quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:32 schreef Myraela het volgende:
Voordat ze dat doorgevoerd hebben ben ik al afgestuurd.
Dat is een combinatie van "van school gestuurd" en "afgestudeerd". Het is namelijk nog niet zeker.quote:
Doe ik wel vaker, met mn potloodje zwaaien. En dan ontgaat me er wel meerquote:Op donderdag 10 juni 2010 00:35 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
ja idem dom!!!!
Ik haat jullie!!!!
Jullie ontnamen velen hun toekomst!!!!!!!!!
Beseffen jullie dat wel terwijl jullie wild met dat rooie potlood zwaaiden?![]()
![]()
Waarom er zijn ook nog zielen na jou!quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:37 schreef bioloogje het volgende:
Ik ben best blij met mijn stufi, maar eigenlijk is het volledig terecht dat het wordt afgeschaft... (zolang dat geld maar wel in het onderwijs wordt gestoken)
Dan wel graag in de kosten van het onderwijs en niet in de "kwaliteit" van het onderwijs. Straks staat onze school weer vol met de nieuwste macs terwijl wij ons de tering betalen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:37 schreef bioloogje het volgende:
Ik ben best blij met mijn stufi, maar eigenlijk is het volledig terecht dat het wordt afgeschaft... (zolang dat geld maar wel in het onderwijs wordt gestoken)
quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:38 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Waarom er zijn ook nog zielen na jou!
Inderdaad.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:39 schreef Christiaan het volgende:
Fijn dat ze het afschaffen, zeg ik als student.
Nee het moet naar het salaris van de docenten op de middelbare scholen...quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dan wel graag in de kosten van het onderwijs en niet in de "kwaliteit" van het onderwijs. Straks staat onze school weer vol met de nieuwste macs terwijl wij ons de tering betalen.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:42 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Nee het moet naar het salaris van de docenten op de middelbare scholen...![]()
* bioloogje Doet leraaropleiding
Maar eigenlijk mag het van mij absoluut naar de kwaliteit van het onderwijs, leuk dat het betaalbaar blijft en dat de kosten niet te hoog mogen zijn, maar de kwaliteit daalt al jaren...
Wel met gratis geld?quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
kwaliteit schroef je niet op met geld. 'Gratis' boeken
De kwaliteit daalt door de docenten en hetgeen dat zij nog mogen verwachten van hun studenten. Het daalt niet door de materialen die aanwezig zijn. En zodra er geld is worden er meteen nutteloze materialen gekocht. Onzin.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:42 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Nee het moet naar het salaris van de docenten op de middelbare scholen...![]()
* bioloogje Doet leraaropleiding
Maar eigenlijk mag het van mij absoluut naar de kwaliteit van het onderwijs, leuk dat het betaalbaar blijft en dat de kosten niet te hoog mogen zijn, maar de kwaliteit daalt al jaren...
Gratis boeken was ook te achterlijk voor woorden... Daar is geen docent/school voor. Alleen de rijke ouders wonnen daarop, de arme kregen al een subsidie daarvoor. Dus daarom moet het geld ook gestoken worden in de kwaliteit en niet in de kosten. (wat gratis boeken is)quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
kwaliteit schroef je niet op met geld. 'Gratis' boeken
Precies docenten worden niet goed opgeleid, en dat zijn niet de enige het niveau op de HBO's/ Uni's is zwaar gedaald en het kennis niveau ligt veel lager dan vroeger en dat moet veranderen. Dus niet door "gratis boeken" of verlaging studiegeld wat jij voorstelt. (door het geld te willen steken in daling kosten)quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
De kwaliteit daalt door de docenten en hetgeen dat zij nog mogen verwachten van hun studenten. Het daalt niet door de materialen die aanwezig zijn. En zodra er geld is worden er meteen nutteloze materialen gekocht. Onzin.
Ik ben het met je eens over die gratis boeken voor iedereen, maar die subsidie voor een deel van de kosten van de schoolboeken voor ouders met lagere inkomens (zoals de mijne) wil de VVD na het afschaffen van de gratis boeken ook niet terug. Dus dan zijn de middelbare boeken voor mensen met lage inkomens ook niet meer te betalen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:45 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Gratis boeken was ook te achterlijk voor woorden... Daar is geen docent/school voor. Alleen de rijke ouders wonnen daarop, de arme kregen al een subsidie daarvoor. Dus daarom moet het geld ook gestoken worden in de kwaliteit en niet in de kosten. (wat gratis boeken is)
Dan is het maar goed dat ze geen 76 zetels hebben, en andere partijen nodig hebben om te kunnen regeren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:20 schreef Marissaatje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens over die gratis boeken voor iedereen, maar die subsidie voor een deel van de kosten van de schoolboeken voor ouders met lagere inkomens (zoals de mijne) wil de VVD na het afschaffen van de gratis boeken ook niet terug. Dus dan zijn de middelbare boeken voor mensen met lage inkomens ook niet meer te betalen.
Het punt is meer dat de studenten die nu al lenen er nu nog heel wat bij moeten gaan lenen, ik ben zelf ook geen voorstander van lenen, maar zoals je zegt, het is een investering in je toekomst. Maar zeker uitwonenden studenten die nu al lenen, of maar net rond komen moeten er dan 250 euro extra bij gaan lenen. Dat is over 4 jaar gezien toch 12.000 euro.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:15 schreef Scherbatsky het volgende:
Waarom heeft iedereen toch die leningvrees? Het is een investering in je toekomst, en als het goed is moet het terug te betalen zijn als je later een goede baan hebt. En anders heb je het niet zo breed, geld maakt uiteindelijk ook niet gelukkig. Je sterft toch niet gauw van de honger in dit land.
Over 5 jaar 15000 euro, indien je een technische studie doet. En die zijn al niet erg populair.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het punt is meer dat de studenten die nu al lenen er nu nog heel wat bij moeten gaan lenen, ik ben zelf ook geen voorstander van lenen, maar zoals je zegt, het is een investering in je toekomst. Maar zeker uitwonenden studenten die nu al lenen, of maar net rond komen moeten er dan 250 euro extra bij gaan lenen. Dat is over 4 jaar gezien toch 12.000 euro.
Het huidige systeem motiveert mensen ook al om binnen 4 jaar (5 voor beta's) af te studeren, want daarna moet je sowieso al gaan lenen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:19 schreef wikwakka2 het volgende:
Tsja, maar een lening motiveert mensen waarschijnlijk wel eens wat beter hun best te doen en sneller af te studeren. Ik ben blij dat studeren hier tenminste nog enigszins betaalbaar is vergeleken met een land als Amerika.
of een baantje nemenquote:Op donderdag 10 juni 2010 16:18 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het punt is meer dat de studenten die nu al lenen er nu nog heel wat bij moeten gaan lenen, ik ben zelf ook geen voorstander van lenen, maar zoals je zegt, het is een investering in je toekomst. Maar zeker uitwonenden studenten die nu al lenen, of maar net rond komen moeten er dan 250 euro extra bij gaan lenen. Dat is over 4 jaar gezien toch 12.000 euro.
ja die moeten dus een baantje nemen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat houd een keer op, ik heb het over mensen die nu al niet/net rondkomen zonder lening.
Knap dat jij rondkomt, maar er zijn ook genoeg studenten met bijbaan die niet veel overhouden (ik heb geen idee wat jouw (studie)lasten/inkomsten per maand zijn ).quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:14 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ja die moeten dus een baantje nemen?
ik kom uit een beneden modaal nest, studeer aan de universiteit, betaal alles zelf: huur, verzekeringen, boeken, collegegeld, kleding en wat nog meer, heb een baantje en leen geen cent bij en red me prima...
ik geloof niet in de arme student wel in de luie student
Een studie is in principe 40 uur, daarnaast werken zou niet hoeven, en is onwenselijk.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:14 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik kom uit een beneden modaal nest, studeer aan de universiteit, betaal alles zelf: huur, verzekeringen, boeken, collegegeld, kleding en wat nog meer, heb een baantje en leen geen cent bij en red me prima...
ik geloof niet in de arme student, wel in de luie student
En mijn studie heeft misschien weinig studielast maar die andere studenten zouden best opv een avond bier zuipen in de week een avond kunnen werken
daarnaast je elke avond klem zuipen op "de vereniging" is wel wenselijk? ga toch weg man! (of nouja elke avond maar dat kan bij sommigen best wat minder)quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:44 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Een studie is in principe 40 uur, daarnaast werken zou niet hoeven, en is onwenselijk.
Studieresultaten horen voorop te staan.
Makkelijk praten voor al die rechtenstudenten met 4 uur college per week.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:14 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik geloof niet in de arme student, wel in de luie student
En mijn studie heeft misschien weinig studielast maar die andere studenten zouden best opv een avond bier zuipen in de week een avond kunnen werken
Zucht nee en verder hoef ik ook geen honderden pagina;s te lezen nee en bij mij op t werk, werken genoeg andere studenten en dat gaat ook prima naast hun studie. luie studenten zijn er gewoon teveel klaar.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
Makkelijk praten voor al die rechtenstudenten met 4 uur college per week.
Ik zit niet bij een vereniging hoor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:48 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
daarnaast je elke avond klem zuipen op "de vereniging" is wel wenselijk? ga toch weg man! (of nouja elke avond maar dat kan bij sommigen best wat minder)
Een studie heeft geen last van 40 uur als je een gemiddelde student bent, als je gewoon eigenlijk te dom bent voor je studie wel misschien.
En dan nog naast 40 uur studie in de week kun je best een paar uur werken, zaterdag/zondag? zo niet is mijn punt bevestigd: Arme student? Luie student!
Doe nou niet alsof rechten iets voorstelt. We weten allemaal dat dat een eitje is. Daarom heb je makkelijk spreken. Ga jij maar eens werken als je al 50+ uur per week maakt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:53 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Zucht nee en verder hoef ik ook geen honderden pagina;s te lezen nee en bij mij op t werk, werken genoeg andere studenten en dat gaat ook prima naast hun studie. luie studenten zijn er gewoon teveel klaar.
Er wordt teveel misbruik gemaakt van de stufi en dat is een feit
dat is ietwat overdreven niet?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:00 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik zit niet bij een vereniging hoor.
En jij wil studenten met een burn-out opzadelen al voordat ze gaan werken?
Oja? heb je het zelf gestudeerd dan? Nee? hoe kun je dat nou weten.. Voor-oor-de-len. Ja ik heb weinig contacturen maar dat wil niet zeggen dat er geen tijd in gaat zitten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof rechten iets voorstelt. We weten allemaal dat dat een eitje is. Daarom heb je makkelijk spreken. Ga jij maar eens werken als je al 50+ uur per week maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |