Omdat we nu midden in een financiele crisis zitten en de economie misschien niet helemaal in de beste conditie is om allerlei bezuinigingen op te vangen?quote:
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:03 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet moeten doen?
We geven gewoon teveel geld uit. Als jij minder geld binnen krijgt, dan blijf jij toch ook niet op dezelfde voet leven?
We moeten een kabinet hebben die alle onnodige takken eraf snoeit.
Gewoon schrappen in de regeldruk, minder ambtenaren nodig om alles te regelen/controleren, kunnen die gelijk naar het bedrijfsleven overstappen. Schrappen in de subsidiecultuur (o.a. al die milieuclubs), kan je het dan niet betalen, dan heb je pech (behalve de allerarmste natuurlijk).
En als het dan weer beter gaat, dan de helft nottig spenderen en de andere helft naar de staatsschuld.
http://www.cfr.org/public(...)the_debt_threat.htmlquote:When it comes to lenders that are also economic competitors, like China, how should the administration balance the tradeoff between tackling debt versus spending on economic growth?
One key part of it has to be investment. If you spend money now on programs that boost the economy but also lay the groundwork for future growth, then you kill two birds with one stone. And that's things like funding for education, funding for infrastructure, and for energy research. [Obama] has begun to push those things. Obviously we could do more. There's a modest proposal for a new transportation bill that would be $450 billion. That would double the last transportation bill, and that would still leave a lot of needs unmet.
It's important to get the labor market back on a stronger footing. We should be doing more to boost hiring this year and next year, because without unemployment near normal levels, we're not going to be able to take strong steps to address the budget. Then you need to have a credible framework for cutting the budget deficit over the long term. That has to involve new revenue streams, and there has to be a serious discussion about how we can get some additional tax revenues.
Mooie taak aan de partijen die mee regeren om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, je moet met beleid snoeien. Ik heb het idee dat de VVD gewoon een boom uitzoekt en deze omhakt en de rest laat staan. Beter is om goed te kijken waar gesnoeid kan worden. Zo kun je misschien wel meer besparen en doe je het ook evenwichtiger, zodat je als kabinet het draagvlak niet verliest.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:17 schreef Q.E.D. het volgende:
Ja en Nederland is ook geen eiland waar opeens andere economische processen gelden.
[..]
http://www.cfr.org/public(...)the_debt_threat.html
Kijk maar eens naar hoe Obama het doet. Eerst de economie fixen, en daarna kun je praten over de staatsschuld wegwerken.
Rutte wil ook wel investeren, maar doet dat ten koste van de koopkracht van de armen en de middenklasse. Dat is dweilen met de kraan open.![]()
En "new revenues" kun je krijgen door bijvoorbeeld de groene energie markt een handje te helpen zoals GL wil doen.
Staatsschuld VS: $19,6 biljoen in 2015quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:17 schreef Q.E.D. het volgende:
Kijk maar eens naar hoe Obama het doet. Eerst de economie fixen, en daarna kun je praten over de staatsschuld wegwerken.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:18 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Mooie taak aan de partijen die mee regeren om dat voor elkaar te krijgen.
En dat zie ik sneller gebeuren op links dan op rechts. Thats why.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:40 schreef Q.E.D. het volgende:
Zolang de economie groeit boeit dat niet. Tijdens WO II was het zelfs 122% van het BNP.
En in Nederland is de staatsschuld 65% van het BNP. Dan moet PvdA wel heel erg Sinterklaas spelen voordat het te erg wordt.![]()
"Oh, zo laat? Niet gezien, sorry."quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:15 schreef Bob. het volgende:
Krijg ik om kwart voor elf nog een paper gemaild voor het college van 9 uur morgen.Ik wil slapen!
Dan moet 'ze' het maar eerder sturen, niet?quote:Op donderdag 10 juni 2010 23:35 schreef Bob. het volgende:
Maar ik vind het zo sneu voor haar als niemand haar paper heeft gelezen morgen.![]()
Wanneer wil je dan uberhaupt beginnen met die staatsschuld aflossen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:40 schreef Q.E.D. het volgende:
Zolang de economie groeit boeit dat niet. Tijdens WO II was het zelfs 122% van het BNP.
En in Nederland is de staatsschuld 65% van het BNP. Dan moet PvdA wel heel erg Sinterklaas spelen voordat het te erg wordt.![]()
Ja bleh. Dat is echt het eerst wat mij opviel zodra ik 1 voet op Italiaanse bodem zette; een heerlijk droog klimaat. Hoe ging je trainen?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:47 schreef Luco het volgende:
Warm buiten... Lekker zweten de hele dag, ik weet alweer hoe laat het is...
Training was vooral grappig, laatste 10min met een rugbybal gekorfbald. Dat is dus niet te doenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:15 schreef Oneself het volgende:
[..]
Ja bleh. Dat is echt het eerst wat mij opviel zodra ik 1 voet op Italiaanse bodem zette; een heerlijk droog klimaat. Hoe ging je trainen?
Ik krijg vandaag hooooopelijk mijn langverwachte boek binnen![]()
Mwhehe, dat klinkt ook wel lachwekkend. Lijkt me heel vreemd om met 'n rugbybal te spelen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:24 schreef Luco het volgende:
[..]
Training was vooral grappig, laatste 10min met een rugbybal gekorfbald. Dat is dus niet te doen.
Welk boek?
Zegt me niks dat boek...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:31 schreef Oneself het volgende:
[..]
Mwhehe, dat klinkt ook wel lachwekkend. Lijkt me heel vreemd om met 'n rugbybal te spelen.
Hmm, een inspirerend interieur-lifestyle-kunst-boek? Zoiets denk ik? 't heet 'The Selby is in your place'
Had ik ook niet eechhhttttt verwacht.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:35 schreef Luco het volgende:
[..]
Zegt me niks dat boek...
Zo sollicitatiegesprek voor studentcoach, vraag me af wat dat in gaat houden.
Ik ook.quote:edit; mwhehe ik blijf op 'Volg topic' klikken trouwens.![]()
Nee, puur omdat het me leuk lijkt eigenlijk. Dit jaar opleidingscommissie gedaan dus weet wat er speelt in de studie. En je krijgt er voor betaald, maar het is in totaal 4 keer 2 bijeenkomsten van een uur, dus dat valt reuze mee. Daarnaast krijg ik een didactische cursus, dus dat is ook altijd mooi meegenomenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:45 schreef Oneself het volgende:
[..]
Had ik ook niet eechhhttttt verwacht.
Hm, voor de punten zeker? Zal vast niet zo moeilijk zijn; je motivatie, schetsen vd functie, that kind.
Je bent niet de enigequote:edit; mwhehe ik blijf op 'Volg topic' klikken trouwens.![]()
Oh dat is altijd relaxed ja, handige cursussen die je even mee kunt pakken op de langere termijn. En dan ga je eerste-/tweedejaars begeleiden neem ik aan, oder..?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:54 schreef Luco het volgende:
[..]
Nee, puur omdat het me leuk lijkt eigenlijk. Dit jaar opleidingscommissie gedaan dus weet wat er speelt in de studie. En je krijgt er voor betaald, maar het is in totaal 4 keer 2 bijeenkomsten van een uur, dus dat valt reuze mee. Daarnaast krijg ik een didactische cursus, dus dat is ook altijd mooi meegenomen.
[..]
Je bent niet de enige
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 11:45 schreef Oneself het volgende:
edit; mwhehe ik blijf op 'Volg topic' klikken trouwens.![]()
Bij mij ook ^^quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij mij is die knop veranderd in Stop Volgen
Eerstejaars. Gesprek ging wel ok, had meet het idee dat ze mij dingen wilde vertellen over hoe en wat dan dat het een sollicitatiegesprek wasquote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:03 schreef Oneself het volgende:
[..]
Oh dat is altijd relaxed ja, handige cursussen die je even mee kunt pakken op de langere termijn. En dan ga je eerste-/tweedejaars begeleiden neem ik aan, oder..?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:12 schreef ChipsZak. het volgende:
Hmm.. sinds wanneer zijn al die UI's uit de OP?![]()
quote:Op zondag 6 juni 2010 10:58 schreef Luco het volgende:
En deze keer zonder userUI's, want dat mag niet meer van FOK...
Hoi Nietzquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:15 schreef JH87 het volgende:
HAHA CHIPSSAURUS.
Aw,quote:
Dat hoop ik maar voor je.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:16 schreef JH87 het volgende:
Ik ben echt Jop.
Jatoch!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:22 schreef Bob. het volgende:
Chipsel!Gewoon alle icons van mensen die niet meer posten er uit halen is trouwens een goed idee.
Ik ben een beetje moe, maar te onrustig om even een middagdutje te doen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Jatoch!!! Hoi Bobs.
Hoe gaat het vandaag,?
Hai Q.E.D.quote:
WK nagels! Nu wil ik natuurlijk wel foto's he,quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:26 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ik ben een beetje moe, maar te onrustig om even een middagdutje te doen.Nu heb ik wk nagels gelakt! Oranje en vlaggetjes.
En met Chipsje?
Hmmquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:33 schreef JH87 het volgende:
Ik moet over 1,5 week ook een statistiek tentamen maken.
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
WK nagels! Nu wil ik natuurlijk wel foto's he,.
Ik moet eigenlijk leren, maar het wil niet lukken.
Woensdag heb ik mijn laatste tentamen van dit blok(de andere van dit blok heb ik al gehaald
) en dan alleen nog eind deze maand een herkansing statistiek 1a
Leuke nagels,quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:45 schreef Bob. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(En dat ding op de oranje moet een kroontje zijn.
)
En yay voor gehaalde tentamen.En af en toe ene faal-studie dagje hebben moet kunnen! Morgen gaat het vast beter.
Ja, wel prima hoor.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:45 schreef Luco het volgende:
Wat hip Bob.! Hoe was je paper-college-lees-gebeuren vanochtend?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:45 schreef Bob. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
(En dat ding op de oranje moet een kroontje zijn.
)
En yay voor gehaalde tentamen.En af en toe ene faal-studie dagje hebben moet kunnen! Morgen gaat het vast beter.
DIngen zeggen is nuttig. Ik heb een keer gehad dat ik bij college's altijd de vragen wel wist, doodleuk antwoord gaf en het vak vervolgens niet haalde. Zowel tot verbazing van de docent als de mensen met wie ik college had. Alleen ik zag het aankomenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 15:48 schreef Bob. het volgende:
[..]
Ja, wel prima hoor.Ik heb zowaar iets gezegd! (het is de bedoeling dat iedereen vragen stelt en kritiek levert a.d.h.v. die papers, maar ik ben altijd te mieterig.
)
Ik dacht hetzelfde hoorquote:
Ja...quote:
quote:
Oneselfquote:
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:24 schreef Oneself het volgende:
[..]
Guilty!
Als we toch YT-video's gaan plaatsen;
Had ik gebruik van moeten maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:25 schreef Luco het volgende:
[..]!
En ik herkende jou niet overigens, das het erge
Hoe had je dat willen doen dan?quote:
Zeggen dat ik helderziend was natuurlijk, daar geld voor vragen om het te bewijzen en vervolgens aaaaaaaaaaaalles (...) zeggen wat ik over je weet. Like doh.quote:
Nou boohoo, dan kon je vertellen wat ik aanhad. Wooptiefuckin´doo!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:41 schreef Oneself het volgende:
[..]
Zeggen dat ik helderziend was natuurlijk, daar geld voor vragen om het te bewijzen en vervolgens aaaaaaaaaaaalles (...) zeggen wat ik over je weet. Like doh.
Zegt al heel wat toch!?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:45 schreef Luco het volgende:
[..]
Nou boohoo, dan kon je vertellen wat ik aanhad. Wooptiefuckin´doo!
Mits ik een roze zonnebril, jurk en geen schoenen aanhad wel (Wat ik vandaag serieus heb zien rondlopenquote:
quote:
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Einde aan geleuter over politiek en over naar echt belangrijke zaken..
Finale: Spanje - Duitslandquote:Op vrijdag 11 juni 2010 17:19 schreef Bob. het volgende:
Ik probeer zo'n poule voor het WK in te vullen, maar ik weet er zo bar weinig vanaf dat het niet echt opschiet.Nog gouden tips? Behalve dat Nederland gaat winnen natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |