quote:
Tjah, dat zei ik ook alquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:01 schreef Ron.Jeremy het volgende:
Als ze dat heeft gedaan dan is ze wel heer erg dom
Waarom heeft ze het verscheurd?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:59 schreef Qwea het volgende:
Ja ze heeft het ook verscheurd. Wat een debiele gang van zaken. Kan ze niet ergens klagen?
quote:
Terug gaan naar het stembureau en de identiteit van die persoon daar eisen en deze doorgeven bij de kiesraad?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:59 schreef Qwea het volgende:
Ja ze heeft het ook verscheurd. Wat een debiele gang van zaken. Kan ze niet ergens klagen?
Want linkse mensen en PVV'ers hebben minder democratische rechten?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:04 schreef Smoofie het volgende:
Misschien maakte ze een grapje bij het stembureau? Was die stem voor de PvdA,SP,GL,PVV? Zo ja, geen moeite aan besteden
Ja. Want dat MOEST ze dus doen van die stemlui.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:04 schreef capricia het volgende:
Dus nu heeft je zus zelf die stemkaart verscheurd?
Mensen zullen haar nog een keer een machtiging geven...
Man voor me in de rij wilde voor z'n ongetwijfeld eveneens bejaarde vrouw stemmen, maar werd ook teruggestuurd om d'r identiteitsbewijs te halen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:56 schreef Qwea het volgende:
Ik had net mijn zus aan de lijn.... zij wilde voor haar vriend stemmen en die had de kaart ondertekend alleen zij had zijn identiteitsbewijs vergeten.
Toen mocht ze niet opnieuw terug komen met het identiteitsbewijs maar ze moest de kaart verscheuren. WTF
Ja want stel je voor dat ze het niet gedaan had, dan hadden die mensen daar wel even flink.. eeh..quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja. Want dat MOEST ze dus doen van die stemlui.
Ik had ze gezegd dat ze de boom in zouden kunnenEcht belachelijk dit.
Het was een grapje...quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:04 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Want linkse mensen en PVV'ers hebben minder democratische rechten?
Maar dat is toch debiel dat ze dit soort "advies" gevenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:06 schreef Mike het volgende:
Volgens mij wordt dit soort advies heel vaak gegeven. Er loopt wat rond hoor, op die stembureaus.Zelfs in een kleinere gemeente zoals Etten-Leur (40.000 inwoners) heb je alleen al 224 mensen nodig om wat te doen op zo'n bureau.
Dat is ook wel weer zoquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef heiden6 het volgende:
Je bent ook wel een mongool als je de doodsimpele instructies op het stembiljet niet lees of niet begrijpt.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Qwea het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze niet zijn indentiteitsbewijs mocht gaan halen. Wat dachten ze, dat ze in de tussentijd die kaart 900x ging kopiëren ofzo?
Ja, ik blijf het debiel vinden dat ze het ook heeft gedaan hoor. Maar goed, afgezien daarvan ga je er van uit dat ze de juiste informatie bieden op dat stembureauquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef heiden6 het volgende:
Je bent ook wel een mongool als je de doodsimpele instructies op het stembiljet niet lees of niet begrijpt.
Zeer naïef.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ik blijf het debiel vinden dat ze het ook heeft gedaan hoor. Maar goed, afgezien daarvan ga je er van uit dat ze de juiste informatie bieden op dat stembureau
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Cahir het volgende:
Je mag pas met een machtiging stemmen als je tegelijkertijd je eigen stem uitbrengt. Dus vrouw had wel gelijk.
Want? Ze ging zelf ook stemmen. En bij mijn weten kan je niet eerder stemmen dan dat je je ID hebt laten zien.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Cahir het volgende:
Je mag pas met een machtiging stemmen als je tegelijkertijd je eigen stem uitbrengt. Dus vrouw had wel gelijk.
Of haar vriend had misschien iemand anders kunnen machtigen?quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:10 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee. Ze had nl. kunnen wachten met het uitbrengen van haar eigen stem en dan even een legitimatiebewijs kunnen gaan halen van d'r vriend. Doorscheuren is iig niet de oplossing.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Greys het volgende:
Het ligt er aan... had ze op dat moment zelf haar stem al uitgebracht?
Want dan mag je idd NIET later terugkomen met het identiteitsbewijs voor de machtiging van een ander.
Je moet dat tegelijk met je eigen stem doen
(Collega is er vandaag ook voor teruggestuurd, mocht dus wel, alleen dan mocht ze haar eigen stem ook pas dán doen, als ze weer terug was).
Nee. Want zij ging tegelijk haar eigen stem stemmen. En dan nog, doorscheuren had niet gehoeven want hij had zelf ook nog kunnen stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:09 schreef Greys het volgende:
Het ligt er aan... had ze op dat moment zelf haar stem al uitgebracht?
Want dan mag je idd NIET later terugkomen met het identiteitsbewijs voor de machtiging van een ander.
Je moet dat tegelijk met je eigen stem doen
(Collega is er vandaag ook voor teruggestuurd, mocht dus wel, alleen dan mocht ze haar eigen stem ook pas dán doen, als ze weer terug was).
Hier kan datquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:59 schreef Qwea het volgende:
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
Uhm, ik neem aan dat als je gaat stemmen met een machtiging, dat je eerste beide stembewijzen laat zien, voordat je überhaupt gaat stemmen? Oftewel ze had iig nog de kans gehad om later terug te komen om te stemmen met ID-bewijs.
Maar dat laatste mocht dus niet want ze moest hem verscheurenquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:11 schreef Greys het volgende:
Als ze zelf al had gestemd op dat moment, dan hadden ze idd moeten zeggen dat hij later zelf terug moest komen ipv verscheuren. Als ze zelf nog niet had gestemd, dan had ze later terug moeten komen en beide stemmen tegelijk moeten doen
Oke, had gekund dat ze eerder al was gegaan om zelf te stemmen. Dan mocht het idd niet. Maar idd, hij had later zelf nog kunnen gaan. Maar wel een tikkie naïef dat ze de kaart dan ook echt verscheurd heeft, ik had daar mooi nog even mee gewacht tot ik het zeker wist.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Want zij ging tegelijk haar eigen stem stemmen. En dan nog, doorscheuren had niet gehoeven want hij had zelf ook nog kunnen stemmen.
Niet echt, in het ergste geval had zij niet zelf mogen stemmen maar de kaart verscheuren was zeker niet noodzakelijk. En dat is enkel in het geval dat ze terug kwam om ook nog eens voor haar vriend te stemmen en die kaart niet mee had toen ze zelf ging stemmen. Anders had ze gewoon niet-gestemd terug kunnen gaan voor de ID van haar vriend.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:08 schreef Cahir het volgende:
Ja ik ook. Maar goedquote:Op woensdag 9 juni 2010 17:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Oke, had gekund dat ze eerder al was gegaan om zelf te stemmen. Dan mocht het idd niet. Maar idd, hij had later zelf nog kunnen gaan. Maar wel een tikkie naïef dat ze de kaart dan ook echt verscheurd heeft, ik had daar mooi nog even mee gewacht tot ik het zeker wist.
Nee, dat zal niet mogen. Er is al gemachtigd, dan mag je zelf niet meer stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:11 schreef Greys het volgende:
Als ze zelf al had gestemd op dat moment, dan hadden ze idd moeten zeggen dat hij later zelf terug moest komen ipv verscheuren. Als ze zelf nog niet had gestemd, dan had ze later terug moeten komen en beide stemmen tegelijk moeten doen
Wel hoor. Mijn vriendin had mij gemachtigd maar kwam onverwachts eerder terug van vakantie. Heeft net met de machtiging alsnog zelf gestemd hoor.quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet mogen. Er is al gemachtigd, dan mag je zelf niet meer stemmen.
Ik denk dat dat officieel niet mag.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Wel hoor. Mijn vriendin had mij gemachtigd maar kwam onverwachts eerder terug van vakantie. Heeft net met de machtiging alsnog zelf gestemd hoor.
Een onderhandse volmacht kan weer ingetrokken worden:quote:Op woensdag 9 juni 2010 17:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat zal niet mogen. Er is al gemachtigd, dan mag je zelf niet meer stemmen.
http://www.kiesraad.nl/nl/Onderwerpen/Thema-Stemmen/Volmacht.htmlquote:Onderhandse volmacht
Om een machtiging te geven, gebruikt een kiezer het gedeelte van stempas (achterzijde) dat hiervoor is bestemd. Kiezer en gemachtigde moeten beiden tekenen. Bij het stemmen dient de gemachtigde een (kopie van het) geldig identiteitsbewijs over te leggen. Een volmachtgever die uiteindelijk toch in in de gelegenheid is om zelf te gaan stemmen kan de onderhandse volmacht intrekken. In dat geval moet de volmachtgever zijn tot volmacht omgezette stempas terugvragen bij de gemachtigde. Met deze stempas wordt hij tot de stemming toegelaten. Zonder stempas zal hij niet kunnen stemmen.
Daarom gaven wij bij volmachtstemmers pas de stembiljetten als de formaliteiten van beide (of alledrie) de stempassen waren afgewikkeld.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus het zal aankomen op de volgorde waarin een stembureau de zaken hoort af te wikkelen schat ik.
Terecht ook, als hij het niet doet en ik sta in het stembureau dan mag hij in zijn PV opschrijven dat er bezwaar is gemaakt. Wie de voorzitter van het stembureau kent en niet kent mag natuurlijk niet uitmaken voor wie er wel en niet mag stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:43 schreef hans1988 het volgende:
Mn pa pa was voorzitter van stemlokaal hier in de buurt...hij vroeg zn eigen zoon (ik) om een identiteits-bewijs
ach ja hij houdt zich alleen maar aan de regels...
Is dat ook zo vastgelegd? Zou wel moeten denk ik, want als je eenmaal de stempas hebt ingenomen zul je hem wel niet meer terug mogen geven neem ik aan.quote:Op woensdag 9 juni 2010 19:45 schreef freako het volgende:
[..]
Daarom gaven wij bij volmachtstemmers pas de stembiljetten als de formaliteiten van beide (of alledrie) de stempassen waren afgewikkeld.
Ik zeg toch ook niet dat het niet terecht isquote:Op woensdag 9 juni 2010 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Terecht ook, als hij het niet doet en ik sta in het stembureau dan mag hij in zijn PV opschrijven dat er bezwaar is gemaakt. Wie de voorzitter van het stembureau kent en niet kent mag natuurlijk niet uitmaken voor wie er wel en niet mag stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |