Het schijnt dat bij de nabespreking van belastingrecht, twee mensen van een 4 een 8 hebben weten te maken (of iets in die orde van grootte, ik was er zelf niet bij). De docent was blijkbaar structureel vergeten punten te geven voor gewoon juiste antwoorden. Treurig, maar waar.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat wel. Maar punten vergeten is niet terecht
Maargoed, zo zie je maar dat ook docenten fouten maken. Daarom snap ik niet dat mensen niet naar nabesprekingen gaan, ook al hebben ze een voldoende.
Ja, ik deed het de eerste 2 jaar ook niet.
Dat is, als het waar is, niet best!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:32 schreef Orbis het volgende:
[..]
Het schijnt dat bij de nabespreking van belastingrecht, twee mensen van een 4 een 8 hebben weten te maken (of iets in die orde van grootte, ik was er zelf niet bij). De docent was blijkbaar structureel vergeten punten te geven voor gewoon juiste antwoorden. Treurig, maar waar.
Vriend van mij doet dacht ik Technische Planologie aan de RuG. Ik meen me te herinneren dat hij ook wel wat met dat verkeer te maken kreeg, maar vast niet zoveel als met verkeerskunde (ik wist niet dat dat bestondquote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:42 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dankje![]()
Urban Management is een richting die het eerste en tweede jaar beslaat van het studieprogramma en waarbij je in het derde jaar verder gaat met HBO Ruimtelijke Ordening & Planologie óf HBO Verkeerskunde. Ik stroom dus meteen in het tweede jaar in en zal aan het eind van dit jaar een richting moeten kiezen.
Urban Management is opgezet naar aanleiding van de hoeveelheid vraag uit het werkveld naar planologen die ook een beetje verkeerskundekennis hebben en vice versa. De situatie was vroeger namelijk dat een planoloog doodleuk een ruimte inrichtte, waarbij de verkeerskundige maar moest zien hoe hij de wegen daarin aanlegde. Een Urban Manager moet dus rekening houden met beide aspecten. Het is een combinatie van Planologie en Verkeerskunde.
Bedankt voor de vrijstelling![]()
Ja dat kan, je hebt ook WO Sociale geografie en planologie wat eigenlijk gewoon de WO-variant van HBO Ruimtelijke Ordening en Planologie isquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vriend van mij doet dacht ik Technische Planologie aan de RuG. Ik meen me te herinneren dat hij ook wel wat met dat verkeer te maken kreeg, maar vast niet zoveel als met verkeerskunde (ik wist niet dat dat bestond)
Ja ik ben nogal van de grote stappen denk ik want eerst wilde ik Toerisme gaan doen, maar dat werd WO Notarieel Rechtquote:Op zaterdag 26 juni 2010 14:58 schreef Maharbal het volgende:
Maar van rechten naar rotondes bouwen is toch een hele grote stap![]()
Rotondes bouwen is nogal plat gezegd, maar je snapt wat ik bedoel![]()
Toch is het goed dat je al een goede juridische basis hebt, want met name ruimtelijke ordening is voor een heel groot deel ook gewoon recht. Je kunt nog zoveel inrichten, maar als het juridisch niet kan (bijv. vanwege bepaalde afstanden die aangehouden moeten worden) dan houdt het verder op.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja ik ben nogal van de grote stappen denk ik want eerst wilde ik Toerisme gaan doen, maar dat werd WO Notarieel Recht
Ennuh, we krijgen een vak waar recht bij komt kijken
Februari?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:58 schreef Memento-Mori het volgende:
Mn laatste tentamen van de bachelor voldoende dus mn bachelor is zo goed als een feit, officiele cijfer van scriptie moet nog komen deze week maar dat zat zeker goedin februari verder met een master
Gefelicidingesquote:Op maandag 28 juni 2010 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Joepie! Inleiding Strafrecht gehaald!![]()
![]()
Precies. Maar schijnbaar is een hoop bespreekbaar, dus ook dingen zoals parttime, of later beginnen etc. Fulltime wil ik eerst sowieso niet, omdat ik volgend jaar het eindelijk wat rustiger krijg na dit hectische collegejaar.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als ik de berichten zo hoor, hoef je je aan over kansen niet druk te maken.... Het enige nadeel van werken is dat wel geld hebt, maar geen tijd om het uit te geven, terwijl dat bij studeren andersom is....
Voor hoe lang zou je daar dan kunnen werken? Kun je het niet tijdelijk doen: bijv voor een half jaar, kun je kijken wat je leuk vindt en nog wat sparen voor de wereldreis. Dat 'wennen' heb je zelf in de hand natuurlijk...
Inderdaad, ik zou wel benieuwd zijn hoe ver ze willen gaan om deze topper in te lijvenquote:Op maandag 28 juni 2010 19:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik denk dat ik gewoon maar eens een gesprekje moet aangaan, en dan kijken wat er uit komt rollen. Kan geen kwaad.
Aangezien het hier gaat om een regionaler middel-groot kantoor, gaat het niet om schrikbarende bedragen. Ik weet wel ongeveer waar dat op uit gaat komen.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou wel benieuwd zijn hoe ver ze willen gaan om deze topper in te lijven
Nee hoor, zo bedoelde ik het niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Aangezien het hier gaat om een regionaler middel-groot kantoor, gaat het niet om schrikbarende bedragen. Ik weet wel ongeveer waar dat op uit gaat komen.
Als je echt zo benieuwd bent, dan mag je me best pb-en hoor![]()
Ah, op die manier. Nou ja, zo goed ben ik daar nou ook weer niet in. En je wilt jezelf niet belachelijk maken ghehequote:Op maandag 28 juni 2010 20:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee hoor, zo bedoelde ik het niet.![]()
Ik bedoelde dat zo'n vrijblijvend gesprek wel grappig is om eens te testen hoe ver men zou willen gaan (zonder dat dat echt een serieus verhaal wordt natuurlijk). Ik zou dat mss wel doen bij zo'n soort gesprek
Damn, wat goed! Waar gaat de scriptie over?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |