abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83331190
Wat is het toch een hel om met een brandende kater in de brandende zon te spelen . Gelukkig wel met 6-2 6-4 gewonnen.

Jij was zeker al weg, dekouwe? Niet dat ik je had herkend, maar jij mij vast wel.
pi_83332401
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:52 schreef TheArt het volgende:
Morgen begint mijn eerste toernooi na die gescheurde enkelbanden. Ik heb 4x gespeeld in dik een week en zonder problemen. Morgen gelijk eerste wedstrijd in de HE5, tegen een jonge jongen die vorige week de finale haalde in de 5 bij een toernooi hier in de buurt. Ben benieuwd hoe het loopt.
Eerste potje met 2-6, 4-1 en opgave van die gast gewonnen. Eerste set was heel wennen. Ik was telkens bang dat er weer iets ging gebeuren. Binnen no-time stond ik 5-1 achter, maar daarna eigenlijk best lekker gespeeld. Maar goed, die gast was schijnbaar licht geblesseerd aan zijn rug.
pi_83335783
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:03 schreef Chriz2k het volgende:
Wat is het toch een hel om met een brandende kater in de brandende zon te spelen . Gelukkig wel met 6-2 6-4 gewonnen.

Jij was zeker al weg, dekouwe? Niet dat ik je had herkend, maar jij mij vast wel.
Nou ik dacht je eigenlijk te zien spelen op baan 4. Maar ik was chagerijnig naar huis gegaan en toen kwam ik thuis keek ik op de klok en zag dat het toen jou tijd was om de baan op te gaan ik zo van hhmm oke dat was hem dus niet. ( of je moet dat kleine manneke zijn geweest met die zwarte nike schoenen met rood en groen zwart adidas broek + shirtje ) Maar die was een 3 setter aan het spelen.

Wat ging het kut zeg .. 5-2 voor 1e set niks aan de hand meerdere setpoints gehad, komen me ouders kijken :-/ sloeg ik helemaal niks meer verlies ik 1e set tiebreak verloren. 2e set 6-3 man man wat stond ik slecht te spelen.
sudo is powerrrr
pi_83336292
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:33 schreef dekouwe het volgende:

[..]

Nou ik dacht je eigenlijk te zien spelen op baan 4. Maar ik was chagerijnig naar huis gegaan en toen kwam ik thuis keek ik op de klok en zag dat het toen jou tijd was om de baan op te gaan ik zo van hhmm oke dat was hem dus niet. ( of je moet dat kleine manneke zijn geweest met die zwarte nike schoenen met rood en groen zwart adidas broek + shirtje ) Maar die was een 3 setter aan het spelen.

Wat ging het kut zeg .. 5-2 voor 1e set niks aan de hand meerdere setpoints gehad, komen me ouders kijken :-/ sloeg ik helemaal niks meer verlies ik 1e set tiebreak verloren. 2e set 6-3 man man wat stond ik slecht te spelen.
Dat probleem had ik voorheen ook nog wel eens .
Gelukkig komen ze nu niet meer kijken, op herhaald verzoek.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:05:57 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_83337052
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:33 schreef dekouwe het volgende:

[..]

Mijn vader is een groot fan van me. Hij komt nog steeds vaak kijken als ik in de buurt speel. Ik ben er wel redelijk aan gewent.
Hij bemoeide zich ook vroeger nooit met het spel of de puntentelling ofzo. Alleen als ik me weer eens, in zijn ogen, misdroeg op de baan hoorde ik hem dan van de kant brommen "daar gaat het echt niet beter van hoor".
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_83339584
Na een kapotgeslagen tennisracket (15 jaar, eerste tennisjaar eerste competitie dus) waren ze het zat dat ik altijd zo agressief was dus zijn ze 2 jaar niet komen kijken. Twee jaar later (tot dan toe telkens rustig verloop wedstrijd etc) komen ze weer eens kijken en weer agressief.

Ik weet zeker dat het eraan ligt dat je wil laten zien hoe goed je bent, en dat je wil presteren voor je ouders. Wel een beetje jammer, want ik vind het aan de ene kant gezellig als ze erbij zijn maar aan de andere kant ook klote omdat het mijn spel beïnvloedt.
pi_83341176
Zo, ik leef nog. Alles doet pijn en voelt stijf, maar ik heb het overleefd. Bijna 6 uur op de baan gestaan in die klote hitte. Bijna windstil...

Eerst de halve finale enkel, die won ik. Daarna de halve finale mix, die wonnen we ook. Meteen daarna de finale van de enkel die ik als een roes ervaarde. Moest spelen tegen iemand die eigenlijk veel beter was, maar ik speelde haast nooit zo sterk. Bij 6-2 4-2 zat ik er echt doorheen. In die hitte was het al de 3e pot. Uiteindelijk 6-2 5-7 3-6 verloren, dus gaat de beker helaas aan me voorbij
En daarna de finale mix. Jaja, snel een banaan, een tosti en een kop bouillon voor het zout naar binnen gewerkt en 20 minuten na een slopende single finale de laatste pot. En gewonnen. Eerste set ging moeizaam maar daarna kwam ik weer in zo'n roes terecht. Mijn knie zat op slot, blaar op mijn poot en gewoon voor elke bal gaan en heel kalm in elke hoek wegleggen. Voor mijn mixpartner wel zo prettig.

Geslaagde dag. Jammer dat ik het toch niet kon bolwerken in de single finale. Je naampje in zo'n beker laten graveren is altijd leuk
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_83341697
Haha ik heb dat bij onze ck ook ervaren. 3 finales moeten spelen, alledrie gewonnen gelukkig:D maar je speelt altijd veels te veel met zon gezelligheidstoernooi

Enne, ik speel juist beter als me mam komt kijke , hoe meer publiek hoe beter het gaat
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_83341862
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:02 schreef Norrage het volgende:
Haha ik heb dat bij onze ck ook ervaren. 3 finales moeten spelen, alledrie gewonnen gelukkig:D maar je speelt altijd veels te veel met zon gezelligheidstoernooi
mwoah, gezelligheidstoernooi. De jaarlijkse clubkampioenschappen speel je niet voor de lol, maar om te winnen als je tot de kanshebbers behoort
pi_83342005
Natuurlijk wil je winnen maar je schrijft je dan te snel in voor veel categorieën en zo, en bij ck heb je ook vaak veel poultjes zodat iedereen maar lekker veel speelt
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_83358558
Vandaag de vreemdste wedstrijd uit mijn carriere gespeeld denk ik .
Moest in de bloedhitte tegen een Hongaar die gebrekkig Nederlands sprak.
Hij stond 8,6 dus voor zo'n wedstrijd is het lastig te motiveren, omdat je toch niks vooruit kan.

Ik begon heel matig, 3 breaks achter elkaar en 1-2* achter. Bij *4-3 brak ik hem terug en kwam 5-4* voor.
Toen een game van ongeveer 15 minuten gespeeld, drie setpunten gehad maar niet benut.
Vervolgens in de tiebreak stond ik 6-3 voor, slaat hij zijn service twee keer hard uit en set voor mij.
Ik had toen al het idee dat die tweede set snel gebeurd kon zijn .

In de tweede set ging ie alles vol rammen, hij sloeg 2 winners en 20 UE denk ik: 6-0.
Aan het einde vertelde hij dat ie vanmiddag nog in de acht moest spelen en daarom die set min of meer op gaf. Eerlijk gezegd zat ik er zo doorheen dat hij nog best een kans had gemaakt, maar goed .

Ik ga nu aan het infuus en woensdag gaat het hopelijk beter .
pi_83358692
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:59 schreef luckass het volgende:
Vandaag de vreemdste wedstrijd uit mijn carriere gespeeld denk ik .
Moest in de bloedhitte tegen een Hongaar die gebrekkig Nederlands sprak.
Hij stond 8,6 dus voor zo'n wedstrijd is het lastig te motiveren, omdat je toch niks vooruit kan.

Ik begon heel matig, 3 breaks achter elkaar en 1-2* achter. Bij *4-3 brak ik hem terug en kwam 5-4* voor.
Toen een game van ongeveer 15 minuten gespeeld, drie setpunten gehad maar niet benut.
Vervolgens in de tiebreak stond ik 6-3 voor, slaat hij zijn service twee keer hard uit en set voor mij.
Ik had toen al het idee dat die tweede set snel gebeurd kon zijn .

In de tweede set ging ie alles vol rammen, hij sloeg 2 winners en 20 UE denk ik: 6-0.
Aan het einde vertelde hij dat ie vanmiddag nog in de acht moest spelen en daarom die set min of meer op gaf. Eerlijk gezegd zat ik er zo doorheen dat hij nog best een kans had gemaakt, maar goed .

Ik ga nu aan het infuus en woensdag gaat het hopelijk beter .
Haha, conditie is zo belangrijk in tennis. En drinken ook. Als je niet elke game wisseling wat drinkt of je conditie ruk is ga je onherroepelijk de boot in tegen iemand die wel scherp blijft. Dan zie je dat kantelmoment gewoon. Meestal halverwege de 2e set.

Dacht zelf dat mijn conditie niet zo best was maar na de 6-4 2-6 6-3 6-2 7-5 6-2 5-7 3-6 7-6 6-0 van gisteren weet ik wel beter
pi_83369696
Vandaag tegen een 8.5. Halve week uitgekeken en gerekend etc naar die wedstrijd. Verkrampte helemaal omdat ik te bang was de bal uit te slaan etc. Normaal had ik 'm makkelijk gepakt met 6-2 6-2 ofzo maar nu werd het 1-6 3-6, verschrikkelijk
  zondag 27 juni 2010 @ 20:44:00 #214
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_83371891
quote:
Op zondag 27 juni 2010 19:52 schreef EdNoolk het volgende:
Vandaag tegen een 8.5. Halve week uitgekeken en gerekend etc naar die wedstrijd. Verkrampte helemaal omdat ik te bang was de bal uit te slaan etc. Normaal had ik 'm makkelijk gepakt met 6-2 6-2 ofzo maar nu werd het 1-6 3-6, verschrikkelijk
Dat zal ook veel met ervaring komen. Remember en oefen (in de vrije uren dus) dat je niet met musled maar rustig op de baan staat. Onderlichaam beweegt, bovenlichaam hou je soepel en versnel je voor je slagen. Relaxed kunnen tenissen is zo belangrijk! Keep it up! You'll get there!

Ikzelf begin morgen mijn eerste wedstrijd in een toernooi, zin an
One creates reality...
pi_83374722
Net weer even een vleugje van mijn opvliegendheid te zien gekregen, kan echt helemaal uit m'n dak gaan als ik eenmaal over dat punt ben. Achteraf is het altijd lomp .
Geen referral hier.
pi_83377883
quote:
Op zondag 27 juni 2010 20:44 schreef TheHawk90 het volgende:

[..]

Dat zal ook veel met ervaring komen. Remember en oefen (in de vrije uren dus) dat je niet met musled maar rustig op de baan staat. Onderlichaam beweegt, bovenlichaam hou je soepel en versnel je voor je slagen. Relaxed kunnen tenissen is zo belangrijk! Keep it up! You'll get there!

Ikzelf begin morgen mijn eerste wedstrijd in een toernooi, zin an
Musled? Thanks, ik zal er aan denken. Bij het inslaan gaat het altijd top alleen dan de wedstrijd, hahaha . Ik zal nog 5 of 6 toernooitjes spelen dit jaar, vrijdag een wedstrijd weer

Succes morgen!
  maandag 28 juni 2010 @ 00:04:26 #217
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_83381835
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:38 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Musled? Thanks, ik zal er aan denken. Bij het inslaan gaat het altijd top alleen dan de wedstrijd, hahaha . Ik zal nog 5 of 6 toernooitjes spelen dit jaar, vrijdag een wedstrijd weer

Succes morgen!
Woops muscled! Wat ik bedoel is dat veel mensen denken om kracht en snelheid te maken dat je de bal vooral 'hard' moet slaan. Dat deed ik vroeger ook wel eens en dat leid tot slagere slagen (die vaak inconsistent zijn), maar door de spanning in je lichaam ben je vaak bij vrij spelen wel relaxt genoeg maar in een wedstrijd niet.

Op een gegeven moment leer je gewoon wat losser te lopen en slaan, daardoor creer je snelheid en topspin. Dan moet je dus ook wat meer diepte creeren door die bal hoger te slaan met meer marge over het net. Je slaat ook met je hele lichaam, niet alleen met je arm. Stap maken, indraaien, lichaam naar voren draaien en je arm daarmee meenemen en die voorwaartse momentum (en dus ook gewichtsverplaatsing) meenemen. Dat is op het begin lastig maar na een tijd gebeurt het allemaal op standje automatisch .

Dit allemaal is dan weer mijn idee en mening, kan het natuurlijk ook fout hebben.

Thanks! Ik ga er voor vechten morgen
One creates reality...
pi_83386804
Ach, ik zag altijd maar zo, als het niet lukt, terug naar de basis.

Maar wat bedoel je met slagere slagen?
  maandag 28 juni 2010 @ 08:23:09 #219
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_83387075
Geweldige dingen kan ik verzinnen he . Langzamere slagen. Je raakt de bal dan wel vaak heel hard met je kracht, maar dat gaat dan ook vaak fout. Anyway everyone enjoy his day! Hier even gaan werken, eten, dan de baan op !
One creates reality...
  maandag 28 juni 2010 @ 08:24:47 #220
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_83387089
Achja de basis! . Mijn spel is opgebouwd rond een forehand supreme maar ik heb wel een goede service en een hele goede slicebackhand mochten mijn topspin forehand/backhand een letdown zijn. Wanneer het niet goed gaat pak ik gewoon een andere speelstijl, slice backhand/rustige forehand orama en dan maar hoeken maken of veel serve n volley/chip n charge.

Wat doen jullie, als je het moeilijk hebt? Obv. ligt het aan de tegenstander maar het idee
One creates reality...
  maandag 28 juni 2010 @ 08:41:17 #221
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_83387327
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:24 schreef TheHawk90 het volgende:

Wat doen jullie, als je het moeilijk hebt? Obv. ligt het aan de tegenstander maar het idee
meestal snel inpakken en wegwezen
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_83387402
Als ik het moeilijk heb, dan probeer ik het de tegenstander nog moeilijker te maken, door totaal anders te gaan tennissen. Hem de punten te laten verdienen, en proberen fouten af te dwingen. wachten op het moment dat je met de beste s;ag het punt kunt maken.
  maandag 28 juni 2010 @ 09:11:33 #223
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_83387864
quote:
Op maandag 28 juni 2010 08:24 schreef TheHawk90 het volgende:
Achja de basis! . Mijn spel is opgebouwd rond een forehand supreme maar ik heb wel een goede service en een hele goede slicebackhand mochten mijn topspin forehand/backhand een letdown zijn. Wanneer het niet goed gaat pak ik gewoon een andere speelstijl, slice backhand/rustige forehand orama en dan maar hoeken maken of veel serve n volley/chip n charge.

Mijn eigen spel is hoeken maken en diep slaan. Lukt dat niet ( wat vaak het geval is ) ga ik het spel vertragen, hem naar het net lokken en veel lage slices geven. Eigenlijk is het veranderen van tactiek niet super. Ik wil met mijn hoeken/diep slaan potten winnen en dus ervaring opdoen daarmee.
pi_83394210
Mijn spel is bal over het net krijgen en tussen de lijnen. Zo goed als alles terugbrengen en de tegenstander de fout laten maken. Veel heb ik er nog niet mee gewonnen, misschien toch maar veranderen...

Aankomend weekend weer een toernooitje in Anna Paulowna, weer kunstgras. We zijn in de HD8 als 2e geplaatst, dan moet de rating van de andere dubbels wel heeeeeeeel laag zijn

Ben benieuwd wanneer we moeten spelen, zal wel na het weekend zijn. Heb al gehoord dat we eerst een bye krijgen.
  maandag 28 juni 2010 @ 12:13:39 #225
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_83394456
quote:
Op maandag 28 juni 2010 12:06 schreef Vetnek het volgende:
Mijn spel is bal over het net krijgen en tussen de lijnen. Zo goed als alles terugbrengen en de tegenstander de fout laten maken. Veel heb ik er nog niet mee gewonnen, misschien toch maar veranderen...

Aankomend weekend weer een toernooitje in Anna Paulowna, weer kunstgras. We zijn in de HD8 als 2e geplaatst, dan moet de rating van de andere dubbels wel heeeeeeeel laag zijn

Ben benieuwd wanneer we moeten spelen, zal wel na het weekend zijn. Heb al gehoord dat we eerst een bye krijgen.
Zou juist een mooie poule moeten zijn waar je 4 potjes balt Ik zie dat ze allemaal 9 of 9+ zijn dus vandaar dat je 2de geplaatst bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')