Als je het moeilijk hebt moet je niet te veel hoeken gaan opzoeken. Meestal ben je dan niet scherp genoeg (je hebt het moeilijk immers). Gewoon diep die ballen in het midden houden. Als je vast bent, dan wordt de tegenstander dat als eerste zat en gaat forceren. Tenminste, zo speel ik het. Mijn spel is gebaseerd op scherpe hoeken maken, vandaarquote:Op maandag 28 juni 2010 08:24 schreef TheHawk90 het volgende:
Achja de basis!. Mijn spel is opgebouwd rond een forehand supreme maar ik heb wel een goede service en een hele goede slicebackhand mochten mijn topspin forehand/backhand een letdown zijn. Wanneer het niet goed gaat pak ik gewoon een andere speelstijl, slice backhand/rustige forehand orama en dan maar hoeken maken of veel serve n volley/chip n charge.
Wat doen jullie, als je het moeilijk hebt? Obv. ligt het aan de tegenstander maar het idee![]()
Ligt eraan per persoon natuurlijk. Ik druk vooruit op een technisch goed spel, sterke forehand en ik maak de hoeken en slagen (winnaars) dus al met kracht. Over het algemeen mis ik m'n hoeken niet, zeker als je jezelf inhoud op je slagen. Ik ga dan gewoon inderdaad wel rustig de ballen diep leggen maar ook half-court naar buiten slaan met slice backhand/topspin backhand (heerlijk vanaf links, en dan af en toe die bal rechtdoor raggenquote:Op maandag 28 juni 2010 15:37 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als je het moeilijk hebt moet je niet te veel hoeken gaan opzoeken. Meestal ben je dan niet scherp genoeg (je hebt het moeilijk immers). Gewoon diep die ballen in het midden houden. Als je vast bent, dan wordt de tegenstander dat als eerste zat en gaat forceren. Tenminste, zo speel ik het. Mijn spel is gebaseerd op scherpe hoeken maken, vandaar
Eensch.. Een poultje had zeker leuk geweest. Jammer dat ze dat niet gedaan hebben.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:13 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zou juist een mooie poule moeten zijn waar je 4 potjes baltIk zie dat ze allemaal 9 of 9+ zijn dus vandaar dat je 2de geplaatst bent
Ik quote mezelf gewoon lekker telkensquote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eerste potje met 2-6, 4-1 en opgave van die gast gewonnen. Eerste set was heel wennen. Ik was telkens bang dat er weer iets ging gebeuren. Binnen no-time stond ik 5-1 achter, maar daarna eigenlijk best lekker gespeeld. Maar goed, die gast was schijnbaar licht geblesseerd aan zijn rug.
Ik speel normaal gesproken in Nijkerk bij NTC. Aankomende week doe ik mee in Bunschoten!! Speel je daar ook mee?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:35 schreef EdNoolk het volgende:
Gaat goed hier allemaal als ik het zo lees. Ik moet morgen tegen 8.3, zelf 8.1. Eens kijken of ik zo slecht ben of mijn vorige tegenstander zo goed. Waar spelen jullie je toernooitjes? Misschien komen er wel Fok!kers tegen elkaar te staan? Ik elke week een toernooi in het gebied Amersfoort/Soest(erberg)/Bunschoten/De Bilt etc
Oke, ik bleek dus nog totaal geen ritme te hebben na die gedwongen rustperiodequote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik quote mezelf gewoon lekker telkens![]()
Vanmiddag 2e ronde tegen de nummer 4 geplaatst (iemand die 4,7 is ofzo). Ik zal wel zien wat ervan terechtkomt. Gewoon lekker ballen.
Eemslag open?!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:15 schreef DKkuis het volgende:
[..]
Ik speel normaal gesproken in Nijkerk bij NTC. Aankomende week doe ik mee in Bunschoten!! Speel je daar ook mee?
bij ons wordt er dan naar de onderlinge sets/games gekeken als eerst, de andere resultaten vallen dus wegquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:00 schreef Drassss het volgende:
Gister laatste mixje verloren. Gelukkig wonnen we de andere 3 in de poule, zodat we nummer 1 zijn geworden. Nummer 2 en 3 stonden ook gelijk qua winstpartijen..., maar doordat we net genoeg games tegen de nummer 3 hadden gepakt ( wel dus verloren ) zijn hun niet door! Finale zondag tegen de nummer 2 waar we redelijk makkelijk van wonnen in de poule.
Morgen nog een enkel, lig er al uit maar ik kan rating winst behalen dus ik ga er vol voor.
Komaki, misschien weet jij dit? Als de nummer 1/2/3 gelijk staan in een poule. Waar kijkt men dan naar, onderling resultaat, aantal games in de hele poule, sets?
Ja hier was het gewoon 6-2 Opgave, geen idee hoe het systeem dat verwerkt? Achja het zal me verrotten :p We zijn door en ballen de finale zondag!quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef Norrage het volgende:
een opgave geldt in dat soort gevallen toch standaard als een 6-3 6-3 overwinning ofzo? in geval van poultjes nog al eens belangrijk..maar vaak is het dan ook gewoon zo dat er pas veel later naar winstpunten wordt gekeken en dat onderling resultaat doorslaggevend is.
Ik moet in ieder geval vanavond eindelijk weer spelen, enkeltje en mixje...ik wil echt graag nog even inspelen voor mijn enkel want heb nu anderhalve week geen bal meer geraakt! En heb lastige eerste ronde! Jammer dat mijn mix niet eerst is
ik weet niet zeker hooor, maar volgens mij is er een officiele regel dat een opgave in dat soort gevallen als een reglementaire 6-3 6-3 (of zoiets) wordt geteld...maar ik tast hiermee een beetje in het duister hoor, maar in mijn hoofd is er wel een oplossing voor.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:27 schreef magik7777 het volgende:
Ze zijn in principe ook genaaid, een opgave krijgen kan vaak in je nadeel uitpakken. Zeker als je 3 poules hebt, en de beste nummer 2 doorgaat. En je een walkover of opgave krijgt van je tegenstander.
Als de nummer 3, geen opgave mee hadden gehad, en de 2e set ook met 6-2 hadden gewonnen, hadden hun het beste game saldo.. (+17)
Hmmz ja, bagger is dat. Ze zouden dan gewoon een regel moeten opstellen met iets van 6-2 6-2 winst. Alleen krijg je dan wel weer rating pijn, omdat het als wedstrijd gaat tellen natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef magik7777 het volgende:
Ik weet het ook niet zeker, is volgens mij een beetje grijs gebied,
Ik weet wel, dan 2 kameraden van mij een keer genaaid zijn. Toernooi, met 3 poules van 3 dubbels. 3 poulewinnaars gingen door, en de beste nummer 2. Zodat alle 2 de halve finales gevuld waren.
Hun waren het geplaatste koppel, en de wedstrijd tussen de 2 andere koppels leverden een duidelijke winnaar op (6-2, 6-1 ofzo) Hun eerste poulewedstrijd mochten ze tegen de winaar van die wedstrijd, en ze verliezen die in tie break 3e set.
Als hun hun 2e poulewedstrijd zouden winnen in 2 sets, waren ze de beste nummer 2 geweest, en dus naar de halve finale.
Maar wat gebeurt er, de tegenstanders komen niet opdagen, en ze krijgen een walk over. Dus geen sets, geen games niks, en dus ook geen halve finale.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |