Wil je helemaal afgetraint zijn of wil je gewoon wat afvallen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:47 schreef KingOfMars het volgende:
Heeft er iemand een basisdieet (ik weet dat het gevaarlijk is, dat soort vragen, maar doe het toch) wat je kunt gebruiken als (recreatieve) hardloper die op termijn ook nog wel wat wil afvallen? Ik weet dat gezond & gevarieerd de basis is maar ik ben gewoon benieuwd naar wat de slimme tips zijn. Ben ondertussen helemaal de draad kwijt op dat vlak qua koolhydraten, eiwitten, vetten... Er moet toch een soort standaard idee of dieet zijn?
Neenee, ik wil geen marathons lopen. Ik wil na de 5km zeker door naar de 10km, en wie weet nog (iets) verder. Ik wil voornamelijk zorgen dat met wat ik eet, ik mijn hardlopen niet in de weg zit. Ik weeg nu +/- 87 kilo en daar mogen er - nogmaals, op termijn, ik heb geduld- best een stuk of 10 van af.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 11:50 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Wil je helemaal afgetraint zijn of wil je gewoon wat afvallen?
Ik ben ook iets van tegen de 1.75...quote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:05 schreef CaLeX het volgende:
Hoe lang ben je?
En verder eet je evenveel als ik eet, waarschijnlijk nog minder (177 en 73.5kilo (maand geleden was het 75))
Merk je al verbeteringen qua gewicht?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:12 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik ben ook iets van tegen de 1.75...
Dat dusquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Merk je al verbeteringen qua gewicht?
Ik zou zo door blijven gaan (misschien iets minder snoepen) en je programma afmaken. Elke keer dat je nu loopt, loop je meer en waarschijnlijk ook iets sneller/langer; dus je verbrand ook meer.
Ik zou persoonlijk de avondsnacks helemaal weglatenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 12:00 schreef KingOfMars het volgende:
Misschien is het handig om te vertellen wat ik nu gemiddeld genomen eet op een dag.
Ontbijt (6 uur): een boterham (bruin of mais) of cracker (volkoren) met margarine en worst of kaas + groot glas water
Tussendoor (zo rond 10-en): twee bruine boterhammen met kaas en/of worst en margarine, veel thee en water over de ochtend verspreid
Lunch: 2 boterhammen met standaard beleg, soms een soepie erbij, soms een daghap (tosti oid) erbij (gebeurt steeds minder), wel veel drinken en meestal een dikke 20 minuten lunchwandelen
Tussendoor (tussen 13 en 16 uur ergens): reep als iets van een Sultana, soms iets ongezondersen soms wat fruit... wederom zoveel mogelijk proberen te drinken
Diner: wisselt echt enorm. Alles komt voorbij, pasta, rijst, aardappels (gebakken of gekookt), soms afhaal, alles. Gemiddeld proberen we maximaal 1 x per week iets "ongezonds" te halen. Vaste dagen: op zaterdag veel vis en brood, op zondag meestal wat uitgebreider koken.
Avond: toch wel een probleemgebied, hiervoor zoek ik nog wel wat slimme snacks (voorkeur hartig) ofzo.
Tips? Opmerkingen? (Zelf heb ik het idee dat ik eigenlijk wat meer zou moeten eten...?)
--EDIT: en dan loop ik dus gemiddeld 2 a 3x per week, einde van Evy 1 dus iets van 5 -6km (nu nog intervallen) waar ik gemiddeld (volgens runkeeper) ongeveer 400-500 cal's verbruik. Ben meestal een krap uurtje weg, incl. inlopen en uitlopen...
spieren zijn zwaarder dan vetjes.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:30 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat dus
Ik merkte overigens niks aan m'n gewicht, wel aan m'n lichaam. Zat een stuk strakker in m'n vel!
Jaaa, echt zooo fijnquote:Op vrijdag 18 juni 2010 20:11 schreef KingOfMars het volgende:
Jij hebt dus zoiets gehad als ik pas had, dwab. Lekker is dat he!
Net even een zweetbandsetje () gehaald. Ik vind het nog steeds enorm fout maar volgens mij ga ik er een stuk fijner van lopen...
.
Dus welquote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:38 schreef KingOfMars het volgende:
Vanavond 10/10/12.. Dakentochhelegaarnie?!!
Ook goed bezig dus! Lekker!!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:31 schreef Skv het volgende:Vanmiddag lekker hardgelopen.
5 kilometer in iets minder dan 26 minuten. Rond de 11.8 km/h gemiddeld. Nu nergens last van..
Langzaam opbouwen maar weer, in september maar een wedstrijd meepakken van 10 km of iets in die buurt
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:44 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Dus wel. Had de verkeerde les onder de knop zitten op de iPhone, les 22 (15+15) ipv les 21. Had geen zin meer om de hele boel af te doen, goede les op te zoeken en weer aan te doen, dus ik had zoiets van ah, screw it, ik ga gewoon. En... uitgelopen
. De eerste 15 minuten gingen best ok, heb daarna een wat langere pauze gehouden dan de 2 minuten van Evy en ben toen gewoon weer gaan lopen. Heb door aardig wat pijntjes heen moeten lopen, ben vrij diep gegaan zoals dat geloof ik heet maar uiteindelijk in 1 x naar huis gelopen, dat is een km of 3!
.
.
Heb nu aardig wat auw dus waarschijnlijk morgen flinke spierpijn, dus minimaal 2 dagen rust en dan loop ik deze nog een keer (om het niet te overdrijven).
Komt inderdaad allemaal vanzelf! Toen ik zelf net begon, had ik net als waarschijnlijk de meesten moeite zodra het 3 minuten of meer werd, en telkens als het een stukje omhoog gaat naar 5, 8, 10, 12, 15 en uiteindelijk 20 minuten, denk je... Oh nee, dat ga ik nooit halen! En elke keer haal je het toch weer wel. En voor je 't weet heb je Evy niet eens meer nodigquote:Op zaterdag 19 juni 2010 22:04 schreef Aventura het volgende:
[..]
![]()
Zelf ben ik nog lang niet zover, had gister een training van 2x 3 minuten en 2x 1,5 minuut hardlopen, met evenlange wandelintervals ertussen. Die 3 minuten gingen me niet al te moeilijk af. Denk dat ik dan al snel ook de 5 minuten aan kan. Ik hoor val veel mensen dat de stap van 5 naar 10 dan ook niet zo groot meer is. En zo voorts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |