quote:Op donderdag 1 juli 2010 16:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Feli, M-M!
Ik moet er voor 1 augustus nog even een Masterscriptie uit persen van 10.000 woorden...
Vanwege tentamengedoe ben ik er nog niet echt aan toe gekomen. Ik heb wel al een goedgekeurde onderzoeksvraag en deelvragen. Literatuuronderzoek ook al gedaan. Nu nog het schrijven...
Gefeliciteerd nog met je (bachelor?) scriptie!quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:43 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
komt goed, ik moest 8.000 woorden, en van opzet tot inleveren was 3 weken
quote:Op donderdag 1 juli 2010 22:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Gefeliciteerd nog met je (bachelor?) scriptie!
Het kan soms inderdaad heel snel, als je maar ff aan de slag gaat. Als juristen hoeven wij sowieso minder "onderzoek" te doen (met dingen zoals statistieken, enquetes enzo), waar heel veel tijd in gaat zitten waar je zelf niks aan kunt doen.
Ik ken zelf iemand die z'n bachelor scriptie binnen 3 of 4 dagen af had
Dat geeft de burger moedquote:Op donderdag 1 juli 2010 22:43 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
komt goed, ik moest 8.000 woorden, en van opzet tot inleveren was 3 weken
Gefeliquote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:22 schreef Marloes het volgende:
Woensdag tentamen gehad, vandaag de cijfers al![]()
En het was echt geen klein vak
Gehaald overigens
Ja, gehaaldquote:Op zaterdag 3 juli 2010 06:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Gefeli![]()
Heb je trouwens al een cijfer voor dat vak Omgevingsrecht?
Nou ja, binnen=binnenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:46 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ja, gehaaldIk had een 6.2 ofzo maar ik had er ook niet zoveel voor gedaan
![]()
Het was een vak dat ik had gekozen omdat ik misschien nog het notariele traject wilde gaan doen, maar dat wil ik inmiddels niet meer![]()
Ja, ik doe eigenlijk toga traject en ik wilde er misschien nog notarieel bij doen.. Dat zou me maar een halfjaar extra kosten. Heeeel misschien doe ik het alsnog, hangt er vanaf of ik onroerend goed heb gehaald deze periodequote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou ja, binnen=binnenEn er zijn idd meer mensen inmiddels afgeknapt op de notariële kant...
Heb ik ook last van ja. Hoorde het ook al van meerdere mensen, dus zal wel een of andere storing zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:46 schreef Marloes het volgende:
[..]
Zijn er hier trouwens meer mensen die niet kunnen inloggen op osiris? Ik krijg de hele tijd de foutmelding onjuiste combinatie gebruikersnaam/wachtwoord maar ik weet zeker dat het klopt
Oh gelukkig! Ik heb al gemaild dat het niet werktquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:02 schreef GDPP het volgende:
[..]
Heb ik ook last van ja. Hoorde het ook al van meerdere mensen, dus zal wel een of andere storing zijn.
Stelletje afhakersquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou ja, binnen=binnenEn er zijn idd meer mensen inmiddels afgeknapt op de notariële kant...
Gewoon doen!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:55 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ja, ik doe eigenlijk toga traject en ik wilde er misschien nog notarieel bij doen.. Dat zou me maar een halfjaar extra kosten. Heeeel misschien doe ik het alsnog, hangt er vanaf of ik onroerend goed heb gehaald deze periode
Nou ik hoef alleen nog maar personen en familierecht, vennootschappen en rechtspersonenrecht, relatievermogensrecht, belastingrecht, kernvak notarieel & bedrijfseconomiequote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Stelletje afhakers
[..]
Gewoon doen!
Maar een halfjaar? Lijkt me aan de korte kant. Bij ons kan het alleen andersom binnen een half jaar: van Notarieel naar Toga dus. Van Toga naar Notarieel kost je hier minimaal (nominaal) wel een jaar of anderhalf.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:46 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ja, gehaaldIk had een 6.2 ofzo maar ik had er ook niet zoveel voor gedaan
![]()
Het was een vak dat ik had gekozen omdat ik misschien nog het notariele traject wilde gaan doen, maar dat wil ik inmiddels niet meerBovendien was het echt een verschrikkelijk saai vak!!
Zijn er hier trouwens meer mensen die niet kunnen inloggen op osiris? Ik krijg de hele tijd de foutmelding onjuiste combinatie gebruikersnaam/wachtwoord maar ik weet zeker dat het klopt
Ok, dus je hebt Inl. Burgerlijk Recht gehaald? Gefeliciteerd!quote:
Dankjewel.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok, dus je hebt Inl. Burgerlijk Recht gehaald? Gefeliciteerd!
Want kennelijk was het niet zo moeilijk of je had er hard aan gewerkt of zo? Ik ben er nu mee bezig voor augustus dus ik kan er verder nog niets van zeggen. De oefententamens lijken me niet al te moeilijk, maar dat zegt misschien niet zoveel....quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:12 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Dankjewel.
Ik had een 7 voor Burgerlijk, viel eigenlijk een beetje tegen.
O, dat is dan zwaar relaxed geregeld. En maar één scriptie hoeven te maken! Jeetje, dat wil ik ook zo graagquote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:22 schreef Marloes het volgende:
[..]
Nou ik hoef alleen nog maar personen en familierecht, vennootschappen en rechtspersonenrecht, relatievermogensrecht, belastingrecht, kernvak notarieel & bedrijfseconomie![]()
Ik heb sowieso een halfjaar uitloop omdat ik in mn eerste jaar een vak van 15 ects niet heb gehaald, vandaar dat het me maar een halfjaar extra zou kosten bovenop het halfjaar dat ik sowieso al kwijt ben. En ik mag 1 afstudeerscriptie doen voor zowel toga als notarieel.
Gefeliciteerdquote:
Het was goed te doen, de meeste mensen die ik heb gesproken hebben het ook wel gehaald. Mijn tentamen leek niet echt op de oefententamens, maar dat had ik al gezegd geloof ik.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Want kennelijk was het niet zo moeilijk of je had er hard aan gewerkt of zo? Ik ben er nu mee bezig voor augustus dus ik kan er verder nog niets van zeggen. De oefententamens lijken me niet al te moeilijk, maar dat zegt misschien niet zoveel....
Thx, ik ga iig het laatste tentamen nog beter bestuderen, misschien ga ik wel naar de nabespreking van donderdag. Ik kwam er trouwens vandaag achter dat je voor het tentamen heel weinig hebt aan dat dikke Compendium-boek, maar dat het eigenlijk alleen maar gaat om Nieuwenhuis... lekker slim.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:01 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Het was goed te doen, de meeste mensen die ik heb gesproken hebben het ook wel gehaald. Mijn tentamen leek niet echt op de oefententamens, maar dat had ik al gezegd geloof ik.Mijn inzet was niet anders dan voor andere vakken.
Ik heb vooral geleerd uit de Boombasics van Goederen- en Verbintenissenrecht. Compedium is handig als je iets wilt opzoeken, Nieuwenhuis is niet helemaal compleet qua leerstof.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Thx, ik ga iig het laatste tentamen nog beter bestuderen, misschien ga ik wel naar de nabespreking van donderdag. Ik kwam er trouwens vandaag achter dat je voor het tentamen heel weinig hebt aan dat dikke Compendium-boek, maar dat het eigenlijk alleen maar gaat om Nieuwenhuis... lekker slim.![]()
Thx voor de tip.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:37 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Ik heb vooral geleerd uit de Boombasics van Goederen- en Verbintenissenrecht. Compedium is handig als je iets wilt opzoeken, Nieuwenhuis is niet helemaal compleet qua leerstof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |