Ben je gek, ik wil dit land niet kapot hebben. Het woodstock syndroom, brrrrr.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voorstander van paars+. Laat de mensen maar lekker achter komen dat die 'linkse droom' nog meer achterstand gaat opleveren, laat ze lekker ruzie maken, laat Cohen (die dan wordt aangesteld als premier van paars+ ) lekker op zijn bek gaan zoals hij al heeft bewezen tijdens de debatten, en we zijn voorgoed verlost van die 'droom'. De PVV wordt bij de volgende verkiezingen zoniet nog groter. Dat is mijn 'droom'.
Er is hier helemaal niemand die alle christenen malloten noemt. Maar die SGP-ers, ja, die vind ik achterlijk. Net zoals ik fundamentalistische moslims achterlijk vind dus.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals ik daar doorheen lees ben ik veilig, in Iran schijnt dat anders te zijn. Ook jij ageert tegen het Christendom maar praat alles goed zodra het over de Islam gaat. ''jaaa maarrr dat zijn extremisten, alle moslims zijn niet zo''
Ik vind het principieel en moreel verwerpelijk om met een extremistische niet democratische partij samen te werken wanneer je ideaal is om ander extremisme uit te roeien.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef Holograph het volgende:
[..]
De SGP heeft nauwelijks invloed met haar 2 zetels. Er komen dus misschien enkele kleine punten van de SGP in het regeerakkoord, als het al doorgaat.
Ik houd van geen enkele vorm van extremisme. En godsdienst hoort niet bij de staat thuis.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals ik daar doorheen lees ben ik veilig, in Iran schijnt dat anders te zijn. Ook jij ageert tegen het Christendom maar praat alles goed zodra het over de Islam gaat. ''jaaa maarrr dat zijn extremisten, alle moslims zijn niet zo''
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het principieel en moreel verwerpelijk om met een extremistische niet democratische partij samen te werken wanneer je ideaal is om ander extremisme uit te roeien.
Dat gaat de SGP ook niet lukken, er komt gewoon geen verdere uitbreiding van de koopzondagen, ze snappen heus wel dat ze met die 2 zetels bescheiden moeten zijn.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik houd van geen enkele vorm van extremisme. En godsdienst hoort niet bij de staat thuis.
Vind jij van wel?
Moeilijke zin he...quote:
Je valt in herhaling, dat vermoeit men.quote:
Het zou Rutte als liberaal sieren als hij deze weg snel zou afsluiten iig. Mee eens.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:50 schreef Desunoto het volgende:
Walgelijk. Het zou mooi zijn als alle drie de partijen de SGP keihard afwijzen.
Je hebt er gewoon geen antwoord op, dat amuseert "men".quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je valt in herhaling, dat vermoeit men.
Je kunt toch geen extremisme met extremisme bestrijden? Ik zie dat niet zitten.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:50 schreef Desunoto het volgende:
Walgelijk. Het zou mooi zijn als alle drie de partijen de SGP keihard afwijzen.
Het zijn dan maar 2 zetels voor die extremisten maar dat zijn er al 2 te veel. De SGP moet gewoon wegblijven.
Het zou iedereen sieren als ze afstand zouden doen van de SGP. Liberaal of niet, maakt niet uit, de SGP is extremistisch en dat is slecht in elke zin.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:50 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Het zou Rutte als liberaal sieren als hij deze weg snel zou afsluiten iig. Mee eens.
De PVV kan ik echt niet inschatten, het CDA lijkt me ook niet extreem genoeg om met de SGP zaken te willen doen. En van de VVD verwacht ik het al helemaal niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:52 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het zou iedereen sieren als ze afstand zouden doen van de SGP. Liberaal of niet, maakt niet uit, de SGP is extremistisch en dat is slecht in elke zin.
Hoezo bestrijd je extremisme met extremisme?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt toch geen extremisme met extremisme bestrijden? Ik zie dat niet zitten.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:53 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Hoezo bestrijd je extremisme met extremisme?
"Nee" zeggen tegen de partij is niet extreem, het is gewoon nee!
Nou hup, lekker naar bed dan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je valt in herhaling, dat vermoeit men.
Als de PVV niet hypocriet is dan willen ze de SGP er niet bij hebben nee. Maar je weet het nooit, nog geen 24 uur na ze hun zetels binnen hadden lieten ze een "breekpunt" vallen, onder het mom "als we dat niet doen, komen we niet in de coalitie". Om ongeveer dezelfde reden zouden ze nu wel ja kunnen zeggen tegen de SGP. Ik zie ze er helaas wel voor aan.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Ben het juist met je eens!
Het zou raar zijn om moslim extremisme met christenextremisme te willen bestrijden.
Als aanvulling op je post.
Och, zo raar is dat niet.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
Ben het juist met je eens!
Het zou raar zijn om moslim extremisme met christenextremisme te willen bestrijden.
Als aanvulling op je post.
Das toch al een tijdje geleden?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:07 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Och, zo raar is dat niet.
[ link | afbeelding ]
Ja. Het feit dat ze binnen een paar uur het breekpunt AOW tot geen breekpunt meer verklaarden, geeft al aan hoe graag ze macht willen hebben.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:02 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Als de PVV niet hypocriet is dan willen ze de SGP er niet bij hebben nee. Maar je weet het nooit, nog geen 24 uur na ze hun zetels binnen hadden lieten ze een "breekpunt" vallen, onder het mom "als we dat niet doen, komen we niet in de coalitie". Om ongeveer dezelfde reden zouden ze nu wel ja kunnen zeggen tegen de SGP. Ik zie ze er helaas wel voor aan.
SGP is kwa immigratie en economie gewoon cda en vvd, als het gaat over cultuur dan zitten ze ergens bij de pvv in de buurt. Bij CU was dat heel anders, ze hadden een programma wat dichter bij de pvda lag dan het cda.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:17 schreef MrBadGuy het volgende:
In 2003 hebben ze ook serieus met de SGP (en CU) gesproken voor Balkenende II, maar hebben ze uiteindelijk gekozen voor D66. Toen hadden de SGP en CU naar zeggen geen extremistische punten in de onderhandelingen, zoals het afschaffen van het homohuwelijk. Ik kan me voorstellen dat ze in ruil voor gedoogsteun zaken als koopdagen willen beperken en een garantie dat het bijzonder onderwijs gehandhaafd blijft.
De SGP is natuurlijk wel wat strenger dan de CU, maar aan de andere kant zijn ze ook kleiner. De CU in het vorige kabinet was geen feest, maar ook niet het einde van de beschaving. Ik denk dat het met de SGP ook wel mee zal vallen, anders zal de VVD snel afhaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |