Bronquote:Meeuw volledig oranje geverfd
Middelburg - Sommige fans gaan te ver in het betonen van hun liefde voor Oranje. Bij een dierenopvang in Middelburg is donderdag een volledig oranje geverfde zilvermeeuw binnengebracht.
Het zal moeilijk worden de meeuw schoon te maken, want het beest is niet bewerkt met zomaar waterverf. De vogel kan niet in de verf gevallen zijn, omdat zijn poten nog schoon zijn. "Dit moet mensenwerk zijn," zegt medewerkster Coby Louwerse tegen BN/De Stem.
"Zijn verenpak is lek en hij kan niet meer vliegen," aldus Louwerse. Een bouwmarkt heeft aangeraden terpentine te gebruiken voor het schoonmaken. Als het niet lukt de vogel schoon te krijgen, is het enige alternatief hem in te laten slapen.
De vogelopvang heeft donderdag aangifte gedaan. Louwerse hoopt dat de dader snel wordt gepakt. „Dan kan hij hier komen kijken wat hij met het dier heeft gedaan. En wij willen dan ook wel eens met een kwast tekeer gaan.”
Daar hadden ze dan wel gekleurde haarlak oid voor gebruikt, nooit echte verf.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:59 schreef Mistbank het volgende:
Als die helden gewoon hun eigen haar oranje hadden geverfd, dan was iedereen tevreden geweest.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:02 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
ach, nog genoeg vogels man
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:02 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
ach, nog genoeg vogels man
Tot die tijd kan hij niet vliegen, lijkt me dat je dat zo'n vogel niet wil aandoen. Boverndien, de veren zitten aan elkaar geplakt door de lak.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:03 schreef trovey het volgende:
Trouwens waarom dat beest in laten slapen als het er niet af gaat....hij gaat toch wel weer ruien en krijgt dan een nieuw verenpakje dus zou langdurige opvang een mogelijkheid zijn om het beestje alsnog te redden.
quote:
zou je wel willen hequote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Ook genoeg mensen....kleed je je even uit dan pak ik even een spuitbus met oranje verf....
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:09 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tot die tijd kan hij niet vliegen, lijkt me dat je dat zo'n vogel niet wil aandoen. Boverndien, de veren zitten aan elkaar geplakt door de lak.
Vogels ruien nooit alle veren ineens, omdat alles aan elkaar geplakt zit kunnen de veren natuurlijk ook niet gewoon uitvallen maar blijven ze allemaal op de vogel zitten.
Ik vrees dat als ze die plakzooi niet kunnen verwijderen hij toch echt niet te redden is.
De kleur is niet zo erg, het gaat juist om de veren die geen lucht meer kunnen opvangen omdat ze zo kleven.
mensen met dieren vergelijkenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:06 schreef Viper23rd het volgende:
[..]Dus als ik jou neerschiet dan kom ik weg met het excuus "ach, nog genoeg mensen man
"?
Goed om te weten.
Mensen die denken dat ze geen dieren zijn.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:13 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
mensen met dieren vergelijken![]()
![]()
![]()
denken dat mensen geen dieren zijnquote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:13 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
[..]
mensen met dieren vergelijken![]()
![]()
![]()
Dat is waar, het is wel een definitief besluit idd.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:13 schreef trovey het volgende:
[..]
En toch zou ik als opvang een poging wagen om de natuur zijn werk te laten doen. Inslapen kan altijd nog. Goed verzorgen en proberen te vermijden dat het te veel stress heeft en als je dan merkt dat die vogel het niet goed doet in gevangenschap voor zo'n tijd dan is inslapen zo gedaan.
Misschien even lezen? het gaat niet om de kleur, maar om de niet uit te wassen verf die zijn verenpak beschadigd heeft.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:15 schreef Pinterman het volgende:
In laten slapen omdat 'ie oranje is? Waarom? Die vogel is gewoon totaal de blits nu. Andere meeuwen mochten willen dat ze oranje waren.
Wat een onoverkomelijk probleem weerkom op zeg, het is een fucking meeuw. Die niet eens dood of lijdende is, maar gewoon oranje. Boeiend.
Inderdaad... welkom op fokquote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:18 schreef Flounder het volgende:
[..]
Ik sta echt te kijken van de vele achterlijke reacties hier.
De PVV wil bij de politie een speciale afdeling dierenpolitie instellen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En oranje is altijd nog beter dan:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |