En daarom copypasta ik ook even hier. Omdat jij die andere al gesloten had.quote:
Nee dus!quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:48 schreef Ml-etje het volgende:
Jij wilde vast dat iemand anders hem opende Pisces?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:50 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En daarom copypasta ik ook even hier. Omdat jij die andere al gesloten had.![]()
[..]
Nee dus!
[V&A SC] #36 Omdat het moet!
![]()
![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:44 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar juist daarom moet je dan toch GEEN partijen uitsluiten, anders krijg je nooit een objectief beeld, als je al vanuit onderbuikgevoelens partijen gaat uitsluiten
Bij mij komen die partijen toch onderaan dus ik hoef niks te schrappen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:44 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar wilde je nu die 3 partijen eruit schrappen omdat ze steeds naar voren komen?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
agree
Plus dat ze vaak ineens vergeten zijn wat er nu in dat prgramma stond.
Nou dan vul je hem volgens mij al in de gedachte dat je op één partij uit wil komen. Want bij iedereen die ik tot nog toe heb gehoord of van heb gezien dat ze hem invulde stond de PVV of Verdonk wel in de top 5. Gros van die mensen heeft er niks mee, maar door hun populistische standpunten die goed vallen bij het publiek maar verder totaal onuitvoerbaar zijn scoren ze bij iedereen die zo'n stemwijzer invult vaak wel wat puntenquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
[..]
Bij mij komen die partijen toch onderaan dus ik hoef niks te schrappen.
Maar ik heb het over de mensen met juist die onderbuikgevoelens van Ll.
Er komt PVV o.i.d. naar voren maar volgens gaan ze roepen dat ze het daarom niet meer weten.
Dat geeft dus aan dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen qua gevoel. Nou dan zou ik ze dus uitsluiten en wellicht dat je dan wel weet waar je op moet stemmen.
Shit zou dat het zijn. Heb je dan ook een stemwijzer voor me om te zien op wie?quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:52 schreef Bellatrix het volgende:
LL als je die onderbuikgevoelens morgen nog steeds hebt, ben je misschien gewoon verliefd.![]()
Nee hoor. Maar als je echt links bent, kom je heus niet opeens bij rechts uit.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou dan vul je hem volgens mij al in de gedachte dat je op één partij uit wil komen. Want bij iedereen die ik tot nog toe heb gehoord of van heb gezien dat ze hem invulde stond de PVV of Verdonk wel in de top 5. Gros van die mensen heeft er niks mee, maar door hun populistische standpunten die goed vallen bij het publiek maar verder totaal onuitvoerbaar zijn scoren ze bij iedereen die zo'n stemwijzer invult vaak wel wat punten
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou dan vul je hem volgens mij al in de gedachte dat je op één partij uit wil komen. Want bij iedereen die ik tot nog toe heb gehoord of van heb gezien dat ze hem invulde stond de PVV of Verdonk wel in de top 5. Gros van die mensen heeft er niks mee, maar door hun populistische standpunten die goed vallen bij het publiek maar verder totaal onuitvoerbaar zijn scoren ze bij iedereen die zo'n stemwijzer invult vaak wel wat punten
quote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:57 schreef Loveless85 het volgende:
Neuh ongetwijfeld.
Een ieder moet het voor zich weten natuurlijk. Prima als iemand PVV of Verdonk gaat stemmen, hun keuze.
Stemwijzer e.d. is gewoon mee eens / neutraal / mee oneens hoor.quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het niet een kwestie ja/nee is bij de vragen op bv een Kieskompas hè?
Je hebt 6 opties bij een vraagZo zwart-wit is die test dus niet.
Mja dan wordt het lastig om op het programma af te gaanquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Och, linksom of rechtsom, ze komen altijd weer bij hun grondbeginselen uit. De keuze is eigenlijk dus niet zo heel moeilijk want ze verpakken het anders maar willen elke 4 jaar allemaal altijd nog hetzelfde.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:59 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Stemwijzer e.d. is gewoon mee eens / neutraal / mee oneens hoor.
Nee hoor. In alle programma's zie je heel duidelijk de grondbeginselen terug.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:00 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mja dan wordt het lastig om op het programma af te gaan
Klopt alleen moet eerlijk bekennen dat ik vooral af ga op de actualiteiten zoals hypotheekrenteaftrek, km heffing ideeën, zorgkosten enz.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee hoor. In alle programma's zie je heel duidelijk de grondbeginselen terug.
Dat vind jij, het gros van Nederland niet. Zeker als je zweeft is het nogal een klus om 15 partijprogramma's van A tot Z door te spitten. Ik heb gewoon diverse stemwijzers gedaan en over de belangrijke punten even gegoogled. En dan word het clubje vanzelf steeds kleiner... Tot er nu nog maar eentje over isquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee hoor. In alle programma's zie je heel duidelijk de grondbeginselen terug.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:08 schreef Goodbye het volgende:
Ach, iedereen vindt dat hij het zelf het beste weet.
En dat is maar goed ook.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:08 schreef Goodbye het volgende:
Ach, iedereen vindt dat hij het zelf het beste weet.
Het gros van Nederland weet de grondbeginselen niet neequote:Op woensdag 9 juni 2010 14:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat vind jij, het gros van Nederland niet. Zeker als je zweeft is het nogal een klus om 15 partijprogramma's van A tot Z door te spitten. Ik heb gewoon diverse stemwijzers gedaan en over de belangrijke punten even gegoogled. En dan word het clubje vanzelf steeds kleiner... Tot er nu nog maar eentje over is
Dat is toch gewoon persoonlijk. Je kan mensen niet dwingen zich er in te verdiepen of er interesse voor te hebben... En 'makkelijker stemmen'is ook zo'n subjectieve kreet. Die mensen hebben echt geen problemen met stemmen hoor. Het zijn vaak de mensen die vinden dat ze op de foute partij stemmen die er problemen mee hebben, en in de waan zijn als ze zich er meer in verdiepten ze wel op een 'goede partij' zouden stemmenquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het gros van Nederland weet de grondbeginselen niet nee![]()
En ze komen wel degelijk heel duidelijk terug in alle partij programma's. Heeft niks te maken met wat ik vind, dat is een feit. Daar is een partij namelijk op gebouwd en dat is en blijft altijd de basis van waaruit ze standpunten formuleren over actuele onderwerpen.
En als iedereen nou die grondbeginselen kenden, wisten mensen veel beter van zichzelf of ze links of rechts waren en was het een stuk makkelijker stemmen.
Ws wel, maar heb echt totaal geen politieke interesse en ook weinig mensen in mijn omgeving die dat hebben dus word ook niet aangestoken ofzo.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het gros van Nederland weet de grondbeginselen niet nee![]()
En ze komen wel degelijk heel duidelijk terug in alle partij programma's. Heeft niks te maken met wat ik vind, dat is een feit. Daar is een partij namelijk op gebouwd en dat is en blijft altijd de basis van waaruit ze standpunten formuleren over actuele onderwerpen.
En als iedereen nou die grondbeginselen kenden, wisten mensen veel beter van zichzelf of ze links of rechts waren en was het een stuk makkelijker stemmen.
quote:Op woensdag 9 juni 2010 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Shit zou dat het zijn. Heb je dan ook een stemwijzer voor me om te zien op wie?
quote:
owquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:14 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Bij jou zijn die onderbuikgevoelens vooral gerammel hé
quote:
Dat vind ik helemaal niet. Er is geen fout.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:11 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon persoonlijk. Je kan mensen niet dwingen zich er in te verdiepen of er interesse voor te hebben... En 'makkelijker stemmen'is ook zo'n subjectieve kreet. Die mensen hebben echt geen problemen met stemmen hoor. Het zijn vaak de mensen die vinden dat ze op de foute partij stemmen die er problemen mee hebben, en in de waan zijn als ze zich er meer in verdiepten ze wel op een 'goede partij' zouden stemmen
Ja, daarom moet iedereen ook minimaal een jaartje maatschappijleer omdat soort dingen te lerenquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ws wel, maar heb echt totaal geen politieke interesse en ook weinig mensen in mijn omgeving die dat hebben dus word ook niet aangestoken ofzo.
Tsja dan houdt het op hé
En waarom denk jij dat die 'zwevende kiezers' het vervelend vinden te zweven? En waarom zouden ze het gemakkelijker te vinden te weten wat ze 'zijn'. Wellicht 'zijn' ze wel niet puur links of rechts, of verandert hun leven (of het politieke landschap) wel dusdanig snel dat de ene keer rechts hun belangen het beste behartigt en de andere keer weer een linkse partijquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Dat vind ik helemaal niet. Er is geen fout.
Maar het is wel degelijker makkelijker een keuze te maken als je duidelijk weet of je in den beginne links of rechts bent. Scheelt zweven me dunkt.
Oh nou dan zou ik het moeten weten na 3 jr maatschappijleerquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja, daarom moet iedereen ook minimaal een jaartje maatschappijleer omdat soort dingen te leren![]()
Nee serieus, bij dat vak leer je dingen waarvan je denkt dat je dat als volwassenen spontaan vanzelf wel weet of zo
Nou, ik heb maatschappijleer gehad maar daar heb ik weinig aan nu hoorquote:Op woensdag 9 juni 2010 14:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja, daarom moet iedereen ook minimaal een jaartje maatschappijleer omdat soort dingen te leren![]()
Nee serieus, bij dat vak leer je dingen waarvan je denkt dat je dat als volwassenen spontaan vanzelf wel weet of zo
Mja wat er toen gezegd is kan ik nu echt niet koppelen aan de partijen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jullie hebben lekker opgelet zeg![]()
Wellicht dat er mensen zijn die het leuk vinden ja. De mensen die ik ken, vinden het irritant in ieder geval.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En waarom denk jij dat die 'zwevende kiezers' het vervelend vinden te zweven? En waarom zouden ze het gemakkelijker te vinden te weten wat ze 'zijn'. Wellicht 'zijn' ze wel niet puur links of rechts, of verandert hun leven (of het politieke landschap) wel dusdanig snel dat de ene keer rechts hun belangen het beste behartigt en de andere keer weer een linkse partij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |