Net wat we nodig hebben, zon conservatief kabinet. Oja en PVV ministers, ik kan het me niet voorstellen. Die lopen dan gewoon weg bij een moeilijke kwestiequote:Op donderdag 10 juni 2010 11:43 schreef T3hTommay het volgende:
PVV laat AOW toch geen breekpunt zijn, dus de kans op VVD/PVV/CDA is in één klap een stuk groter geworden.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:47 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Net wat we nodig hebben, zon conservatief kabinet. Oja en PVV ministers, ik kan het me niet voorstellen. Die lopen dan gewoon weg bij een moeilijke kwestie![]()
Hm, da's een slimme en opmerkelijk tactische opmerkingquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:34 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
I'm with you![]()
Maar in hoeverre het haalbaar is..
en of het slim is om de PVV in de oppositie te gooien.. dan gaan ze weer jaren de zielige underdog spelen,e ns coren ze nog meer zetels de volgende ronde..
Dan komt de volgende groep idioten wel weer. Kijk maar, na de LPF kwam al gauw Verdonk, en toen Wilders.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:55 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nu de PVV (kort) in de regering, dan later heb je er geen last meer van...
Zeur niet zo. Het is het beste wat nu zou kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
liberalismeGroenLinks onder Halsema
Dacht men ook van het Vlaams Blok en die marginaliseren zichzelf ook alweer. Hoeft dus geen probleem te vormenquote:Op donderdag 10 juni 2010 09:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar in de oppositie kan de gevaarlijke clown partij verder groeien.
Het enige alternatief is samenwerken met een zeer krappe coalitie met extreem-rechts en de grote verliezers van deze verkiezingen...quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:19 schreef Morendo het volgende:
Is de VVD voor het eerst in zijn bestaan de grootste partij, en dan zeker samenwerken met drie linkse partijen waarvan twee behóórlijk links. liever niet.
Het lijkt jou echt beter om met Wilders samen te gaan dan in Paars+ te stappen?quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:20 schreef Morendo het volgende:
Dat is ook allesbehalve ideaal, maar het moet waarschijnlijk wel.
Daar is niks natuurlijks aan.quote:Of VVD-PvdA-CDA eventueel aangevuld met D66 natuurlijk.
Het draait toch ook nog wel een heel klein beetje om goed fatsoen mag ik hopenquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:27 schreef Morendo het volgende:
Ik denk dat de VVD meer van zijn programma kan realiseren in een centrumrechts kabinet dan in een centrumlinks kabinet. En daar draait het om in de politiek, niet om de populariteitspolls.
Als D66 dat doet dan weten ze zeker dat ze hun 10 kamers niet al te uitgebreid in hoeven te richten want dan mogen ze weer meer dan halverenquote:Ik weet dat een ´landelijke coalitie´alles behalve natuurlijk is, maar dat woord doelde op de eventuele toevoeging van D66, die er ´natuurlijk´in een groot centrumkabinet wel bij kan.
Tja dat zegt ieder weldenkend mens maar is een handvol conservatieven en extreemrechtsen die daar anders over denkquote:Op donderdag 10 juni 2010 17:49 schreef cablegunmaster het volgende:
Liever Paars+ dan een Rechtse Coalitie met VVD + PVV + CDA.
Dat valt te zeggen:quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dat zegt ieder weldenkend mens maar is een handvol conservatieven en extreemrechtsen die daar anders over denk.
http://www.nu.nl/nieuws/2267091/vvd-kiezers-willen-met-pvv.htmlquote:'VVD-kiezers willen met PVV'
Uitgegeven: 10 juni 2010 18:11
Laatst gewijzigd: 10 juni 2010 18:11
HILVERSUM - Een meerderheid van de VVD-kiezers ziet het liefst een samenwerking met de PVV in een nieuw kabinet. Dat blijkt donderdag uit een peiling van het tv-programma EenVandaag.
Aan de representatieve peiling werkten 17.000 mensen mee, van wie er drieduizend woensdag bij de Tweede Kamerverkiezingen hun stem uitbrachten op de VVD. 57 procent heeft een voorkeur voor een coalitie met PVV en CDA.
Ook de PVV-achterban kiest voor deze coalitie (91 procent). De PVV-kiezers blijken bovendien geen punt te maken van het wegvallen van het AOW-breekpunt. Driekwart steunt PVV-leider Geert Wilders in die keuze.
Kiezers van het CDA zitten helemaal niet te wachten op de PVV. Minder dan een derde van de CDA-kiezers is voorstander.
Het EenVandaag Opiniepanel bestaat uit ruim 40.000 mensen. Zij beantwoorden vragenlijsten op basis van een onlineonderzoek.
© ANP
quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat valt te zeggen:
[..]
http://www.nu.nl/nieuws/2267091/vvd-kiezers-willen-met-pvv.html
En dat had iets aan de voorkeur van de VVD'ers veranderd?quote:Op donderdag 10 juni 2010 18:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En daarom had ik nou gewild dat de PvdA gewonnen had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |