks. De gemeente meent echter dat het nodig is dat er zoveel agenten zijn, dan moet de gemeente dat ook zelf maar betalen.
pi_82714424
Altijd frappant dat de linkse tegendemonstranten in veel grotere getale worden opgepakt.
quote:
VENLO - Bij een demonstratie van de Nationale Volksunie (NVU) in Venlo zijn zaterdag 37 mensen gearresteerd. Een van hen maakte een hitlergroet, de andere 36 arrestanten waren zogeheten tegendemonstranten. In totaal waren er zestig NVU'ers en evenzoveel tegendemonstranten.

De demonstratie verliep rustig, meldt de politie. Een paar keer moest de politie, die in groten getale aanwezig was, ingrijpen. Zo'n vierhonderd agenten konden voorkomen dat de twee groepen elkaar troffen.

De arrestaties waren vooral vanwege het overtreden van de noodverordening en het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs. Van de 37 arrestanten waren er 22 Duits.
Bron
pi_82714639
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:23 schreef Wokkel het volgende:
Altijd frappant dat de linkse tegendemonstranten in veel grotere getale worden opgepakt.
[..]

Bron
Nouja, zo frappant is dat niet. Meestal houdt extreem-rechts een legitieme betoging, die extreem-links komt verstoren. Dan wordt de laatste groep dus sneller opgepakt. Bovendien zijn ze er vaak ook in veel grotere getalen.
pi_82714907
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Volkomen terecht van de AFA.
[..]

nee, niemand neemt dat volk serieus.

laat ze lekker elke dag demonstreren met hun 150 man zodat ze het zelf flink zat worden.

je moet niet met achterlijke idioten in discussie gaan en als ze alleen een beetje rondlopen met vlaggen en hollandia bier is er niks aan de hand
pi_82715014
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:37 schreef freejoran het volgende:

[..]

nee, niemand neemt dat volk serieus.

laat ze lekker elke dag demonstreren met hun 150 man zodat ze het zelf flink zat worden.

je moet niet met achterlijke idioten in discussie gaan en als ze alleen een beetje rondlopen met vlaggen en hollandia bier is er niks aan de hand
Het blijven natuurlijk wel extreem weinig mensen maar aan de andere kant je kan ze ook niet zomaar hun gang laten gaan. Maar goed hopelijk komen we allemaal bij onze zinnen en stemmen we voortaan links .
pi_82715148
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het blijven natuurlijk wel extreem weinig mensen maar aan de andere kant je kan ze ook niet zomaar hun gang laten gaan. Maar goed hopelijk komen we allemaal bij onze zinnen en stemmen we voortaan links .
Want? Werkt al jaren prima, in de VS trouwens ook. Door onderdrukking gaat het niet weg, het enige wat gebeurt is dat zulke bijeenkomsten voortaan geheim gedaan worden. Wat heb je dan bereikt? Helemaal niks. Zolang het openbaar is valt er te controleren en eventueel tijdig in te grijpen mocht dat nodig zijn. Repressie heeft nog nooit geholpen imo.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 20:03:16 #74
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_82717902
Goh. Eentje stak z'n rechterarm schuin omhoog. Help, de wereld vergaat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')