quote:Toonplicht of draagplicht
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs alleen kunt laten zien als u het document bij u heeft, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn om u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Een paspoort daarentegen is een maatje groter. Dat heb ik altijd in mijn rugzak zitten, maar ik heb niet altijd mijn rugzak bij me.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:42 schreef Ringo het volgende:
Een rijbewijs heeft inmiddels het formaat van een creditcard. Er is geen enkel excuus meer om dat ding niet gewoon tussen de rest van je pasjes te bewaren. Daar bewaar ik 'm dan ook netjes..
Mijn voornaamhype?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waarom doet NC mee met die voornaamhype van k_man?
(Maar wel lief van m)
Ze hebben er vast, net als in mijn stembureau, twee stembussen staan. Mijn stembiljet werd vakkundig in een veel kleinere, ronde grijze bak naast het bureau gedeponeerd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:04 schreef Gellius het volgende:
Ik heb inmiddels ook gestemd, nog doornat van een hoosbui, in de consistoriekamer van de Oude Katholieke Kerk aan de Pieter Baststraat. De oudere heer die mijn persoonsgegevens moest controleren zeide: "De Heer Gellius.... zwzwzww... geboren in... Amsterdam! (. ) Dàt zie je niet veel meer! Ze bestaan nog!", waarop de voltallige stemcommissie mij met welbehagen aankeek. Helaas geen gouden randje om mijn stembiljet. Geen idee hoe ze mijn stem nu dubbel gaan laten meetellen, maar daar hebben ze vast een vernuftig systeem voor.
Nee, dat is ook weer waar.quote:Op woensdag 9 juni 2010 22:38 schreef sigme het volgende:
Och, die gaan naar de Joods-Christelijke waarden. Niet direct een vooruitgang.
't Schijnt. Het hogere echelon heeft hiertoe besloten. Onderhandelingen die nog lastiger waren dan de AOW-discussie in Den Haag. Heb ik gehoord.quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:14 schreef DO2 het volgende:
Maar daar komt straks dus een eind aan, is het niet?
Met moeite, hoor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zijn Lienekien en ik nou echt de enigen hier die met onze tijd mee zijn gegaan?
Ik merk dat ik meer politicoloog dan partijaanhanger ben, dus aan bijna elke uitslag kan ik plezier ontlenen. Moedig voorwaarts!quote:Op donderdag 10 juni 2010 09:25 schreef Gellius het volgende:
Dat heb je mooi gezegd, IR.
Hoe groot is de kater, overigens?
Ik ook.quote:
Nee hoor, mijn gordijnen zijn extreem rechts: volkomen blank. Nu ja, dat is de vitrage - de gordijnen zijn grijzig.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:42 schreef Gellius het volgende:
Laten we een poeltje maken over wat het eerst komt: k_man's gordijnen (paars?) of het nieuwe kabinet. Ik hou het op de gordijnen.
Het onderlinge resultaat?quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:08 schreef ShadyLane het volgende:
Als in de groepsfase twee landen precies evenveel punten, precies evenveel goals voor en precies evenveel goals tegen hebben, waar kijken ze dan naar om te bepalen wie het hoogst eindigt? Jullie, notoire voetbalfans, weten dat vast.
Hij doet het, ironisch genoeg, wel uiterst goed bij de vrouwtjes.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:46 schreef Gellius het volgende:
Het is een uiterst behaagzieke tombe, je mist er niets aan.
Oh, maar ik heb ze zelf allemaal al gezien hoor, in 1988 met school. Wilde, Proust, Chopin, Bernhardt, Morisson. Dat was het probleem niet. De belangstelling voor Wildes graf kwam vooral van enkele van mijn reisgezellen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:46 schreef Gellius het volgende:
Het is een uiterst behaagzieke tombe, je mist er niets aan. Even verderop (of een stukje terug, het is maar hoe je loopt hè?) is het familiegraf van Proust. Dat is gewoon een oersaaie zwarte granieten dekplaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |