Als je blanco stemt, heb je gelijk..quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Refragmental het volgende:
Wanneer de meeste mensen horen dat ik NIET stem, krijg ik meestal te horen dat ik dan ook niet moet klagen.
Dit is mijns inziens de omgedraaide wereld!!!
Jullie (de stemmers) stemmen op incompetente corrupte politici die de hele bende de puin in helpen! Dan zijn jullie ook direct, ja DIRECT, verantwoordelijk voor alle puinhopen die zij veroorzaken en hebben jullie juist geen recht om te klagen!!
Ik daarentegen stem niet en heb dus alle recht om te klagen, ik ben tenslotte op geen enkele manier verantwoordelijk voor de rotzooi die jullie veroorzaken!
Daarom vind ik het ook altijd lachwekkend wanneer weer eens iemand zegt dat je niet mag klagen als je niet stemt, dat zijn vaak de mensen die het totaal niet hebben begrepen
Lopen jullie ook wel eens tegen dit soort mensen op? Of zijn jullie juist het soort volk dat dit blijft zeggen?
Vooral niet nadenkenquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Seam het volgende:
Aan je userhistory te zien, neem ik dit niet serieus.
Mooi is ditquote:Op woensdag 9 juni 2010 22:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Vooral niet nadenken
Blijf geloven dat stemmen ook maar enig nut heeft
Hoe jammer dat die vent er niet meer is.quote:
Onderbouw je mening eens.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:29 schreef beerten het volgende:
Ga stemmen of houd je kop.
Stem dan godverdomme blanco. Maar ga stemmen. Of klaag niet.
Van mij krijg je dus absoluut geen gelijk. Integendeel.
Stemmen is geen mogelijkheid om verandering (op positieve manier) te brengen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:30 schreef Montov het volgende:
Je hebt altijd recht om te klagen. Wanneer je niet hebt gestemd heb je echter 1 mogelijkheid minder aangegrepen om verandering te brengen.
Je hebt nog vertrouwen in Balkenende 5?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Stemmen is geen mogelijkheid om verandering (op positieve manier) te brengen.
Jawel, het is een keuze. Ik heb liever mijn benen eraf.quote:Kiezen tussen je benen eraf of je armen eraf is namelijk geen keuze.
Klinkt als kapitalisme. Met het enige verschil dat een boycot wel invloed heeft op bedrijfsbeslissingen, maar niet stemmen niet zorgt voor een andere politieke machtsverdeling.quote:Politiek is er namelijk NOOIT voor de normale burger. Politiek is een middel om geld van de werkende en arme bevolking door te sluisen naar de kleine rijke elite.
Niet stemmen is de enige logische oplossing.
Eens. Bijna 80% geeft goedkeuring aan democratie. Goede score.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Iedereen die stemt geeft zijn goedkeuring aan een systeem waarin de meerderheid de minderheid onder dreiging van geweld mag beroven.
Eindelijk iemand die het snapt!!!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik ken je niet maar je hebt volkomen gelijk natuurlijk.
Iedereen die stemt geeft zijn goedkeuring aan een systeem waarin de meerderheid de minderheid onder dreiging van geweld mag beroven.
Ja, hoe minder mensen stemmen hoe beter.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:40 schreef SSeth het volgende:
Niet stemmen is de logische oplossing? Verwacht je daarmee dan wel verandering?
Ik ben benieuwd hoe jij vind hoe het land dan WEL geregeerd moet worden, zonder overheid!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt!!!
Als je pacifist bent dan moet je principieel ook tegen elke vorm van overheid zijn.
Overheid is namelijk niet meer dan een selecte groep met het monopolie op geweld (zonder dat ze verantwoordelijk kunnen worden gehouden overigens).
Raar om te zien dat er hier zoveel mensen zijn de graag geweld gebruiken en het ook goedkeuren
Ik verkondig die boodschap hier al jaren, met wisselend succes. En er zijn er gelukkig nog meer. Volhardend in het goede.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:47 schreef Refragmental het volgende:
Eindelijk iemand die het snapt!!!
Dat is voer voor psychologen idd, die fascinatie met geweld.quote:Raar om te zien dat er hier zoveel mensen zijn de graag geweld gebruiken en het ook goedkeuren
Ik heb geen enkele vertrouwen in de politiek. Welke partijen er ook aan de macht zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:42 schreef Montov het volgende:
[..]
Je hebt nog vertrouwen in Balkenende 5?
Grappig, ik heb liever nog mijn armen EN benen.quote:[..]
Jawel, het is een keuze. Ik heb liever mijn benen eraf.
Onder dwang van geweld zal dat dan moeten.quote:Maar het grappige is natuurlijk dat ook mensen die niet een keuze maken ledematen gaan verliezen. Het is niet alsof je nu geen belasting meer hoeft te betalen.
Kapitalisme kennen we niet in het westen. Dat wat ons verteld wordt wat kapitalisme is, is eigenlijk een corporate samenwerkingsverband met de overheid (via lobbyisten) Deze sluizen geld weg van de arme en werkende mensen naar de toplaag van de politiek en corporaties die zich hebben kunnen inkopen.quote:[..]
Klinkt als kapitalisme. Met het enige verschil dat een boycot wel invloed heeft op bedrijfsbeslissingen, maar niet stemmen niet zorgt voor een andere politieke machtsverdeling.
"Land" is een term waar ik niks mee kan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef SSeth het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe jij vind hoe het land dan WEL geregeerd moet worden, zonder overheid!
Dat is een mooi ideaal, maar ik bang dat ons land de transitieperiode niet meer uit zal komen. Mensen kunnen zoveel vrijheid helemaal niet aan!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja, hoe minder mensen stemmen hoe beter.
Tot er uiteindelijk geen overheid meer is en men ECHT vrijheid kent, echt vrije keuzes kan maken!
Al zal de transitieperiode niet makkelijk zijn, ik ben de eerste die dat erkent.
Want als er 1 ding is dat de overheid niet zal schuwen om te gebruiken dan is dat wel geweld.
Dan moet jij zeker op de hoogte zijn van Stefan Molyneux.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ik verkondig die boodschap hier al jaren, met wisselend succes. En er zijn er gelukkig nog meer. Volhardend in het goede.
Meeste mensen snappen niet dat de overheid alleen maar voor meer en meer geweld kan zorgen en dat de overheid daar juist zijn bestaansrecht aan heeft te danken.quote:[..]
Dat is voer voor psychologen idd, die fascinatie met geweld.
Nogmaals... land?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:58 schreef SSeth het volgende:
[..]
Dat is een mooi ideaal, maar ik bang dat ons land de transitieperiode niet meer uit zal komen. Mensen kunnen zoveel vrijheid helemaal niet aan!
Waarom moet ik meewerken aan een systeem waar ik totaal niet achter sta?quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef JanevM het volgende:
Als je vind dat je mag klagen maar geen keuze wil maken: stem blanco. Anders mag je in mijn ogen echt niet zeiken. Jou denkwijze is omgekeerde wereld
Het punt is dat ik wel mijn eigen beslissingen kan nemen maar een ander kan dat niet!quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:57 schreef Refragmental het volgende:
[..]
"Land" is een term waar ik niks mee kan.
En waarom wil jij perse geregeerd worden? Kun je niet je eigen beslissingen nemen?
Uiteraard, al waren het voor mij vooral de mensen op mises.org die dat bewerkstelligden. Tesamen met mijn gezond verstand, en een paar gelijkgezinde Fok!kers.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:02 schreef Refragmental het volgende:
Dan moet jij zeker op de hoogte zijn van Stefan Molyneux.
Van zijn youtube channel zijn mijn ogen echt open gegaan en kan echt elke actie vanuit de overheid nu verklaren.
Ik zou zeggen begin maar 'ns met ophouden je goedkeuring daaraan te verlenen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef botterfly het volgende:
Het punt is dat ik wel mijn eigen beslissingen kan nemen maar een ander kan dat niet!
Er is iemand die besluit dat die ander van mijn belastingeuro's geholpen moet worden!
Hoe houd ik dat tegen?
Door niet te stemmen is al een goed begin.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef botterfly het volgende:
[..]
Het punt is dat ik wel mijn eigen beslissingen kan nemen maar een ander kan dat niet!
Er is iemand die besluit dat die ander van mijn belastingeuro's geholpen moet worden!
Hoe houd ik dat tegen?
Die site kende ik nog niet!quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Uiteraard, al waren het voor mij vooral de mensen op mises.org die dat bewerkstelligden. Tesamen met mijn gezond verstand, en een paar gelijkgezinde Fok!kers.
Als ik stem kan ik dan niet kiezen om geslagen te worden of om hard geslagen te worden?quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Door niet te stemmen is al een goed begin.
Verder kun je er niks tegen doen zolang er een overheid is die niet bang is om geweld te gebruiken (zowel financieel en fysiek geweld).
Nogmaals: je stemt in met een systeem dat het goedkeurt jou, of wie dan ook, te slaan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:11 schreef botterfly het volgende:
Als ik stem kan ik dan niet kiezen om geslagen te worden of om hard geslagen te worden?
Je kunt kiezen op een partij die misschien minder hard slaat of harder slaat.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:11 schreef botterfly het volgende:
[..]
Als ik stem kan ik dan niet kiezen om geslagen te worden of om hard geslagen te worden?
Niet stemmen is geen stem tegen het systeem. Een proteststem is een blanco stem. Beter is een vertegenwoordiger te zoeken die jouw idealen uitdraagt. En als die er niet zijn je eigen partij beginnen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nogmaals: je stemt in met een systeem dat het goedkeurt jou, of wie dan ook, te slaan.
Sorry hoor, maar jij leeft in een droomwereld. Zoals ik al zei kan de mensheid een volledige vrijheid helemaal niet aan. Volledige vrijheid betekent ook vrijheid van misbruik en criminaliteit. Moordenaars en ander gespuis zouden ongestoord hun gang kunnen gaan, er is niemand die ze zal straffen. Kortom, een complete anarchie.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Door niet te stemmen is al een goed begin.
Verder kun je er niks tegen doen zolang er een overheid is die niet bang is om geweld te gebruiken (zowel financieel en fysiek geweld).
Of dat wel of niet kan lijkt mij een volledig andere discussie?quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:17 schreef SSeth het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar jij leeft in een droomwereld. Zoals ik al zei kan de mensheid een volledige vrijheid helemaal niet aan. Volledige vrijheid betekent ook vrijheid van misbruik en criminaliteit. Moordenaars en ander gespuis zouden ongestoord hun gang kunnen gaan, er is niemand die ze zal straffen. Kortom, een complete anarchie.
Ik hoef ook geen volksvertegenwoordiging. Dat is namelijk een inefficiente vaak corrupte laag die totaal niks toevoegt.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:14 schreef DionysuZ het volgende:
Als je niet stemt heb je ook geen vertegenwoordiging in de kamer. De facto heb je dus ook niemand die bijvoorbeeld je stem om het regeringsstelsel om te gooien kan uitbrengen. Daardoor hou je met je niet-stemmen de huidige regeringsvorm in stand en ben je daar mede verantwoordelijk voor.
Wil je iets veranderen, breng dan je stem uit op degene die dit ook wil, of start je eigen partij. Niet stemmen is volledig nutteloos en zal niets veranderen.
Dit is onjuist. Al komt 70% niet opdagen, dan worden de zetels verdeeld met de stemmen van de overige 30%.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik hoef ook geen volksvertegenwoordiging. Dat is namelijk een inefficiente vaak corrupte laag die totaal niks toevoegt.
Wat ik echter wel wil is dat steeds meer mensen zich gaan realiseren dat stemmen niet helpt en dat op een gegeven moment nauwelijks meer iemand stemt, en dat worden er langzaam aan meer en meer mensen gelukkig.
Zodra er nauwelijks meer gestemd word dan kan de overheid simpelweg niet bestaan.
Wat een vergelijking. Daar voel ik me nog niet eens voor geroepen om op te reageren.quote:Nogmaals, waarom zou ik meewerken aan een systeem waar ik niet achter sta?
Jij gaat toch ook niet in een nazikamp werken om zo af en toe een brood naar binnen te smokkelen voor de gevangenen terwijl je fel tegen zo'n kamp bent?
Dat is de bekende misvatting. Moordenaars en ander gespuis kunnen juist nu flink hun gang getuige het feit dat in dit land nog geen 20% van het aantal misdrijven wordt opgelost. Dat komt doordat de staatspolitie een afgedwongen monopolie heeft op de markt van ordehandhaving en dus geen enkele prikkel kent om goed werk af te leveren. Net als iedere andere staatsmonopolist. Vandaar dus de toestanden in de zorg, onderwijs, vervoer etc. etc. Kosten die maar uit de klauwen blijven gieren terwijl de kwaliteit ver onder de maat blijft.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:17 schreef SSeth het volgende:
Volledige vrijheid betekent ook vrijheid van misbruik en criminaliteit. Moordenaars en ander gespuis zouden ongestoord hun gang kunnen gaan, er is niemand die ze zal straffen. Kortom, een complete anarchie.
Niet stemmen is zelfs geen stem. Het is een passief agressieve methode die naarmate er meer en meer niet-stemmers zijn steeds meer kracht zal krijgen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:17 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Niet stemmen is geen stem tegen het systeem. Een proteststem is een blanco stem. Beter is een vertegenwoordiger te zoeken die jouw idealen uitdraagt. En als die er niet zijn je eigen partij beginnen.
Om ons regeringsstelsel te veranderen is óf geweld nodig óf het moet in de parlementaire democratie aangepast worden, en dan heb je een regering nodig.
Haha en als er geen ordehandhaving is pleegt niemand meer een misdrijf?quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat is de bekende misvatting. Moordenaars en ander gespuis kunnen juist nu flink hun gang getuige het feit dat in dit land nog geen 20% van het aantal misdrijven wordt opgelost. Dat komt doordat de staatspolitie een afgedwongen monopolie heeft op de markt van ordehandhaving en dus geen enkele prikkel kent om goed werk af te leveren.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat is de bekende misvatting. Moordenaars en ander gespuis kunnen juist nu flink hun gang getuige het feit dat in dit land nog geen 20% van het aantal misdrijven wordt opgelost. Dat komt doordat de staatspolitie een afgedwongen monopolie heeft op de markt van ordehandhaving en dus geen enkele prikkel kent om goed werk af te leveren. Net als iedere andere staatsmonopolist. Vandaar dus de toestanden in de zorg, onderwijs, vervoer etc. etc. Kosten die maar uit de klauwen blijven gieren terwijl de kwaliteit ver onder de maat blijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |