abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82640269
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:57 schreef Balgehakt het volgende:
Ik zou hem gewoon ergens in het bos neerzetten. Ik weet niet of je 's nachts weleens buiten komt, maar het gemiddelde park zit echt vol met konijnen. Die beesten redden zichzelf wel.
Overkonijning
pi_82640303
Lezen jullie de OP ook even?
quote:
Is dit nou een jonkie? Het beestje is even groot als mijn hand (en ik heb hele kleine handen) Of kan het al zelfstandig doen en laten? Kan het dus ook eten (kan morgen natuurlijk checken of het wat heeft gegeten)? Want dan kan ik het beestje eventueel hier verderop in het bos los laten?
Als het een jonkie is, is het niet zo'n geweldig idee lijkt mij? Er lopen hier trouwens ook godsgruwelijk veel wilde zwijnen rond in het bos, en aangezien die ook van dit soort beestjes vreten !
  Boks-Chick donderdag 10 juni 2010 @ 22:04:04 #28
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_82640368
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Dushi vond er geen zak aan juist !

Ik kan alleen paarden-, katten- en vogelopvang/asiel vinden hier in de buurt.

Schiet lekker op .

Kunnen je ouders niet iets bellen (die wonen toch in NL nog? ) Dan breng je het konijntje bij hen?
lolwut
pi_82640376
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:02 schreef Anne het volgende:
[..]

Als het een jonkie is, is het niet zo'n geweldig idee lijkt mij? Er lopen hier trouwens ook godsgruwelijk veel wilde zwijnen rond in het bos, en aangezien die ook van dit soort beestjes vreten !
Maar hij komt er waarschijnlijk ook vandaan
En anders naar de kinderboerderij
Opzondag 29 mei 2011 23:51 schreef Adelante het volgende:
Pizie heeft echt overal foto's van he!?! Of een zingend varken of een benchpressende she-male: niets is haar te gek!
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:05:49 #30
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82640472
Probeer hem tam maken?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_82640530
quote:
[..]

Dan eten ze hem op? So en? Dat is de natuur.
pi_82640565
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:05 schreef CantFazeMe het volgende:
Probeer hem tam maken?
En dan.......
  donderdag 10 juni 2010 @ 22:09:30 #33
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_82640680
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:07 schreef strontboer het volgende:

[..]

En dan.......
Lekker houden? Konijnenhok kopen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_82640695
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:09 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Lekker houden? Konijnenhok kopen.
pi_82640724
Tja, de grotere konijnen hebben zich als jonkie blijkbaar ook weten te redden. Ze zijn op zich goed uitgerust om niet ontdekt te worden door roofdieren of te ontsnappen, juist doordat ze zo klein zijn. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar daar kan jij verder ook niet veel aan doen. Ik denk in ieder geval niet dat er instanties zijn die op konijnen zitten te wachten. Denk niet dat je veel te kiezen hebt als je het beestje zelf niet wil houden.

En zoals eerder genoemd, als het een dwergkonijn is zal het niet veel groter worden.
pi_82640909
Kan het niet een dwergkonijntje van één van je buren zijn? Gewoon een huisdier dus?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_82641035
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:13 schreef Misstique het volgende:
Kan het niet een dwergkonijntje van één van je buren zijn? Gewoon een huisdier dus?
Ja, ik zit me net ook te bedenken dat er geeneens dwergkonijnen in het wild leven
pi_82641486
kom het beesie graag halen hoor maar dan moet je maar even berichtje sturen.

Mijn andere 2 !

ik heb nog een mooi hok voor dit beesie over..
pi_82642397
Is moeilijk te zeggen of ie al ouder is dan 8 weken, want dan gaan ze met moeder mee vast voer eten.
En uitzetten in het bos lijkt me geen goed idee, dat overleeft ie niet.
Je kunt m wel water en hooi geven tot de volgende dag (als je hooi hebt )
pi_82642613
mensen mensen, dit is echt geen dwergkonijntje hoor kijk maar naar de oren (en de kleur is ook wildkleur) 't is gewoon een jong wild konijn, niet meer zo jong dat hij nog moet drinken en waarschijnlijk een week of 8 (en dus druk bezig zelfstandig te worden). Als je hem wilt voeren: gras geven. Niet gaan klooien met wortels of appel, dat zijn wilde konijnen niet gewend. Verder: niet teveel aanraken en niet tam proberen te maken, gaat niet lukken, beest kan dood gaan door shock (wat nu alsnog goed mogelijk is). Oppakken, snel checken offie geen bloed of duidelijke wonden heeft, en verder zo snel mogelijk los laten. Liefst zo dicht mogelijk in de buurt, want daar komt-ie ook vandaan. Als je hem als jonkie zomaar in het bos zit zal het beest zich waarschijnlijk niet weten te redden. Beter laat je hem gewoon buiten ergens in de berm of een weiland los, daar weet hij de weg en kan hij weg komen. Succes!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_82642896
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:43 schreef Miss_Isis het volgende:
mensen mensen, dit is echt geen dwergkonijntje hoor kijk maar naar de oren (en de kleur is ook wildkleur) 't is gewoon een jong wild konijn, niet meer zo jong dat hij nog moet drinken en waarschijnlijk een week of 8 (en dus druk bezig zelfstandig te worden). Als je hem wilt voeren: gras geven. Niet gaan klooien met wortels of appel, dat zijn wilde konijnen niet gewend. Verder: niet teveel aanraken en niet tam proberen te maken, gaat niet lukken, beest kan dood gaan door shock (wat nu alsnog goed mogelijk is). Oppakken, snel checken offie geen bloed of duidelijke wonden heeft, en verder zo snel mogelijk los laten. Liefst zo dicht mogelijk in de buurt, want daar komt-ie ook vandaan. Als je hem als jonkie zomaar in het bos zit zal het beest zich waarschijnlijk niet weten te redden. Beter laat je hem gewoon buiten ergens in de berm of een weiland los, daar weet hij de weg en kan hij weg komen. Succes!
Aldus de expert
pi_82643365
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:48 schreef strontboer het volgende:

[..]

Aldus de expert
Nouja, heb wel enige ervaring ja heb zo in m'n leven tot nu toe denk ik wel 50 konijnen gehad, heb konijnen gefokt, heb groepen samengesteld, heb een heel jong konijntje (10 dgn) met de hand grootgebracht en heb ook katten die regelmatig met wilde konijntjes aankomen. Dus ja, voor zover mogelijk van achter de pc heb ik er denk ik wel een klein beetje verstand van

edit:
irrelevant maar poepig plaatje van mijn met de hand grootgebrachte Nijntje :

[ Bericht 14% gewijzigd door Miss_Isis op 10-06-2010 23:04:26 ]
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_82643990
Zo te zien een pas zelfstandig konijn...gewoon ergens loslaten waar andere konijnen zijn bv een begraafplaats of een stadpark is altijd een waar konijnenparadijs. Ken het trouwens wel....mijn eerste kat die kwam aanlopen bij mijn werk en die de eerste tijd bij een collega in een dienstwoning woonde kwam ook 2 x met dit soort konijntjes aanzetten De keer dat het beestje nog leefde hebben we het gewoon weer in de omgeving (een stadspark) uitgezet en hopelijk heeft het nog een leuk leven gehad.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 09:01:11 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_82651632
Anne, Miss_Isis heeft gelijk.

Een wild konijntje kun je niet tam maken, dat lukt niet. Het is inderdaad een jong konijntje, maar zo te zien wel net zelfstandig geworden. Hij kan zich dus prima redden in het wild, alleen is ie, stom toeval, in jouw tuin terecht gekomen.

Alles moet geleerd worden, en dit is een goede les.

Wat je heb beste kunt doen, is naar een plek rijden waarvan je weet dat er meer konijnen zitten. Daar kun je hem dan loslaten. Ondanks dat er ook wilde zwijnen zitten. Een gezond konijntje is best in staat om weg te rennen daarvoor.

Je moet hem echt vrijlaten, want die wilde zwijnen, en andere gevaren horen er gewoon bij. Zelf houden is geen optie.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82651693
Oeps, post weg.

Ik zei: Vanmiddag wordt ie vrijgelaten .
Ik wilde eerst zeker weten dat het beessie zelfstandig kan eten. En vannacht heeft ie álles opgegeten en opgedronken.

.
pi_82651774
Het is wel een 'taai' beestje.
Wij hebben ook heel veel wilde konijnen in de achtertuin en als de honden er dan weer eens een gevangen hebben (zonder dat er bloed etc. bij komt kijken) krijgen ze hier altijd een hartaanval.
De eerste keer schrok ik me kapot, zat binnen en hoorde ineens iets heel hoog gillen, bleek een konijntje te zijn
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 09:37:30 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_82652545
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 09:04 schreef Anne het volgende:
Oeps, post weg.

Ik zei: Vanmiddag wordt ie vrijgelaten .
Ik wilde eerst zeker weten dat het beessie zelfstandig kan eten. En vannacht heeft ie álles opgegeten en opgedronken.

.

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_82652882
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:04 schreef BrandX het volgende:

[..]

Kunnen je ouders niet iets bellen (die wonen toch in NL nog? ) Dan breng je het konijntje bij hen?
Da's toch zielig! Een Duits konijn deporteren naar NL
  vrijdag 11 juni 2010 @ 09:53:18 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_82653040
Konijnen genoeg in Duitsland Zie ze letterlijk de hele dag om me heen huppelen. Gewoon loslaten op het veld (niet in het bos, konijnen zijn velddieren), bijvoorkeur op de plaats waar het beestje vandaan komt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 13:30:24 #50
244933 trovey
Nachtoele
pi_82662597
quote:
[..]

Als het beestje nog niet zelfstandig zou zijn dan zou het nog in het nest liggen, konijnen worden niet zoals hazen al met haar en al bijna rondhuppend geboren....het zijn geen nestvlieders maar nestblijvers om in vogeltermen te spreken. Als het beestje zelfstandig eet dan is het in konijnentermen zelfstandig genoeg om zich alleen te redden ook al is het nog klein in jouw ogen en konijnen zijn prooidieren dan doe je niets aan, natuur en zo...niet leuk maar dit is een wild konijn en zijn plekje is in de natuur.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')