abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82678176
CP: Wat een geduld moet je hebben zeg! Maar hopelijk gaat het veel sneller dan je dacht! Succes iig!

nytar en flugeltje, fijn dat jullie verlof hebben!

Ik moet nog 6 weken werken, oftewel 30 dagen, en begin nu ook af te tellen
Dan heb ik zomervakantie en ergens in die vakantie gaat mijn verlof ook in!
pi_82679430
CP...hoop dat je dit weekend nog je beeb mag verwelkomen, wat een engelengeduld zeg

Verlofdames....geniet ervan!
Back in business.
pi_82680165
Flugel en Nytar verlof!! Woehoeeeee
CP balen zeg, wat een geduld moet jij hebben, hopelijk kun je snel je beeb in je armen sluiten!
Liesz, jij ook veel sterkte!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_82681895
nytar en flugeltje ook verlof, wordt het hier door de weeks nog drukker Lekker voetbal kijken en meedoen met de voetbalpoule, nog meer dames voetbalfans

CP hoop dat je wat afleiding kan vinden.. lukt dat wat?

Vandaag controle en echo gehad, alles weer goed, kindje had zelf al haartjes en geboorteplan besproken (stelt bij mij niet veel voor hoor, half a4tje). Pontskaartje gehaald bij ziekenhuis zodat ik dat ook niet meer hoef te doen als ik daadwerkelijk in het ziekenhuis moet bevallen. Lekker bij mijn moeder langsgeweest en haar geboorteverhaal van mij gelezen van vroeger en foto's van mini mereltje gezien van vroeger..

Oja mijn schoonvader belde me over hoe het ging met me. Hij was van plan om over een paar weekjes elke dag te bellen hoe het met me ging en of er al wat aan de hand was lief natuurlijk maar daar zit ik dus echt niet op te wachten, stel dat de hele familie dat doet. Ik heb dat dus ook tegen hem gezegd, zegt hij vervolgens dat hij dan gewoon mijn vriend gaat bellen elke dag... Hoe gaan jullie daar mee om
pi_82682007
Verlof, woei! Fijn flugeltje en nytar!

En CP: heel veel sterkte en een fijne bevalling met mooi resultaat gewenst. Dat het maar snel mag gebeuren!
pi_82682120
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:19 schreef Mereltje het volgende:
nytar en flugeltje ook verlof, wordt het hier door de weeks nog drukker Lekker voetbal kijken en meedoen met de voetbalpoule, nog meer dames voetbalfans

CP hoop dat je wat afleiding kan vinden.. lukt dat wat?

Vandaag controle en echo gehad, alles weer goed, kindje had zelf al haartjes en geboorteplan besproken (stelt bij mij niet veel voor hoor, half a4tje). Pontskaartje gehaald bij ziekenhuis zodat ik dat ook niet meer hoef te doen als ik daadwerkelijk in het ziekenhuis moet bevallen. Lekker bij mijn moeder langsgeweest en haar geboorteverhaal van mij gelezen van vroeger en foto's van mini mereltje gezien van vroeger..
Waarom moest je een echo? Ik denk dat ik dat heb gemist.
Bij welke praktijk zit je? Ik woon ook in Groningen, vandaar de interesse Zelf zit ik bij La Vie.
pi_82682268
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:23 schreef Jore het volgende:

[..]

Waarom moest je een echo? Ik denk dat ik dat heb gemist.
Bij welke praktijk zit je? Ik woon ook in Groningen, vandaar de interesse Zelf zit ik bij La Vie.
Dat doen ze bij de stadspraktijk standaard bij 36 weken om zeker te zijn hoe het kindje ligt. Ik heb geen pretecho gehad dus vond het toch wel heel leuk om ons beebje weer eens even te zien voor het laatst in de buik
pi_82682651
Hm dan had ik toch maar weer bij de Stadspraktijk moeten gaan
Dat doen ze dan nog maar sinds kort, want Lieuwe is van januari 2009 en ik heb geen echo gehad toen.
Wel leuk, nog even spieken!
pi_82684567
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 13:52 schreef Orea het volgende:
Lastig Quess.. het ligt er denk ik ook aan hoe je je voelt... mijn bekken protesteren nu al (bijna 32 weken) als ik een uur achter elkaar in de auto zit.. het is wel een rit. Maar als jij je goed voelt! Zeiltje mee voor het geval de vliezen breken het zou even een lekker uitje kunnen zijn, maar ik zou pas op dat moment beslissen denk ik
dan kan je niet eens bij mij schoonmaken

voor het verlof van Flugel!

Mereltje, fijn dat de echo goed was! Gelukkig ligt de baby goed!

En kwa indalen, hier begon de indaling vanaf 35 weken. Volgens mij echt op de dag af...want met 34 weken was ie nog niet ingedaald, en op de dag dat ik 35 weken was kreeg ik van die ongesteldheidskrampjes...En met 36 weken (afgelopen dinsdag dus ) was ie al beetje ingedaald. Hij ligt nog niet helemaal ingedaald en vast. Maar ze dacht niet dat ie er weer uit zou schieten..

En weet je wat stom is, de oma van R ligt in t ziekenhuis Geloof niet echt iets ernstigs (beetje afwijkende bloedwaarden en bloedtransfusie gekregen), maar toch beetje vervelend, zo dicht voor de uitgerekende datum vind ik...Krijg er toch een beetje een naar gevoel van..
pi_82688793
Is dat meer dan een uur rijden?
Helaas...

Das zeker vervelend van R zijn oma.. ze zullen haar vast goed in de gaten houden...

Inderdaad, weer ongesteldheidskrampjes was echt even kwijt hoe dat voelde
pi_82689310
1 uur en 11 minuten volgens google maps van jouw naar mijn huis
(ik dacht al iig rond een uur, want rijswijk - lelystad was ook altijd rond de 5 kwartier, mijn oma woonde daar )

Ja dat denk ik ook wel..maar toch, hormonen enzo

Sinds ik zwanger ben snap ik pas echt wat ze met ongesteldheidskrampjes bedoelen Had er normaal weinig last van, maar voordat ik wist dat ik zwanger was had k t best erg haha
pi_82689755
Echt!? oh ik ging bij menstruatie altijd al door de grond, zo heftig qua krampen enzo! Dus de krampjes die ik nu heb vallen reuze mee, maar is wel weer even wennen.. Ik heb juist sinds ik zwanger ben geen enkele kramp meer gehad! Alleen nog met die bloedingen tussen week 7 en 9, soms een wat trekkerig/drukkend gevoel, maar echte krampjes niet!

Maf he, hoe we allemaal zo verschillen.. en toch zetten we straks allemaal zo'n toffe beeb op de wereld
pi_82690447
Ja echt! Ik merkte echt amper dat ik ongesteld was...1 dag was t vaak wat erger.
Ik had met de pil ook altijd veel meer last van mijn menstruatie dan zonder...mja t was ook altijd echt maar een dag of 4, max...Weet nog wel dat de dokter zei dat je er minder last van zou krijgen met pil...maar ik had al geen last

Gelukkig zijn we allemaal anders En idd wel allemaal leuke baby's
R zei net nog: Nog een paar rustige weekenden en dan wordt t druk in huis Komt nu wel dichtbij enzo
  zaterdag 12 juni 2010 @ 08:45:41 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_82697995
CP, wat vervelend dat je nog "potdicht" zat gisteren, ik hoop dat er inmiddels wat verandering is, zelfs de 42 is nu voorbij

Verder niet helemaal bijgelezen, gisteren teruggekomen van vakantie (in Drenthe) alwaar wij met 2 auto's naartoe gegaan waren, want mijn auto heeft een trekhaak en dus konden de fietsen fijn op de TwinnyLoad mee, wat ook tot gevolg had dat we met 2 auto's terugreden.
We waren Drenthe nog niet uit en ik ging al een parkeerplaats langs de snelweg op, helemaal in tranen.
Geen flauw idee waarom, m'n Lief vloog ook zo ongeveer z'n auto uit nadat ik gestopt was maar niet uit de auto kwam.... maar goed, hormonen denk ik. Even stoppen was iig wel even verstandig.
Ik kreeg wat vreemde blikken maar een "ben zwanger, m'n hormonen zijn op hol" was genoeg

Tot slot nog 2 vragen.
  • Tegen verstopping helpen pepernoten goed, maar omdat die er nu niet zijn eet ik 's morgens een paar speculaasjes, lees ik inmiddels in 2 boeken dat kaneel schadelijk zou kunnen zijn, en speculaas en pepernoten daarom vermeden zouden moeten worden Hoe serieus moet dat genomen worden??
  • Weet iemand of de hoezen van de Hema voedingskussens ook om de Comfy Big passen? En andersom, en wordt de Comfy Big erg zweterig? (de basishoes is 65% polyester, 35% katoen)
  • Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
    pi_82698074
    Leandra, in mijn boek waarin staat dat je voorzichtig moet zijn met kaneel, staat juist dat een speculaasje geen kwaad kan.
    Ligt er misschien wel aan hoeveel je er per dag naar binnen werkt

Ik werd om 3 uur vannacht misselijk wakker

CP, ik hoop dat er inmiddels wat aan verandering is zeg!
    You make me dizzy, Miss Lizzy,
    The way you rock'n'roll
    Ik heb je lief mijn hele leven
      zaterdag 12 juni 2010 @ 09:08:11 #91
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_82698150
    Ik ben al aan het minderen, van 4 naar 3
    En per morgen maar naar 2.....

Misselijkheid is idd vervelend, vitamine B6 schijnt daar tegen te helpen.
    Ik nam ipv foliumzuur (B11) een B-vitaminen preparaat waar alle B-vitaminen inzitten, en toen die op waren, en ik inmiddels ook de 10 weken ruim voorbij was heb ik het zo'n 3 dagen zonder gered, toen maar snel weer nieuwe gehaald, ondanks het feit dat het niet meer nodig zou zijn, maar tegen de misselijkheid werkt het bij mij dus wel.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    pi_82698189
    Dan gaan we die direct maar eens halen.
    Ik had het wel gelezen maar geloofde er niet echt in. Je hebt me overtuigd
    You make me dizzy, Miss Lizzy,
    The way you rock'n'roll
    Ik heb je lief mijn hele leven
    pi_82698233
    Leandra, kaneel is schadelijk als je meer dan een kilo (geloof ik) per dag eet! Dus gewoon lekker je speculaasje eten hoor.. en als je een keer een pak naar binnen werkt is dat hoofdzakelijk slecht voor je gewicht

Qua voedingskussen durf ik het je niet te zeggen... De hema hoezen zijn niet de grootste, ik heb bijv. ook een voedingskussen van de Babydump (ik heb er 2, maar die ene is van Tiamo geloof ik) en die is veel groter/ruimer...

CP ik ben ook wel heeeeeel erg benieuwd! Ik hoop zo dat het allemaal vlot gaat lief!

Moguh! Ik laat de goede maar weer even weg... was zo moe gisterenavond maar telkens als ik wegzakte begonnen mijn benen te etteren (heb dat steeds 's avonds, restless legs heeeel irritant, maaaar gelukkig geen kuitkramp gehad nog) en vervolgens mega steken in mijn blaas omdat er een schouder ingedraaid werd...

Maaaaaar de zon schijnt en we hebben een nieuwe camera (Canon EOS 450D) dus die gaan we maar eens uitproberen (en ik MOET een hollandse nieuwe (of 2) dus ook nog even naar Egmond )

Fijne dag allemaal!!
      zaterdag 12 juni 2010 @ 09:27:28 #94
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_82698326
    Fijne dag aan zee Orea, en thnx voor het geruststellen mbt de kaneel

Oh.... en de 450D is een heule prettige camera
    Edit: ik heb deze foto ermee gemaakt....

[ Bericht 19% gewijzigd door Leandra op 12-06-2010 09:34:40 ]
    Wullie bin KOEL © Soneal
      zaterdag 12 juni 2010 @ 09:39:03 #95
    68625 flugeltje
    Live vanuit Tilburg...
    pi_82698471
    @Leandra en voor de wetenschappelijke onderbouwing van de geheel juiste info van Orea..
    quote:
    Coumarine en zwangerschap
    Geneesmiddelen met afgeleide stoffen van coumarine (doorgaans anti-stollingsmiddelen) kunnen schadelijk zijn voor ongeboren baby’s. Coumarine in kaneel heeft deze werking echter in veel mindere mate. Het is vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat dat schadelijk is voor de ongeboren baby. Normaal kaneelgebruik, tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dan ook geen nadelige effecten hebben.
    Bron

Gewoon lekker dooreten dus

Veel plezier aan zee vandaag Orea, geile camera trouwens Geniet van je Hollandse Nieuwe, wij rijden straks naar Zeeland voor een familiefeest en gaan ook even een tussenstopje maken

Wilem is trouwens ook ingedaald, vanaf een week of 33, had 's nachts wat krampen en volgende dag zat m'n buik ineens een stukje lager...

Gisteren grote boodschappen gedaan bij Sligro en vervolgens supermarkt en ik heb een te zware kar geduwd geloof ik. Heb de hele avond last gehad van enorm vervelende harde buiken. Ze werden bijna pijnlijk zeg maar... Gelukkig nu weer een redelijk zachte buik, alleen doen m'n heupjes/bekken nog niet helemaal wat ik wil... Ach ja, straks bij het feest parkeer ik mezelf gewoon op een stoel een laat mezelf verzorgen /divagedrag

Allemaal een fijne dag toegewenst...
    Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
    flugeltje is een kloon van yvonne toch?
    pi_82698833
    ach moet kunnen toch flugel, dat divagedrag.af en toe
    orea veel plezier aan zee vandaag!

en wat betreft camera's, ik wil ook een nieuwe erbij, maar dat vindt R onzin, want we hebben een goede. ik vind m alleen te zwaar (we hebben een 5d ). dus moet k t maar met die en mn eigen kleine doen.
    pi_82699208
    Ik lees niet uitgebreid mee, maar wilde even melden dat ik ondertussen op 2 cm zit. Het gaat goed
    Dank voor al het meeleven
    pi_82699256
    Orea, veel plezier aan zee! Heerlijk! Jammer dat wij zo ver weg wonen.. Ik heb geen restless legs maar wel krampen in mijn kuiten
    Flugel, veel plezier op het feest, parkeer je maar lekker op een stoel en laat dat divagedrag maar eens zien!
    Dizzy mizzy, balen dat je zo misselijk bent!

Ow, en wij hebben ook een nieuwe camera! Een nikon d500 Fijne dag allemaal!
    29/10/'10 - 25/03/'13
    pi_82699563
    Als je zo misselijk bent dat je niets meer kan eten dan kun je pilletjes krijgen van je vk. Ik ging alleen aan de schijt ervan, dus kon kiezen welke kant alles eruit kwam. Was wel goed voor de lijn.
    I am unconditionally and irrevocably in love with him.
    I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
      zaterdag 12 juni 2010 @ 10:57:53 #100
    259886 pessie
    There's a new chef in tow
    pi_82699912
    CP 2 cm! Er is ontsluiting! Zet em op!

Vannacht 7 (!) uur geslapen . Gaat weer de goede kant op!
    Gisteravond met familie van manlief zn afstuderen, mijn verjaardag en de verjaardag van zijn oma gevierd. Was zeer geslaagd, ondanks de regen tijdens de BBQ. Maar ze hebben een afdak en daar hebben de mannen gezellig onder staan BBQ-en.

Ik heb zelf ook geen rekening gehouden met kaneel. Van teveel kaneel kan het alleen zo zijn dat je wat verstopt raakt.

Hier volgens mij nog geen krampen gehad die jullie beschrijven. Ach, komt wel goed! En er worden zelfs baby's geboren die vantevoren niet ingedaald waren. Voel alleen wel dat mn blaas in de verdrukking zit. Ik mag donderdag weer heen dus zal es vragen wat ze ervan denkt.

Jore! Ik zit ook bij La Vie! Ik heb wel eens gehoord dat ze een oud echo-apparaat hebben en bij week 36 wel een liggingsecho doen, ben alleen nog niet zo ver dus moet het dan nog maar zien.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')