abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83001132
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:11 schreef KingOfMars het volgende:
Jij hebt dus zoiets gehad als ik pas had, dwab. Lekker is dat he!

Net even een zweetbandsetje ( ) gehaald. Ik vind het nog steeds enorm fout maar volgens mij ga ik er een stuk fijner van lopen... .
Jaaa, echt zooo fijn Het was ook de eerste keer dat ik zo'n stuk liep en mijn ademhaling 100% onder controle had! Het kostte me gewoon haast geen moeite meer! Alleen de laatste tien minuten voelde ik mijn knie zo af en toe, een kleine pijnscheut, maar niks ernstigs ofzo. Het was 't enige dat ik voelde, de rest ging gewoon vanzelf. Zó chill! Had 't gevoel alsof ik zo uren door kon gaan

Nu morgen een rustdagje en dan zondag interval training van Evy. Ik wissel het nu gewoon een beetje af. Dan weer een duurloopje, dan interval en dan een simpel lesje met Renate. Als ik terugkom van vakantie ga ik weer echt een serieuze opbouw doen Nu al zin in... (hopelijk is mijn conditie dan niet ineens weg ofzo....)
pi_83015641
zo, dat was les 9, in de stromende regen..

Maar ging best redelijk eigenlijk!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_83016379
Les 12 gelopen, net voor de regen. Ging lekker, maar ik vond het resultaat een beetje tegenvallen. Gemiddelde snelheid net iets lager enzo. Maar ik heb het iig redelijk makkelijk volgehouden.

Zou het kwaad kunnen als ik morgen de volgende les loop? Ik heb begin volgende week niet zo veel tijd...
pi_83026024
Vanavond 10/10/12.. Dakentochhelegaarnie?! !
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:31:16 #245
67670 Skv
Cynist.
pi_83033448
Vanmiddag lekker hardgelopen.
5 kilometer in iets minder dan 26 minuten. Rond de 11.8 km/h gemiddeld. Nu nergens last van..

Langzaam opbouwen maar weer, in september maar een wedstrijd meepakken van 10 km of iets in die buurt
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83034077
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:38 schreef KingOfMars het volgende:
Vanavond 10/10/12.. Dakentochhelegaarnie?! !
Dus wel . Had de verkeerde les onder de knop zitten op de iPhone, les 22 (15+15) ipv les 21. Had geen zin meer om de hele boel af te doen, goede les op te zoeken en weer aan te doen, dus ik had zoiets van ah, screw it, ik ga gewoon. En... uitgelopen . De eerste 15 minuten gingen best ok, heb daarna een wat langere pauze gehouden dan de 2 minuten van Evy en ben toen gewoon weer gaan lopen. Heb door aardig wat pijntjes heen moeten lopen, ben vrij diep gegaan zoals dat geloof ik heet maar uiteindelijk in 1 x naar huis gelopen, dat is een km of 3! . .

Heb nu aardig wat auw dus waarschijnlijk morgen flinke spierpijn, dus minimaal 2 dagen rust en dan loop ik deze nog een keer (om het niet te overdrijven ).
pi_83034092
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:31 schreef Skv het volgende:
Vanmiddag lekker hardgelopen.
5 kilometer in iets minder dan 26 minuten. Rond de 11.8 km/h gemiddeld. Nu nergens last van..

Langzaam opbouwen maar weer, in september maar een wedstrijd meepakken van 10 km of iets in die buurt
Ook goed bezig dus! Lekker!!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:04:16 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83035067
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dus wel . Had de verkeerde les onder de knop zitten op de iPhone, les 22 (15+15) ipv les 21. Had geen zin meer om de hele boel af te doen, goede les op te zoeken en weer aan te doen, dus ik had zoiets van ah, screw it, ik ga gewoon. En... uitgelopen . De eerste 15 minuten gingen best ok, heb daarna een wat langere pauze gehouden dan de 2 minuten van Evy en ben toen gewoon weer gaan lopen. Heb door aardig wat pijntjes heen moeten lopen, ben vrij diep gegaan zoals dat geloof ik heet maar uiteindelijk in 1 x naar huis gelopen, dat is een km of 3! . .

Heb nu aardig wat auw dus waarschijnlijk morgen flinke spierpijn, dus minimaal 2 dagen rust en dan loop ik deze nog een keer (om het niet te overdrijven ).

Zelf ben ik nog lang niet zover, had gister een training van 2x 3 minuten en 2x 1,5 minuut hardlopen, met evenlange wandelintervals ertussen. Die 3 minuten gingen me niet al te moeilijk af. Denk dat ik dan al snel ook de 5 minuten aan kan. Ik hoor val veel mensen dat de stap van 5 naar 10 dan ook niet zo groot meer is. En zo voorts
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:41:07 #249
277120 Vido
Jeuheu!
pi_83036941
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:04 schreef Aventura het volgende:

[..]

Zelf ben ik nog lang niet zover, had gister een training van 2x 3 minuten en 2x 1,5 minuut hardlopen, met evenlange wandelintervals ertussen. Die 3 minuten gingen me niet al te moeilijk af. Denk dat ik dan al snel ook de 5 minuten aan kan. Ik hoor val veel mensen dat de stap van 5 naar 10 dan ook niet zo groot meer is. En zo voorts
Komt inderdaad allemaal vanzelf! Toen ik zelf net begon, had ik net als waarschijnlijk de meesten moeite zodra het 3 minuten of meer werd, en telkens als het een stukje omhoog gaat naar 5, 8, 10, 12, 15 en uiteindelijk 20 minuten, denk je... Oh nee, dat ga ik nooit halen! En elke keer haal je het toch weer wel. En voor je 't weet heb je Evy niet eens meer nodig Ik had nooit gedacht nu al rondjes van 7,5km te kunnen lopen (37-40 minuten) toen ik net met Evy begon, of zelfs toen ik met Evy klaar was 2-3 weken geleden...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_83036975
aaah gelukkig er is dus hoop
pi_83037873
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:41 schreef progje het volgende:
aaah gelukkig er is dus hoop
Hoe bedoel je? .
pi_83046793
Enige tijd geleden ook gestart met hardlopen. Eerst met intervallen maar het ging eigenlijk zo goed dat ik het intervallen vervelend begon te vinden. Of het lekker gaat of niet is zo afhankelijk van het weer. Zit er regen in de lucht of regent het dan loop ik altijd op m'n best, met mooi weer loop ik als een achterlijke. Ik loop dan wel veel harder maar dat lijkt meer paniek te zijn om de ronde maar zo snel mogelijk achter de rug te hebben.
Ervaren jullie dat ook?
Go hard or go home
pi_83046807
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:58 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? .
Nou hehe, ik heb soms het idee dat het nooit gaat lukken..

Moest gisteren voor het eerst 5 minuten achter elkaar hardlopen... en aan het eind was ik best moe en toen vroeg ik me af hoe ik ooit 20 minuten of langer achter elkaar zou moeten hardlopen
pi_83046928
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:06 schreef Noek het volgende:
Enige tijd geleden ook gestart met hardlopen. Eerst met intervallen maar het ging eigenlijk zo goed dat ik het intervallen vervelend begon te vinden. Of het lekker gaat of niet is zo afhankelijk van het weer. Zit er regen in de lucht of regent het dan loop ik altijd op m'n best, met mooi weer loop ik als een achterlijke. Ik loop dan wel veel harder maar dat lijkt meer paniek te zijn om de ronde maar zo snel mogelijk achter de rug te hebben.
Ervaren jullie dat ook?
Ik heb zelf sneller last van de warmte dan de kou, heeft ook met zweten enzo te maken. Gisteren miezerde het een beetje maar ik kan niet echt zeggen dat dat nou veel plezieriger of juist niet liep...
pi_83046944
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:07 schreef progje het volgende:

[..]

Nou hehe, ik heb soms het idee dat het nooit gaat lukken..

Moest gisteren voor het eerst 5 minuten achter elkaar hardlopen... en aan het eind was ik best moe en toen vroeg ik me af hoe ik ooit 20 minuten of langer achter elkaar zou moeten hardlopen
Hey ik was gisteren ook doodop hoor, na die 2x15. . Dat blijft denk ik . Komt vanzelf goed, gewoon lekker je schema aanhouden en braaf je rustdagen houden.
pi_83047108
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:19 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Hey ik was gisteren ook doodop hoor, na die 2x15. . Dat blijft denk ik . Komt vanzelf goed, gewoon lekker je schema aanhouden en braaf je rustdagen houden.
Ik loop nu al een aantal keer 30 min, maar ben ook nog steeds kapot! Denk dat je toch onbewust steeds iets harder gaat lopen ook. Ik mag vandaag ook weer, kijken of het beter gaat dan afgelopen woensdag, wat echt heel erg slecht ging. Ben wel brak, laat thuis vannacht, maar geen alcohol gehad.
  zondag 20 juni 2010 @ 10:54:34 #257
277120 Vido
Jeuheu!
pi_83047448
Wedstrijddag vandaag! M'n eerste... ik start om 12.30u aan mijn grote 7,5km avontuur. Piepklein pijntje in m'n rechtervoet, hoop dat het niet erger wordt.

Zo even kijken naar de scholierenlopen van 1km, altijd grappig En dan m'n startnummer ophalen
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_83047673
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:54 schreef Vido het volgende:
Wedstrijddag vandaag! M'n eerste... ik start om 12.30u aan mijn grote 7,5km avontuur. Piepklein pijntje in m'n rechtervoet, hoop dat het niet erger wordt.

Zo even kijken naar de scholierenlopen van 1km, altijd grappig En dan m'n startnummer ophalen
Succes! 7.5 is best lang trouwens.
pi_83047701
Wat kunnen tintelende voetzolen tijdens het lopen (een beetje alsof je voet slaapt) ook alweer zijn?
pi_83047915
Hmm, half november een loop op het terrein van m'n werk (woonterrein voor verst. gehandicapten). In de afstanden 4,6 en 10km. Moet natuurlijk te doen zijn (vooral die 6). Geinig! (Traditiegetrouw wel in de plensende regen geloof ik).
pi_83048023
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:07 schreef KingOfMars het volgende:
Wat kunnen tintelende voetzolen tijdens het lopen (een beetje alsof je voet slaapt) ook alweer zijn?
Schoenen te strak gestrikt?
pi_83048376
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:22 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Schoenen te strak gestrikt?
Zat ik ook aan te denken maar ze voelden eerder te los dan te strak. Maar ik zal er ook eens op googelen zo.
pi_83050485
wat gaaf dat hier een topic van is.

Ik ben zelf net vorige week begonnen met het programma van onze geliefde evy, maar haar zachte geeeee en haar vriendelijke complimentjes.

Ik volg zelf een sport opleiding, maar mijn conditie is niet al te best dus heb nu eindelijk de disipline gevonden om te gaan rennen. Komt bij mn eigen sporten ook wel van pas denk ik dan maar...

Programma vind ik tot nu toe nog niet echt zwaar, mensen die er meer ervaring mee hebben?
pi_83053835
Ging weer lekker vandaag. Dat schema van Renate Wennemars is super fijn. Een stuk betere muziek dan Evy haar 5-10 km, en een véél afwisselender schema. Toch wel iets waardoor je de motivatie hoog kan houden, want iedere training is anders. Ook bouw je op in 6 weken i.pv. 10. Toch iets wat voor mij wel mogelijk moet zijn, aangezien ik de vorige keer al 7 km liep en het me vrij makkelijk af gaat.

Vandaag heb ik dit gedaan:
5 min rustig inlopen
20 min iets harder tempo duurloopje met in de laatste 3 minuten 3 keer een versnelling van 30 sec. Dat was wel zwaar! Na afloop ook echt buiten adem, maar ik herstelde wel snel. Denk dat ik na 1 minuut wandelen weer op adem was.
5 min rustig uitlopen

En weer iets meer dan 5 kilometer gelopen. Heerlijk!
pi_83053879
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:50 schreef kevinoz het volgende:
wat gaaf dat hier een topic van is.

Ik ben zelf net vorige week begonnen met het programma van onze geliefde evy, maar haar zachte geeeee en haar vriendelijke complimentjes.

Ik volg zelf een sport opleiding, maar mijn conditie is niet al te best dus heb nu eindelijk de disipline gevonden om te gaan rennen. Komt bij mn eigen sporten ook wel van pas denk ik dan maar...

Programma vind ik tot nu toe nog niet echt zwaar, mensen die er meer ervaring mee hebben?
Hé wat leuk dat je ook begonnen bent. Ben je bij les 1 van Evy begonnen? Je hebt vast al wel een beetje conditie door je sportopleiding? Daar moet je toch elke dag wel wat doen? Je zou erover kunnen denken om een paar lessen over te slaan, als het écht te makkelijk voor je is.
pi_83053922
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:54 schreef Vido het volgende:

Ik hoop dat het goed gegaan is!
  zondag 20 juni 2010 @ 14:24:46 #267
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_83054089
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:17 schreef Dwab het volgende:
Ging weer lekker vandaag. Dat schema van Renate Wennemars is super fijn. Een stuk betere muziek dan Evy haar 5-10 km, en een véél afwisselender schema. Toch wel iets waardoor je de motivatie hoog kan houden, want iedere training is anders. Ook bouw je op in 6 weken i.pv. 10. Toch iets wat voor mij wel mogelijk moet zijn, aangezien ik de vorige keer al 7 km liep en het me vrij makkelijk af gaat.

Vandaag heb ik dit gedaan:
5 min rustig inlopen
20 min iets harder tempo duurloopje met in de laatste 3 minuten 3 keer een versnelling van 30 sec. Dat was wel zwaar! Na afloop ook echt buiten adem, maar ik herstelde wel snel. Denk dat ik na 1 minuut wandelen weer op adem was.
5 min rustig uitlopen

En weer iets meer dan 5 kilometer gelopen. Heerlijk!
klinkt goed! dat programma is niet gratis toch?

ikheb sinds dinsdag niet meer gelopen wilde gister,maar toen was ik brak en had ik een feestje,en vandaag ga ik al wielrennen (straks) . ga morgenochtend maar, en dan woensdagochtend..
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_83054199
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:24 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

klinkt goed! dat programma is niet gratis toch?
Dit vroeg ik me ook net af. .
  zondag 20 juni 2010 @ 15:05:54 #269
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83055642
Net W3T2 van C25K gedaan met Runkeeper. Was even puzzelen, maar het is gelukt. Het werkt prima.
Mijn gemiddelde pace is ong. 8 minuten per km. Oke niet heel snel, maar het blijft een intervaltraining en de warming-up en cooling-down telt-ie er ook bij.
pi_83055952
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:19 schreef Dwab het volgende:

[..]

Hé wat leuk dat je ook begonnen bent. Ben je bij les 1 van Evy begonnen? Je hebt vast al wel een beetje conditie door je sportopleiding? Daar moet je toch elke dag wel wat doen? Je zou erover kunnen denken om een paar lessen over te slaan, als het écht te makkelijk voor je is.
Ja ben bij 1 begonnen, vond het niet echt lastig. Vind de arbeid rustverhouding prima, gaat dit nog veranderen naarmate het programma vordert?
Ik zat meer te denken eigenlijk aan 1 les per dag binnenkort, aangezien ik vakantie heb en veel bezig wil met sporten (tennis) is dit handig?
  zondag 20 juni 2010 @ 16:28:50 #271
277120 Vido
Jeuheu!
pi_83059298
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:06 schreef SolnaStockholm het volgende:

[..]

Succes! 7.5 is best lang trouwens.
Zo, dat zit er weer op

De afstand (7,5km) was geen probleem, alleen op het begin ietsje te snel gestart, toen ingehaald door wat mensen halverwege omdat ik wat gas terug moest nemen, best frustrerend. Op het einde echter weer mijn revanche genomen door bijna iedereen die mij had ingehaald op de laatste 500 meter weer zelf in te halen

Afstand: 7,5km
Eindtijd (netto): 34:59
Snelheid: ~12,9 km/h

Ik ben tevreden
  zondag 20 juni 2010 @ 17:00:35 #272
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_83060996
wat goeeeed
ik hoop dit jaar ook nog voor de eerste keer aan zoiets mee te kunnen doen
pi_83061415
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:14 schreef kevinoz het volgende:

[..]

Ja ben bij 1 begonnen, vond het niet echt lastig. Vind de arbeid rustverhouding prima, gaat dit nog veranderen naarmate het programma vordert?
Ik zat meer te denken eigenlijk aan 1 les per dag binnenkort, aangezien ik vakantie heb en veel bezig wil met sporten (tennis) is dit handig?
Ik zou wel steeds de rustdagen aanhouden, omdat dit juist zorgt voor je herstel, waardoor je conditie steeds beter wordt... Als je de lessen erg makkelijk vindt zou je wel kunnen proberen om de lessen te doen waar je al iets meer minuten mag lopen. Overhaast het niet, beter nu meer tijd kwijt zijn aan een goede opbouw, dan straks tegen blessures aanlopen...
pi_83061446
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:28 schreef Vido het volgende:

[..]

Zo, dat zit er weer op

De afstand (7,5km) was geen probleem, alleen op het begin ietsje te snel gestart, toen ingehaald door wat mensen halverwege omdat ik wat gas terug moest nemen, best frustrerend. Op het einde echter weer mijn revanche genomen door bijna iedereen die mij had ingehaald op de laatste 500 meter weer zelf in te halen

Afstand: 7,5km
Eindtijd (netto): 34:59
Snelheid: ~12,9 km/h

Ik ben tevreden
Wow! Dat is echt snel!! Wat goed zeg!!
pi_83061747
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:28 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dit vroeg ik me ook net af. .
Nee, in principe niet, je kunt het vast al wel ergens van internet rippen, maar het is eigenlijk van de atletiekunie, (site: http://www.dutchrunners.nl en je kunt een soort abonnement nemen en dan kun je alle lessen downloaden.

Ik heb zelf niet zo'n abo, heb een mp3 gekocht voor 15 euro met 0-5 en 5-10km erop, dus dat is wel chill. Ik hoorde dat er nu zelfs een opbouw in de maak is van 10-15 km!! Helemaal fantastisch, want het loopt echt fijn met zo'n trainer in je oor!! Denk dus ook dat ik lekker doorga met deze trainingen. Ze zijn lekker gevarieerd en de muziek is ook wel mijn ding!

Ik ga na de zomer in een andere stad wonen en ga me dan denk ik aansluiten bij een loopvereniging. Lijkt me toch ook wel gezellig! Zeker als ik tegen die tijd al een uur achter elkaar kan lopen zonder echt moe te worden. Dan durf ik het ook wel aan om een loopgroep te zoeken. Ik denk dat de motivatie dan ook beter is op te brengen omdat je mensen kent die met hetzelfde bezig zijn! Ook een goede manier om mensen te leren kennen denk ik. Heb nu toch veel vrienden die ik alleen in de kroeg zie... en in die nieuwe stad wil ik een beetje gezonder in het leven staan...

Heel verhaal Maaruuum.... Hebben jullie ook plannen om echt serieus door te gaan met lopen?
pi_83063751
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:10 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ik zou wel steeds de rustdagen aanhouden, omdat dit juist zorgt voor je herstel, waardoor je conditie steeds beter wordt... Als je de lessen erg makkelijk vindt zou je wel kunnen proberen om de lessen te doen waar je al iets meer minuten mag lopen. Overhaast het niet, beter nu meer tijd kwijt zijn aan een goede opbouw, dan straks tegen blessures aanlopen...
maar zit er een andere opbouw nog in dat programma? is er iemand die dit weet? of zou je dan een ander programma aanraden?
  zondag 20 juni 2010 @ 18:20:09 #277
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_83064226
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:06 schreef kevinoz het volgende:

[..]

maar zit er een andere opbouw nog in dat programma? is er iemand die dit weet? of zou je dan een ander programma aanraden?
De opbouw blijft zo, je gaat alleen per les wat langer lopen. En andere programma's hebben een soortgelijke opbouw. En waarom denk je dat die opbouw in al die gerenommeerde programma's zit?
Ik ben van pindavlees
  zondag 20 juni 2010 @ 19:18:24 #278
277802 _Calimero_
pi_83066358
Hoppa!
Vanmiddag rondje wielrennen (60 km, heenweg was relaxed, 2 kleine klimmetjes op volle kracht en terugweg met keihard wind tegen)
een uurtje gechilled en koffie gedronken en daarnet een rondje hardgelopen! les 21 van Evy: 2x 15 min.
ging best lekker, al voel ik duidelijk mijn linker kuit/achillespees trekken (oude blessure) maar heb 5.9km gelopen in 32 min(2 min pauze) en das dus 11 km/h
pi_83066407
quote:
Op zondag 20 juni 2010 19:18 schreef _Calimero_ het volgende:
Hoppa!
Vanmiddag rondje wielrennen (60 km, heenweg was relaxed, 2 kleine klimmetjes op volle kracht en terugweg met keihard wind tegen)
een uurtje gechilled en koffie gedronken en daarnet een rondje hardgelopen! les 21 van Evy: 2x 15 min.
ging best lekker, al voel ik duidelijk mijn linker kuit/achillespees trekken (oude blessure) maar heb 5.9km gelopen in 32 min(2 min pauze) en das dus 11 km/h
Da's niet mis! .
  zondag 20 juni 2010 @ 19:41:16 #280
277802 _Calimero_
pi_83067129
quote:
Op zondag 20 juni 2010 19:19 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Da's niet mis! .
ben nu ook goed voldaan
En begin er vertrouwen in te krijgen dat het volgende week goed komt met de meidenloop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')