quote:Toonplicht of draagplicht
U heeft geen draagplicht, alleen een toonplicht. Omdat u het identiteitsbewijs alleen kunt laten zien als u het document bij u heeft, betekent het in de praktijk dat u altijd een identiteitsbewijs bij u moet dragen. Het verschil tussen een draagplicht en een toonplicht is dat de politie bij een draagplicht bevoegd zou zijn om u ook zonder reden aan te houden om uw identiteit te controleren.
Een paspoort daarentegen is een maatje groter. Dat heb ik altijd in mijn rugzak zitten, maar ik heb niet altijd mijn rugzak bij me.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:42 schreef Ringo het volgende:
Een rijbewijs heeft inmiddels het formaat van een creditcard. Er is geen enkel excuus meer om dat ding niet gewoon tussen de rest van je pasjes te bewaren. Daar bewaar ik 'm dan ook netjes..
Mijn voornaamhype?quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Waarom doet NC mee met die voornaamhype van k_man?
(Maar wel lief van m)
Ze hebben er vast, net als in mijn stembureau, twee stembussen staan. Mijn stembiljet werd vakkundig in een veel kleinere, ronde grijze bak naast het bureau gedeponeerd.quote:Op woensdag 9 juni 2010 18:04 schreef Gellius het volgende:
Ik heb inmiddels ook gestemd, nog doornat van een hoosbui, in de consistoriekamer van de Oude Katholieke Kerk aan de Pieter Baststraat. De oudere heer die mijn persoonsgegevens moest controleren zeide: "De Heer Gellius.... zwzwzww... geboren in... Amsterdam! (. ) Dàt zie je niet veel meer! Ze bestaan nog!", waarop de voltallige stemcommissie mij met welbehagen aankeek. Helaas geen gouden randje om mijn stembiljet. Geen idee hoe ze mijn stem nu dubbel gaan laten meetellen, maar daar hebben ze vast een vernuftig systeem voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |