abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82693819
Ik vind de SGP een prima partij. En dit is natuurlijk een uitgelezen kans voor de SGP om zichzelf te profileren. Ik vind het een prima idee. Of de VVD dat ook vind is een tweede.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:23:09 #102
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82693870
Toch opvallend dat steeds meer zogenaamde liberale VVD aanhangers hier op Fok opeens heel erg eng conservatief blijken te zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82693918
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb met de SGP te doen, diverse extremistische krachten in de samenleving proberen deze partij via artikel 1 van de Grondwet het leven zuur te maken. En dat terwijl die wetgeving daar formeel gezien niet voor gebruikt mag worden. Ik zou het wel een aardig signaal vinden als de SGP gedoogsteun geeft of zelfs het kabinet in kan.
Ik wil mezelf best liberaal noemen, klassiek liberaal wel te verstaan(voor een kleine overheid en voor veel meer vrijheid op zowel sociaal als economisch gebied), en ben het juist daarom ook met je eens dat een partij als de SGP zeker bestaansrecht heeft. Als de SGP geen vrouwen wil toelaten, iets wat ik zelf te gek voor woorden vind, dan is dat hun goed recht. Dat hele gedoe rond het de SGP verplichten om vrouwen toe te laten en die rechtzaken vind ik dan ook een echt heel slecht, een echte liberaal hoort wat mij betreft ook zulke partijen te respecteren
pi_82694076
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SGP is kwa immigratie en economie gewoon cda en vvd, als het gaat over cultuur dan zitten ze ergens bij de pvv in de buurt. Bij CU was dat heel anders, ze hadden een programma wat dichter bij de pvda lag dan het cda.
Klopt, alleen de ethische kwesties liggen erg gevoelig, met name richting de VVD. Maar ik denk dat de SGP zelf ook wel door heeft dat zaken als het beperken van de homorechten, abortus en euthanasie voor de VVD (en hopelijk ook PVV en CDA) niet bespreekbaar zijn. Dus dan zullen ze met zaken als bijzonder onderwijs en beperken koopzondagen komen. Dat eerste is wat mij betreft prima, vrijheid van onderwijs is naast een christelijk ook gewoon een liberaal goed, dat tweede is jammer maar "you can't always get what you want" in compromissenland.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:32:02 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82694183
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik wil mezelf best liberaal noemen, klassiek liberaal wel te verstaan(voor een kleine overheid en voor veel meer vrijheid op zowel sociaal als economisch gebied), en ben het juist daarom ook met je eens dat een partij als de SGP zeker bestaansrecht heeft. Als de SGP geen vrouwen wil toelaten, iets wat ik zelf te gek voor woorden vind, dan is dat hun goed recht. Dat hele gedoe rond het de SGP verplichten om vrouwen toe te laten en die rechtzaken vind ik dan ook een echt heel slecht, een echte liberaal hoort wat mij betreft ook zulke partijen te respecteren
Supertriest. Zo breien jullie je definitie van vrijheid recht. De mogelijkheid om in de privésfeer te onderdrukken is opeens ook een onaantastbare vrijheid waar de overheid niet tussen mag komen.... dan ben je gewoon conservatief en ga je niet uit van de kracht van het individu. Je gaat uit van de kracht van de sterkste.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:33:56 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_82694260
En de grap is dat onze liberale vrinden zoveel mogelijk onder de privésfeer willen onderbrengen. Waar dus gerust onderdrukking en onderwerping mag plaats vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_82694298
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Supertriest. Zo breien jullie je definitie van vrijheid recht. De mogelijkheid om in de privésfeer te onderdrukken is opeens ook een onaantastbare vrijheid waar de overheid niet tussen mag komen.... dan ben je gewoon conservatief en ga je niet uit van de kracht van het individu. Je gaat uit van de kracht van de sterkste.
Niet lid mogen worden van een bepaalde vereniging en dat die vereniging zelf mag bepalen wie wel en wie niet werkzaam mag zijn binnen die vereniging is idd gewoon een vrijheid en geen onderdrukking. Als jij dat conservatief wilt noemen dan vind ik dat ook best hoor, ik noem het liberaal
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 00:35:31 #108
236264 crew  capricia
pi_82694306
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik noem mijzelf ook liberaal, maar dan wel van de progressieve kant.
En ik zal nooit een partij die tegen zoiets basaals als de gelijkheid van man en vrouw streeft, mijn steun verlenen.
Artikel 1 van onze grondwet is er niet voor niets.
Misschien moeten we dat artikel maar eens gaan respecteren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82694357
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klopt, alleen de ethische kwesties liggen erg gevoelig, met name richting de VVD. Maar ik denk dat de SGP zelf ook wel door heeft dat zaken als het beperken van de homorechten, abortus en euthanasie voor de VVD (en hopelijk ook PVV en CDA) niet bespreekbaar zijn. Dus dan zullen ze met zaken als bijzonder onderwijs en beperken koopzondagen komen. Dat eerste is wat mij betreft prima, vrijheid van onderwijs is naast een christelijk ook gewoon een liberaal goed, dat tweede is jammer maar "you can't always get what you want" in compromissenland.
Maar ik denk wel dat de SGP in eerste instantie zal aansturen om iets voor elkaar te krijgen op het gebied van die ethische kwesties, al zouden de VVD en de PVV zich wel ongeloofwaardig maken als ze daarmee zouden instemmen, want het zijn juist de partijen die het hardst lopen te roeptoeteren dat de islam een achterlijke religie is vanwege de inperking van diezelfde vrijheden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82694390
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik noem mijzelf ook liberaal, maar dan wel van de progressieve kant.
En ik zal nooit een partij die tegen zoiets basaals als de gelijkheid van man en vrouw streeft, mijn steun verlenen.
Artikel 1 van onze grondwet is er niet voor niets.
Misschien moeten we dat artikel maar eens gaan respecteren.
Ik steun ze ook niet, ik vind alleen dat ze dat recht hebben. Artikel 1 gaat naar mijn weten ook niet over de relatie vereniging - leden oftewel burgers onderling, maar over de relatie overheid - burgers.
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 00:40:50 #111
236264 crew  capricia
pi_82694500
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:37 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik steun ze ook niet, ik vind alleen dat ze dat recht hebben. Artikel 1 gaat naar mijn weten ook niet over de relatie vereniging - leden oftewel burgers onderling, maar over de relatie overheid - burgers.
Die scheidslijn wordt wel erg eng als dezelfde vereniging mee doet om de overheid te vormen, vind je niet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82694512
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:37 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar ik denk wel dat de SGP in eerste instantie zal aansturen om iets voor elkaar te krijgen op het gebied van die ethische kwesties, al zouden de VVD en de PVV zich wel ongeloofwaardig maken als ze daarmee zouden instemmen, want het zijn juist de partijen die het hardst lopen te roeptoeteren dat de islam een achterlijke religie is vanwege de inperking van diezelfde vrijheden.
Geloof het of niet, de mensen bij de SGP zijn niet achterlijk. Zij weten ook wel dat bepaalde zaken onbespreekbaar zijn en dat het alternatief het 'goddeloze' paars+ is. Ze zullen al heel blij zijn dat ze paars+ kunnen voorkomen en als ze dan ook nog iets te zeggen hebben over zaken als koopzondagen dan zullen ze denk ik wel redelijk tevreden zijn. In 2003 hadden ze (CU en SGP) naar mijn weten ook geen wereldschokkende voorstellen bij de onderhandelingen.
pi_82694528
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Die scheidslijn wordt wel erg eng als dezelfde vereniging mee doet om de overheid te vormen, vind je niet?
Nee, dat vind ik niet. De SGP is gewoon een partij, niet de overheid.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 00:44:03 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82694614
160k mensen stemmen op de SGP., misschien ook wel eens leuk voor hen om eens hun ''geluidje'' te laten horen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 00:47:20 #115
236264 crew  capricia
pi_82694731
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik niet. De SGP is gewoon een partij, niet de overheid.
Dat schrijf ik ook niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82694802
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat schrijf ik ook niet.
De scheidslijn is wat mij betreft niet in het geding.
  Moderator zaterdag 12 juni 2010 @ 00:53:41 #117
236264 crew  capricia
pi_82694968
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:49 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De scheidslijn is wat mij betreft niet in het geding.
Wmb wel zodra ze onderdeel worden van de wetgevende macht.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_82694979
De VVD kan natuurlijk ook kiezen voor partijen die artikel 1 van de grondwet echt willen overtreden: http://gr2010.nlkiest.nl/(...)ies-allochtonen.html

Dat vind ik vele malen kwalijker dan de SGP die geen vrouwen toelaat binnen de eigen partij. Dit is gewoon de overheid inzetten om te discrimineren.
pi_82695040
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:54 schreef MrBadGuy het volgende:
De VVD kan natuurlijk ook kiezen voor partijen die artikel 1 van de grondwet echt willen overtreden: http://gr2010.nlkiest.nl/(...)ies-allochtonen.html

Dat vind ik vele malen kwalijker dan de SGP die geen vrouwen toelaat binnen de eigen partij. Dit is gewoon de overheid inzetten om te discrimineren.
Ha, inderdaad, goed dat je dit noemt.
pi_82695102
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:44 schreef phpmystyle het volgende:
160k mensen stemmen op de SGP., misschien ook wel eens leuk voor hen om eens hun ''geluidje'' te laten horen.
dus als 160k moslims op de extremistische moslimpartij zouden stemmen zouden die ook gewoon lekker in het kabinet mogen van jou?

je loopt de hele tijd te relativeren hoe erg deze christenextremisten nou eigenlijk mee vallen, kan je dat niet ook eindelijk een keer voor de moslimextremisten doen en ipv de pvv vvd stemmen?

paar dagen te laat, maar toch.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2010 @ 01:03:17 #121
862 Arcee
Look closer
pi_82695283
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:44 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, great. In onze angst voor moslimextremisme helpen we christenextremisten (anders kan ik een partij als de SGP niet omschrijven) in een machtspositie. .
Inderdaad, gewoon weigeren die enge relilui.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82695545
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Och, met twee zetels zal de invloed toch vrij beperkt zijn. Ik zou mij daar niet heel druk over maken.
Tja of nou 2 of 3 partijen extreem rechts steunen maakt ook niet zoveel uit...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82695630
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 23:25 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Er rollen tenminste geen koppen en handen over straat.....
Nee dan gaat men eerst na het volksgericht op een platte kar door het dorp om met pek en veren besmeurd te worden voor dat gebeurt...
pi_82695676
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:17 schreef MrBadGuy het volgende:
De SGP is natuurlijk wel wat strenger dan de CU, maar aan de andere kant zijn ze ook kleiner. De CU in het vorige kabinet was geen feest, maar ook niet het einde van de beschaving. Ik denk dat het met de SGP ook wel mee zal vallen, anders zal de VVD snel afhaken.
De SGP zit in de hoek van sportkantines op zondag sluiten. Ze zijn echt aardig extremistisch. Maar goed alles voor het mogelijk maken van een VVD-PVV kabinet
pi_82695706
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 00:23 schreef ethiraseth het volgende:
Toch opvallend dat steeds meer zogenaamde liberale VVD aanhangers hier op Fok opeens heel erg eng conservatief blijken te zijn.
Ach iedereen met ook maar een beetje liberalisme in zijn donder heeft de VVD al lang en breed verlaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')