Eerste potje met 2-6, 4-1 en opgave van die gast gewonnen. Eerste set was heel wennen. Ik was telkens bang dat er weer iets ging gebeuren. Binnen no-time stond ik 5-1 achter, maar daarna eigenlijk best lekker gespeeld. Maar goed, die gast was schijnbaar licht geblesseerd aan zijn rug.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:52 schreef TheArt het volgende:
Morgen begint mijn eerste toernooi na die gescheurde enkelbanden. Ik heb 4x gespeeld in dik een week en zonder problemen. Morgen gelijk eerste wedstrijd in de HE5, tegen een jonge jongen die vorige week de finale haalde in de 5 bij een toernooi hier in de buurt. Ben benieuwd hoe het loopt.
Nou ik dacht je eigenlijk te zien spelen op baan 4. Maar ik was chagerijnig naar huis gegaan en toen kwam ik thuis keek ik op de klok en zag dat het toen jou tijd was om de baan op te gaan ik zo van hhmm oke dat was hem dus niet. ( of je moet dat kleine manneke zijn geweest met die zwarte nike schoenen met rood en groen zwart adidas broek + shirtje ) Maar die was een 3 setter aan het spelen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 18:03 schreef Chriz2k het volgende:
Wat is het toch een hel om met een brandende kater in de brandende zon te spelen. Gelukkig wel met 6-2 6-4 gewonnen.
Jij was zeker al weg, dekouwe? Niet dat ik je had herkend, maar jij mij vast wel.
Dat probleem had ik voorheen ook nog wel eensquote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:33 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Nou ik dacht je eigenlijk te zien spelen op baan 4. Maar ik was chagerijnig naar huis gegaan en toen kwam ik thuis keek ik op de klok en zag dat het toen jou tijd was om de baan op te gaan ik zo van hhmm oke dat was hem dus niet. ( of je moet dat kleine manneke zijn geweest met die zwarte nike schoenen met rood en groen zwart adidas broek + shirtje ) Maar die was een 3 setter aan het spelen.
Wat ging het kut zeg .. 5-2 voor 1e set niks aan de hand meerdere setpoints gehad, komen me ouders kijken :-/ sloeg ik helemaal niks meer verlies ik 1e set tiebreak verloren. 2e set 6-3 man man wat stond ik slecht te spelen.
Mijn vader is een groot fan van me. Hij komt nog steeds vaak kijken als ik in de buurt speel. Ik ben er wel redelijk aan gewent.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 20:33 schreef dekouwe het volgende:
[..]
Nou ik dacht je eigenlijk te zien spelen op baan 4. Maar ik was chagerijnig naar huis gegaan en toen kwam ik thuis keek ik op de klok en zag dat het toen jou tijd was om de baan op te gaan ik zo van hhmm oke dat was hem dus niet. ( of je moet dat kleine manneke zijn geweest met die zwarte nike schoenen met rood en groen zwart adidas broek + shirtje ) Maar die was een 3 setter aan het spelen.
Wat ging het kut zeg .. 5-2 voor 1e set niks aan de hand meerdere setpoints gehad, komen me ouders kijken :-/ sloeg ik helemaal niks meer verlies ik 1e set tiebreak verloren. 2e set 6-3 man man wat stond ik slecht te spelen.
mwoah, gezelligheidstoernooi. De jaarlijkse clubkampioenschappen speel je niet voor de lol, maar om te winnen als je tot de kanshebbers behoortquote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:02 schreef Norrage het volgende:
Haha ik heb dat bij onze ck ook ervaren. 3 finales moeten spelen, alledrie gewonnen gelukkig:D maar je speelt altijd veels te veel met zon gezelligheidstoernooi![]()
Haha, conditie is zo belangrijk in tennis. En drinken ook. Als je niet elke game wisseling wat drinkt of je conditie ruk is ga je onherroepelijk de boot in tegen iemand die wel scherp blijft. Dan zie je dat kantelmoment gewoon. Meestal halverwege de 2e set.quote:Op zondag 27 juni 2010 14:59 schreef luckass het volgende:
Vandaag de vreemdste wedstrijd uit mijn carriere gespeeld denk ik.
Moest in de bloedhitte tegen een Hongaar die gebrekkig Nederlands sprak.
Hij stond 8,6 dus voor zo'n wedstrijd is het lastig te motiveren, omdat je toch niks vooruit kan.
Ik begon heel matig, 3 breaks achter elkaar en 1-2* achter. Bij *4-3 brak ik hem terug en kwam 5-4* voor.
Toen een game van ongeveer 15 minuten gespeeld, drie setpunten gehad maar niet benut.
Vervolgens in de tiebreak stond ik 6-3 voor, slaat hij zijn service twee keer hard uit en set voor mij.
Ik had toen al het idee dat die tweede set snel gebeurd kon zijn.
In de tweede set ging ie alles vol rammen, hij sloeg 2 winners en 20 UE denk ik: 6-0.
Aan het einde vertelde hij dat ie vanmiddag nog in de acht moest spelen en daarom die set min of meer op gaf. Eerlijk gezegd zat ik er zo doorheen dat hij nog best een kans had gemaakt, maar goed.
Ik ga nu aan het infuus en woensdag gaat het hopelijk beter.
Dat zal ook veel met ervaring komen. Remember en oefen (in de vrije uren dus) dat je niet met musled maar rustig op de baan staat. Onderlichaam beweegt, bovenlichaam hou je soepel en versnel je voor je slagen. Relaxed kunnen tenissen is zo belangrijk! Keep it up! You'll get there!quote:Op zondag 27 juni 2010 19:52 schreef EdNoolk het volgende:
Vandaag tegen een 8.5. Halve week uitgekeken en gerekend etc naar die wedstrijd. Verkrampte helemaal omdat ik te bang was de bal uit te slaan etc. Normaal had ik 'm makkelijk gepakt met 6-2 6-2 ofzo maar nu werd het 1-6 3-6, verschrikkelijk
Musled? Thanks, ik zal er aan denken. Bij het inslaan gaat het altijd top alleen dan de wedstrijd, hahahaquote:Op zondag 27 juni 2010 20:44 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Dat zal ook veel met ervaring komen. Remember en oefen (in de vrije uren dus) dat je niet met musled maar rustig op de baan staat. Onderlichaam beweegt, bovenlichaam hou je soepel en versnel je voor je slagen. Relaxed kunnen tenissen is zo belangrijk! Keep it up! You'll get there!
Ikzelf begin morgen mijn eerste wedstrijd in een toernooi, zin an
Woops muscled! Wat ik bedoel is dat veel mensen denken om kracht en snelheid te maken dat je de bal vooral 'hard' moet slaan. Dat deed ik vroeger ook wel eens en dat leid tot slagere slagen (die vaak inconsistent zijn), maar door de spanning in je lichaam ben je vaak bij vrij spelen wel relaxt genoeg maar in een wedstrijd niet.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:38 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Musled? Thanks, ik zal er aan denken. Bij het inslaan gaat het altijd top alleen dan de wedstrijd, hahaha. Ik zal nog 5 of 6 toernooitjes spelen dit jaar, vrijdag een wedstrijd weer
Succes morgen!
meestal snel inpakken en wegwezenquote:Op maandag 28 juni 2010 08:24 schreef TheHawk90 het volgende:
Wat doen jullie, als je het moeilijk hebt? Obv. ligt het aan de tegenstander maar het idee![]()
Mijn eigen spel is hoeken maken en diep slaan. Lukt dat niet ( wat vaak het geval isquote:Op maandag 28 juni 2010 08:24 schreef TheHawk90 het volgende:
Achja de basis!. Mijn spel is opgebouwd rond een forehand supreme maar ik heb wel een goede service en een hele goede slicebackhand mochten mijn topspin forehand/backhand een letdown zijn. Wanneer het niet goed gaat pak ik gewoon een andere speelstijl, slice backhand/rustige forehand orama en dan maar hoeken maken of veel serve n volley/chip n charge.
Wat doen jullie, als je het moeilijk hebt? Obv. ligt het aan de tegenstander maar het idee![]()
Zou juist een mooie poule moeten zijn waar je 4 potjes baltquote:Op maandag 28 juni 2010 12:06 schreef Vetnek het volgende:
Mijn spel is bal over het net krijgen en tussen de lijnen. Zo goed als alles terugbrengen en de tegenstander de fout laten maken. Veel heb ik er nog niet mee gewonnen, misschien toch maar veranderen...
Aankomend weekend weer een toernooitje in Anna Paulowna, weer kunstgras. We zijn in de HD8 als 2e geplaatst, dan moet de rating van de andere dubbels wel heeeeeeeel laag zijn
Ben benieuwd wanneer we moeten spelen, zal wel na het weekend zijn. Heb al gehoord dat we eerst een bye krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |