Kabinet VVD - PVV - ..... ?quote:RIJSWIJK - Volgens opiniepeiler Maurice de Hond kan het weer van woensdag bepalend zijn voor de uitslag van de verkiezingen. Slecht weer is beter voor de partijen rechts van het spectrum liet de De Hond dinsdag weten.
Ervaring leert dat slecht weer de opkomst bij de verkiezingen negatief beïnvloedt. „Kiezers met lage inkomens vinden doorgaans minder goed de stembus. Een duidelijk lagere opkomst dan de 80 procent van de vorige keer zou ten voordele zijn van de VVD en ten nadele van SP, Groen Links en PvdA. Een extra hoge opkomst zou andersom werken.”
Volgens het KNMI is het woensdag bewolkt en valt er af en toe buiige regen. De maximumtemperatuur ligt rond de 20 graden.
www.nu.nl
Ik stem CDAquote:Op woensdag 9 juni 2010 08:53 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Dus jij hebt je regendans weer uitgevoerd???
en ondertussen een beetje smileys achter de pvv plaatsenquote:Op woensdag 9 juni 2010 08:54 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik stem CDA
Volgens mij binnen het huidige beeld niet erg rechts toch
De mening van de kids komen niet van hun eigen hoor, maar van de MAMMIES EN PAPPIES.quote:PVV wint ScholierenverkiezingenDe PVV is de grote winnaar van de Scholierenverkiezingen. De partij haalde bij de schoolgaande jeugd maar liefst dertig zetels. Het instituut voor Publiek en Politiek (IPP) maakte vandaag de uitslag van deze verkiezingen bekend.
De Scholierenverkiezingen worden traditiegetrouw enkele dagen voor de echte verkiezingen gehouden. Verspreid over 386 scholen brachten 91.263 van de 177.723 aangemelde middelbare scholieren gisteren en vandaag via internet hun stem uit. Dat is een opkomst van 51 procent. De VVD eindigde bij de scholieren op de tweede plaats met 28 zetels, gevolgd door de PvdA met 25.
Het CDA kreeg een enorme klap bij de verkiezingen onder scholieren. De partij van premier Jan Peter Balkenende kelderde van twintig naar zes zetels. Opvallend is dat de Piratenpartij rijkelijk werd bedeeld met acht zetels.
Lees de OPquote:Op woensdag 9 juni 2010 08:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
en ondertussen een beetje smileys achter de pvv plaatsen
Alsof je heel ver moet reizen om bij het stemlokaal te komen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:14 schreef staticdata het volgende:
Ben toch benieuwd hoe het komt dat weer een invloed erop heeft. Rechtse mensen gaan meer met de auto en linkse mensen met het OV en Fiets ofzo?
Maar de PVV is in bepaalde opzichten heel links, dus dat klopt wel weer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:13 schreef oompaloompa het volgende:
,aar die redenatie uit de OP geldt toch ook voor de PVV stemmers?
Het weer maakt mensen denk ik somberder . Een somber iemand zal zich meer zorgen maken over problemen in de maatschappij en dan eerder op Rechts uitkomen ?quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:14 schreef staticdata het volgende:
Ben toch benieuwd hoe het komt dat weer een invloed erop heeft. Rechtse mensen gaan meer met de auto en linkse mensen met het OV en Fiets ofzo?
Dus rechtse mensen zijn somberder in het leven?quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het weer maakt mensen denk ik somberder . Een somber iemand zal zich meer zorgen maken over problemen in de maatschappij en dan eerder op Rechts uitkomen ?
Als je er van uit zou gaan dat de PVV rechts is wel .quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:19 schreef n3z het volgende:
[..]
Dus rechtse mensen zijn somberder in het leven?
http://www.buienradar.nl/quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:35 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op zich is het weer vandaag niet slecht. Het regent tenminste nog niet. Prima stemweer.
Ja in feite zou je bij 30 graden ook liever op het strand chillen dat in de rij te staan om je stem uit te brengenquote:
Het gaat over de opkomst, niet over de politieke voorkeur. Mensen willen hetzelfde gaan stemmen, maar als het weer een beetje tegen zit dan is de opkomst bij de linkse partijen altijd iets lager.quote:Op woensdag 9 juni 2010 09:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het weer maakt mensen denk ik somberder . Een somber iemand zal zich meer zorgen maken over problemen in de maatschappij en dan eerder op Rechts uitkomen ?
Voor de partijen met een vaste achterban. Een partij als het SGP zal ook geen last hebben van slecht weer, die hebben alleen last als de verkiezingen op een zondag plaatsvindenquote:Op woensdag 9 juni 2010 10:11 schreef Michie_ het volgende:
Ik geloof eigenlijk dat slecht weer alleen gunstig is voor het CDA
PvdA is daar normaal gezien toch de grootste?quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:18 schreef ethiraseth het volgende:
hier in Amsterdam is het ondertussen lekker losgebarsten.
Nee die hebbeb zg. geen auto en zijn te lui om 2 min door de regen te lopen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:20 schreef HAL9000S het volgende:
Linkse stemmers zijn mooiweer stemmers?
Het is alweer droog, en aangezien niemand in Amsterdam werkt komt iedereen toch nu pas uit zjin bed. Zal weinig hebben uitgemaakt voor de opkomst dus.quote:Op woensdag 9 juni 2010 10:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
PvdA is daar normaal gezien toch de grootste?
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:14 schreef Arcee het volgende:
http://buienradar.nl/buienradar-3-uur-vooruit.aspx
Slecht weer op komst in de randstad rond het stemspitsuur.
KNMI zegt dat slecht weer helemaal niks uitmaakt voor de opkomst. Het lijkt er zelfs op dat slecht weer voor meer stemmers zorgt dan mooi weer.quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:14 schreef Arcee het volgende:
Slecht weer op komst in de randstad rond het stemspitsuur.
quote:
Linksmensen zijn minder flexibel. Rechtsmensen kunnen stemmen wanneer ze willenquote:
In het noorden ja, en er komen nieuwe buien aan vanuit het zuiden.quote:
Hier in links bolwerk Amsterdam gelukkig momenteel niet. Weet nog steeds niet of het D66, GL of PvdA wordt, maar ga mijn stem op een van die drie nu iig uitbrengenquote:
quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:14 schreef Arcee het volgende:
"3 uur vooruit".quote:Op woensdag 9 juni 2010 14:54 schreef Tware het volgende:
Is het nu slecht weer dan ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |