Overkonijningquote:Op donderdag 10 juni 2010 21:57 schreef Balgehakt het volgende:
Ik zou hem gewoon ergens in het bos neerzetten. Ik weet niet of je 's nachts weleens buiten komt, maar het gemiddelde park zit echt vol met konijnen. Die beesten redden zichzelf wel.
Als het een jonkie is, is het niet zo'n geweldig idee lijkt mij? Er lopen hier trouwens ook godsgruwelijk veel wilde zwijnen rond in het bos, en aangezien die ook van dit soort beestjes vretenquote:Is dit nou een jonkie? Het beestje is even groot als mijn hand (en ik heb hele kleine handen) Of kan het al zelfstandig doen en laten? Kan het dus ook eten (kan morgen natuurlijk checken of het wat heeft gegeten)? Want dan kan ik het beestje eventueel hier verderop in het bos los laten?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Dushi vond er geen zak aan juist!
Ik kan alleen paarden-, katten- en vogelopvang/asiel vinden hier in de buurt.
Schiet lekker op.
Maar hij komt er waarschijnlijk ook vandaanquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:02 schreef Anne het volgende:
Lezen jullie de OP ook even?
[..]
Als het een jonkie is, is het niet zo'n geweldig idee lijkt mij? Er lopen hier trouwens ook godsgruwelijk veel wilde zwijnen rond in het bos, en aangezien die ook van dit soort beestjes vreten!
Dan eten ze hem op? So en? Dat is de natuur.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Als het een jonkie is, is het niet zo'n geweldig idee lijkt mij? Er lopen hier trouwens ook godsgruwelijk veel wilde zwijnen rond in het bos, en aangezien die ook van dit soort beestjes vreten!
quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:09 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Lekker houden? Konijnenhok kopen.
Ja, ik zit me net ook te bedenken dat er geeneens dwergkonijnen in het wild levenquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Misstique het volgende:
Kan het niet een dwergkonijntje van één van je buren zijn? Gewoon een huisdier dus?
Aldus de expertquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:43 schreef Miss_Isis het volgende:
mensen mensen, dit is echt geen dwergkonijntje hoorkijk maar naar de oren (en de kleur is ook wildkleur) 't is gewoon een jong wild konijn, niet meer zo jong dat hij nog moet drinken en waarschijnlijk een week of 8 (en dus druk bezig zelfstandig te worden). Als je hem wilt voeren: gras geven. Niet gaan klooien met wortels of appel, dat zijn wilde konijnen niet gewend. Verder: niet teveel aanraken en niet tam proberen te maken, gaat niet lukken, beest kan dood gaan door shock (wat nu alsnog goed mogelijk is). Oppakken, snel checken offie geen bloed of duidelijke wonden heeft, en verder zo snel mogelijk los laten. Liefst zo dicht mogelijk in de buurt, want daar komt-ie ook vandaan. Als je hem als jonkie zomaar in het bos zit zal het beest zich waarschijnlijk niet weten te redden. Beter laat je hem gewoon buiten ergens in de berm of een weiland los, daar weet hij de weg en kan hij weg komen. Succes!
Nouja, heb wel enige ervaring jaquote:
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:04 schreef Anne het volgende:
Oeps, post weg.
Ik zei: Vanmiddag wordt ie vrijgelaten.
Ik wilde eerst zeker weten dat het beessie zelfstandig kan eten. En vannacht heeft ie álles opgegeten en opgedronken..
Da's toch zielig! Een Duits konijn deporteren naar NLquote:Op donderdag 10 juni 2010 22:04 schreef BrandX het volgende:
[..]
![]()
Kunnen je ouders niet iets bellen (die wonen toch in NL nog?) Dan breng je het konijntje bij hen?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:02 schreef Anne het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |