abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82964876
Dit topic werkt inspirerend, ik denk dat ik vanavond ook maar oversla. Slecht geslapen en ik voel nog allerlei pijntjes en krampjes, zelfs bij gewoon lopen. Morgenavond weer, komt ook beter uit ivm begin volgende week wanneer ik alleen dinsdag kan.

vaak sta ik na dit soort uitspraken tóch opeens rond 8 uur in m'n hardloopkleren maar ik denk nu dat het echt even verstandig is een dag extra te pakken
pi_82971190
Heeft er iemand een basisdieet (ik weet dat het gevaarlijk is, dat soort vragen, maar doe het toch ) wat je kunt gebruiken als (recreatieve) hardloper die op termijn ook nog wel wat wil afvallen? Ik weet dat gezond & gevarieerd de basis is maar ik ben gewoon benieuwd naar wat de slimme tips zijn. Ben ondertussen helemaal de draad kwijt op dat vlak qua koolhydraten, eiwitten, vetten... Er moet toch een soort standaard idee of dieet zijn?
pi_82971385
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:47 schreef KingOfMars het volgende:
Heeft er iemand een basisdieet (ik weet dat het gevaarlijk is, dat soort vragen, maar doe het toch ) wat je kunt gebruiken als (recreatieve) hardloper die op termijn ook nog wel wat wil afvallen? Ik weet dat gezond & gevarieerd de basis is maar ik ben gewoon benieuwd naar wat de slimme tips zijn. Ben ondertussen helemaal de draad kwijt op dat vlak qua koolhydraten, eiwitten, vetten... Er moet toch een soort standaard idee of dieet zijn?
Wil je helemaal afgetraint zijn of wil je gewoon wat afvallen?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_82971486
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 11:50 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Wil je helemaal afgetraint zijn of wil je gewoon wat afvallen?
Neenee, ik wil geen marathons lopen. Ik wil na de 5km zeker door naar de 10km, en wie weet nog (iets) verder. Ik wil voornamelijk zorgen dat met wat ik eet, ik mijn hardlopen niet in de weg zit. Ik weeg nu +/- 87 kilo en daar mogen er - nogmaals, op termijn, ik heb geduld- best een stuk of 10 van af.
pi_82971920
Misschien is het handig om te vertellen wat ik nu gemiddeld genomen eet op een dag.

Ontbijt (6 uur): een boterham (bruin of mais) of cracker (volkoren) met margarine en worst of kaas + groot glas water

Tussendoor (zo rond 10-en): twee bruine boterhammen met kaas en/of worst en margarine, veel thee en water over de ochtend verspreid

Lunch: 2 boterhammen met standaard beleg, soms een soepie erbij, soms een daghap (tosti oid) erbij (gebeurt steeds minder), wel veel drinken en meestal een dikke 20 minuten lunchwandelen

Tussendoor (tussen 13 en 16 uur ergens): reep als iets van een Sultana, soms iets ongezonders en soms wat fruit... wederom zoveel mogelijk proberen te drinken

Diner: wisselt echt enorm. Alles komt voorbij, pasta, rijst, aardappels (gebakken of gekookt), soms afhaal, alles. Gemiddeld proberen we maximaal 1 x per week iets "ongezonds" te halen. Vaste dagen: op zaterdag veel vis en brood, op zondag meestal wat uitgebreider koken.

Avond: toch wel een probleemgebied, hiervoor zoek ik nog wel wat slimme snacks (voorkeur hartig) ofzo.

Tips? Opmerkingen? (Zelf heb ik het idee dat ik eigenlijk wat meer zou moeten eten...?)

--EDIT: en dan loop ik dus gemiddeld 2 a 3x per week, einde van Evy 1 dus iets van 5 -6km (nu nog intervallen) waar ik gemiddeld (volgens runkeeper) ongeveer 400-500 cal's verbruik. Ben meestal een krap uurtje weg, incl. inlopen en uitlopen...
pi_82972181
Hoe lang ben je?

En verder eet je evenveel als ik eet, waarschijnlijk nog minder (177 en 73.5kilo (maand geleden was het 75))
pi_82975309
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:05 schreef CaLeX het volgende:
Hoe lang ben je?

En verder eet je evenveel als ik eet, waarschijnlijk nog minder (177 en 73.5kilo (maand geleden was het 75))
Ik ben ook iets van tegen de 1.75...
pi_82976149
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Ik ben ook iets van tegen de 1.75...
Merk je al verbeteringen qua gewicht?

Ik zou zo door blijven gaan (misschien iets minder snoepen) en je programma afmaken. Elke keer dat je nu loopt, loop je meer en waarschijnlijk ook iets sneller/langer; dus je verbruikt ook meer.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:30:36 #234
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82976227
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Merk je al verbeteringen qua gewicht?

Ik zou zo door blijven gaan (misschien iets minder snoepen) en je programma afmaken. Elke keer dat je nu loopt, loop je meer en waarschijnlijk ook iets sneller/langer; dus je verbrand ook meer.
Dat dus

Ik merkte overigens niks aan m'n gewicht, wel aan m'n lichaam. Zat een stuk strakker in m'n vel!
pi_82976802
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 12:00 schreef KingOfMars het volgende:
Misschien is het handig om te vertellen wat ik nu gemiddeld genomen eet op een dag.

Ontbijt (6 uur): een boterham (bruin of mais) of cracker (volkoren) met margarine en worst of kaas + groot glas water

Tussendoor (zo rond 10-en): twee bruine boterhammen met kaas en/of worst en margarine, veel thee en water over de ochtend verspreid

Lunch: 2 boterhammen met standaard beleg, soms een soepie erbij, soms een daghap (tosti oid) erbij (gebeurt steeds minder), wel veel drinken en meestal een dikke 20 minuten lunchwandelen

Tussendoor (tussen 13 en 16 uur ergens): reep als iets van een Sultana, soms iets ongezonders en soms wat fruit... wederom zoveel mogelijk proberen te drinken

Diner: wisselt echt enorm. Alles komt voorbij, pasta, rijst, aardappels (gebakken of gekookt), soms afhaal, alles. Gemiddeld proberen we maximaal 1 x per week iets "ongezonds" te halen. Vaste dagen: op zaterdag veel vis en brood, op zondag meestal wat uitgebreider koken.

Avond: toch wel een probleemgebied, hiervoor zoek ik nog wel wat slimme snacks (voorkeur hartig) ofzo.

Tips? Opmerkingen? (Zelf heb ik het idee dat ik eigenlijk wat meer zou moeten eten...?)

--EDIT: en dan loop ik dus gemiddeld 2 a 3x per week, einde van Evy 1 dus iets van 5 -6km (nu nog intervallen) waar ik gemiddeld (volgens runkeeper) ongeveer 400-500 cal's verbruik. Ben meestal een krap uurtje weg, incl. inlopen en uitlopen...
Ik zou persoonlijk de avondsnacks helemaal weglaten
pi_82976886
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:30 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat dus

Ik merkte overigens niks aan m'n gewicht, wel aan m'n lichaam. Zat een stuk strakker in m'n vel!
spieren zijn zwaarder dan vetjes.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 13:44:47 #237
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_82976924
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 13:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]

spieren zijn zwaarder dan vetjes.
I know Daarom heb ik die weegschaal gewoon genegeerd
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:58:19 #238
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_82985410
les 14 zit erop
had het ietsje zwaarder als met les 13... 3x6 min. maar ben ook wat te kort op mn eten gaan rennen denk ik... toch mooi volgehouden

word echt met de keer trotser op mezelf, had nooit gedacht dit te kunnen volhouden (ookal werk ik in een sportschool, ik heb altijd moeite gehad met rennen ivm astma) en altijd een hekel gehad aan rennen ook. Maar voelt fijn om steeds je grenzen te verleggen en te merken dat ik steeds verder en langer ren in dezelfde tijd
pi_82994187
Hé King of Mars, je eetpatroon ziet er al wel netjes uit. Gewoon lekker door sporten en inderdaad lange termijn denken, en dan gaat t vanzelf goedkomen, denk ik... Ik merk zelf dat een banaan eten helpt om de trek in suiker te verminderen. Denk omdat daar ook veel (natuurlijke) suikers inzitten. Verder zou je wortels kunnen proberen of verschillende noten uitproberen en kijken welke je lekker vindt. Is ook nog eens erg gezond.

Nou bij mij ging het geweldig vandaag!! Ik wilde de 2e les van Renate Wennemars gaan doen op weg naar de 10km, maar toen bleek dat mijn mp3 aan had gestaann en de batterijen op waren. Toen ben ik gewoon door gaan trainen, en het ging zó gigantisch lekker!!! Ik kwam echt in een soort roes en rende maar door!! Kon gewoon ook niet meer stoppen zo fijn ging het!! Uiteindelijk 40 minuten achter elkaar gelopen en 6.7 km!! Dus 10 km per uur. Ik liep echt heel constant en werd helemaal meegezogen door het ritme!

Echt héérlijk!! Snap nu pas weer hoe leuk hardlopen kan zijn
pi_82996061
Jij hebt dus zoiets gehad als ik pas had, dwab. Lekker is dat he!

Net even een zweetbandsetje ( ) gehaald. Ik vind het nog steeds enorm fout maar volgens mij ga ik er een stuk fijner van lopen... .
pi_83001132
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 20:11 schreef KingOfMars het volgende:
Jij hebt dus zoiets gehad als ik pas had, dwab. Lekker is dat he!

Net even een zweetbandsetje ( ) gehaald. Ik vind het nog steeds enorm fout maar volgens mij ga ik er een stuk fijner van lopen... .
Jaaa, echt zooo fijn Het was ook de eerste keer dat ik zo'n stuk liep en mijn ademhaling 100% onder controle had! Het kostte me gewoon haast geen moeite meer! Alleen de laatste tien minuten voelde ik mijn knie zo af en toe, een kleine pijnscheut, maar niks ernstigs ofzo. Het was 't enige dat ik voelde, de rest ging gewoon vanzelf. Zó chill! Had 't gevoel alsof ik zo uren door kon gaan

Nu morgen een rustdagje en dan zondag interval training van Evy. Ik wissel het nu gewoon een beetje af. Dan weer een duurloopje, dan interval en dan een simpel lesje met Renate. Als ik terugkom van vakantie ga ik weer echt een serieuze opbouw doen Nu al zin in... (hopelijk is mijn conditie dan niet ineens weg ofzo....)
pi_83015641
zo, dat was les 9, in de stromende regen..

Maar ging best redelijk eigenlijk!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_83016379
Les 12 gelopen, net voor de regen. Ging lekker, maar ik vond het resultaat een beetje tegenvallen. Gemiddelde snelheid net iets lager enzo. Maar ik heb het iig redelijk makkelijk volgehouden.

Zou het kwaad kunnen als ik morgen de volgende les loop? Ik heb begin volgende week niet zo veel tijd...
pi_83026024
Vanavond 10/10/12.. Dakentochhelegaarnie?! !
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:31:16 #245
67670 Skv
Cynist.
pi_83033448
Vanmiddag lekker hardgelopen.
5 kilometer in iets minder dan 26 minuten. Rond de 11.8 km/h gemiddeld. Nu nergens last van..

Langzaam opbouwen maar weer, in september maar een wedstrijd meepakken van 10 km of iets in die buurt
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_83034077
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:38 schreef KingOfMars het volgende:
Vanavond 10/10/12.. Dakentochhelegaarnie?! !
Dus wel . Had de verkeerde les onder de knop zitten op de iPhone, les 22 (15+15) ipv les 21. Had geen zin meer om de hele boel af te doen, goede les op te zoeken en weer aan te doen, dus ik had zoiets van ah, screw it, ik ga gewoon. En... uitgelopen . De eerste 15 minuten gingen best ok, heb daarna een wat langere pauze gehouden dan de 2 minuten van Evy en ben toen gewoon weer gaan lopen. Heb door aardig wat pijntjes heen moeten lopen, ben vrij diep gegaan zoals dat geloof ik heet maar uiteindelijk in 1 x naar huis gelopen, dat is een km of 3! . .

Heb nu aardig wat auw dus waarschijnlijk morgen flinke spierpijn, dus minimaal 2 dagen rust en dan loop ik deze nog een keer (om het niet te overdrijven ).
pi_83034092
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:31 schreef Skv het volgende:
Vanmiddag lekker hardgelopen.
5 kilometer in iets minder dan 26 minuten. Rond de 11.8 km/h gemiddeld. Nu nergens last van..

Langzaam opbouwen maar weer, in september maar een wedstrijd meepakken van 10 km of iets in die buurt
Ook goed bezig dus! Lekker!!
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:04:16 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83035067
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dus wel . Had de verkeerde les onder de knop zitten op de iPhone, les 22 (15+15) ipv les 21. Had geen zin meer om de hele boel af te doen, goede les op te zoeken en weer aan te doen, dus ik had zoiets van ah, screw it, ik ga gewoon. En... uitgelopen . De eerste 15 minuten gingen best ok, heb daarna een wat langere pauze gehouden dan de 2 minuten van Evy en ben toen gewoon weer gaan lopen. Heb door aardig wat pijntjes heen moeten lopen, ben vrij diep gegaan zoals dat geloof ik heet maar uiteindelijk in 1 x naar huis gelopen, dat is een km of 3! . .

Heb nu aardig wat auw dus waarschijnlijk morgen flinke spierpijn, dus minimaal 2 dagen rust en dan loop ik deze nog een keer (om het niet te overdrijven ).

Zelf ben ik nog lang niet zover, had gister een training van 2x 3 minuten en 2x 1,5 minuut hardlopen, met evenlange wandelintervals ertussen. Die 3 minuten gingen me niet al te moeilijk af. Denk dat ik dan al snel ook de 5 minuten aan kan. Ik hoor val veel mensen dat de stap van 5 naar 10 dan ook niet zo groot meer is. En zo voorts
  zaterdag 19 juni 2010 @ 22:41:07 #249
277120 Vido
Jeuheu!
pi_83036941
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 22:04 schreef Aventura het volgende:

[..]

Zelf ben ik nog lang niet zover, had gister een training van 2x 3 minuten en 2x 1,5 minuut hardlopen, met evenlange wandelintervals ertussen. Die 3 minuten gingen me niet al te moeilijk af. Denk dat ik dan al snel ook de 5 minuten aan kan. Ik hoor val veel mensen dat de stap van 5 naar 10 dan ook niet zo groot meer is. En zo voorts
Komt inderdaad allemaal vanzelf! Toen ik zelf net begon, had ik net als waarschijnlijk de meesten moeite zodra het 3 minuten of meer werd, en telkens als het een stukje omhoog gaat naar 5, 8, 10, 12, 15 en uiteindelijk 20 minuten, denk je... Oh nee, dat ga ik nooit halen! En elke keer haal je het toch weer wel. En voor je 't weet heb je Evy niet eens meer nodig Ik had nooit gedacht nu al rondjes van 7,5km te kunnen lopen (37-40 minuten) toen ik net met Evy begon, of zelfs toen ik met Evy klaar was 2-3 weken geleden...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_83036975
aaah gelukkig er is dus hoop
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')