Jaaa, echt zooo fijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:11 schreef KingOfMars het volgende:
Jij hebt dus zoiets gehad als ik pas had, dwab. Lekker is dat he!
Net even een zweetbandsetje () gehaald. Ik vind het nog steeds enorm fout maar volgens mij ga ik er een stuk fijner van lopen...
.
Dus welquote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:38 schreef KingOfMars het volgende:
Vanavond 10/10/12.. Dakentochhelegaarnie?!!
Ook goed bezig dus! Lekker!!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:31 schreef Skv het volgende:Vanmiddag lekker hardgelopen.
5 kilometer in iets minder dan 26 minuten. Rond de 11.8 km/h gemiddeld. Nu nergens last van..
Langzaam opbouwen maar weer, in september maar een wedstrijd meepakken van 10 km of iets in die buurt
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dus wel. Had de verkeerde les onder de knop zitten op de iPhone, les 22 (15+15) ipv les 21. Had geen zin meer om de hele boel af te doen, goede les op te zoeken en weer aan te doen, dus ik had zoiets van ah, screw it, ik ga gewoon. En... uitgelopen
. De eerste 15 minuten gingen best ok, heb daarna een wat langere pauze gehouden dan de 2 minuten van Evy en ben toen gewoon weer gaan lopen. Heb door aardig wat pijntjes heen moeten lopen, ben vrij diep gegaan zoals dat geloof ik heet maar uiteindelijk in 1 x naar huis gelopen, dat is een km of 3!
.
.
Heb nu aardig wat auw dus waarschijnlijk morgen flinke spierpijn, dus minimaal 2 dagen rust en dan loop ik deze nog een keer (om het niet te overdrijven).
Komt inderdaad allemaal vanzelf! Toen ik zelf net begon, had ik net als waarschijnlijk de meesten moeite zodra het 3 minuten of meer werd, en telkens als het een stukje omhoog gaat naar 5, 8, 10, 12, 15 en uiteindelijk 20 minuten, denk je... Oh nee, dat ga ik nooit halen! En elke keer haal je het toch weer wel. En voor je 't weet heb je Evy niet eens meer nodigquote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
![]()
Zelf ben ik nog lang niet zover, had gister een training van 2x 3 minuten en 2x 1,5 minuut hardlopen, met evenlange wandelintervals ertussen. Die 3 minuten gingen me niet al te moeilijk af. Denk dat ik dan al snel ook de 5 minuten aan kan. Ik hoor val veel mensen dat de stap van 5 naar 10 dan ook niet zo groot meer is. En zo voorts
Nou hehe, ik heb soms het idee dat het nooit gaat lukken..quote:
Ik heb zelf sneller last van de warmte dan de kou, heeft ook met zweten enzo te maken. Gisteren miezerde het een beetje maar ik kan niet echt zeggen dat dat nou veel plezieriger of juist niet liep...quote:Op zondag 20 juni 2010 10:06 schreef Noek het volgende:
Enige tijd geleden ook gestart met hardlopen. Eerst met intervallen maar het ging eigenlijk zo goed dat ik het intervallen vervelend begon te vinden. Of het lekker gaat of niet is zo afhankelijk van het weer. Zit er regen in de lucht of regent het dan loop ik altijd op m'n best, met mooi weer loop ik als een achterlijke. Ik loop dan wel veel harder maar dat lijkt meer paniek te zijn om de ronde maar zo snel mogelijk achter de rug te hebben.
Ervaren jullie dat ook?
Hey ik was gisteren ook doodop hoor, na die 2x15.quote:Op zondag 20 juni 2010 10:07 schreef progje het volgende:
[..]
Nou hehe, ik heb soms het idee dat het nooit gaat lukken..
Moest gisteren voor het eerst 5 minuten achter elkaar hardlopen... en aan het eind was ik best moe en toen vroeg ik me af hoe ik ooit 20 minuten of langer achter elkaar zou moeten hardlopen
Ik loop nu al een aantal keer 30 min, maar ben ook nog steeds kapot! Denk dat je toch onbewust steeds iets harder gaat lopen ook. Ik mag vandaag ook weer, kijken of het beter gaat dan afgelopen woensdag, wat echt heel erg slecht ging. Ben wel brak, laat thuis vannacht, maar geen alcohol gehad.quote:Op zondag 20 juni 2010 10:19 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Hey ik was gisteren ook doodop hoor, na die 2x15.. Dat blijft denk ik
. Komt vanzelf goed, gewoon lekker je schema aanhouden en braaf je rustdagen houden.
Succes! 7.5 is best lang trouwens.quote:Op zondag 20 juni 2010 10:54 schreef Vido het volgende:
Wedstrijddag vandaag! M'n eerste... ik start om 12.30u aan mijn grote 7,5km avontuur. Piepklein pijntje in m'n rechtervoet, hoop dat het niet erger wordt.
Zo even kijken naar de scholierenlopen van 1km, altijd grappigEn dan m'n startnummer ophalen
Schoenen te strak gestrikt?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:07 schreef KingOfMars het volgende:
Wat kunnen tintelende voetzolen tijdens het lopen (een beetje alsof je voet slaapt) ook alweer zijn?
Zat ik ook aan te denken maar ze voelden eerder te los dan te strak. Maar ik zal er ook eens op googelen zo.quote:
Hé wat leuk dat je ook begonnen bent. Ben je bij les 1 van Evy begonnen? Je hebt vast al wel een beetje conditie door je sportopleiding? Daar moet je toch elke dag wel wat doen? Je zou erover kunnen denken om een paar lessen over te slaan, als het écht te makkelijk voor je is.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:50 schreef kevinoz het volgende:
wat gaaf dat hier een topic van is.
Ik ben zelf net vorige week begonnen met het programma van onze geliefde evy, maar haar zachte geeeee en haar vriendelijke complimentjes.
Ik volg zelf een sport opleiding, maar mijn conditie is niet al te best dus heb nu eindelijk de disipline gevonden om te gaan rennen. Komt bij mn eigen sporten ook wel van pas denk ik dan maar...
Programma vind ik tot nu toe nog niet echt zwaar, mensen die er meer ervaring mee hebben?
Ik hoop dat het goed gegaan is!quote:Op zondag 20 juni 2010 10:54 schreef Vido het volgende:
Wedstrijddag vandaag! M'n eerste... ik start om 12.30u aan mijn grote 7,5km avontuur. Piepklein pijntje in m'n rechtervoet, hoop dat het niet erger wordt.
Zo even kijken naar de scholierenlopen van 1km, altijd grappigEn dan m'n startnummer ophalen
klinkt goed! dat programma is niet gratis toch?quote:Op zondag 20 juni 2010 14:17 schreef Dwab het volgende:
Ging weer lekker vandaag. Dat schema van Renate Wennemars is super fijn. Een stuk betere muziek dan Evy haar 5-10 km, en een véél afwisselender schema. Toch wel iets waardoor je de motivatie hoog kan houden, want iedere training is anders. Ook bouw je op in 6 weken i.pv. 10. Toch iets wat voor mij wel mogelijk moet zijn, aangezien ik de vorige keer al 7 km liep en het me vrij makkelijk af gaat.
Vandaag heb ik dit gedaan:
5 min rustig inlopen
20 min iets harder tempo duurloopje met in de laatste 3 minuten 3 keer een versnelling van 30 sec. Dat was wel zwaar! Na afloop ook echt buiten adem, maar ik herstelde wel snel. Denk dat ik na 1 minuut wandelen weer op adem was.
5 min rustig uitlopen
En weer iets meer dan 5 kilometer gelopen. Heerlijk!
Dit vroeg ik me ook net af.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:24 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
klinkt goed! dat programma is niet gratis toch?
Ja ben bij 1 begonnen, vond het niet echt lastig. Vind de arbeid rustverhouding prima, gaat dit nog veranderen naarmate het programma vordert?quote:Op zondag 20 juni 2010 14:19 schreef Dwab het volgende:
[..]
Hé wat leuk dat je ook begonnen bent. Ben je bij les 1 van Evy begonnen? Je hebt vast al wel een beetje conditie door je sportopleiding? Daar moet je toch elke dag wel wat doen? Je zou erover kunnen denken om een paar lessen over te slaan, als het écht te makkelijk voor je is.
Zo, dat zit er weer opquote:Op zondag 20 juni 2010 11:06 schreef SolnaStockholm het volgende:
[..]
Succes! 7.5 is best lang trouwens.
Ik zou wel steeds de rustdagen aanhouden, omdat dit juist zorgt voor je herstel, waardoor je conditie steeds beter wordt... Als je de lessen erg makkelijk vindt zou je wel kunnen proberen om de lessen te doen waar je al iets meer minuten mag lopen. Overhaast het niet, beter nu meer tijd kwijt zijn aan een goede opbouw, dan straks tegen blessures aanlopen...quote:Op zondag 20 juni 2010 15:14 schreef kevinoz het volgende:
[..]
Ja ben bij 1 begonnen, vond het niet echt lastig. Vind de arbeid rustverhouding prima, gaat dit nog veranderen naarmate het programma vordert?
Ik zat meer te denken eigenlijk aan 1 les per dag binnenkort, aangezien ik vakantie heb en veel bezig wil met sporten (tennis) is dit handig?
Wow! Dat is echt snel!! Wat goed zeg!!quote:Op zondag 20 juni 2010 16:28 schreef Vido het volgende:
[..]
Zo, dat zit er weer op
De afstand (7,5km) was geen probleem, alleen op het begin ietsje te snel gestart, toen ingehaald door wat mensen halverwege omdat ik wat gas terug moest nemen, best frustrerend. Op het einde echter weer mijn revanche genomen door bijna iedereen die mij had ingehaald op de laatste 500 meter weer zelf in te halen
Afstand: 7,5km
Eindtijd (netto): 34:59
Snelheid: ~12,9 km/h
Ik ben tevreden
Nee, in principe niet, je kunt het vast al wel ergens van internet rippen, maar het is eigenlijk van de atletiekunie, (site: http://www.dutchrunners.nl en je kunt een soort abonnement nemen en dan kun je alle lessen downloaden.quote:
maar zit er een andere opbouw nog in dat programma? is er iemand die dit weet? of zou je dan een ander programma aanraden?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:10 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ik zou wel steeds de rustdagen aanhouden, omdat dit juist zorgt voor je herstel, waardoor je conditie steeds beter wordt... Als je de lessen erg makkelijk vindt zou je wel kunnen proberen om de lessen te doen waar je al iets meer minuten mag lopen. Overhaast het niet, beter nu meer tijd kwijt zijn aan een goede opbouw, dan straks tegen blessures aanlopen...
De opbouw blijft zo, je gaat alleen per les wat langer lopen. En andere programma's hebben een soortgelijke opbouw. En waarom denk je dat die opbouw in al die gerenommeerde programma's zit?quote:Op zondag 20 juni 2010 18:06 schreef kevinoz het volgende:
[..]
maar zit er een andere opbouw nog in dat programma? is er iemand die dit weet? of zou je dan een ander programma aanraden?
Da's niet mis!quote:Op zondag 20 juni 2010 19:18 schreef _Calimero_ het volgende:
Hoppa!
Vanmiddag rondje wielrennen (60 km, heenweg was relaxed, 2 kleine klimmetjes op volle kracht en terugweg met keihard wind tegen)
een uurtje gechilled en koffie gedronken en daarnet een rondje hardgelopen! les 21 van Evy: 2x 15 min.
ging best lekker, al voel ik duidelijk mijn linker kuit/achillespees trekken (oude blessure) maar heb 5.9km gelopen in 32 min(2 min pauze) en das dus 11 km/h
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |