abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:32:50 #1
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82665790
… de PvdA (30 zetels) is nog altijd groter, daarom zou het democratischer zijn als VVD(31 zetels) eerst de toenadering zocht tot de PvdA. Het gevaar bestaat nu dat het argument dat de grote PVV als argument gebruikt gaat worden om de PvdA uit te sluiten voor regeringsdeelname. Mijn stelling is dat de VVD eerst toenadering zou moeten zoeken tot de PvdA, vervolgens PVV, CDA enz.

Ik hoorde Femke Halsema op de verkiezingsdag zeggen dat ze de enige linkse partij was die gewonnen heeft en dat het daarom logisch is dat ze me onderhandelen voor regeringsdeelname, tegelijker tijd is de SP nog altijd een grotere linkse partij. Waar komt het idee toch vandaan dat de grootste winnaars als eerste moeten onderhanden i.p.v. de grootste partijen?

Ook Pechtold beweerde gewonnen te hebben, maar alle eerlijkheid gebied toch te het CDA 2 keer zoveel zetels heeft in de nieuwe tweede kamer.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_82666318
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:32 schreef TomLievense het volgende:
Waar komt het idee toch vandaan dat de grootste winnaars als eerste moeten onderhanden i.p.v. de grootste partijen?
Geen idee, maar zowel Rutte als Cohen lijken het te delen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:43:31 #3
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_82666419
Heeft iets te maken met traditie, waar ze in Den Haag van houden.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:46:17 #4
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_82666566
Waar het vandaan komt? Puur omdat het volk blijkbaar een andere koers wenst te varen.
Als de helft van de achterban ineens een partij die nota bene geregeerd heeft afserveert en een partij die een totaal andere koers aanhoudt veel wint, dan is het logisch om daar eerst naar te kijken.

De vorige uitslag van de PvdA was al dramatisch laag (naar eigen zeggen) en nu verliezen ze nogmaals maar houden ze enkel de schade beperkt terwijl een partij als de PVV juist veel wint, dan is het toch een duidelijk signaal van Nederland dat ze iets anders wensen en dat is blijkbaar een regering met de PVV en de VVD gezien hun winst.

Maar inderdaad, het klinkt 'democratischer' om de partijen die het grootst zijn als eerst te laten praten, die hebben nou eenmaal de grootste achterban.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:46:24 #5
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82666568
quote:
Ik hoorde Femke Halsema op de verkiezingsdag zeggen dat ze de enige linkse partij was die gewonnen heeft en dat het daarom logisch is dat ze me onderhandelen voor regeringsdeelname,
Vrouwen en logica....

Wat jij zegt klopt opzich wel TS, maar het heeft inderdaad te maken met traditie. Ik vind het ook raar.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_82666675
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:46 schreef Lastpost het volgende:
Waar het vandaan komt? Puur omdat het volk blijkbaar een andere koers wenst te varen.
Een minderheid van het volk over het algemeen, niet hét volk. Zo groot is de achterban die overstapt meestal niet.
quote:
Maar inderdaad, het klinkt 'democratischer' om de partijen die het grootst zijn als eerst te laten praten, die hebben nou eenmaal de grootste achterban.
Het klinkt niet alleen democratischer, dat ís het ook.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_82666846
Ja. heel raar inderdaad. Maar ik vind het prima. Laat er maar een VVD/PVV/CDA kabinet komen. Mogen we in maart 2 stemmen uitbrengen
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:52:31 #8
295457 TomLievense
pi_82666885
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:46 schreef Lastpost het volgende:
Als de helft van de achterban ineens een partij die nota bene geregeerd heeft afserveert en een partij die een totaal andere koers aanhoudt veel wint, dan is het logisch om daar eerst naar te kijken.

De vorige uitslag van de PvdA was al dramatisch laag (naar eigen zeggen) en nu verliezen ze nogmaals maar houden ze enkel de schade beperkt terwijl een partij als de PVV juist veel wint, dan is het toch een duidelijk signaal van Nederland dat ze iets anders wensen en dat is blijkbaar een regering met de PVV en de VVD gezien hun winst.

Het klinkt niet alleen democratischer het is het ook, alsof een regering met PVV meer draagvlak zou hebben dan een regering met de PVV. Jij hebt het over een signaal van Nederland, maar het is een signaal van een deel van Nederland, nl. 24/150ste van de kiezers. 30/150ste heeft het signaal af gegeven liever PvdA te hebben.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:28:35 #9
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_82685301
quote:
Waar komt het idee toch vandaan dat de grootste winnaars als eerste moeten onderhanden i.p.v. de grootste partijen?
Daar ligt het probleem niet.

Het grootste probleem ligt bij de Eerste Kamer die zich voor elk wetsvoorstel gooit, ongeacht de samenstelling van het kabinet.
pi_82685404
Een partij die veel gewonnen heeft of een partij die in heeft moeten leveren, kies maar.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:32:44 #11
295457 TomLievense
pi_82685530
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:30 schreef Nuchterheid het volgende:
Een partij die veel gewonnen heeft of een partij die in heeft moeten leveren, kies maar.
Ik kies de grootste partij.
pi_82685635
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:32 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik kies de grootste partij.
Je stemt VVD?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:44:28 #13
295457 TomLievense
pi_82686107
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:34 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Je stemt VVD?
Ik moest kiezen tussen een partij die veel gewonnen heeft en een partij die heeft moeten inleveren, dat is wat je vroeg. Dan kies ik diegene die de meeste zetels in de kamer heeft als vooraanstaande partijen bij de coalitie onderhandelingen. Het gaat er in deze niet om wat ik gestemt heb.

P.S.
Ik heb geen VVD gestemt.
pi_82686213
Eerst met de PVV praten is alleen maar voor de vorm. De coalitie is allang bekend en vastgesteld.
Net zoals de vorige keer met de SP.
pi_82686318
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:44 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Ik moest kiezen tussen een partij die veel gewonnen heeft en een partij die heeft moeten inleveren, dat is wat je vroeg. Dan kies ik diegene die de meeste zetels in de kamer heeft als vooraanstaande partijen bij de coalitie onderhandelingen. Het gaat er in deze niet om wat ik gestemt heb.

P.S.
Ik heb geen VVD gestemt.
Gelukkig dan maar dat er ook mensen die het allemaal niet zo zwart/wit zien als groot/klein.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:53:58 #16
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_82686650
Logisch toch? De 1.8 miljoen kiezers van de PvdA zijn minder waard dan de 1.4 miljoen kiezers van de PVV. Als je de vorige keer op een andere partij stemt is je stem nu meer waard. Vergeet vertrouwen of de grootte van de aanhang, het gaat om winnen. Winnen is het belangrijkste concept bij de politiek.

Ofzo.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:57:03 #17
295457 TomLievense
pi_82686832
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:48 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar dat er ook mensen die het allemaal niet zo zwart/wit zien als groot/klein.
Of mensen die allen denken in winnaar/verliiezers, alsof het sport is. Ik heb inderdaad ook een hekel aan mensen die alleen denken in:
pi_82687318
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:53 schreef Montov het volgende:
Logisch toch? De 1.8 miljoen kiezers van de PvdA zijn minder waard dan de 1.4 miljoen kiezers van de PVV. Als je de vorige keer op een andere partij stemt is je stem nu meer waard. Vergeet vertrouwen of de grootte van de aanhang, het gaat om winnen. Winnen is het belangrijkste concept bij de politiek.

Ofzo.
Heeft de PVDA nou gewonnen of verloren?
  vrijdag 11 juni 2010 @ 22:17:08 #19
295457 TomLievense
pi_82687997
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:05 schreef Nuchterheid het volgende:

[..]

Heeft de PVDA nou gewonnen of verloren?
Verloren, maar ze zijn wel de beste verliezer (30 zetels; 2e plaats). PVV heeft een derde plaats behaald.
pi_82688670
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 22:17 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Verloren, maar ze zijn wel de beste verliezer (30 zetels; 2e plaats). PVV heeft een derde plaats behaald.
Bovendien maar op een haar na niet de grootste partij van Nederland geworden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82688888
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')