abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82578118
Wanneer de meeste mensen horen dat ik NIET stem, krijg ik meestal te horen dat ik dan ook niet moet klagen.
Dit is mijns inziens de omgedraaide wereld!!!

Jullie (de stemmers) stemmen op incompetente corrupte politici die de hele bende de puin in helpen! Dan zijn jullie ook direct, ja DIRECT, verantwoordelijk voor alle puinhopen die zij veroorzaken en hebben jullie juist geen recht om te klagen!!

Ik daarentegen stem niet en heb dus alle recht om te klagen, ik ben tenslotte op geen enkele manier verantwoordelijk voor de rotzooi die jullie veroorzaken!

Daarom vind ik het ook altijd lachwekkend wanneer weer eens iemand zegt dat je niet mag klagen als je niet stemt, dat zijn vaak de mensen die het totaal niet hebben begrepen

Lopen jullie ook wel eens tegen dit soort mensen op? Of zijn jullie juist het soort volk dat dit blijft zeggen?
pi_82578360
Aan je userhistory te zien, neem ik dit niet serieus.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_82578481
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:18 schreef Refragmental het volgende:
Wanneer de meeste mensen horen dat ik NIET stem, krijg ik meestal te horen dat ik dan ook niet moet klagen.
Dit is mijns inziens de omgedraaide wereld!!!

Jullie (de stemmers) stemmen op incompetente corrupte politici die de hele bende de puin in helpen! Dan zijn jullie ook direct, ja DIRECT, verantwoordelijk voor alle puinhopen die zij veroorzaken en hebben jullie juist geen recht om te klagen!!

Ik daarentegen stem niet en heb dus alle recht om te klagen, ik ben tenslotte op geen enkele manier verantwoordelijk voor de rotzooi die jullie veroorzaken!

Daarom vind ik het ook altijd lachwekkend wanneer weer eens iemand zegt dat je niet mag klagen als je niet stemt, dat zijn vaak de mensen die het totaal niet hebben begrepen

Lopen jullie ook wel eens tegen dit soort mensen op? Of zijn jullie juist het soort volk dat dit blijft zeggen?
Als je blanco stemt, heb je gelijk..
pi_82578610
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:20 schreef Seam het volgende:
Aan je userhistory te zien, neem ik dit niet serieus.
Vooral niet nadenken
Blijf geloven dat stemmen ook maar enig nut heeft
pi_82578762
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:23 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Vooral niet nadenken
Blijf geloven dat stemmen ook maar enig nut heeft
Mooi is dit
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:26:12 #6
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_82578849
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_82579164
quote:
Hoe jammer dat die vent er niet meer is.
Want hij heeft hier namelijk gewoon groot gelijk!

Als je stemt ben je gewoonweg verantwoordelijk voor de shit die de door jou gekozen politici veroorzaken, je hebt dan simpelweg geen recht om te klagen!

Dit is simpele logica
pi_82579188
Ga stemmen of houd je kop.
Stem dan godverdomme blanco. Maar ga stemmen. Of klaag niet.
Van mij krijg je dus absoluut geen gelijk. Integendeel.
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:30:25 #9
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_82579254
Je hebt altijd recht om te klagen. Wanneer je niet hebt gestemd heb je echter 1 mogelijkheid minder aangegrepen om verandering te brengen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_82579509
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:29 schreef beerten het volgende:
Ga stemmen of houd je kop.
Stem dan godverdomme blanco. Maar ga stemmen. Of klaag niet.
Van mij krijg je dus absoluut geen gelijk. Integendeel.
Onderbouw je mening eens.
Ik heb de mijna namelijk onderbouwd.
Jij kiest de klootzakken die alles naar de klote helpen, jij zou dan niet mogen klagen.
Ik daarentegen heb al het recht om te klagen omdat jij al die rotzooi veroorzaakt!

Ik kijk heel erg uit naar je onderbouwing... maar die zul je waarschijnlijk niet hebben
pi_82579757
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:30 schreef Montov het volgende:
Je hebt altijd recht om te klagen. Wanneer je niet hebt gestemd heb je echter 1 mogelijkheid minder aangegrepen om verandering te brengen.
Stemmen is geen mogelijkheid om verandering (op positieve manier) te brengen.
Kiezen tussen je benen eraf of je armen eraf is namelijk geen keuze. Politiek is er namelijk NOOIT voor de normale burger. Politiek is een middel om geld van de werkende en arme bevolking door te sluisen naar de kleine rijke elite.

Niet stemmen is de enige logische oplossing.
pi_82579874
Deze is misschien ook mooi om te bekijken:

Dan pas begrijp je echt hoe nutteloos het stemmen eigenlijk is
pi_82580094
Waarom stem je dan niet blanco?
signatuurloos
pi_82580228
Ik ken je niet maar je hebt volkomen gelijk natuurlijk.

Iedereen die stemt geeft zijn goedkeuring aan een systeem waarin de meerderheid de minderheid onder dreiging van geweld mag beroven.
pi_82580243
Niet stemmen is de logische oplossing? Verwacht je daarmee dan wel verandering?
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:42:03 #16
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_82580376
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:35 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Stemmen is geen mogelijkheid om verandering (op positieve manier) te brengen.
Je hebt nog vertrouwen in Balkenende 5?
quote:
Kiezen tussen je benen eraf of je armen eraf is namelijk geen keuze.
Jawel, het is een keuze. Ik heb liever mijn benen eraf.

Maar het grappige is natuurlijk dat ook mensen die niet een keuze maken ledematen gaan verliezen. Het is niet alsof je nu geen belasting meer hoeft te betalen.
quote:
Politiek is er namelijk NOOIT voor de normale burger. Politiek is een middel om geld van de werkende en arme bevolking door te sluisen naar de kleine rijke elite.

Niet stemmen is de enige logische oplossing.
Klinkt als kapitalisme. Met het enige verschil dat een boycot wel invloed heeft op bedrijfsbeslissingen, maar niet stemmen niet zorgt voor een andere politieke machtsverdeling.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 9 juni 2010 @ 22:45:08 #17
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_82580819
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Iedereen die stemt geeft zijn goedkeuring aan een systeem waarin de meerderheid de minderheid onder dreiging van geweld mag beroven.
Eens. Bijna 80% geeft goedkeuring aan democratie. Goede score.

Het is goed om te horen dat maar een minderheid van de bevolking belasting betaalt. Het valt dus wel mee met de diefstal.
Géén kloon van tvlxd!
pi_82581156
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:40 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik ken je niet maar je hebt volkomen gelijk natuurlijk.

Eindelijk iemand die het snapt!!!

Als je pacifist bent dan moet je principieel ook tegen elke vorm van overheid zijn.

Overheid is namelijk niet meer dan een selecte groep met het monopolie op geweld (zonder dat ze verantwoordelijk kunnen worden gehouden overigens).

Raar om te zien dat er hier zoveel mensen zijn de graag geweld gebruiken en het ook goedkeuren
pi_82581388
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:40 schreef SSeth het volgende:
Niet stemmen is de logische oplossing? Verwacht je daarmee dan wel verandering?
Ja, hoe minder mensen stemmen hoe beter.
Tot er uiteindelijk geen overheid meer is en men ECHT vrijheid kent, echt vrije keuzes kan maken!

Al zal de transitieperiode niet makkelijk zijn, ik ben de eerste die dat erkent.
Want als er 1 ding is dat de overheid niet zal schuwen om te gebruiken dan is dat wel geweld.
pi_82581495
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:47 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als je pacifist bent dan moet je principieel ook tegen elke vorm van overheid zijn.

Overheid is namelijk niet meer dan een selecte groep met het monopolie op geweld (zonder dat ze verantwoordelijk kunnen worden gehouden overigens).

Raar om te zien dat er hier zoveel mensen zijn de graag geweld gebruiken en het ook goedkeuren
Ik ben benieuwd hoe jij vind hoe het land dan WEL geregeerd moet worden, zonder overheid!
pi_82581582
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:47 schreef Refragmental het volgende:
Ik verkondig die boodschap hier al jaren, met wisselend succes. En er zijn er gelukkig nog meer. Volhardend in het goede.
quote:
Dat is voer voor psychologen idd, die fascinatie met geweld.
pi_82581723
Met stemmen verleen je je stem aan een partij en een persoon. Of je nou wel of niet stemt. Je houdt in dit democratische land altijd het recht om je eigen stem te gebruiken. Klagen of loven, dat maakt dan niks uit.
pi_82581949
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:42 schreef Montov het volgende:

[..]

Je hebt nog vertrouwen in Balkenende 5?
Ik heb geen enkele vertrouwen in de politiek. Welke partijen er ook aan de macht zijn.
quote:
[..]

Jawel, het is een keuze. Ik heb liever mijn benen eraf.
Grappig, ik heb liever nog mijn armen EN benen.
quote:
Maar het grappige is natuurlijk dat ook mensen die niet een keuze maken ledematen gaan verliezen. Het is niet alsof je nu geen belasting meer hoeft te betalen.
Onder dwang van geweld zal dat dan moeten.
Eigenlijk ook zoals dat nu met belasting betalen gebeurt.
Ik word gedwongen om te betalen omdat er nog steeds mensen zijn die geloven dat de overheid een goed iets is.
quote:
[..]

Klinkt als kapitalisme. Met het enige verschil dat een boycot wel invloed heeft op bedrijfsbeslissingen, maar niet stemmen niet zorgt voor een andere politieke machtsverdeling.
Kapitalisme kennen we niet in het westen. Dat wat ons verteld wordt wat kapitalisme is, is eigenlijk een corporate samenwerkingsverband met de overheid (via lobbyisten) Deze sluizen geld weg van de arme en werkende mensen naar de toplaag van de politiek en corporaties die zich hebben kunnen inkopen.
pi_82582157
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:51 schreef SSeth het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe jij vind hoe het land dan WEL geregeerd moet worden, zonder overheid!
"Land" is een term waar ik niks mee kan.
En waarom wil jij perse geregeerd worden? Kun je niet je eigen beslissingen nemen?
pi_82582327
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ja, hoe minder mensen stemmen hoe beter.
Tot er uiteindelijk geen overheid meer is en men ECHT vrijheid kent, echt vrije keuzes kan maken!

Al zal de transitieperiode niet makkelijk zijn, ik ben de eerste die dat erkent.
Want als er 1 ding is dat de overheid niet zal schuwen om te gebruiken dan is dat wel geweld.
Dat is een mooi ideaal, maar ik bang dat ons land de transitieperiode niet meer uit zal komen. Mensen kunnen zoveel vrijheid helemaal niet aan!
pi_82582350
Als je vind dat je mag klagen maar geen keuze wil maken: stem blanco. Anders mag je in mijn ogen echt niet zeiken. Jou denkwijze is omgekeerde wereld
pi_82582780
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:52 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ik verkondig die boodschap hier al jaren, met wisselend succes. En er zijn er gelukkig nog meer. Volhardend in het goede.
Dan moet jij zeker op de hoogte zijn van Stefan Molyneux.
Van zijn youtube channel zijn mijn ogen echt open gegaan en kan echt elke actie vanuit de overheid nu verklaren.

En ook de term Voluntaryism:
http://en.wikipedia.org/wiki/Voluntaryism
quote:
[..]

Dat is voer voor psychologen idd, die fascinatie met geweld.
Meeste mensen snappen niet dat de overheid alleen maar voor meer en meer geweld kan zorgen en dat de overheid daar juist zijn bestaansrecht aan heeft te danken.

Als pacifist is de enige logische keus dus om alles wat betrekking heeft op overheid te boycotten, dus ook het stemprocess, wat niet minder is dan 1 grote poppenkast.
pi_82583016
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:58 schreef SSeth het volgende:

[..]

Dat is een mooi ideaal, maar ik bang dat ons land de transitieperiode niet meer uit zal komen. Mensen kunnen zoveel vrijheid helemaal niet aan!
Nogmaals... land?
Een land zou juist niet meer bestaan na die overgangsperiode.
pi_82583220
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:59 schreef JanevM het volgende:
Als je vind dat je mag klagen maar geen keuze wil maken: stem blanco. Anders mag je in mijn ogen echt niet zeiken. Jou denkwijze is omgekeerde wereld
Waarom moet ik meewerken aan een systeem waar ik totaal niet achter sta?
Mijn denkwijze is de enige logische denkwijze, ik heb nog geen enkel weerwoord gezien die onderbouwd is.
pi_82583303
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 22:57 schreef Refragmental het volgende:

[..]

"Land" is een term waar ik niks mee kan.
En waarom wil jij perse geregeerd worden? Kun je niet je eigen beslissingen nemen?
Het punt is dat ik wel mijn eigen beslissingen kan nemen maar een ander kan dat niet!
Er is iemand die besluit dat die ander van mijn belastingeuro's geholpen moet worden!
Hoe houd ik dat tegen?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_82583382
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:02 schreef Refragmental het volgende:
Dan moet jij zeker op de hoogte zijn van Stefan Molyneux.
Van zijn youtube channel zijn mijn ogen echt open gegaan en kan echt elke actie vanuit de overheid nu verklaren.
Uiteraard, al waren het voor mij vooral de mensen op mises.org die dat bewerkstelligden. Tesamen met mijn gezond verstand, en een paar gelijkgezinde Fok!kers.
pi_82583479
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef botterfly het volgende:
Het punt is dat ik wel mijn eigen beslissingen kan nemen maar een ander kan dat niet!
Er is iemand die besluit dat die ander van mijn belastingeuro's geholpen moet worden!
Hoe houd ik dat tegen?
Ik zou zeggen begin maar 'ns met ophouden je goedkeuring daaraan te verlenen.
pi_82583488
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef botterfly het volgende:

[..]

Hoe houd ik dat tegen?
Door niet te stemmen is al een goed begin.
Verder kun je er niks tegen doen zolang er een overheid is die niet bang is om geweld te gebruiken (zowel financieel en fysiek geweld).
pi_82583607
Monidique zegt, Montov heeft gelijk.
pi_82583828
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:07 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Uiteraard, al waren het voor mij vooral de mensen op mises.org die dat bewerkstelligden. Tesamen met mijn gezond verstand, en een paar gelijkgezinde Fok!kers.
Die site kende ik nog niet!
Ik ben in ieder geval opgelucht dat er tenminste 1 iemand is die gelijkgezind is.
pi_82583834
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Verder kun je er niks tegen doen zolang er een overheid is die niet bang is om geweld te gebruiken (zowel financieel en fysiek geweld).
Als ik stem kan ik dan niet kiezen om geslagen te worden of om hard geslagen te worden?
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_82584040
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:09 schreef Monidique het volgende:
Monidique zegt, Montov heeft gelijk.
Jij hebt ook liever je benen eraf?
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:14:20 #38
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_82584190
Als je niet stemt heb je ook geen vertegenwoordiging in de kamer. De facto heb je dus ook niemand die bijvoorbeeld je stem om het regeringsstelsel om te gooien kan uitbrengen. Daardoor hou je met je niet-stemmen de huidige regeringsvorm in stand en ben je daar mede verantwoordelijk voor.

Wil je iets veranderen, breng dan je stem uit op degene die dit ook wil, of start je eigen partij. Niet stemmen is volledig nutteloos en zal niets veranderen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_82584301
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:11 schreef botterfly het volgende:
Als ik stem kan ik dan niet kiezen om geslagen te worden of om hard geslagen te worden?
Nogmaals: je stemt in met een systeem dat het goedkeurt jou, of wie dan ook, te slaan.
pi_82584364
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:11 schreef botterfly het volgende:

[..]

Je kunt kiezen op een partij die misschien minder hard slaat of harder slaat.
Dat kan inderdaad. Je steunt dan echter wel actief nog dat je geslagen wordt.

Ik zou daarentegen gewoon kiezen om helemaal niet geslagen te worden
En dat doe je door in dit geval niet mee te doen aan het achterlijke politieke spel dat de verkiezing is.
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:17:23 #41
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_82584506
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Nogmaals: je stemt in met een systeem dat het goedkeurt jou, of wie dan ook, te slaan.
Niet stemmen is geen stem tegen het systeem. Een proteststem is een blanco stem. Beter is een vertegenwoordiger te zoeken die jouw idealen uitdraagt. En als die er niet zijn je eigen partij beginnen.

Om ons regeringsstelsel te veranderen is óf geweld nodig óf het moet in de parlementaire democratie aangepast worden, en dan heb je een regering nodig.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_82584553
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:08 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar jij leeft in een droomwereld. Zoals ik al zei kan de mensheid een volledige vrijheid helemaal niet aan. Volledige vrijheid betekent ook vrijheid van misbruik en criminaliteit. Moordenaars en ander gespuis zouden ongestoord hun gang kunnen gaan, er is niemand die ze zal straffen. Kortom, een complete anarchie.
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:18:31 #43
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_82584624
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:17 schreef SSeth het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar jij leeft in een droomwereld. Zoals ik al zei kan de mensheid een volledige vrijheid helemaal niet aan. Volledige vrijheid betekent ook vrijheid van misbruik en criminaliteit. Moordenaars en ander gespuis zouden ongestoord hun gang kunnen gaan, er is niemand die ze zal straffen. Kortom, een complete anarchie.
Of dat wel of niet kan lijkt mij een volledig andere discussie?
pi_82584782
idd, ik dwaal teveel van het hoofdonderwerp af
pi_82584857
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:14 schreef DionysuZ het volgende:
Als je niet stemt heb je ook geen vertegenwoordiging in de kamer. De facto heb je dus ook niemand die bijvoorbeeld je stem om het regeringsstelsel om te gooien kan uitbrengen. Daardoor hou je met je niet-stemmen de huidige regeringsvorm in stand en ben je daar mede verantwoordelijk voor.

Wil je iets veranderen, breng dan je stem uit op degene die dit ook wil, of start je eigen partij. Niet stemmen is volledig nutteloos en zal niets veranderen.
Ik hoef ook geen volksvertegenwoordiging. Dat is namelijk een inefficiente vaak corrupte laag die totaal niks toevoegt.
Wat ik echter wel wil is dat steeds meer mensen zich gaan realiseren dat stemmen niet helpt en dat op een gegeven moment nauwelijks meer iemand stemt, en dat worden er langzaam aan meer en meer mensen gelukkig.
Zodra er nauwelijks meer gestemd word dan kan de overheid simpelweg niet bestaan.

Nogmaals, waarom zou ik meewerken aan een systeem waar ik niet achter sta?
Jij gaat toch ook niet in een nazikamp werken om zo af en toe een brood naar binnen te smokkelen voor de gevangenen terwijl je fel tegen zo'n kamp bent?
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:23:14 #46
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_82585142
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen volksvertegenwoordiging. Dat is namelijk een inefficiente vaak corrupte laag die totaal niks toevoegt.
Wat ik echter wel wil is dat steeds meer mensen zich gaan realiseren dat stemmen niet helpt en dat op een gegeven moment nauwelijks meer iemand stemt, en dat worden er langzaam aan meer en meer mensen gelukkig.
Zodra er nauwelijks meer gestemd word dan kan de overheid simpelweg niet bestaan.
Dit is onjuist. Al komt 70% niet opdagen, dan worden de zetels verdeeld met de stemmen van de overige 30%.
quote:
Nogmaals, waarom zou ik meewerken aan een systeem waar ik niet achter sta?
Jij gaat toch ook niet in een nazikamp werken om zo af en toe een brood naar binnen te smokkelen voor de gevangenen terwijl je fel tegen zo'n kamp bent?
Wat een vergelijking. Daar voel ik me nog niet eens voor geroepen om op te reageren.
pi_82585356
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:17 schreef SSeth het volgende:
Volledige vrijheid betekent ook vrijheid van misbruik en criminaliteit. Moordenaars en ander gespuis zouden ongestoord hun gang kunnen gaan, er is niemand die ze zal straffen. Kortom, een complete anarchie.
Dat is de bekende misvatting. Moordenaars en ander gespuis kunnen juist nu flink hun gang getuige het feit dat in dit land nog geen 20% van het aantal misdrijven wordt opgelost. Dat komt doordat de staatspolitie een afgedwongen monopolie heeft op de markt van ordehandhaving en dus geen enkele prikkel kent om goed werk af te leveren. Net als iedere andere staatsmonopolist. Vandaar dus de toestanden in de zorg, onderwijs, vervoer etc. etc. Kosten die maar uit de klauwen blijven gieren terwijl de kwaliteit ver onder de maat blijft.
pi_82585508
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Niet stemmen is geen stem tegen het systeem. Een proteststem is een blanco stem. Beter is een vertegenwoordiger te zoeken die jouw idealen uitdraagt. En als die er niet zijn je eigen partij beginnen.

Om ons regeringsstelsel te veranderen is óf geweld nodig óf het moet in de parlementaire democratie aangepast worden, en dan heb je een regering nodig.
Niet stemmen is zelfs geen stem. Het is een passief agressieve methode die naarmate er meer en meer niet-stemmers zijn steeds meer kracht zal krijgen.

Ik steun geen enkele vorm van overheid, mijn idealen zijn dus, geen overheid.
Hoe kan dat nou samengaan met het oprichten of steunen van een partij die... je raadt het al... een overheid moet gaan vormen?

Wat jij in principe zegt is... om van geweld (overheid) af te komen moeten we geweld (kiezen voor een overheid) gaan gebruiken, dat is totaal niet logisch!!

Om iets aan te passen heb je namelijk geen regering nodig, je hebt mensen nodig met de wilskracht om dingen te veranderen! En daar is nooit een regering voor nodig geweest.
pi_82585529
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is de bekende misvatting. Moordenaars en ander gespuis kunnen juist nu flink hun gang getuige het feit dat in dit land nog geen 20% van het aantal misdrijven wordt opgelost. Dat komt doordat de staatspolitie een afgedwongen monopolie heeft op de markt van ordehandhaving en dus geen enkele prikkel kent om goed werk af te leveren.
Haha en als er geen ordehandhaving is pleegt niemand meer een misdrijf?
pi_82585641
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is de bekende misvatting. Moordenaars en ander gespuis kunnen juist nu flink hun gang getuige het feit dat in dit land nog geen 20% van het aantal misdrijven wordt opgelost. Dat komt doordat de staatspolitie een afgedwongen monopolie heeft op de markt van ordehandhaving en dus geen enkele prikkel kent om goed werk af te leveren. Net als iedere andere staatsmonopolist. Vandaar dus de toestanden in de zorg, onderwijs, vervoer etc. etc. Kosten die maar uit de klauwen blijven gieren terwijl de kwaliteit ver onder de maat blijft.

Je laat hier mooi zien inderdaad verstand van zaken te hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')