abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83394644
Ik mag morgen enkelen...ik heb stiekem een beetje gekeken naar mijn mogelijke tegenstanders...allemaal lage ratings maar ze zijn allemaal bijzonder ver gekomen in het toernooi de afgelopen week...dus ik denk dat ik mijn borst mag gaan nat maken, want geen makkelijke eerste ronde in het verschiet jammer genoeg..(wil altijd graag eventjes inkomen )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_83403068
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:24 schreef TheHawk90 het volgende:
Achja de basis! . Mijn spel is opgebouwd rond een forehand supreme maar ik heb wel een goede service en een hele goede slicebackhand mochten mijn topspin forehand/backhand een letdown zijn. Wanneer het niet goed gaat pak ik gewoon een andere speelstijl, slice backhand/rustige forehand orama en dan maar hoeken maken of veel serve n volley/chip n charge.

Wat doen jullie, als je het moeilijk hebt? Obv. ligt het aan de tegenstander maar het idee
Als je het moeilijk hebt moet je niet te veel hoeken gaan opzoeken. Meestal ben je dan niet scherp genoeg (je hebt het moeilijk immers). Gewoon diep die ballen in het midden houden. Als je vast bent, dan wordt de tegenstander dat als eerste zat en gaat forceren. Tenminste, zo speel ik het. Mijn spel is gebaseerd op scherpe hoeken maken, vandaar
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_83420430
Wedstrijdschema's staan online voor mijn volgende toernooi. Deze keer ingeschreven in HE8 en HE7.
In HE8 moet ik tegen 8,1160 en in HE7 tegen 8,4099
Ben benieuwd of ik deze keer wel aan spelen toe kom, wil wel graag een keer een potje winnen natuurlijk in een toernooi .
  maandag 28 juni 2010 @ 22:24:33 #229
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_83421618
Win je de eerste 3 mixen in je poule. Verliest de nummer 2 ( die ook 3 winst had ) opeens hun laatste pot van de nummer 3, zodat we morgen eigenlijk alsnog moeten winnen om niet met zijn 3en gelijk te komen......
pi_83429565
Vanavond mag ik aan de bak, ben als tweede geplaatst, en gezien de dynamische rankingen van de tegenstanders, zou ik de finale moeten kunnen halen. Maar dat is allemaal theorie....

edit.

Volgende keer VOOR dat ik mezelf inschrijf, eerst kijken wat de ondergrond is. Mag dus op gravel aan de bak, en volgens mij zijn bijna alle deelnemers van de eigen vereniging. Kan dus leuk worden haha

[ Bericht 19% gewijzigd door magik7777 op 29-06-2010 08:31:37 ]
  dinsdag 29 juni 2010 @ 07:53:56 #231
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_83429683
quote:
Op maandag 28 juni 2010 15:37 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Als je het moeilijk hebt moet je niet te veel hoeken gaan opzoeken. Meestal ben je dan niet scherp genoeg (je hebt het moeilijk immers). Gewoon diep die ballen in het midden houden. Als je vast bent, dan wordt de tegenstander dat als eerste zat en gaat forceren. Tenminste, zo speel ik het. Mijn spel is gebaseerd op scherpe hoeken maken, vandaar
Ligt eraan per persoon natuurlijk. Ik druk vooruit op een technisch goed spel, sterke forehand en ik maak de hoeken en slagen (winnaars) dus al met kracht. Over het algemeen mis ik m'n hoeken niet, zeker als je jezelf inhoud op je slagen. Ik ga dan gewoon inderdaad wel rustig de ballen diep leggen maar ook half-court naar buiten slaan met slice backhand/topspin backhand (heerlijk vanaf links, en dan af en toe die bal rechtdoor raggen ), en dan de forehand meestal wel gewoon die houden idd, maar wel hoek kiezen

Een ander verhaal is niet scherp zijn/ongeconcentreerd zijn. Das anders dan wanneer je spelletje niet loopt imo. Dan moet je gewoon idd lekker terugspelen (tegen de sterkere speler) of lekker aggresief netspel (minder goede speler).
One creates reality...
pi_83430419
quote:
Op maandag 28 juni 2010 12:13 schreef Drassss het volgende:

[..]

Zou juist een mooie poule moeten zijn waar je 4 potjes balt Ik zie dat ze allemaal 9 of 9+ zijn dus vandaar dat je 2de geplaatst bent
Eensch.. Een poultje had zeker leuk geweest. Jammer dat ze dat niet gedaan hebben.
pi_83433799
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Eerste potje met 2-6, 4-1 en opgave van die gast gewonnen. Eerste set was heel wennen. Ik was telkens bang dat er weer iets ging gebeuren. Binnen no-time stond ik 5-1 achter, maar daarna eigenlijk best lekker gespeeld. Maar goed, die gast was schijnbaar licht geblesseerd aan zijn rug.
Ik quote mezelf gewoon lekker telkens

Vanmiddag 2e ronde tegen de nummer 4 geplaatst (iemand die 4,7 is ofzo). Ik zal wel zien wat ervan terechtkomt. Gewoon lekker ballen.
pi_83455959
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:35 schreef EdNoolk het volgende:
Gaat goed hier allemaal als ik het zo lees. Ik moet morgen tegen 8.3, zelf 8.1. Eens kijken of ik zo slecht ben of mijn vorige tegenstander zo goed . Waar spelen jullie je toernooitjes? Misschien komen er wel Fok!kers tegen elkaar te staan? Ik elke week een toernooi in het gebied Amersfoort/Soest(erberg)/Bunschoten/De Bilt etc
Ik speel normaal gesproken in Nijkerk bij NTC. Aankomende week doe ik mee in Bunschoten!! Speel je daar ook mee?
pi_83457453
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik quote mezelf gewoon lekker telkens

Vanmiddag 2e ronde tegen de nummer 4 geplaatst (iemand die 4,7 is ofzo). Ik zal wel zien wat ervan terechtkomt. Gewoon lekker ballen.
Oke, ik bleek dus nog totaal geen ritme te hebben na die gedwongen rustperiode Logisch eigenlijk, maar het ging echt voor geen meter. Ik speelde echt bagger en won toch nog bijna de eerste set. Ik stond 5-3 voor, tot dat moment nog geen servicegame verloren en juist dan als ik 2x voor de set kan serveren, verlies ik twee keer mijn servicegame Uiteindelijk 6-7, 2-6 geworden. Naja, jammer dan.
pi_83460012
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 19:15 schreef DKkuis het volgende:

[..]

Ik speel normaal gesproken in Nijkerk bij NTC. Aankomende week doe ik mee in Bunschoten!! Speel je daar ook mee?
Eemslag open?!
pi_83470657
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 20:44 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Eemslag open?!
Daar speel ik ook volgende week
  dinsdag 29 juni 2010 @ 23:53:52 #238
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_83471719
Jullie moeten echt even een pilsje gaan doen hoor !

Mijn wedstrijd verzet.. morgen tegen een6je, zin an !
One creates reality...
pi_83476589
Gisteren eerste ronde (was al meteen kwart finale) getennist bij Thadia in sint-michielsgestel. Was voor het eerst sinds jaren weer op gravel, heb gewonnen met 6-4, en 6-1. Zaterdag halve finale. Viel me ff vies tegen op het gemalen baksteen, maar na een setje ging het stukken beter...
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:00:09 #240
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_83477711
Gister laatste mixje verloren. Gelukkig wonnen we de andere 3 in de poule, zodat we nummer 1 zijn geworden. Nummer 2 en 3 stonden ook gelijk qua winstpartijen..., maar doordat we net genoeg games tegen de nummer 3 hadden gepakt ( wel dus verloren ) zijn hun niet door! Finale zondag tegen de nummer 2 waar we redelijk makkelijk van wonnen in de poule.

Morgen nog een enkel, lig er al uit maar ik kan rating winst behalen dus ik ga er vol voor.

Komaki, misschien weet jij dit? Als de nummer 1/2/3 gelijk staan in een poule. Waar kijkt men dan naar, onderling resultaat, aantal games in de hele poule, sets?
  woensdag 30 juni 2010 @ 09:07:28 #241
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_83477896
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 09:00 schreef Drassss het volgende:
Gister laatste mixje verloren. Gelukkig wonnen we de andere 3 in de poule, zodat we nummer 1 zijn geworden. Nummer 2 en 3 stonden ook gelijk qua winstpartijen..., maar doordat we net genoeg games tegen de nummer 3 hadden gepakt ( wel dus verloren ) zijn hun niet door! Finale zondag tegen de nummer 2 waar we redelijk makkelijk van wonnen in de poule.

Morgen nog een enkel, lig er al uit maar ik kan rating winst behalen dus ik ga er vol voor.

Komaki, misschien weet jij dit? Als de nummer 1/2/3 gelijk staan in een poule. Waar kijkt men dan naar, onderling resultaat, aantal games in de hele poule, sets?
bij ons wordt er dan naar de onderlinge sets/games gekeken als eerst, de andere resultaten vallen dus weg
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_83477984
Vaak is het zo dat eerst word gekeken naar wie de meeste punten heeft (dus de meeste wedstrijden gewonnen) Mochten dat 2 teams zijn, dan word er gekeken naar onderling resultaat. In een poule van 4 is het mogelijk dat er 2 teams 2 maal winnen, en 2 teams 2 keer verliezen. Onderling resultaat bepaalt dan wie er de poule wint.
Mochten er 3 teams gelijk eindigen, (3 teams winnen elk 2 keer, en 1 team verliest alles) Dan gaat die vlieger niet op. Omdat er dan onderling geen winnaar is. Want team 1 wint bijvoorbeeld van team 2 en 4. Team 2 wint van team 3 en 4. En team 3 wint van team 1 en 4. Team 4 word dan laatste met 0 punten. en team 1, 2, en 3, gedeelt eerste.
Dan word er in dat geval gekeken naar setsaldo (gewonnen sets wegstrepen tegen verloren sets) Dus het team dat 2 keer in 2 sets wint en bijv. in 3 sets verliest is dan poule winnaar. Mocht dat setsaldo gelijk zijn, dan word er gekeken naar onderling resultaat, wanneer het set saldo van alle 3 de ploegen gelijk is dan word gekeken na het gamesaldo(gewonnen - verloren games) en wanneer dit nog geen uitsluitsel geeft dan word er geloot.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:17:46 #243
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_83479804
Punten- Gespeeld - Winst - Verlies - Setswinst - setverlies - Games+ - Games-

6 4 3 - 1 6 - 2 45 - 29
6 4 3 - 1 6 - 2 43 - 28
6 4 3 - 1 5 - 2 38 - 25

Nummer 3 heeft een opgave meegehad ( 6-2 Opgave ), vandaar dat ze maar 5 sets hebben gewonnen. Onderling komt de nummer 1 echter 1 game te kort dus vandaar dat ze dus 3de zijn geëindigd? Hun dachten dat ze " genaaid" waren door die opgave
pi_83480011
een opgave geldt in dat soort gevallen toch standaard als een 6-3 6-3 overwinning ofzo? in geval van poultjes nog al eens belangrijk..maar vaak is het dan ook gewoon zo dat er pas veel later naar winstpunten wordt gekeken en dat onderling resultaat doorslaggevend is.

Ik moet in ieder geval vanavond eindelijk weer spelen, enkeltje en mixje...ik wil echt graag nog even inspelen voor mijn enkel want heb nu anderhalve week geen bal meer geraakt! En heb lastige eerste ronde! Jammer dat mijn mix niet eerst is
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:26:18 #245
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_83480138
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:23 schreef Norrage het volgende:
een opgave geldt in dat soort gevallen toch standaard als een 6-3 6-3 overwinning ofzo? in geval van poultjes nog al eens belangrijk..maar vaak is het dan ook gewoon zo dat er pas veel later naar winstpunten wordt gekeken en dat onderling resultaat doorslaggevend is.

Ik moet in ieder geval vanavond eindelijk weer spelen, enkeltje en mixje...ik wil echt graag nog even inspelen voor mijn enkel want heb nu anderhalve week geen bal meer geraakt! En heb lastige eerste ronde! Jammer dat mijn mix niet eerst is
Ja hier was het gewoon 6-2 Opgave, geen idee hoe het systeem dat verwerkt? Achja het zal me verrotten :p We zijn door en ballen de finale zondag!

Gelukkig moet ik die om 13.30 ballen en heb ik me ook ingeschreven in een volgend toernooi waar ik mijn eerste ronde om 13.45 heb Ff verzetten dus.....

Norrage had jij ook iets van een blessure of gewoon lang niet meer gebald ( toernooien )?
pi_83480164
Ze zijn in principe ook genaaid, een opgave krijgen kan vaak in je nadeel uitpakken. Zeker als je 3 poules hebt, en de beste nummer 2 doorgaat. En je een walkover of opgave krijgt van je tegenstander.
Als de nummer 3, geen opgave mee hadden gehad, en de 2e set ook met 6-2 hadden gewonnen, hadden hun het beste game saldo.. (+17)
pi_83480318
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:27 schreef magik7777 het volgende:
Ze zijn in principe ook genaaid, een opgave krijgen kan vaak in je nadeel uitpakken. Zeker als je 3 poules hebt, en de beste nummer 2 doorgaat. En je een walkover of opgave krijgt van je tegenstander.
Als de nummer 3, geen opgave mee hadden gehad, en de 2e set ook met 6-2 hadden gewonnen, hadden hun het beste game saldo.. (+17)
ik weet niet zeker hooor, maar volgens mij is er een officiele regel dat een opgave in dat soort gevallen als een reglementaire 6-3 6-3 (of zoiets) wordt geteld...maar ik tast hiermee een beetje in het duister hoor, maar in mijn hoofd is er wel een oplossing voor.
pi_83480877
Ik weet het ook niet zeker, is volgens mij een beetje grijs gebied,

Ik weet wel, dan 2 kameraden van mij een keer genaaid zijn. Toernooi, met 3 poules van 3 dubbels. 3 poulewinnaars gingen door, en de beste nummer 2. Zodat alle 2 de halve finales gevuld waren.
Hun waren het geplaatste koppel, en de wedstrijd tussen de 2 andere koppels leverden een duidelijke winnaar op (6-2, 6-1 ofzo) Hun eerste poulewedstrijd mochten ze tegen de winaar van die wedstrijd, en ze verliezen die in tie break 3e set.
Als hun hun 2e poulewedstrijd zouden winnen in 2 sets, waren ze de beste nummer 2 geweest, en dus naar de halve finale.
Maar wat gebeurt er, de tegenstanders komen niet opdagen, en ze krijgen een walk over. Dus geen sets, geen games niks, en dus ook geen halve finale.
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:50:43 #249
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_83481114
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:44 schreef magik7777 het volgende:
Ik weet het ook niet zeker, is volgens mij een beetje grijs gebied,

Ik weet wel, dan 2 kameraden van mij een keer genaaid zijn. Toernooi, met 3 poules van 3 dubbels. 3 poulewinnaars gingen door, en de beste nummer 2. Zodat alle 2 de halve finales gevuld waren.
Hun waren het geplaatste koppel, en de wedstrijd tussen de 2 andere koppels leverden een duidelijke winnaar op (6-2, 6-1 ofzo) Hun eerste poulewedstrijd mochten ze tegen de winaar van die wedstrijd, en ze verliezen die in tie break 3e set.
Als hun hun 2e poulewedstrijd zouden winnen in 2 sets, waren ze de beste nummer 2 geweest, en dus naar de halve finale.
Maar wat gebeurt er, de tegenstanders komen niet opdagen, en ze krijgen een walk over. Dus geen sets, geen games niks, en dus ook geen halve finale.
Hmmz ja, bagger is dat. Ze zouden dan gewoon een regel moeten opstellen met iets van 6-2 6-2 winst. Alleen krijg je dan wel weer rating pijn, omdat het als wedstrijd gaat tellen natuurlijk.
pi_83481706
Das waar, het was een officieel KNLTB toernooi (met bondsgedelegeerde), was zeer klote voor hun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')