Zoals wat? Geen enkel systeem is 100% goed en imo komt democratie toch het beste uit de bus.quote:Subklacht: Waarom voeren we geen beter systeem in?
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:26 schreef nattermann het volgende:
Eens met alle klachten, vooral de ongerelateerde.
Een technocratie.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals wat? Geen enkel systeem is 100% goed en imo komt democratie toch het beste uit de bus.
Totdat iemand een beter systeem bedenkt is het maar roeien met de riemen die we hebben en dus het minst slechte systeem gebruiken
Een technocratie in combinatie met een geniocratie is het antwoord.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:32 schreef Penisbaard het volgende:
Terechte klacht, ik heb liever een systeem waarin filosofen, wetenschappers en ander volk met intellect en een visie de macht hebben.
gen-techocratiequote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:35 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Een technocratie in combinatie met een geniocratie is het antwoord.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:32 schreef Penisbaard het volgende:
Terechte klacht, ik heb liever een systeem waarin filosofen, wetenschappers en ander volk met intellect en een visie de macht hebben.
Ik zie niet in waarom dat eenquote:
Hij kijkt SBS6, vandaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:46 schreef Trollface. het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat eenwaardig zou zijn. Leg uit.
Ah, dat verklaart een groot deel.quote:
Hoe ga je die selectie maken? Bovendien ben ik bang dat er dan enkel Marjolijn Februari's mogen stemmenquote:
Op een test op deze vaardigheden (waaronder een IQ-test) in combinatie met het vak en eerdere bewijzen dat de persoon in kwestie capabel is. Ook, wie zei iets over stemmen?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:48 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Hoe ga je die selectie maken? Bovendien ben ik bang dat er dan enkel Marjolijn Februari's mogen stemmen
Zo duw je mensen wel een bepaalde richting in willen ze wat te zeggen hebben. Ook moeilijk te controleren. Liever inbreng afhankelijk puntensysteem met een niet al te hoge top. En uiteraard niet te laag anders hebben we nog al die tokkies en kortzichtige idioten.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:32 schreef Penisbaard het volgende:
Zo zit het helaas wel. Voor verandering is meestal iniatief en instemming vanaf het huidige systeem nodig. Maar wat als het huidige systeem niet werkt? Het blijft voorlopig een ideologie, helaas.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:51 schreef Penisbaard het volgende:
Sowieso is er gewoon een enorme verandering nodig en dat zie ik met deze vorm van democratie niet gebeuren. Azië komt op en de westerse wereld is in verval, willen we als Europees land later nog iets kunnen zeggen dan moeten we ons wel verenigen in een grote Europese federatie. Maar die grote Europese staat is voor Henk en Ingrid natuurlijk veel te eng in vergelijking met hun volksbuurt.
quote:It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.
-Winston Churchill
Koningen hadden vroeger ook een team van adviseurs die bestonden uit de beste geleerden van het land, zo moeilijk pik je die mensen er niet uit.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 20:48 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Hoe ga je die selectie maken? Bovendien ben ik bang dat er dan enkel Marjolijn Februari's mogen stemmen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |